[18+] Bijzonder luguber deel 2

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Nirvana_

Re: [18+] Bijzonder luguber deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-24 20:46

Je zal maar degene zijn die het hoofd oppakt en erachter komt dat het geen Halloweengrap is :=

Amber_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-24 23:58

Nirvana_ schreef:
Je zal maar degene zijn die het hoofd oppakt en erachter komt dat het geen Halloweengrap is :=

Erge is nog, dat dit dus op film staat.... ze denken idd dat het een grap is in het begin.

Rivendell

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-24 01:12

Ik heb de filmpjes gezien waar mensen met het hoofd spelen. Aangezien het rond halloween was, dachten veel idd dat het nep was. Zag ook een foto van het lichaam

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-24 07:39

Echt? Spelen er mensen met het hoofd? :oo

Rivendell

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-24 08:23

Voor wie wil, kan ik een link doorsturen via pb

moonsparkle

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-24 08:29

Rivendell schreef:
Voor wie wil, kan ik een link doorsturen via pb

Snap dat we in het bijzonder luguber topic zitten, maar kan me voorstellen dat het voor de nabestaanden niet oke is dat het op internet rond gaat.

Uit het artikel: „We zijn ons bewust van de video’s en beelden die op sociale media circuleren. Ze veroorzaken leed bij zowel de familie van de overledene als degenen die ze per ongeluk bekijken”, zegt inspecteur Clark. „We willen mensen vragen de beelden niet te verspreiden uit respect voor zijn familie. Rapporteer de berichten op de sociale mediaplatformen om verdere verspreiding te voorkomen.”

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-24 08:36

Ik zou dit dus ook zeker niet gaan verspreiden...je doet daar veel leed mee aan. Helaas.

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-24 08:47

Ik heb er al wel een beeld bij. Beter inderdaad dat ze niet gedeeld worden. Wat erg voor de nabestaanden.

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-24 09:00

Ik wil het wel zien.
Is toch net zo naar voor familie als een man die door een olifant tot pakje word gevouwen?

nevica

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-24 09:13

Ik vind dat ook altijd moeilijk. Wat mij betreft beginnen dat soort dingen namelijk bij de trieste filmers. Nu is dit een ander verhaal want ze dachten dat het nep was, maar bij ongelukken etc net zo. Iedereen word altijd boos op de verspreiders terwijl er 10 mensen lachend staan te filmen. :+ Als het op het internet staat komt het er toch ook nooit meer vanaf. Dan kun je rapporteren wat je wilt.

ista

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-24 09:16

Waarom dit filmpje niet hier delen, omdat het kwetsend kan zijn voor nabestaanden??? Die gedachtegang kan ik even niet volgen in dit topic met de huidige inhoud...

Waarom wordt die discussie niet gevoerd bij het olifanten-filmpje, de geëlektrocuteerde meneer of de skiër??

DuoPenotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-24 09:19

Maar is het gefilmd door een omstander of bewakingscamera?

En in dit geval dacht men idd aan nep.

Filmen ipv helpen is natuurlijk verschrikkelijk.
Maar dat is met veel filmpjes ook weer niet het geval.

Anomien

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-24 09:34

ista schreef:
Waarom dit filmpje niet hier delen, omdat het kwetsend kan zijn voor nabestaanden??? Die gedachtegang kan ik even niet volgen in dit topic met de huidige inhoud...

Waarom wordt die discussie niet gevoerd bij het olifanten-filmpje, de geëlektrocuteerde meneer of de skiër??

Precies dat… maar eigenlijk zouden we helemaal geen beelden moeten delen. Zou je oom of moeder maar zijn.

Tancreda4

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-24 09:42

Eens met anoniem hoor. Toch gebeurt het helaas en 'smullen anderen er van. Een heel naar nadeel van social media en overal kunnen filmen. En internet waar iets nooit meer van verdwijnt. Je zal als kleindochter lekker zitten te schollen en een filmpje langs zien komen waar ze met het hoofd van je opa spelen...

Filmers zijn schuldig. Mensen die het delen zijn schuldig. En mensen die het zien en 'interessant' vinden.

En ja. Dat laatste hoor ik ook bij. Ergens gaat t soms wel normen en waarden voorbij. En toch zijn lugubere filmpjes toch ook weer interessant....

ista

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-24 11:57

Het hoort ook gewoon in de tijdsgeest, je kunt het simpelweg niet voorkomen... de normen en waarden van omstanders krijg je niet ten goede gekeerd.

Ik heb het van heel dichtbij meegemaakt. De moeder van een hele goede vriend van mijn man is op de fiets over het hoofd gezien door een afslaande vrachtwagenchauffeur en meters meegesleurd. Laten we het er op houden dat het lichaam niet meer compleet was toen de vrachtwagen eenmaal stil stond. Hiervan zijn beelden direct gedeeld, waarop uiteindelijk zelfs de politie op social media heeft opgeroepen de beelden niet te delen. Om nabestaanden, maar ook kinderen en gevoelige mensen te beschermen voor de beelden.
Het enige dat wij konden doen was hem waarschuwen en op het hart te drukken geen doorgestuurde filmpjes te openen.

c_alsemgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-24 13:19

Bij mijn vorige stal was er naast een vrouw van de flat gesprongen toen ze bij haar dochter op bezoek was, ze was op het parkeerterrein op een auto gekomen. Wat geen prettig gezicht was door de hoogte en de klap dus ook niet meer "heel" Iemand die ook in die flat woonde had daar dus een foto van gemaakt en gewoon gedeeld op de socials...
Dit was uit de tijd van hyves en slechte cameras op je mobiel, dus echt al lang geleden.

In de jaren 60 was er een man onthoofd in Den Haag, mijn mieder en wat andere kwamen er langs voordat de politie het afgezet had en gingen uit nieuwsgierigheid kijken.
Er was een man die een mega grote camera thuis was gaan halen en stond er uitgebreid foto's van te maken tot hij weggestuurd werd door de politie. Naast het beeld van de onthoofde man, was juist doe man met camera iets wat veel indruk had gemaakt.

Blijkbaar deed men dat altijd al, maar hebben we nu gewoon meer mogelijkheden om het snel op beeld te zetten en te delen.

Rivendell

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-24 15:13

Als dit in Nederland was gebeurt, zou ik niets delen. Maar, geef toe, veel mensen vinden het interessant.
Ik zal proberen de link te plaatsen, maar weet niet of anderen het kunnen zien als je geen lid bent van die griep.

DUS PAS OP, DIT IS DE LINK NAAR HET FILMPJE MET HET HOOFD EN DE LINK NAAR FOTO VAN HET LICHAAM

https://imgur.com/a/gzXWwm8

https://boktimg.nl/img/m/0vUtbx.jpg
Laatst bijgewerkt door Rivendell op 06-11-24 15:22, in het totaal 1 keer bewerkt

DuoPenotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-24 15:15

Facebook gaat naar geen wolf... Dat is een toekomt plaatje. Wolf bijt hoofd af...

Sorry flauw :+

Rivendell

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-24 15:18

Gebeurt bij mij ook vaak, dan pakt de link de hoofdpagina van fb

DuoPenotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-24 15:19

Maar door jou foto het nu wel gevonden.

Pas op!!
Foto's en beelden

Spoiler:
https://www.documentingreality.com/forum/f166/old-british-man-decapitated-after-being-run-over-bus-257796/

Edit ik geloof dat ik nu sowieso een lugubere site heb gelinkt

Rivendell

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-24 15:23

Ik heb de link aangepast via imgur. Zou nu meteen moeten werken

Ailill

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-24 15:27

Rivendell schreef:
Als dit in Nederland was gebeurt, zou ik niets delen. Maar, geef toe, veel mensen vinden het interessant.
Ik zal proberen de link te plaatsen, maar weet niet of anderen het kunnen zien als je geen lid bent van die griep.

DUS PAS OP, DIT IS DE LINK NAAR HET FILMPJE MET HET HOOFD EN DE LINK NAAR FOTO VAN HET LICHAAM

Wat zijn wij toch ook, by far, de meest debiele diersoort dat hier op aarde rondhuppelt.

moonsparkle

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-24 15:30

Rivendell schreef:

Waarom in Nederland niet en uit een ander land wel? Maakt dat het leed minder groot?

Ik gaf al aan lijkt me niet iets om te delen toen je voorstelde pbs te sturen en nu wordt het in het topic gedeeld.

Misschien ligt het aan mij maar ik vind het niet oke :o

Rivendell

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-24 16:10

moonsparkle schreef:
Waarom in Nederland niet en uit een ander land wel? Maakt dat het leed minder groot?

Nee, niet minder leed, maar ivm kans op herkenning

StalNollie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-24 17:27

Moonsparkle dan zit je denk echt in het verkeerde topic.