Sizzle schreef:Karl, misschien is het in NL anders geformuleerd, maar zowel de Italiaanse en Zwitserse overheid heeft gewoon nooit beweerd dat 2G infecties tegen gaat. Italie wilde de vaccinaties snel omhoog brengen en Zwitserland heeft letterlijk gezegd dit een goed idee te vinden omdat onze dekking beschamend laag was (vooral ook onder zorgpersoneel).
De burger bedenkt er dan zelf bij dat het veiliger zou zijn.
Het is natuurlijk mogenlijk dat in NL en Belgie wel letterlijk gezegt is dat dit een middel is om infecties te verminderen, dat heb ik niet meegekregen.
Ik snap de keus voor 2G volledig, maar ik doe niet mee aan het spelletje dat beweert dat we daarmee bejaarden beschermen.
De fundamentele drogredering van gevaccineerd meer mogen is evident en de conclusie dat het dús veiliger is, is volkomen logisch.
Nu met omicron is het allemaal achterhaald en tegelijk roepen dat booster moet en dat het minder effectief is tegen omicron is gewoon hilarisch.
Maar goed, nog even en dan is er voldoende superresistentie.
Van het testen lijken we hier in Spanje nu bijna af. Ook de quarantaine staat onder druk door teveel uitval van helemaal niet ziek personeel.