Algemeen Coronatopic #7

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

oomens

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-21 12:51

loriene schreef:
Jahoor even besmettelijk dan niet gevaccineerden.

Dat blijf je maar de wereld in slingeren, maar het is nog steeds onzin.
Alle onderzoeken wijzen tot nu toe uit dat gevaccineerden weliswaar nog steeds anderen kunnen besmetten als ze covid krijgen, maar dat die kans significant kleiner is dan bij ongevaccineerden. Dat overigens bovenop het feit dat ze stukken minder gemakkelijk zelf besmet raken.

Omdat je zo blijft volhouden, heb je kennelijk toegang tot andere data die het tegendeel beweren van de huidige wetenschappelijke consensus. Klopt dat?
Of ben je gewoon bewust onzin aan het verspreiden terwijl je weet dat het nergens op slaat?

loriene

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-21 12:53

Daks schreef:
Gisteren in 4 verschillende horeca gelegenheden geweest en nergens is gevraagd naar een QR code. Bij 1 gelegenheid binnen gezeten en ook daar niet gecheckt *\o/*

Hier hetzelfde.
Met een groepje vrienden heerlijk gegeten in een bistro.
Hartstikke gezellig.
Na afloop liepen we naar de parkeerkelder en zagen groepen mensen die in een bepaalde gelegenheid niet inkonden want daar werdt wel gecontroleerd en die app deed het niet(overbelasting hoorde ik daar).
Moest wel even gniffelen,daar sta je dan met je goede gedrag. _/-\o_

Vayo

Re: Algemeen Coronatopic #7

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-21 12:58

Loriene, wat je zegt klopt niet. Gevaccineerden zijn niet even besmettelijk als niet gevaccineerden:

Vaccinatie beschermt tegen ziek worden door het coronavirus, maar sommige mensen raken ondanks vaccinatie nog steeds besmet met het coronavirus. Tot nu toe was niet duidelijk in welke mate gevaccineerden het virus nog kunnen overdragen. Eerdere onderzoeken toonden dit verband veelal indirect aan. Uit het RIVM Rijksinstituut voor Volksgezondheid en Milieu -onderzoek blijkt nu dat ook de overdracht van het virus na vaccinatie een stuk lager ligt.

Minder overdracht virus na volledige en gedeeltelijke vaccinatie
In het onderzoek werden de huisgenoten van mensen die volledig gevaccineerd zijn 71% minder vaak besmet dan huisgenoten van ongevaccineerde personen. Bij personen die na gedeeltelijke vaccinatie (minstens 2 weken na de eerste prik van Pfizer, AstraZeneca of Moderna) besmet waren, raakte 21% minder huisgenoten besmet dan bij ongevaccineerde personen.

Gevaccineerde huisgenoten minder vaak besmet
Ook bleek dat volledig gevaccineerde huisgenoten van besmette personen 75% minder vaak besmet raken dan ongevaccineerde huisgenoten. Dit is iets lager dan de bescherming na vaccinatie uit onderzoeken bij de gehele bevolking, waarschijnlijk omdat huisgenoten van besmette personen aan veel virusdeeltjes worden blootgesteld.

https://www.rivm.nl/nieuws/vaccinatie-v ... t-covid-19

Daks

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-21 12:59

Ik vond het ook fijn om niet naar mijn telefoon te moeten grijpen om ergens naar binnen te mogen waar ik dat daarvoor wel gewoon zonder pardon naar binnen konden lopen.

Blij ook om te zien dat veel restaurants kroegjes of barretjes niet mee werken aan die gekkigheid.

Douce

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-21 13:00

bigone schreef:
De digitale QR code word wegens de beveiliging maandelijks vernieuwd dus regelmatig even aanzetten. Zo begreep ik het uit een nieuwsbericht.

Dat bedoel ik. https://www.rijksoverheid.nl/actueel/ni ... oronacheck

Eerste hit op google :')

Edit: ik gaf de geldigheid van een vaccinatie QR trouwens aan omdat met een beschuldigend vingertje werd gewezen naar "mensen die iedere 24 uur een testbewijs moeten uploaden en daarom loopt het vast". Dat ligt dus iets genuanceerder. Ik mis zo vaak nuance, aan beide kanten.

Zoals bijvoorbeeld dat RIVM onderzoek waar veel mee gegooid wordt, dat stamt nog uit Alpha tijdperk. De cijfers mbt de Delta variant zijn somberder, maar allemaal nog voorlopig gezien de korte tijd.

Betekent dat dat vaccineren geen zin heeft?
Nee.

Zijn ongevaccineerden wandelende virusbommen tov gevaccineerden?
Nee.

Echt nuance nuance nuance ...
Laatst bijgewerkt door Douce op 26-09-21 13:05, in het totaal 1 keer bewerkt

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-21 13:02

“Naar je telefoon te moeten grijpen om naar binnen te kunnen …”

Echt, dat iemand t er niet mee eens kan zijn, okee. Maar dat kleuter achtige gejengel … ik snap dat niet,…

Maar goed dat zijn idd mensen die nooit naar een film, theater, concert, festival of iets gaan. Die zijn dan inderdaad niks gewend …

Daks

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-21 13:07

Cer ik vind het inderdaad onzin dat wij dat moeten doen ja.

Tot afgelopen vrijdag mocht iedereen naar binnen en daar is niks schokkends mee gebeurd.
Nu is het weer horeca pesten of mensen verkapt verplichten om die prik te halen.

Is niks kleuterachtigs aan.

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-21 13:10

:') gemiddeld genomen zit een telefoon vergroeid in iemands hand. _O- En idd een theater, festival, pretpark ingangscontrole waar je een kaartje moet laten zien. En de wachtrij normaal gevonden wordt. Toogoodtogo moet telefoon getoond worden, bij kortingsacties enz. Op zoveel plekken moet je iets laten zien voor je verder kunt. Wat is het probleem? Voor mij is het zeuren om het zeuren. Zeker als je geent, genezen of getest bent 8)7

Daks

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-21 13:11

Er zit toch echt een wezenlijk verschilt tot een toegangskaartje of een bewijs dat je gezond bent.

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-21 13:12

loriene schreef:
Ook kunnen ze nog gewoon ziek worden.

*Niet even besmettelijk maar véél minder besmettelijk en de kans op ziek worden is veel kleiner.

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-21 13:14

Daks schreef:
Er zit toch echt een wezenlijk verschilt tot een toegangskaartje of een bewijs dat je gezond bent.

Dat is iets anders dan wat je net schreef … net had je het alleen over de handeling van je telefoon pakken namelijk en dat vind ik persoonlijk echt een hele kleine moeite ..

Vooral als je het horeca mensen makkelijk kan maken door gewoon mee te werken ..

loriene

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-21 13:17

karuna schreef:
:') gemiddeld genomen zit een telefoon vergroeid in iemands hand. _O- En idd een theater, festival, pretpark ingangscontrole waar je een kaartje moet laten zien. En de wachtrij normaal gevonden wordt. Toogoodtogo moet telefoon getoond worden, bij kortingsacties enz. Op zoveel plekken moet je iets laten zien voor je verder kunt. Wat is het probleem? Voor mij is het zeuren om het zeuren. Zeker als je geent, genezen of getest bent 8)7

Het probleem is dat heel veel mensen nu worden uitgesloten.

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-21 13:20

loriene schreef:
karuna schreef:

Het overgrote deel doet dat toch echt zelf.

Douce

verootjoo schreef:
loriene schreef:
Ook kunnen ze nog gewoon ziek worden.

*Niet even besmettelijk maar véél minder besmettelijk en de kans op ziek worden is veel kleiner.

Ik weet dat veel minder besmettelijk subjectief is, maar hoe moeilijk is het om te erkennen dat de kans dat je met de Delta variant besmettelijk rondloopt echt aanwezig is?

https://www.google.com/url?q=https://ww ... doGD_O1rfh

https://www.google.com/url?q=https://ww ... Yhn7yTuRSU

https://www.google.com/url?q=https://ww ... -zQok12Z59

In alle eerlijkheid:
Vaccineren helpt, maar grotendeels puur om jezelf te beschermen.

Cer

De meerderheid niet..

En die heel veel worden niet uitgesloten… maarrr hoe zat t ookalweer met die Great Reset en Bilderberg?

AmyII

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-21 13:23

loriene schreef:
karuna schreef:

Hoe ik het eerlijk gezegd zie is dat de mensen die niet willen vaccineren, niet willen testen én geen bewijs van genezen willen laten zien, zich niet aan maatregelen willen houden etc. (kortom: nèrgens aan mee willen werken, zeuren, piepen…) zichzelf buitensluiten.
Daarnaast zijn zwakkeren in de samenleving anderhalf jaar ‘buitengesloten’ door de groep die zich nergens aan willen houden. Iets met koekje van eigen deeg lijkt het wel.

loriene

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-21 13:29

loriene schreef:
karuna schreef:

Het overgrote deel doet dat toch echt zelf.[/quote]

Oja?
Hoe dan?

loriene

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-21 13:31

karuna schreef:

Het probleem is dat heel veel mensen nu worden uitgesloten.[/quote]
Hoe ik het eerlijk gezegd zie is dat de mensen die niet willen vaccineren, niet willen testen én geen bewijs van genezen willen laten zien, zich niet aan maatregelen willen houden etc. (kortom: nèrgens aan mee willen werken, zeuren, piepen…) zichzelf buitensluiten.
Daarnaast zijn zwakkeren in de samenleving anderhalf jaar ‘buitengesloten’ door de groep die zich nergens aan willen houden. Iets met koekje van eigen deeg lijkt het wel.[/quote]

Waarom alle mensen die geen pasje hebben over 1 kam scheren?

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-21 13:33

Dat staat er niet…

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-21 13:35

loriene schreef:
Oja?
Hoe dan?

Quoten blijft moeilijk.

Je hoeft niet buitengesloten te zijn. Het is een keuze voor het overgrote deel. Je kan je laten vaccineren of je laten testen. Geen probleem toch?
Je kiest er dus zelf voor om je buitengesloten te voelen.

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-21 13:35

loriene schreef:

Oja?
Hoe dan?

Door niks te willen. Niet testen of enten. Iemand met een afweer probleem is niet met een prik of test van zijn beperking en buitensluiting af. Iemand die niks wil kan met twee vaccinaties of een test wel deelnemen aan de maatschappij en feestvieren.

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-21 13:38

Douce schreef:
verootjoo schreef:

Ik weet dat veel minder besmettelijk subjectief is, maar hoe moeilijk is het om te erkennen dat de kans dat je met de Delta variant besmettelijk rondloopt echt aanwezig is?

https://www.google.com/url?q=https://ww ... doGD_O1rfh

https://www.google.com/url?q=https://ww ... Yhn7yTuRSU

https://www.google.com/url?q=https://ww ... -zQok12Z59

In alle eerlijkheid:
Vaccineren helpt, maar grotendeels puur om jezelf te beschermen.

Veel minder besmettelijk is juist niet subjectief. Het is significant minder, dat is zo objectief als wat. Statistiek is in geen geval subjectief.
Zo bizar dat mensen statistiek hier constant afdoen als iets subjectiefs :?

Die kans is aanwezig, en dat wordt door iedereen erkend.
Maar je verkleint de kans statistisch significant door ALLE mensen te vaccineren.
Je brengt het R getal daarmee naar beneden, waardoor dus IEDEREEN een significant kleinere kans heeft om iemand tegen te komen die besmettelijk is en besmet te worden.
Laatst bijgewerkt door verootjoo op 26-09-21 13:40, in het totaal 1 keer bewerkt

AmyII

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-21 13:39

loriene schreef:
AmyII schreef:
Daarnaast zijn zwakkeren in de samenleving anderhalf jaar ‘buitengesloten’ door de groep die zich nergens aan willen houden. Iets met koekje van eigen deeg lijkt het wel.

Waarom alle mensen die geen pasje hebben over 1 kam scheren?

Dat staat hier niet. Maar als jij dat eruit leest moet je dat lekker doen en nog dieper wegkruipen in de krochten van je zelfmedelijden.

oomens

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-21 14:59

loriene schreef:
karuna schreef:
Het overgrote deel doet dat toch echt zelf.

Oja?
Hoe dan?

Door ervoor te kiezen niet mee te doen, en dan doe je dus inderdaad niet mee. Dat is dan toch wat je wilde? Of niet dan?

Needje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-21 15:19

Nee want mensen kiezen er helemaal niet zelf voor om niets te mogen. Dat wordt ze opgelegd omdat ze niet verkapt verplicht gevaccineerd willen worden.