Ervaring met vinted

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Neverland

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-22 13:21

Dit pakket is thuis bezorgd. Ik zou dan bij de buren aanbellen met de vraag of zij het hebben. En daarna zou ik het pakket punt vragen. Zou niet in mij opkomen om direct op de knop te drukken.

Daarbij vind ik het niet netjes om mij eerst 1 ster te geven en me daarna pas te berichten. :+ Ik kan daar sowieso niks aan doen.

pmarena

Re: Ervaring met vinted

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-22 13:54

Nee dat is zeker.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-22 14:07

Ik heb lange tijd weinig animo gehad en nu plots sinds een week of 2 gelijk hele bundels die weggaan. En wat onzinbiedingen uiteraard :+
Iemand die op een gloednieuw jurkje zonder kaartjes maar ongedragen even €1 ging bieden, de VP was €5 ofzo. Uiteraard niks meer van gehoord nadat ik het geweigerd heb.

Nu 1 pakket onderweg naar Spanje met MR en morgen nog een pakket afleveren voor verzending naar NL.

WenK

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-22 19:58

Hier na een hoop probleemloze bestellingen nu toch pech. Pakket stond sinds 26 november al op "afgehaald door de bezorger" bij DHL, maar heb nu bericht dat ik mn geld terug krijg. Ik vermoed dat t pakket kwijt is. Heel jammer!

Sharani

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-22 22:04

Mijn beide pakketjes die super lang duurden zijn binnen *\o/* . De handschoenen zijn echt perfect, de North Face jas is ook zeker nieuw, maar twijfel of hij wel echt is. Hij ziet er best oké uit, maar op het kaartje staat Made in China en in de jas zelf Made in Bangladesh. Wat zouden jullie doen?

elmiran

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-22 01:30

Ik heb 1x een jurkje gekocht. Gelijk op kopen geklikt, en het geld overgemaakt. Het was van iemand uit Nederland. Wel flauw ik kreeg 4 sterren van de 5 terwijl ik dus de koper ben, en direct het geld gestort heb. Geen idee waarom het dan Geen 5 sterren waard is. Na ontvangst heb ik bevestigd dat het bezorgd was.

Ik lees even mee over hoe het gaat met spullen uit het buitenland.

JoT

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-22 23:47

Kun je ergens zien welke verzendmogelijkheden een verkoper heeft, voordat je iets bij die verkoper koopt?

Floko

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-22 23:51

Ja je kan gewoon op kopen drukken en de verzendmogelijkheden bekijken. Zolang je niet op betalen drukt gaat het goed.

Inwonderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-22 23:53

JoT schreef:
Kun je ergens zien welke verzendmogelijkheden een verkoper heeft, voordat je iets bij die verkoper koopt?

Wel op kopen klikken en dan even kijken. Voordat je het daadwerkelijk koopt moet je dan nog op door naar betalen klikken.

JoT

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-22 00:02

Ok, ga ik dat proberen. Bedankt voor de snelle reactie! _/-\o_

Elitedeux

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-22 13:42

Ik heb voor het eerst een verkeerde bestelling ontvangen.. Mijn bestelling is bij een ander meisje terecht gekomen. De verkoper vraagt aan mij hoe we dit kunnen oplossen, hoe zouden jullie dat aanpakken?

Ik wil best de bestelling naar dat andere meisje sturen maar ik wil daar zelf geen geld aan spanderen.

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-22 13:45

Nederlandse verkoopster? Dan een tikkie sturen voor de verzendkosten. Met het andere meisje kun je ruilen via Vinted volgens mij.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-22 20:29

Ik heb net voor een heel leuk prijsje 2 jurkjes en een blazer weten te scoren. De blazer is knalroze en 1 van de jurkjes is eentje van King Louie :D Het andere is een meer basic jurkje maar wel perfect voor werk.

Elitedeux

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-22 22:21

Urbanus schreef:
Nederlandse verkoopster? Dan een tikkie sturen voor de verzendkosten. Met het andere meisje kun je ruilen via Vinted volgens mij.

Ja, was een Nederlandse koopster. Ze heeft uiteindelijk de bestelling geannuleerd en mij het geld voor het verzenden naar dat meisje overgemaakt.

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-22 22:26

Ik ben nu de rare verkoper. Probeerde gisteren het pakketje bij het punt te verzenden, bestond de label niet? Dus ik kon het niet verzenden. Ik zit midden in mijn nachtdiensten en mijn moeder ligt in het ziekenhuis dus beetje hectisch allemaal. Ik had Vinted gecontacteerd en zeggen naar ander punt te gaan maar dat is niet om de hoek. Andere optie was annuleren en dan opnieuw verkopen

Sharani

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-22 23:14

Mijn geval met de North Face jas waar ik twijfel had over of hij nep was is ook door Vinted opgelost. Ik heb eerst contact gezocht met de verkoper, maar die reageerde niet. Toen heeft Vinted het overgenomen en die zeggen dat de jas een imitatie is. Krijg nu dus mijn geld terug. Kreeg nog een hele lijst met tips waar ik voortaan op moest letten. Zal zeker voortaan minder goedgelovig zijn, maar wist niet eens dat imitatie North Face jassen bestonden… :o? .

Urona447

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-22 23:17

Fijn sharani! Wel bijzonder dat Vinted diverse oplossingen hanteerd. Ik heb precies hetzelfde gehad met een north face jas van Vinted maar die moest ik op eigen kosten retour sturen terwijl het een nep jas was en de verkoopster ook niet kon aantonen dat hij echt was.

Uiteindelijk na het terugsturen heeft de verkoopster de jas er weer opnieuw opgezet.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-22 23:30

North Face is een merk wat zeker in Azië enorm nagemaakt wordt. Toen wij in Nepal waren sloegen ze je met alle soorten NF producten om de oren. Zelfs naast de officiële flagship store in Kathmandu zit een winkel die nep verkoopt :')
Het verschil is soms amper te zien, maar kan wel fikse boetes opleveren. Zou me niet verbazen als je zo eentje op de kop tikt ipv een echte via vinted.

Alja

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-23 20:00

Vinden jullie het ook irritant als je iets verkoopt en dat is mensen gelijk gaan vragen wanneer je het gaat verzenden?

Ik reageer dan maar met dat het vanzelf in de chat te zien is en dat ze via daar op de hoogte worden gehouden

Aight

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-23 11:38

Alja schreef:
Vinden jullie het ook irritant als je iets verkoopt en dat is mensen gelijk gaan vragen wanneer je het gaat verzenden?

Ik reageer dan maar met dat het vanzelf in de chat te zien is en dat ze via daar op de hoogte worden gehouden

nou in het kader van verwachtingsmanagement vind ik het geen rare vraag. Ik probeer dan zelf bijv. alvast in te schatten wanneer het kan komen en of ik dan thuis ben.

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-23 11:41

Ik vind dat ook geen rare vraag. Ik geef meestal uit mezelf aan wanneer ik het op de post kan doen. Meestal doe ik het dezelfde dag of de dag erna. Maar als ik weet dat ik het pas over 4 dagen oid kan doen zeg ik dat gelijk erbij.

xx_Irisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-23 14:09

Ik vraag het ook wel eens, weet ik of het binnen is voor een bepaalde gebeurtenis

Sharani

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-23 14:29

Meestal wacht ik het af maar laatst wel gevraagd wanneer een artikel verzonden werd omdat ik dan wist of het als kerstcadeau kon dienen. De verkoopster reageerde daar erg aardig op en verzond het snel.

caro29

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-23 15:09

Ik vraag het niet en verzend zelf vaak binnen 24u. Ik stuur alleen een bericht als de verzenddatum nadert en er gebeurt niks

KB12

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-23 20:26

Ik ben echt een haar verwijderd om mijn vinted account te verwijderen. Ik had een nog gesealde verpakking verkocht van paco rabanne met 100ML inhoud aan iemand uit frankrijk. In eerste instantie was de koper al heel erg aan het aandringen dat het meteen op de post moest. Ik dit dus zelfde dag nog opgestuurd. Nu is het aangekomen en heeft ze meteen een klacht ingediend dat er geen 100ml in de verpakking zit en dat het 12m houdbaarheidslogo betekent dat er 12 mini staaltjes inzitten ipv 100ml. De verpakking is nog geseald en er zit gewoon een fles van 100ml in. Echt kan het nog gekker. Ik word echt gek van die mensen uit Frankrijk.