Algemeen Coronatopic #4

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

BigOne

Re: Algemeen Coronatopic #4

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-20 09:43

Maar het wantrouwen tegen hem en zijn regering neemt ook toe. Vooral doordat blijkt dat gewoon ook nu om de feiten heen gedraaid of gelogen word. En die populariteit ? Is maar net wie het in het nieuws brengt Fox of CNN. We zullen het wel zien. Hij mag allang blij zijn dat hij Corona nu kreeg en niet een half jaar eerder, alle behandelingen die hij nu heeft waren toen nog niet bekend .

CharleyT

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-20 09:49

Tiggs schreef:
Relaxed schreef:
Wat ik vooral niet snap is waarom de politiek dit toestaat en aan de andere kant de horeca enorm beperkt en bijvoorbeeld bij sport geen publiek toestaat. Dit draagt 100% bij aan nog meer verdeeldheid, onbegrip en verzet.. :n

Door de in de Grondwet opgenomen vrijheid van godsdienst...
Van een recht dat an sich goed is, wordt dus nu misbruik gemaakt.

Maar goed, volgens deze mensen is toch alles 'de wil van god' en satan zal het virus wel gemaakt hebben.

Vrijheid van godsdienst loopt geen gevaar! Alleen graag een aangepaste dienst(tijdelijk) Maar nee, de Here God zal die eigenwijze volgelingen in Staphorst wel beschermen, dus hup, kerk vol, lekker uit volle borst zingen.
In een woord: asociaal naar je medeburgers.

Lolaliza

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-20 09:50

Hij had waarschijnlijk ook maar hele hele milde symptomen ..waar "normale " mensen nog mee thuis blijven
Nu is het allemaal opgeblazen omdat hij president is

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-20 09:52

Ondertussen in de UK heeft de verantwoordelijke minister toegegeven geen idéé te hebben van de nieuwe gevallen van de afgelopen dagen: Door een IT fout zijn er zeker 15.000 niet geregistreerd in de data.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-20 09:52

Lolaliza schreef:
Hij had waarschijnlijk ook maar hele hele milde symptomen ..waar "normale " mensen nog mee thuis blijven
Nu is het allemaal opgeblazen omdat hij president is

Hij had vrijdag en zaterdagochtend hoge koorts, heeft zuurstof gehad dus dat is niet minimaal. Dat mocht niet bekend worden want dat betekend zwakte! Er is nog wel de vraag waar nog meer over is gelogen want er bestaat een verdacht dat hij eerder wist dat hij positief was en toch naar een fundraising is geweest.

Lolaliza

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-20 09:56

Ach ja allemaal insinuaties

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-20 10:44

Hij heeft gewoon de beste artsen. En natuurlijk het allerbeste gestel.

Meer mensen hier trouwens last van met mondkapje? Mijn neus reageert altijd heel erg op overgangen van warm/koud/warm. Liep in de AH met mondkapje en kreeg een mega loopneus. Niet handig. Wel steeds meer mensen met mondkapje :j

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-20 10:45

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-20 10:48

SusanH schreef:
Meer mensen hier trouwens last van met mondkapje? Mijn neus reageert altijd heel erg op overgangen van warm/koud/warm. Liep in de AH met mondkapje en kreeg een mega loopneus. Niet handig. Wel steeds meer mensen met mondkapje :j

Jup, had ik ook :')
En ondervonden dat de pasmaat goed moet zijn, en dat een neusbeugeltje echt t verschil maakt :')

lenaa_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-20 10:54

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-20 10:58

lenaa_tje schreef:
Relaxed schreef:

Ik heb respect voor onze schoolleiding. De berichten die zij krijgen schijnen nogal pittig te zijn.

Schandalig genoeg , viruswaarheid wil geen dialoog, ze willen opstand.

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-20 10:58

Cer schreef:
SusanH schreef:

Jup, had ik ook :')
En ondervonden dat de pasmaat goed moet zijn, en dat een neusbeugeltje echt t verschil maakt :')

Maar met een neusbeugel blijft het toch nog steeds warm onder dat kapje? Op het werk hebben we wel met neus beugel. En heb ik ook een loopneus :+

Achterom

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-20 10:59

Vraagje: ik heb een kantoorfunctie in de ouderenzorg. Ons kantoor bevindt zich op een zorglocatie, vandaar dat wij niet meer op kantoor werken, iedereen die daar nog komt kan dat alleen met toestemming van zijn leidinggevende.
Overleggen vinden niet meer face to face plaats, alleen nog via teams.

Maar nu zit ik met een dilemma, ik doe namelijk ook nog vrijwilligerswerk, daarvoor is morgenavond een vergadering. Het voelt voor mij nogal tegenstrijdig om dan te gaan vergaderen, terwijl ik dat op mijn werk dus niet meer doe.

Natuurlijk zitten we niet in een lockdown, en ontmoet ik nog wel mensen (over het algemeen buiten trouwens), maar ja...

lenaa_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-20 11:00

@bigone opvallend genoeg zijn het niet de ouders van onze vmbo leerlingen. Daar schrok ik van.

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-20 11:00

Achterom schreef:
Vraagje: ik heb een kantoorfunctie in de ouderenzorg. Ons kantoor bevindt zich op een zorglocatie, vandaar dat wij niet meer op kantoor werken, iedereen die daar nog komt kan dat alleen met toestemming van zijn leidinggevende.

Maar nu zit ik met een dilemma, ik doe namelijk ook nog vrijwilligerswerk, daarvoor is morgenavond een vergadering. Het voelt voor mij nogal tegenstrijdig om dan te gaan vergaderen, terwijl ik dat op mijn werk dus niet meer doe.

Natuurlijk zitten we niet in een lockdown, en ontmoet ik nog wel mensen (over het algemeen buiten trouwens), maar ja...

Ik zou niet gaan. Kan ook online via zoom, teams etc.

Achterom

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-20 11:01

SusanH schreef:
Achterom schreef:

Ik zou niet gaan. Kan ook online via zoom, teams etc.

Precies, zo doen we dat op het werk ook.
Alleen een aantal mede vrijwilligers kan/wil dat niet.

elnienjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-20 11:02

Achterom schreef:

Ze kunnen toch via zoom vergaderen? Ik zou niet gaan in elk geval. Vind het best bizar dat ze het niet online doen.

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-20 11:02

Achterom schreef:

je doet vrijwilligerswerk op je werk? Dan zou ik eventjes overleggen met je werk.

Wij hebben soortgelijk, ik ben lid van bestuur van de PV van mijn bedrijf (ook zorg). Wij hebben even contact gehad met directie (Voor de 2e golf overigens) of zij er achter stonden als we een activiteit organiseerden met in acht neming van de richtlijnen. We hebben constant contact gehouden met elkaar daarover. (en uiteindelijk de week van tevoren besloten af te blazen na de eennalaatste persconferentie)

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-20 11:03

SusanH schreef:
Maar met een neusbeugel blijft het toch nog steeds warm onder dat kapje? Op het werk hebben we wel met neus beugel. En heb ik ook een loopneus :+

Oh ja, beugel helpt niet tegen loopneus nee :+
maar ik had ook een mondapje wat steeds voor mn ogen schoof... :') was ook niet heel prakties zeg maar. Met neusbeugel had ik dat niet.. Ik moet er ook een paar innemen onder de kin .. dan blijft t ook beter zitten.. En een metalen draadje erin doen.. Al doende leert men :j Maar een loopneus zal wel even blijven, zeker als het kouder wordt

Achterom

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-20 11:08

secricible schreef:
Achterom schreef:

je doet vrijwilligerswerk op je werk? Dan zou ik eventjes overleggen met je werk.

Wij hebben soortgelijk, ik ben lid van bestuur van de PV van mijn bedrijf (ook zorg). Wij hebben even contact gehad met directie (Voor de 2e golf overigens) of zij er achter stonden als we een activiteit organiseerden met in acht neming van de richtlijnen. We hebben constant contact gehouden met elkaar daarover. (en uiteindelijk de week van tevoren besloten af te blazen na de eennalaatste persconferentie)

Nee, het is niet op mijn werk, maar in het dorpshuis hier. Andere mensen dus.
Wij organiseren dus ook nog activiteiten, wel helemaal volgens de regels trouwens :j komende zondag een wandeling bijvoorbeeld. Maar dat doen we dus helemaal buiten, juist vanwege de risico's binnen.

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-20 11:27

Lolaliza schreef:
Ach ja allemaal insinuaties

Nee is niet waar, een heel batterij artsen ontkenden in persconferentie 1 dat hij zuurstof had gehad en in persconferentie 2 wederom de hele batterij artsen en werd verteld dat hij zuurstof had gehad en dat de komende dagen spannend zijn, maar dat hij beter leek te gaan als vrijdag want dat toen zijn toestand zorgwekkend was.
Dus het zijn geen insinuaties.

Zebrastreep

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-20 11:35

Ik zat op nu.nl eens in de reacties te lezen en daar werd al gezegd dat Donald Trump het medicijn dexamethason gekregen te hebben. Dus dan is het niet zo raar dat hij opeens opknapt. Maar het medicijn is blijkbaar wel gevaarlijk in combinatie met Corona. Het kan dus zo zijn dat het nog de andere kant op gaat.

Van dexamethason krijg je namelijk een behoorlijke stoot van waardoor je je binnen enkele uren al weer heel goed kunt voelen.

Amado7

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-20 12:09

Jammer dat de kerken weer dicht zijn. (Nos) Ergens snap ik het wel, maar Staphorst deed niets buiten de regels. En er zat zelfs een stuk meer tussen de personen dan 1.5 meter.

Begrijp me goed. Alles voor corona. Maar wordt er wel moedeloos van. We zijn weer volledig terug bij af. Had eindelijk het gevoel dat ondanks het corona je leven weer redelijk normaal door kon gaan met de nodige aanpassingen én op afstand.

Nog even volhouden en dan gaan we hopelijk weer de goede kant op.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-20 12:13

Gaat om de optelsom, en heel veel mensen, en geen mondkapje en zingen. Dus in ieder geval twee adviezen die met voeten getreden werden. Ze hebben het toch echt zelf veroorzaakt.

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-20 12:14

Hier ook een issue, hebben deze week een belangrijke bijeenkomst voor de vereniging. Nu hebben al wat mensen gezegd niet te komen vanwege de corona maatregelen, maar we blijven met 5 personen over. Wij zijn een vereniging zonder vaste locatie.
Omdat het een vereniging is mag het (en deze vergadering is echt belangrijk voor het voortbestaan en de continuiteit), zie https://www.rijksoverheid.nl/actueel/ni ... te-dringen bij de uitzonderingen, maar een vergaderruimte huren is belachelijk duur, en kan me voorstellen dat een restaurant/cafe het niet wil hebben, met 5 man aan een tafel. Hoe waarborg je die uitzondering? Zou nog bij iemand thuis kunnen, maar dat is dan weer niet centraal (nationale rijdersvereniging, zitten dus over het land verspreid).