Waar heb jij je vandaag aan geërgerd...? #5

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Lau

Re: Waar heb jij je vandaag aan geërgerd...? #5

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-20 06:34

Dat ik vandaag maar voor 2 uurtjes naar school hoef

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-20 08:03

Lau schreef:

Uhm ik ook en ik ben van deur tot deur 2 uur enkele reis onderweg. _O-
Maar ik ben juist enorm dankbaar dat ik überhaupt naar college mag. :D

Lau

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-20 08:05

MarlindeRooz schreef:
Lau schreef:

Uhm ik ook en ik ben van deur tot deur 2 uur enkele reis onderweg. _O-
Maar ik ben juist enorm dankbaar dat ik überhaupt naar college mag. :D

Het is maar wat je leuk vind :')
2 uur rekenen en Nederlands kan ook wel thuis vind ik :')

TessaxQuincy

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-20 08:24

Dat door mijn mondkapje mijn bril elke keer beslaat. (Mondkapje is te groot maar heb op dit moment niks anders) En geen van de tips op internet helpen. :\

Loeky01

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-20 09:03

Zo moe. Gisteren had ik energie voor 10, vandaag is het helemaal niks.

Boompje1985

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-20 09:36

Het gerook rond het schoolplein, ze mogen niet op het schoolplein zelf roken maar door de corona moeten we dus allemaal buiten het schoolplein blijven. En omdat daar geen verbod op roken is zijn er toch mensen die niet even 10 minuten kunnen wachten met hun verslaving. Toch erg jammer dat die rokers ook niet ff uit zichzelf even 10 meter verderop gaan staan -O- .

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-20 10:04

Boompje1985 schreef:
Het gerook rond het schoolplein, ze mogen niet op het schoolplein zelf roken maar door de corona moeten we dus allemaal buiten het schoolplein blijven. En omdat daar geen verbod op roken is zijn er toch mensen die niet even 10 minuten kunnen wachten met hun verslaving. Toch erg jammer dat die rokers ook niet ff uit zichzelf even 10 meter verderop gaan staan -O- .

Maar je kunt zelf toch ook ergens anders gaan staan als je er last van hebt? Kleine moeite.

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-20 10:05

Boompje1985 schreef:

Wat verwacht je dan? Dat ze opeens niet meer op de openbare weg mogen roken? Wat moeten ze dan. :+

Malbec

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-20 10:10

TessaxQuincy schreef:
Dat door mijn mondkapje mijn bril elke keer beslaat. (Mondkapje is te groot maar heb op dit moment niks anders) En geen van de tips op internet helpen. :

Ik weet niet of je het al geprobeerd hebt, maar wat bij mij helpt is, als je er een zonder neusbeugel hebt, strak om je neus duwen zeg maar en dan daar je bril op zetten :')

TessaxQuincy

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-20 10:24

Benthhh schreef:
TessaxQuincy schreef:
Dat door mijn mondkapje mijn bril elke keer beslaat. (Mondkapje is te groot maar heb op dit moment niks anders) En geen van de tips op internet helpen. :

Ik weet niet of je het al geprobeerd hebt, maar wat bij mij helpt is, als je er een zonder neusbeugel hebt, strak om je neus duwen zeg maar en dan daar je bril op zetten :')

Had zo'n papieren met neusbeugel, alleen werkte niet echt. Had 'm ook al 'kleiner' gemaakt. Heb 'm uiteindelijk gewoon opgedaan en heel snel boodschappen gedaan. Viel uiteindelijk wel mee met het beslaan. :+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-20 10:32

TessaxQuincy schreef:

Ook niet als je, voor je de deur uitgaat, even je glazen insmeert met afwasmiddel (of speeksel, zoals duikers/snorkelaars vaak doen :+ ) en dat afspoelt?

Veel te lang op bed blijven liggen vanmorgen doordat ik gisteravond niet kon slapen. -_-

Boompje1985

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-20 10:36

Marije_1997 schreef:
Boompje1985 schreef:

Maar je kunt zelf toch ook ergens anders gaan staan als je er last van hebt? Kleine moeite.

Want ik sta daar met mijn kind te wachten op de juf, waarom zou ik dan aan de andere kant van de straat gaan staan? Dat kunnen die rokers ook? Waarom ga je als roker in een groep met kinderen staan?

TessaxQuincy

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-20 11:08

Mkango schreef:
TessaxQuincy schreef:

Ook niet als je, voor je de deur uitgaat, even je glazen insmeert met afwasmiddel (of speeksel, zoals duikers/snorkelaars vaak doen :+ ) en dat afspoelt?

Veel te lang op bed blijven liggen vanmorgen doordat ik gisteravond niet kon slapen. -_-

Nee had ook al afwasmiddel geprobeerd werkte ook niett.

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-20 11:42

Marije_1997 schreef:
Boompje1985 schreef:

Het is een beetje de omgekeerde wereld hoor vind ik.
Als roker veroorzaak je overlast en dat weet je als roker heus wel.
Bij een school met basisschoolkinderen is het dan veel socialer om als roker verderop te gaan staan zodat kinderen en ouders die niet roken zonder rookstank hun weg kunnen vervolgen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-20 11:52

Ineke2 schreef:
Marije_1997 schreef:

Het is een beetje de omgekeerde wereld hoor vind ik.
Als roker veroorzaak je overlast en dat weet je als roker heus wel.
Bij een school met basisschoolkinderen is het dan veel socialer om als roker verderop te gaan staan zodat kinderen en ouders die niet roken zonder rookstank hun weg kunnen vervolgen.

Tuurlijk,maar als je er erg last van hebt ga je zelf ergens anders staan. Er van uit gaande dat de rokers toch niet ergens anders gaan staan. Doet mijn moeder ook altijd, en zij heeft er echt last van (astma, teveel parfum zorgt al voor een aanval)

Maddy_Paola

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-20 12:20

TessaxQuincy schreef:
Benthhh schreef:

Had zo'n papieren met neusbeugel, alleen werkte niet echt. Had 'm ook al 'kleiner' gemaakt. Heb 'm uiteindelijk gewoon opgedaan en heel snel boodschappen gedaan. Viel uiteindelijk wel mee met het beslaan. :+

Mijn collega's met bril (wij hebben ook papieren met beugel) zetten mm op de kop op, dus met de beugel onder en dan vormen zodat je daar uitlaatgat hebt onder je kin, dan kan je je bril aan de bovenkant erop zetten zodat ie echt aansluit, helpt niet volledig maar wel groot deel

HorseTimeXL

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-20 12:49

Aan oude collega's die alles niet duidelijk in het systeem hebben neergezet waardoor er een hoop onduidelijkheid is en ik het wiel bijna weer opnieuw moet gaan uitvinden...

SinneJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-20 13:28

Marije_1997 schreef:
Tuurlijk,maar als je er erg last van hebt ga je zelf ergens anders staan. Er van uit gaande dat de rokers toch niet ergens anders gaan staan. Doet mijn moeder ook altijd, en zij heeft er echt last van (astma, teveel parfum zorgt al voor een aanval)

Maar ze mag er zich dan toch ook gewoon aan storen? Daar is dit topic toch voor?

Vind dat ook uitermate asociaal hoor en een beetje de omgekeerde wereld.

LukieBradley

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-20 13:52

De belasting -:(-
Maandelijks los ik automatisch via mijn toeslagen af.
Nu 2 x zelf een extraatje afgelost.
Dan krijg je een brief dat bedrag xxx had afgelost en xxx overblijft.
Had een mooie berekening gemaakt met hun eigen maandelijks termijnen erbij gerekend dan zou ik eind van het jaar klaar zijn.
Dus ik weer wat aFgelost, krijg net de bevestiging binnen.
Zie ik bij het rest bedrag alleen de verrekening staan met wat ik zelf heb afgelost tov de laatste keer.
Had een paar tientjes afgelost en ook alleen dat bedrag is van het eind bedrag af.
Waar blijven die andere termijnen die ze zelf afschrijven dan ?????? _-:( die moeten toch mee verrekend worden in het rest bedrag?

Princess_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-20 13:56

Boompje1985 schreef:

Ik dacht dat roken rondom de school al verboden was :( Ik rook zelf, maar op sommige plekken hou ik mezelf in. Helemaal als ik bij een school zou staan. Je geeft dan zo hard het verkeerde voorbeeld..

Vanillia

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-20 13:58

Wat vreemd. Just to be sure; ze schrijven die termijnen zelf ook nog af? Het is niet dat onbedoeld je maandelijkse termijnbedrag hebt aangepast?

LukieBradley

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-20 14:12

Ik heb ze inmiddels gebeld _O-
Blijkbaar verrekenen ze in december al een bepaald bedrag voor het gehele jaar wat in 2020 afgelost word _O-
Dus ik ben zelf bezig aan het rest bedrag wat over is :+ .en dat rest bedrag hadden hun anders aankomende december zelf weer verrekend voor 2021 _O-
Nog steeds een ergernis, want ik dacht hem eind dit jaar weg te hebben }:)

Nayomie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-20 15:00

Deze kou, brrrrrrr :brr:

Princess_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-20 15:23

Dat de dress code voor de bruiloft van mijn beste vriendin black&white is. Niet erbij nadenkend dat je als gast geen wit kan dragen en dus in een begrafenis outfit op een bruiloft staat. Ben al twee dagen naar een leuke jurk aan 't zoeken, maar ik vind zwarte jurken gewoon stom :=

chanicha

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-20 15:25

De belastingdienst is ook altijd zo aardig voor je als je bij bent gesprongen door het UWV :j
Manlief buiten zijn schuld om zonder werk, paar maanden minder loon en laatste maand helemaal geen loon en vakantiegeld dus UWV trok dat glad, heel fijn.
Jaar erop een klap in je nek en gewoon krap 2000 euro betalen |o