Algemeen Corona-topic #3

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

LadyMadonna

Re: Algemeen Corona-topic #3

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-20 22:47

Ik zat me ineens af te vragen of de hamsteraars nu al 9 weken pasta met tomatensaus aan het eten zijn...

daffieduck83

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-20 22:48

In maart was de groente opeens erg duur. Ik koop dat bij een speciaalzaak. Nu hebben ze weer normale prijzen en ook het voorjaarseten (asperges en aardbeien) is flink in prijs gedaald na het paasweekend. Bij de supermarkt was ik de afgelopen tijd wel iets meer kwijt, maar dat kwam vooral doordat er niet altijd alle huismerken op voorraad waren. Inmiddels is bijna alles er weer.

Destination

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-20 23:09

Hier zijn bepaalde boodschappen ook duurder. Vooral verse groente en fruit ;(

NatasjavEJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-20 23:10

LadyMadonna schreef:
Ik zat me ineens af te vragen of de hamsteraars nu al 9 weken pasta met tomatensaus aan het eten zijn...

:')

En met het WC papier aan Het knutselen met papier mache om de kinderen thuis bezig te houden.

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-20 23:13

En hoeveel is er gebakken met al die bloem en bakmeel.

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-20 23:19

SusanH schreef:

Zoals gewoonlijk regelmatig lekker meer granen brood (een mengsel van bloem, volkoren meel, roggen en psyllium).
En als toetje af en toe lekker fruit taartjes . Mjammie..
Dus hier iets meer als normaal want we zaten thuis. Al mijn meel kwam van de boerderij hier id buurt en volkorenmeel is van de molen uit Terheijden.

elnienjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-20 23:23

Ik heb best veel gebakken de laatste tijd: hartige soufflé's en rabarbertaart o.a.

Ik heb uberhaupt geen blik/potten gekocht, want dat eet ik normaal ook nooit.

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-20 23:53

Als ik het zo lees doe ik toch wat verkeerd met werken naast WW, want financieel alleen achteruit gaat. Had met 100% WW meer inkomsten dan nu met gedeeltelijk werk ernaast. Uurloon is wel hoger dan laatst verdiende uurloon.

rien10

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-20 00:27

SusanH schreef:

Iedere nacht een brood. Maar niet omdat het Corona crisis is hoor. :)

lenaa_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-20 06:33

Marcella schreef:
Als ik het zo lees doe ik toch wat verkeerd met werken naast WW, want financieel alleen achteruit gaat. Had met 100% WW meer inkomsten dan nu met gedeeltelijk werk ernaast. Uurloon is wel hoger dan laatst verdiende uurloon.

Uh je begrijpt dat dit 2 hele andere uitkeringen zijn en iemand ook niet zomaar een Wajong uitkering krijgt?

De poster die nu hier op wordt aangekeken beland wel heel vaak in dit soort situaties waar mensen haar op aankijken. En ja ik word er soms ook geïrriteerd van.
Dit valt misschien ook wel te verklaren maar dat maakt de irritatie niet minder.

rockwitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-20 07:20

pien_2010 schreef:
SusanH schreef:

Zoals gewoonlijk regelmatig lekker meer granen brood (een mengsel van bloem, volkoren meel, roggen en psyllium).
En als toetje af en toe lekker fruit taartjes . Mjammie..
Dus hier iets meer als normaal want we zaten thuis. Al mijn meel kwam van de boerderij hier id buurt en volkorenmeel is van de molen uit Terheijden.

Ik ga ook voor al mijn bakspullen naar die molen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-20 07:52

SusanH schreef:

Daar is een topic over, vol plaatjes van hele lekkere broden! [VT] Je eigen brood bakken.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-20 08:06

lenaa_tje schreef:
Neonlight schreef:
Ik woon in het horrorgebied Brabant. :))
Melkproducten koop ik niet veel, maar in yoghurt en boter geen prijsstijging gemerkt, en vlees is nog gewoon dezelfde prijs per kilo, en nog altijd genoeg in de aanbieding ook.

Je moet ook wat over hebben om in het horror gebied te wonen! :')

Nee hier kon ik voor kip ineens 3,5 euro meer afrekenen ..

Volgens onderzoekers is er aan de supermarktprijzen weinig veranderd. Wel verwachten ze dat in sectoren waarin schaarste is de prijzen omhoog zullen gaan. Kappers bijvoorbeeld. https://nos.nl/artikel/2333710-schaarst ... risis.html

lenaa_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-20 08:20

Dan zal het, het verschil per gebied zijn. Normaal doe ik dus na mijn werk boodschappen. Zelfde supermarkt keten maar 50 km verderop.

Rytir

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-20 08:22

elnienjo schreef:
Ik heb best veel gebakken de laatste tijd: hartige soufflé's en rabarbertaart o.a.

Ik heb uberhaupt geen blik/potten gekocht, want dat eet ik normaal ook nooit.

Hmmm :9 ik wil ook weer lekker bakken! Maar nu te druk, werk meer dan ervoor ondanks thuiswerk en de tuin had even prioriteit. Maareh kom maar door met een recept voor soufflé (ik kan best koken maar die lukken nooit bij mij maar zo lekker!) volgende week 2 dagen vrij van werk en geen andere verplichtingen Dus dan weer even los in de keuken *\%/*

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-20 08:31

Ik ben gister voor het eerst wezen bodypumpen na 8 weken...

Jeetje, ik kon niks meer qua gewicht!
Normaal deed ik squads met 10 kilo, nu met moeite met 5 >;)

rien10

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-20 08:32

Is toch algemeen bekend: na Corona wordt je zwakker. _O-

elnienjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-20 08:35

Rytir schreef:
Hmmm :9 ik wil ook weer lekker bakken! Maar nu te druk, werk meer dan ervoor ondanks thuiswerk en de tuin had even prioriteit. Maareh kom maar door met een recept voor soufflé (ik kan best koken maar die lukken nooit bij mij maar zo lekker!) volgende week 2 dagen vrij van werk en geen andere verplichtingen Dus dan weer even los in de keuken *\%/*

Hier is ie:
Citaat:
Mijn favoriete hartige taart!

Zwitserse soufflé:

Nodig: springvorm 24 cm

Ingredienten voor het deeg:
90 gram tarwebloem
65 gram havermoutvlokken
110 gram roomboter
1 ei
1/4 theelepel zout

Ingredienten voor de vulling:
3 eieren
175-200 gram geraspte oude kaas
45 gram havermoutvlokken
150 gram dikke griekse yoghurt
75 gram ongezouten pecan noten
8 puntpaprika's

Bereiding topping:
grill de pecan noten in zo'n 8 minuten knapperig en laat afkoelen
snij de puntpaprika's in de lengte door, ontdoe ze van de zaadjes en grill ze om en om zacht en laat afkoelen zodat je de velletjes kunt verwijderen

Bereiding bodem:
Beboter de springvorm en strooi er wat bloem over
Doe in een kom de bloem, havermout het losgeklopte ei, het zout en de boter (die je al zacht hebt laten worden)
Meng dit met deeghaken tot een samenhangend deeg.
Druk dit gelijkmatig op de bodem en langs de zijwand van de vorm.
Zet de vorm ongeveer een uur in de koelkast. 
Verwarm de oven voor op 205 graden (heteluchtoven, bij gasoven naar boven bijstellen)
Bak de vorm in 25 minuten af. 

Bereiding vulling:
Splits de eieren
Meng de kaas, havermout, yoghurt en de eidooiers door elkaar.
Voeg hier ook al een deel van de gecrushte pecan noten aan toe. 
Klop de 3 eiwitten stijf en spatel deze op het laatst door de massa. 
Doe het mengsel in de afgekoelde vorm en garneer met de rest van de nootjes en de gegrillde paprika stukjes. 
Afbakken op dezelfde temperatuur voor ca. 35-40 minuten. 

* Als topping kun je ook tomaat en ui gebruiken of asperges met warmgerookte zalm (waarbij de warmgerookte zalm door de rest van de vulling wordt gespateld en de asperges er netjes bovenop gedrapeerd

Deze had ik voor moederdag gebakken:
Afbeelding
Laatst bijgewerkt door elnienjo op 13-05-20 08:39, in het totaal 2 keer bewerkt

Rytir

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-20 08:36

LadyMadonna schreef:

Na 2/3 weken is er al sprake van spierverlies... Niet gek hoor dat het tegen viel. Nu weer lekker opbouwen!

Thanks elnienjo, nog nooit havervlokken gebruikt! Misschien is dat het geheim, nu nog even vinden waar ik die kan halen :)

elnienjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-20 08:40

Rytir schreef:
LadyMadonna schreef:

Na 2/3 weken is er al sprake van spierverlies... Niet gek hoor dat het tegen viel. Nu weer lekker opbouwen!

Thanks elnienjo, nog nooit havervlokken gebruikt! Misschien is dat het geheim, nu nog even vinden waar ik die kan halen :)

Gewoon quakers havermout in elke supermarkt verkrijgbaar

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-20 08:55

Ik kon niks bakken, hier was alles (bloem, zelfrijzend bakmeel, broodbakmix) stijf uitverkocht :+ . Ik heb dus met pasen maar van kant en klaar bladerdeeg appelflappen gemaakt, en worstenbroodjes. Was ook lekker. Maar doe liever nog meer zelf. Brood bakken gaat me te ver, daar heb ik de tijd niet voor (ook niet om "even" naar een molen te gaan). En de meeste kant en klaar mixen bevatten suiker of een variant daarop en dat is een no go.

Of dingen duurder zijn geworden is me nog niet zo opgevallen maar ik ga er eens op letten.

Popstra

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-20 08:56

Ik houd geld over deze tijd. Buiten er alleen boodschappen gedaan worden Ga ik nergens heen en heb ook niet de behoefte online te shoppen nu.

mvdende

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-20 09:01

lenaa_tje schreef:
Marcella schreef:

Uh je begrijpt dat dit 2 hele andere uitkeringen zijn en iemand ook niet zomaar een Wajong uitkering krijgt?

De poster die nu hier op wordt aangekeken beland wel heel vaak in dit soort situaties waar mensen haar op aankijken. En ja ik word er soms ook geïrriteerd van.
Dit valt misschien ook wel te verklaren maar dat maakt de irritatie niet minder.

Dat komt denk ik ook omdat ik er heel eerlijk en open over ben..

Ik kan wel "mooi weer" spelen, maar ik ben liever eerlijk over mijn situatie en inkomsten enzo.

En wat betreft inkomsten staat alles ook open en bloot op internet als he een beetje googeld.

En ik kan er slecht tegen als er onwaarheden wat betreft wajong enz de wereld in geslingerd worden

Ik heb verschrikkelijk mazzel dat ik wajong heb! En toch maakt diezelfde wajong het lastiger om te werken omdat altijd alles via een begeleider moet en er dan ook gekeken moet worden naar of dat werk ook bij mij past.

Dus ff een bijbaantje zoeken voor een paar uurtjes per week gaat gewoon niet.

Vanaf oktober vorig jaar zijn we al bezig met werk vinden. Ik heb in januari 6 weken in de schoonmaak gewerkt, maar mijn werktempo is echt heel erg laag. Kan ik niets aan doen, sneller werken levert fouten op...En kan ik niet volhouden. Daarom kon ik ook niet bij dat schoonmaak bedrijf blijven werken. De kwaliteit van mijn schoonmaken was echt goed, alleen deed ik te weinig kamers in de tijd die ik had.

Zelfs op stage op de manege terwijl ik al 11 jaar ervaring had met opzadelen ging het niet snel. Waar de stalhulp in 2 uur alle 10 paarden gepoetst kreeg, deed ik er maar 5 ofzo. En dan werkte ik voor mijn doen kneiter hard en ging ik vliegensvlug...

Daarnaast heb ik een vast ritme nodig op het werk. Geen steeds veranderende werkzaamheden.

9-5 is ook 9-5 en niet 9-6, daar kan ik bijvoorbeeld heel slecht tegen.

De samenleving gaat steeds flexibeler worden en er komt steeds meer de mentaliteit 24/7 bereikbaar en beschikbaar zijn voor je baas en daar kan ik precies net niet tegen in een werksituatie

lenaa_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-20 09:25

Maar dit beschreef je eerder niet. Soms moet je misschien even wachten met een reactie sturen voordat andere hier conclusies uit kunnen trekken. Die misschien ook wel te snel getrokken zijn.

Met eerlijk zijn is helemaal niks mis maar wij kennen jou niet en alleen van jou berichten hier.

Badeendje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-20 09:53

Wat vervelend dat het zo moeilijk is om aan een baan te komen, mvdende. De stress in de banenmarkt door het coronavirus zal het niet makkelijker maken. Ik hoop voor je dat je iets vindt waar je plezier in hebt en je nuttig kan maken. Dat zal je vast goed doen.