Corona en vakantie

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-20 07:44

Weet iemand of de horeca in de zones met avondklok in Frankrijk, of die nog gewoon open is maar dan met vervroegd sluitingsuur? Of is die ook dicht?

fohadie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-20 19:31

x_Jeanine_x schreef:
Weet iemand toevallig als je in NL een hotel geboekt heb of je dan moet reserveren voor ontbijt en diner?
Ga straks wel ff bellen met hotel, maar dacht misschien weet iemand het.

Ik zit volgende week voor cursus ver weg, vandaar hotel, ivm reistijd heen van bijna 2 uur en terug bijna 2 uur, 2 dagen achter elkaar

Dat is per hotel verschillend, dus geen antwoord op te geven. Bellen is idd het handigst.

purny

Re: Corona en vakantie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-20 19:35

Ik had mijn ontbijt in augustus in een tijdsslot, eveneens als mijn diner.

N0a

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-20 19:41

x_Jeanine_x schreef:
Weet iemand toevallig als je in NL een hotel geboekt heb of je dan moet reserveren voor ontbijt en diner?

Ik zit volgende week voor cursus ver weg, vandaar hotel, ivm reistijd heen van bijna 2 uur en terug bijna 2 uur, 2 dagen achter elkaar

Ja. Wij werken met shifts. Volgende week wel stuk rustiger, dus je kan het ook ter plaatse doen bij ons. Maar handiger om alles al vast te leggen.

Houdt er wel rekening mee dat de hotels na de persconferentie dinsdag misschien wel dicht gaan. Voor enkel essentiële reizen is het niet de moeite om open te blijven voor vele.

x_Jeanine_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-20 20:02

N0a schreef:
x_Jeanine_x schreef:

Ja. Wij werken met shifts. Volgende week wel stuk rustiger, dus je kan het ook ter plaatse doen bij ons. Maar handiger om alles al vast te leggen.

Houdt er wel rekening mee dat de hotels na de persconferentie dinsdag misschien wel dicht gaan. Voor enkel essentiële reizen is het niet de moeite om open te blijven voor vele.

Hmmm ja ik ga morgen bellen, vandag niet aan toe gekomen.
Wel super balen als ze dicht gaan en ik 3,5 uur reistijd heb per dag, zonder file. Maar kijk het ff aan

Sodera

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-20 22:45

@jeanine, hier in Ierland is het al een aantal weken alleen essentiële reizen en in maart ook. In de praktijk komt dat er op neer dat een aantal hotels dicht zijn maar in elke regio wel enkele hotels open zijn, juist voor bijv bouwvakkers oid

elnienjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-20 23:16

Lolaliza schreef:
Geen snuggere uitspraak van je schoonzus ..met 2 weken lockdown is het virus echt niet weg ( en er blijven altijd essentiële beroepen actief daar kan je niet omheen)
Met 4 a 6 weken krijg je de besmettingen aanzienlijk naar beneden maar daarna moet je ook alles weer geleidelijk openen zoals in maart

Was het maar zo :+

Ik denk dat we er nu niet zo makkelijk vanaf komen als in 't voorjaar. Toen was het lekker weer en tegen dat de horeca weer open mocht kon je naar terras. Nu speelt het leven zich toch voornamelijk binnen af met alle extra risico's van dien. Hopelijk houden ze met de feestdagen de teugels aangespannen, want anders krijg je daarna weer exact hetzelfde als nu.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-20 08:17

Lockdown tijdens de feestdagen zou ik niet eens erg vinden := Heerlijk van alle verplichte gedoe vanaf.

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-20 08:32

Precies, als we toch een lockdown en avondklok moeten doen, dan maar vanaf half december tot half januari. Misschien ook minder vuurwerkoverlast.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-20 08:35

Vuurwerkoverlast kennen we in België veel minder dan in NL gelukkig. Tenzij in grensregio's zal je hier geen geknal horen buiten 31/12 om middernacht. Of bij een dorpskermis, maar die mogen nu sowieso niet doorgaan.

Wat ook een optie is: verbieden om met meer dan 4 samen te komen (of 6). Dan trekken vriend en ik wel gezellig naar de Ardennen ofzo, ginds lekker vieren met ons 2.

moonsparkle

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-20 08:38

Ik denk dat niet op bezoek gaan rond de feestdagen wel een verstandige maatregel zou zijn. Al houden mensen zich aan de maatregelen van nu, dan lees je dat er veel mensen wel de ene dag bij de ene ouders en de andere dag bij de anderen zijn bijvoorbeeld, het gaat toch veel meer contact opleveren dan normaal.

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-20 08:41

moonsparkle schreef:
Ik denk dat niet op bezoek gaan rond de feestdagen wel een verstandige maatregel zou zijn. Al houden mensen zich aan de maatregelen van nu, dan lees je dat er veel mensen wel de ene dag bij de ene ouders en de andere dag bij de anderen zijn bijvoorbeeld, het gaat toch veel meer contact opleveren dan normaal.

Yep, de feestdagen zijn juist op en top contactmomenten. Hoe dit gehandhaafd gaat worden, geen idee. Ik denk onmogelijk. En al die jeugd op oudejaarsavond. Niet genoeg politie om dat allemaal in de gaten te houden. Het liep afgelopen oud en nieuw hier al enorm uit de hand. Ik verwacht dit jaar nog meer, gewoon om te rellen.

Josien_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-20 08:43

Afgaande op reacties die ik gehoord en gelezen heb zullen mensen het heel moeilijk vinden om tijdens de feestdagen geen anderen op te zoeken.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-20 08:46

De sport ligt in België weer aan banden, maar denk niet dat dat zoveel verschil gaat maken.

Ik mag van mijn werkgever nog steeds op reis, mits ik me maar aan de maatregelen hou. Nu is 10 dagen quarantaine als je uit rode zone komt niet niks, wil je ergens langer dan een week heen moet je al bijna 4 weken verlof nemen. Dan was 7 dagen quarantaine en een test iets makkelijker... Dus we weten nog niet wat we gaan doen.
Tevens houden we er ook rekening mee dat je met een buitenlandse nummerplaat sowieso wel in de kijker gaat lopen op dit ogenblik, en zeker in rode zones.

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-20 11:02

Suzanne F. schreef:
Precies, als we toch een lockdown en avondklok moeten doen, dan maar vanaf half december tot half januari. Misschien ook minder vuurwerkoverlast.

Ik denk dat dat niet op die manier gaat werken...

Maar voor iedereen die geen zin heeft: 'blijf thuis met klachten en laat je testen' geldt ongetwijfeld nog in december. Verkoudheden liggen altijd klaar voor gebruik. (Als je echt niet wilt zijn andere oplossingen misschien aardiger, bv al eerder afzeggen zodat mensen ook niet alle geld en energie in de maatlijd stoppen, maar als dat om allerlei redenen niet gaat... je hoeft niet te wachten op een lockdown of af te zeggen.)

Christiene

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-20 13:17

Gok dat wij niet veel doen. Als men met 3 wel op bezoek kan weet ik het wel.

Weekend voor kerst gaat men na schoonma en pA daarheen de zondag oma puck 1e kerstdag zwager jan heen kerstsdag 2 ouders heen. En weekend erna nog ff naar tante sjaan en o e piet.

Dan heb je nog veel mensen gezien en besmet als er corona is want onderling gaat het vast ook wel ergens heen

Gelukkig vier ik nooit kerst. Soms ff eten bij ouders. Vaak werk ik ook

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-20 15:33

Ik hoop vooral dat ik niet helemaal in mijn eentje hoef te zitten tijdens de kerst en dat de besmettingen voldoende naar beneden zijn gegaan om even bij mijn ouders langs te kunnen. Het duurt echt veel te lang zo. En ik word gefrustreerd van mensen die zichzelf sociaal zo zielig vinden omdat ze 'maar'1x per week op bezoek kunnen of niet met hun sportclubje dingetjes kunnen doen terwijl ze nog wel gewoon een gezin of partner hebben. Tel je zegeningen.

Heb het hier niet over personen specifiek.

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-20 15:39

Ik zit dan wel niet in mijn eentje, maar ik hoop ook van harte dat we de ouders en schoonouders kunnen zien met kerst. Schoonouders vieren het altijd tussen sinterklaas en kerst ergens in het weekend, en dan met z'n allen uit eten, dat gaan we dus niet dan (als het uberhaupt mogelijk is := ). En dan ook niet schoonzussen en zwagers nog erbij zien, want ten eerste vertrouw ik die niet zo, ten tweede, dan ben je meteen met een hele grote groep wat niet mag en zelfs als het zou mogen, dan wil ik het niet eens.
Met kerst komen mijn ouders normaal hier eten, en had er dit jaar graag een tante bij gehad, zij heeft geen kinderen en haar man is in juli overleden. Even zien of 3 dan nog altijd mag.

x_Jeanine_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-20 15:50

Ik heb voor mijn hotelovernachting diner en ontbijt gereserveerd :)
Nu stiekem hopen dat ze deze week niet alles dicht knallen.

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-20 15:50

Zit al een half jaar in mijn eentje, snap niet zo goed waarom ‘ met kerst’ dat ineens erger is.

Ik mis de rest van het jaar ook de mensen om mij heen...

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-20 15:52

Ik ga me rustig houden. Misschien bij mijn paps langsgaan nu het nog kan maar thuis blijven is de grootste kans

Ik krijg trouwens nogsteeds mails van reisorganisaties voor vakanties vertrek dit jaar. Met covid service. Maar hoe dan? Madeira, portugal, italie curacao, spanje, griekenland. Wij zijn toch rood voor de meeste bestemmingen? 8)7 kost geen drol, 160 euro voor 6 dagen portugal met huurauto >;)

x_Jeanine_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-20 16:40

Ik zie mijn ouders en schoonouders wel. En durf ook wel kerst te vieren. Heb alleen in het allerbegin 2 weken zelf isolatie gehad. Maar beide wonen groot met een ruime keuken en woonkamer. Alleen nodig ik ze niet allebei tegelijk uit bij mij thuis, omdat het gewoon kleiner is.

Margoooo

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-20 11:55

Josien_ schreef:
Afgaande op reacties die ik gehoord en gelezen heb zullen mensen het heel moeilijk vinden om tijdens de feestdagen geen anderen op te zoeken.

Ja en ook wel logisch toch? Ik woon alleen, heb mijn ouders sinds july niet meer gezien omdat ik in Amsterdam woon en met ov naar drenthe zou moeten (waar zij wonen). Voelt voor mij niet goed. Maar als het even kan zou ik het zo fijn vinden om ze weer eens te zien.. En al helemaal met de feestdagen.. Alleen thuis zitten is dan echt niet fijn

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-20 20:11

Ach, op FB kom ik steeds vaker berichten tegen van mensen die vlakaf aangeven dat ze gezellig met een grote groep gaan tafelen en alvast geld opzij hebben om de boetes te betalen "want dat is het wel waard".

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-20 20:12

Margoooo schreef:
Josien_ schreef:

Ja en ook wel logisch toch? Ik woon alleen, heb mijn ouders sinds july niet meer gezien omdat ik in Amsterdam woon en met ov naar drenthe zou moeten (waar zij wonen). Voelt voor mij niet goed. Maar als het even kan zou ik het zo fijn vinden om ze weer eens te zien.. En al helemaal met de feestdagen.. Alleen thuis zitten is dan echt niet fijn

:(:) Zelfde situatie hier. K*t he? Sterkte...