Cer schreef:volgens mij ...ja weet ik niet... het lijkt live..?
Een update van Rutte. Nu net afgelopen.
Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Huertecilla schreef:Babootje schreef:https://www.telegraaf.nl/nieuws/1153572 ... jfers-rivm
Van Dissel RIVM heeft een afvlakkende trend gecommuniceerd. Nu is het ineens een "voorzichtige afvlakkende trend waaraan je geen conclusies mag verbinden".
Ik vind gewoon dat die man zn mond moet houden.
In NL verstaat de burger blijkbaar alleen "ja" of "nee". (Zie Haagse Markt) Als je een verbod communiceert dan gaat 20% alsnog de straat op. Als je onduidelijk communiceert doet 60 of meer % dat.
Als je communiceert "afvlakking in het aantal gevallen" denkt iedereen holladiejee we kunnen weer.
Kunnen ze bij het RIVM niet een communicatiedeskundige inhuren?
Ik zeg niets want dan is dat weer kritiek vanuit het buitenland
Babootje schreef:Joman schreef:Ik heb eigenlijk nog wel een vraag. Bestellen jullie in deze tijd veel eten of pakketjes? Want ik ben dus bang, dat ik het virus binnenkrijg via het karton van een pakket of bijvoorbeeld de pizza doos
Dat kun je ook krijgen van alles wat je uit de supermarkt haalt.
Gewoon goed je handen ontsmetten als je het eten uit de verpakking haalt. Als het opgewarmd kan worden goed heet opwarmen.
Sushi en dat soort zaken haal ik niet. Veel te bang dat er iemand boven heeft staan hoesten
Babootje schreef:Probleem is dat half Nederland, als ze iets positiefs horen, daar zelf mee aan de haal gaat.
De teugels laten vieren en denken dat het allemaal wel goed gaat.
Cer schreef:Babootje schreef:Probleem is dat half Nederland, als ze iets positiefs horen, daar zelf mee aan de haal gaat.
De teugels laten vieren en denken dat het allemaal wel goed gaat.
Ik weet niet of dat echt 'half Nederland' is.. maar het blijkt inderdaad wel dat een aantal mensen zelf niet heel goed kunnen nadenken...
wat me dan doet denken aan eerdere opmerkingen dat in NL alles 'zo strak geregeld' is en iets met keurslijf enzo, en dan vind ik het best triest dat een aantal mensen echt gewoon alles letterlijk voorgekauwd moeten krijgen met MAG NIET of MAG WEL en het liefst met plaatjes, anders snappen ze het niet..
Babootje schreef:Shadow0 schreef:Ik was blijkbaar niet helemaal de enige die het opviel: https://www.nrc.nl/nieuws/2020/03/25/ov ... l-a3994831
Rosanne Hertzberger is microbioloog en NRC-columnist. Cees Dekker is KNAW-hoogleraar en universiteitshoogleraar aan de TU Delft.
Het staat maar in de krant natuurlijk, maar toch.
Ik roep dit volgens mij al het halve topic. Onbegrijpelijk.
Huertecilla schreef:Babootje schreef:
De WHO ook.
Maar ja, buitenlanders, wat weten die nu?!
NL is anders en NLers weten het beter...
Lijkt verdorie het UK wel
Huertecilla schreef:Babootje schreef:
De WHO ook.
Maar ja, buitenlanders, wat weten die nu?!
NL is anders en NLers weten het beter...
Lijkt verdorie het UK wel
Babootje schreef:https://www.telegraaf.nl/nieuws/1153572 ... jfers-rivm
Van Dissel RIVM heeft een afvlakkende trend gecommuniceerd. Nu is het ineens een "voorzichtige afvlakkende trend waaraan je geen conclusies mag verbinden".
Ik vind gewoon dat die man zn mond moet houden.
In NL verstaat de burger blijkbaar alleen "ja" of "nee". (Zie Haagse Markt) Als je een verbod communiceert dan gaat 20% alsnog de straat op. Als je onduidelijk communiceert doet 60 of meer % dat.
Als je communiceert "afvlakking in het aantal gevallen" denkt iedereen holladiejee we kunnen weer.
Kunnen ze bij het RIVM niet een communicatiedeskundige inhuren?
Marie_Anne schreef:[
Nee. De Nederlandse deskundigen weten het beter dan een of andere pannekoek in Spanje.
Babootje schreef:Joman schreef:Ik heb eigenlijk nog wel een vraag. Bestellen jullie in deze tijd veel eten of pakketjes? Want ik ben dus bang, dat ik het virus binnenkrijg via het karton van een pakket of bijvoorbeeld de pizza doos
Dat kun je ook krijgen van alles wat je uit de supermarkt haalt.
Gewoon goed je handen ontsmetten als je het eten uit de verpakking haalt. Als het opgewarmd kan worden goed heet opwarmen.
Sushi en dat soort zaken haal ik niet. Veel te bang dat er iemand boven heeft staan hoesten
Huertecilla schreef:Marie_Anne schreef:[
Nee. De Nederlandse deskundigen weten het beter dan een of andere pannekoek in Spanje.
WHO = world health organisation = wereld gezongheids organisatie
Het advies is: test, test, test. dat is nu net het probleem, daar is een tekort aan
Oh, en isoleren.
De grote vraag is waarom is het NL beleid zo volslagen anders? Het is wel een dichtbevolkt land.
omdat ze van mening zijn dat een lockdown niet gaat helpen
Tweede vraag ; wordt medisch personeel écht niet getest zoals hier werd opgemerkt?
alleen bij klachen
Derde; waarom staat NL met 3 herstelden in de data? testen te kort en die besteden ze liever om te kijken of mensen wel wel of niet hebben. Heeft naar mijn mening ook meer prio
Huertecilla schreef:Marie_Anne schreef:[
WHO = world health organisation = wereld gezondheids organisatie
Het advies is: test, test, test.
Oh, en isoleren.
De grote vraag is waarom is het NL beleid zo volslagen anders? Het is wel een dichtbevolkt land.
Tweede vraag ; wordt medisch personeel écht niet getest zoals hier werd opgemerkt?
Derde; waarom staat NL met 3 herstelden in de data?