Ergernis in het verkeer

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-24 10:59

Jouw laatste zinnetje Ineke, dat is zo waar. Onbegrijpelijk die risico's.

Een tijdje geleden las ik dat een bokker van dit topic precies reed wat ze mocht rijden met als gevolg dat hordes vrachtwagens haar gingen passeren.
Ik heb hier veel over nagedacht, daar ik zeer veel op de weg was ook in Nederland.
Mijn keuze zou zijn geweest om de bekeuring te riskeren daar ik al dat inhalen voor alle partijen te gevaarlijk vind. Go met de flow is iets dat in het verkeer echt belangrijk en levensreddend kan zijn. Zeker in het te drukke Nederland.
We hadden daar , zeker in het begin, echt last van. Zo ook onze Franse vrienden. Dit is geen kritiek op de andere keuze maar meer iets van "denk daar nog eens extra over na"! Want het gaat wel om ieders veiligheid!
Zelf maak ik altijd de keuze die het veiligste is. Dat kan zijn met vol op de rem gaan, of juist plank gas geven en alle andere manoeuvres nodig om het voor iedereen veilig te houden. Ik hoef dus ook nooit mijn gelijk te krijgen. Ik wil gewoon nooit een aanrijding. En tot nu toe is me dat gelukt na meer als 40 jaar rijden en dat voelt heel erg dankbaar. (Klop het af op het hout in de hoop dat we zo verder kunnen).

Al die vrachtwagens zijn echt beangstigend. Plus dat in Nederland vaak op de bruggen of andere wegen erg smal zijn. Dit merkten onze Franse vrienden op, iets wat wij dan weer geen last van hadden (toch nog gewend).
Laatst bijgewerkt door pien_2010 op 08-06-24 11:17, in het totaal 1 keer bewerkt

Goof

Re: Ergernis in het verkeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-24 11:13

Eens. Anticiperen op het verkeer is alles.

Het lijkt ook wel of er veel meer vrachtwagens komen, ik vind het zo druk. En ze blijven elkaar ook maar inhalen, ook op 2-baans snelwegen waar ze de doorstroom zo gruwelijk mee hinderen.
Ik vind ook dat ze erg kort op elkaar rijden en afslagen pakken is soms echt een kwestie van er tussendoor proppen/schieten. De meesten geven daar gelukkig vaak wel wat ruimte voor, maar toch.

Vwb toeteren, helaas afgelopen week nog moeten doen. Niet uit boosheid, maar om de bestuurder alert te maken dat zijn handeling niet kon en ik er al reed. Maar dat interesseerde hem niet, hij wilde inhalen dus ging gewoon een baan naar links, waardoor ik op de rem moest en de afstand tussen zijn achter- en mijn voorbumper echt nog geen meter was. En dat met 100/105km op de snelweg. Wat een randdebiel, maar je kan het al raden: ik was degene die de middelvinger kreeg _O-

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-24 11:19

Bizar hé Goof!! Gelukkig zijn de meeste mensen wel beleefd en gaat voor safe. Ook zonde dat de snelheid naar 130 km weer zal gaan overdag. Ik vind dat onverantwoord in Nl.
Verder helemaal eens met je verhaal!
Laatst bijgewerkt door pien_2010 op 08-06-24 11:52, in het totaal 1 keer bewerkt

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-24 11:26

Jazeker, ik maak meer goede handelingen mee dan slechte gelukkig. En er zijn zat beleefde mensen. Maar er zijn ook sukkels en klagen erover is soms ook zo lekker haha!

Qua snelheid, ik weet niet. Ik rijd graag wat vlotter, maar tegenwoordig rijd je niet gratis meer dus ik zal dalijk echt niet volle bak gaan rijden. Ik denk wel dat het positief is. Wat je nu met max 100 ziet is dat iedereen, 3 banen breed, ongeveer hetzelfde tempo rijdt waardoor inhalen en weer invoegen lastig is. Dalijk kunnen de 100 rijders lekker rechts blijven en het vlottere verkeer kan weer passeren zonder ergernis als het goed is. Ik denk dat het verkeer beter gaat doorstromen omdat de verschillen groter zijn (maar dan moeten de 100 rijders wel lekker rechts blijven).

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-24 11:27

Ben benieuwd of het zo gaat werken. We gaan het volgende keer in Nl meemaken.

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-24 11:28

Mijn dochter rijd in een microcar en wordt vaak bijna van de weg gereden. Gisteren ook weer iemand aan 1 stuk door douwen en heel snel in halen waar het maar net goed ging. Ze heeft nu schade en helaas geen kenteken kunnen onthouden.

CharleyT

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-24 11:34

pien_2010 schreef:
Bizar hé Goof!! Gelukkig zijn de meeste mensen wel beleefd en gaat voor safe. Ook zonde dat de snelheid naar 140 km weer zal gaan overdag. Ik vind dat onverantwoord in Nl.

140 km?, ik heb iets gemist blijkbaar, volgens mij toch 130 km dacht ik.

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-24 11:51

CharleyT schreef:
pien_2010 schreef:
Bizar hé Goof!! Gelukkig zijn de meeste mensen wel beleefd en gaat voor safe. Ook zonde dat de snelheid naar 140 km weer zal gaan overdag. Ik vind dat onverantwoord in Nl.

140 km?, ik heb iets gemist blijkbaar, volgens mij toch 130 km dacht ik.
typfout. Per ongeluk de 4 ipv 3 aangeraakt. Ik heb het gelijk verbeterd. Nog net op tijd.

hagelslagJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-24 12:56

@pien, vele wegen in Nederland zijn nog best breed vergeleken duitsland :Y)
Op de terug weg moest ik weer door de wegwerkzaamheden...
Ik vond het zo mooi ~~}> ~~}> ~~}>
Mensen met een brede auto, bedenk 2x of je mij wilt inhalen _O- _O-
Het gaat je toch niet lukken _O-

En die met de sleurhut kreeg inderdaad een neerbuigende blik van mij O:)

NoTwixLeft

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-24 07:29

Niet echt ergernis, want ik moest er uiteindelijk wel om grinniken.
Er kwam een auto te vlot een rotonde af (waarschijnlijk op de rotonde ook al) Piepende banden, een spin om z'n as, een kapot verkeersbord, beschadigde boom en een (auto)neusdip in het water waren het gevolgd.
Ik was daar naast aan het werk, met ambu post daar ook direct naast. Leerling is de ambu gaan inlichten, ik er heen gereden. Maar meneer was er al zelf uit gekomen en was direct zelf ook gaan bellen.
De politie kwam later ook nog ff vragen wat we gezien hadden. Want het verhaal van de bestuurder klopt niet echt met de schade en bandensporen.
Bestuurder had geen verwondingen, ambu ging weg zodra de politie er was.

Avalanche

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-24 09:28

hagelslag schreef:
@pien, vele wegen in Nederland zijn nog best breed vergeleken duitsland :Y)
Op de terug weg moest ik weer door de wegwerkzaamheden...
Ik vond het zo mooi ~~}> ~~}> ~~}>
Mensen met een brede auto, bedenk 2x of je mij wilt inhalen _O- _O-
Het gaat je toch niet lukken _O-

En die met de sleurhut kreeg inderdaad een neerbuigende blik van mij O:)

Bij wegwerkzaamheden zijn de stroken ook smaller, in DL sowieso de linkerstrook.

Kan me herinneren daar te rijden en een vrachtwagen ging middenop rijden. Op zich wel slim, want mensen haalden echt idiote inhaalacties uit. Dankzij die chauffeur werd het ineens een stuk veiliger :D

Esther

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-24 10:44

Van de week op een 60 km weg, die is ruim genoeg voor het tweerichtingverkeer, ook als je een vrachtwagen tegenkomt. Zitten een paar bochten in die goed door te rijden zijn.

Een busje voor me waarvan de chauffeur zijn rijbewijs wel mag inleveren. Bij iedere tegenligger flink op de rem en door de berm wat niet nodig is want weg ruim genoeg. Kwam er een vrachtwagen aan, ging hij stilstaan! als je onzeker bent ok, maar dit is gewoon gevaarlijk rijgedrag.

En van de week ook nog een voetganger die op de stoep langs de weg liep en zo linksaf het zebrapad op loopt zonder op of om te kijken. Ik was al zo dicht bij het zebrapad dat ik niet meer kon remmen terwijl ik wel netjes 30 reed. Dat ging maar net goed. Het zag er niet naar uit alsof hij ging oversteken, hij leek gewoon rechtdoor te lopen.

Heb m'n schrik en portie idioten wel weer gehad voor deze week.

luuntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-24 13:18

Notwix gelukkig dat de politie het kwam vragen.
Wat een rare chauffeur.

Esther zulke angsthazen kunnen beter thuis blijven.

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-24 15:02

Net 2 auto’s die het leuk vonden om te racen tussen de drukte door. Bumperkleven, afsnijden 2 banen gebruiken, levensgevaarlijk rijgedrag. Ze zaten in mijn reet en ik reed al aardig dicht op mijn voorganger, dus moest m’n rem even intrappen O:) toen hield die iets meer afstand maar op een gegeven moment ging hij achter mij de afrit pakken en die andere idioot besloot mij in te halen en af te snijden. Gelukkig houd ik het verkeer in de gaten :Y) anders was het een complete botsing geworden.

luuntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-24 10:30

Rennie89 wat een ellende zulke mensen.
Dan wil je een dashcam hebben en alles doorsturen naar de politie.

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-24 11:05

Ik heb een dashcam, maar het grootste gedeelte vond plaats achter mij en daar heb ik dan weer geen dashcam voor haha

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-24 21:36

Mijn dochter krijgt de laatste weken zoveel over haar heen als ze rijd n haar 45 km auto. Ze weet precies waar ze mag rijden alleen anderen kennen de regels niet. Van de week staat ze bij een stoplicht iemand naast haar doet het raam open en gaat heel erg te keer. Je mag hier niet rijden, je kent de regels niet eens. Je moet oppleuren, ik snap niet dat je je bewijs hebt gehaald enz enz.

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-24 21:39

Wat naar voor haar zeg.

Vanmorgen reed ik weer achter een pannenkoek op de snelweg. Die reed met 110 een tunnel in en kwam er met 90 uittuffen. Weer zo'n debiel die geen gas bij geeft.

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-06-24 13:03

Goof schreef:
Vanmorgen reed ik weer achter een pannenkoek op de snelweg. Die reed met 110 een tunnel in en kwam er met 90 uittuffen. Weer zo'n debiel die geen gas bij geeft.

Gebeurd echt dagelijks en ik snap dat ook niet… Ik heb toch echt rijlessen gehad waarbij ik door een tunnel reed en de instructeur duidelijk zei gas bij als je halverwege de tunnel bent, want je gaat dan omhoog.

Hoe moeilijk kan het zijn…

Marleen wat vervelend. Je kunt helaas andere mensen niet sturen in dat opzicht. Mocht ze zich echt bedreigd voelen mag ze gewoon 112 bellen en dat zou ik echt doen. Iedereen heeft zich te gedragen in het verkeer en zo’n blaaskaak heeft niet meer recht om daar te zijn dan een ander.

JPitty
Lid Nieuwsredactie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-24 15:07

marleen_usar schreef:
Mijn dochter krijgt de laatste weken zoveel over haar heen als ze rijd n haar 45 km auto. Ze weet precies waar ze mag rijden alleen anderen kennen de regels niet. Van de week staat ze bij een stoplicht iemand naast haar doet het raam open en gaat heel erg te keer. Je mag hier niet rijden, je kent de regels niet eens. Je moet oppleuren, ik snap niet dat je je bewijs hebt gehaald enz enz.

Wat een vreselijk nare situatie voor jouw dochter zeg. Hopelijk kan ze het snel een beetje van zich afzetten en gewoon lekker weer rijden.

Dat wat jij nu benoemt, is trouwens echt iets wat ik zelf ook gemist heb in de theorie voor mijn rijopleiding voor de auto: bijzondere vervoersmiddelen op de weg. Denk hierbij aan paarden (onder de man of voor de wagen), brommobielen, gehandicaptenvoertuigen als de Canta, enzovoorts. Want rekening met elkaar houden en respect voor elkaar hebben, begint in mijn ogen met het kennen van de regels voor die vervoersmiddelen en weten dat die nou eenmaal op een andere manier over de rijbaan gaan. En hoe moeten automobilisten etc. dat weten als het nergens ter sprake komt?

CharleyT

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-24 17:14

Goof schreef:
Wat naar voor haar zeg.

Zeg maar zo: verbeter je rijgedrag en begin bij jezelf, niemand is volmaakt. Het is niet fijn nee, maar om je daar druk om te maken.........., en geloof niet dat iemand dan de kwalificatie pannenkoek/ debiel verdient.

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-24 17:24

CharleyT schreef:
Goof schreef:
Wat naar voor haar zeg.

Zeg maar zo: verbeter je rijgedrag en begin bij jezelf, niemand is volmaakt. Het is niet fijn nee, maar om je daar druk om te maken.........., en geloof niet dat iemand dan de kwalificatie pannenkoek/ debiel verdient.

Aangezien dit topic 'ergernissen in het verkeer' heet is dit een uitermate geschikte plek om iemand wel een pannenkoek te noemen :+
En als je op de linkerbaan van 2 banen rijd en geen gas bij geeft zorg je ervoor dat iedereen moet remmen en alles vastloopt. En ja, dan ben je een pannenkoek en hoor je op de rechterbaan.

Dank u.

CharleyT

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-24 17:28

@ Goof, je hebt een punt, pannenkoek is ok, maar debiel....... Stoer maar onnodige kwalificatie.
Alstublieft.

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-24 19:17

Ik zie persoonlijk niks mis met het woord in deze situatie :+ ik zou dat woord ook gebruiken als dit mij zou gebeuren O:) want laten we eerlijk zijn, dat is een debiele actie. Linker baan is inhalen, niet gas loslaten.

luuntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-24 19:29

Pannenkoek vind ik een vriendelijke benaming voor een slechte chauffeur.

Mijn man noemt zulke mensen ‘ claxon de la misere’ (droeftoeter) althans zijn vertaling.