Rare mensen op marktplaats deel 8

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-20 17:39

Ineke2 schreef:
Anoeska27 schreef:
Houden jullie er in je reacties rekening mee dat ze 14 is? Het mag echt wel iets vriendelijker.

Ik vind dat er ( hier) niet onvriendelijk is gereageerd hoor?

Ik ook.
Juist heel opbouwend!

pillow

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-20 19:42

mirna6308 schreef:
01San schreef:
Oh je bedoelt dat je het label bij dhl al had aangemaakt ? En dan voor een pick up point?
Dus uiteindelijk heb je dan die bol voor 50 cent verkocht ?

Ja helaas wel.
Ik MOEST het aan haar verkopen. Kreeg alleen maar boze smelieze toegestuurd -:(-

Wat kreeg je toegestuurd?

pillow

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-20 19:44

Anoeska27 schreef:
Houden jullie er in je reacties rekening mee dat ze 14 is? Het mag echt wel iets vriendelijker.

Hoezo? mag een 14 jarige er niet op gewezen worden dat ze heel slecht Nederlands schrijft? Ik mag hopen dat ze dat op school dan maar wel doen.

Black_Moon

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-20 19:47

pillow schreef:
mirna6308 schreef:
Ja helaas wel.
Ik MOEST het aan haar verkopen. Kreeg alleen maar boze smelieze toegestuurd -:(-

Wat kreeg je toegestuurd?

Smelieze = Smileys/emoticons?

JorineV

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-20 20:13

Rennie89 schreef:
Pfff...
[ [url=m/sMAKQI.jpg]Afbeelding[/url] ]
En dan benoem ik het nog dubbel in de advertentie zelf :Y) zelfs er nog bij gezet dat deze foto van een nestje is wat ik ooit zelf heb gefokt en dat ik geen kittens verkoop maar een kitten zoek :Y)

De advertentietekst

[ [url=m/vOOtVw.png]Afbeelding[/url] ]
Duidelijker kan niet toch?

Eerlijk..? Ik snap niet wat al die informatie (en foto) over je eigen gefokte nest te maken heeft met een gezochtadvertentie. Natuurlijk, als je goed leest is het duidelijk - maar weglaten was nog veel duidelijker ;)

beert

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-20 20:25

JorineV schreef:
Rennie89 schreef:
Pfff...
[ [url=m/sMAKQI.jpg]Afbeelding[/url] ]
En dan benoem ik het nog dubbel in de advertentie zelf :Y) zelfs er nog bij gezet dat deze foto van een nestje is wat ik ooit zelf heb gefokt en dat ik geen kittens verkoop maar een kitten zoek :Y)

De advertentietekst

[ [url=m/vOOtVw.png]Afbeelding[/url] ]
Duidelijker kan niet toch?

Eerlijk..? Ik snap niet wat al die informatie (en foto) over je eigen gefokte nest te maken heeft met een gezochtadvertentie. Natuurlijk, als je goed leest is het duidelijk - maar weglaten was nog veel duidelijker ;)

Dat had ik ook. Het is nu teveel informatie. De andere info kun je ook geven als je privé contact hebt met iemand. Hele derde alinea zou ik weglaten en alleen schrijven "maximale prijs 300 euro". De tweede alinea is het belangrijkste eigenlijk :)

xSCWx

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-20 22:02

Dit zou wel eens de boeken in kunnen gaan als mijn snelste verkoop ooit. Ik verkoop een MacBook, heb hem er op staan voor €500 en bieden vanaf €450. Iemand bied dus €450 maar ik zeg dat ik even afwacht en er minimaal €500 voor wil hebben. Dus ze zegt, dat is goed maar wel met gelijk oversteken en verzenden. Ik vertrouw dit niet. Jullie? Gebruiker is 8 jaar actief maar 0 beoordelingen

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-20 22:06

xSCWx schreef:
Dit zou wel eens de boeken in kunnen gaan als mijn snelste verkoop ooit. Ik verkoop een MacBook, heb hem er op staan voor €500 en bieden vanaf €450. Iemand bied dus €450 maar ik zeg dat ik even afwacht en er minimaal €500 voor wil hebben. Dus ze zegt, dat is goed maar wel met gelijk oversteken en verzenden. Ik vertrouw dit niet. Jullie? Gebruiker is 8 jaar actief maar 0 beoordelingen

Jahoor kan prima. Gelijk oversteken is in principe betrouwbaar. Je moet alleen even op je geld wachten.
En bij verzenden dus goed inpakken. Je kan het verzendlabel al online in de app aanmaken. De koper betaalt hiervoor.

Corelli

Re: Rare mensen op marktplaats deel 8

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-20 22:09

Mwoah.. Wat als de koper aangeeft het niet ontvangen te hebben? Of aangeeft iets anders ontvangen te hebben? Of iets kapots? Sta je dan voldoende sterk met je verzendbewijs?

Ik had laatst iets vergelijkbaars met de verkoop van mijn Iphone
Uiteindelijk niet gedaan en kreeg iets daarna een berichtje van MP dat het een frauduleuze verkoper betrof dus ik was blij

xSCWx

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-20 22:11

Ja ik vind het ook een beetje gek dat ze zo snel akkoord gaat met mijn prijs eigenlijk. Ik heb gevraagd of een tikkie of bank overschrijving ook goed is. Wel gelezen, nog geen antwoord...

Kaygee

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-20 22:14

Maar als je iets graag wilt hebben kun je toch altijd proberen iets minder te bieden terwijl je ook bereid bent de vraagprijs te betalen? Niet geschoten is altijd mis.

En ik snap zeker dat iemand die jou 500 euro moet betalen voor de zekerheid gelijk oversteken doet want draai het eens om. Voor zo'n groot bedrag lijkt het mij de veiligste en niet zo'n vreemde keuze? Want hoe vaak worden mensen niet opgelicht door mensen die zogenaamd zodat soort producten verkopen?

Ja geen recensies, niet iedereen wil recensies achter laten.

Ceetje_bokt

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-20 22:23

Niet zo gek hoor, als zij €500 een goede prijs vindt... zou ik ook gedaan hebben met een product dat ik wilde hebben voor een bepaalde prijs

xSCWx

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-20 22:25

Bedankt voor jullie reacties, ik heb gestuurd dat ik wil zeggen waar ik woon en werk maar echt geen “gelijk oversteken” doe. Eerst centjes op mijn rekening, dan pas wordt er wat verstuurd.

K_nolan

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-20 00:01

xSCWx schreef:
Bedankt voor jullie reacties, ik heb gestuurd dat ik wil zeggen waar ik woon en werk maar echt geen “gelijk oversteken” doe. Eerst centjes op mijn rekening, dan pas wordt er wat verstuurd.

Je krijgt bij gelijk oversteken ook altijd je geld? Moment dat je de verzendlabel scant dan gaan de 14 dagen in. Als de koper hem ontvangt en je zij dit aangeeft krijg je je geld eerder. Vindt het zelf super betrouwbaar en stort grote bedragen ook nooit zomaar op iemands rekening, voor hetzelfde geld wordt het dan ook niet verstuurd

Marocje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-20 00:30

Idd. Ik zou zoveel geld ook niet overmaken zonder dat ik zekerheid heb dat ik het product ook krijg. En het gaat heel makkelijk met verzend label ed, wanneer ze hem scannen bij PostNL wordt jouw geld vrijgegeven. Dus je hoeft helemaal niet te wachten tot de koper dit aangeeft!

xSCWx

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-20 01:47

Marocje schreef:
Idd. Ik zou zoveel geld ook niet overmaken zonder dat ik zekerheid heb dat ik het product ook krijg. En het gaat heel makkelijk met verzend label ed, wanneer ze hem scannen bij PostNL wordt jouw geld vrijgegeven. Dus je hoeft helemaal niet te wachten tot de koper dit aangeeft!

Op de site van marktplaats staan dat de koper het echt als ontvangen moet aangeven. https://help.marktplaats.nl/s/article/h ... oversteken
Daarbij zie ik dat er 3% (€15) “bijdrage” wordt ingehouden. En €0,40 servicekosten. En €6,95 verzenden... Ik hou niks over :') (geintje)

Corelli

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-20 07:14

Corelli schreef:
Mwoah.. Wat als de koper aangeeft het niet ontvangen te hebben? Of aangeeft iets anders ontvangen te hebben? Of iets kapots? Sta je dan voldoende sterk met je verzendbewijs?

Ik quote mezelf even deels, heeft iemand antwoord op bovenstaande vragen?

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-20 09:46

Ik zou die vraag ook even aan marktplaats zelf stellen

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-20 09:51

Wat betekend een zakelijk account, ik krijg soms via wats app berichten over producten en bij 1 telefoonnummer staat zakelijk account.

Sempre

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-20 11:07

Ik had laatst een downloadcode te koop. Deze durfde ik niet met gelijk oversteken te verkopen: als de koper zegt het niet te hebben ontvangen of dat de code niet werkt, sta ik toch met lege handen? Of zie ik dat verkeerd?

Uiteindelijk aan iemand verkocht die het via WhatsApp /tikkie wilde regelen,en na betaling direct de code ging checken. :)

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-20 11:12

marleen_usar schreef:
Wat betekend een zakelijk account, ik krijg soms via wats app berichten over producten en bij 1 telefoonnummer staat zakelijk account.

Precies wat het zegt.
Het telefoonnummer is dan geregistreerd als zakelijk nummer.

Marocje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-20 11:55

Afbeelding
Klopt, idd pas bij het ontvangen. Maar dat registreert post nl dus, de koper hoeft het niet meer aan te geven.

Waar het mis kan gaan is dat er niks in de doos zit, maar dat is net zo goed bij een tikkie: wil iemand belazeren lukt dat toch wel.

Luxorvalkje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-20 12:39

Het laatste pakket dat ik verstuurd heb met postnl ging ook op de weegschaal. Het gewicht stond dus op de plakker die onder de pakketzegel kwam.

Weet niet of dit nog steeds zo is, is al even geleden.

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-20 12:53

JorineV schreef:

Foto zet ik erbij dat de advertentie opvalt, wat heel logisch is en vermeld er bij dat het mijn eigen foto is zodat ik niet deze foto opeens ergens anders op mp tegen kom als een gezocht advertentie.

Die alinea heb ik er in gezet ter voorkoming van mensen die kittens aanbieden zonder de juiste start te hebben gehad voor een belachelijke hoge prijs.

Maar nog steeds is het vrij duidelijk dat het hier gaat om een gezocht advertentie. Staat alleen al in de titel en de eerste alinea.

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-20 13:28

Ik zie dat ze steeds op de wats app kijkt maar ze reageerd niet terug als ik zeg dat ik het tuigje nog niet in huis heb.Ik zie een profiel foto maar dat kan ook nep zijn.