Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja
MPR4 schreef:Ik heb getelefoneerd met de informatielijn van het RIVM over een bepaalde maatregel. De vraag was of ik met z'n tweeën in een auto kon zitten, terwijl we niet van hetzelfde gezin waren.
Antwoord: ja, indien geen klachten.
Toen vroeg ik of het met drie personen mocht of niet. Ze vroeg of diegene bij 1 van onze gezinnen hoorde en ik vertelde dat ze bij de ander thuis woonde. Tot mijn verbazing zei ze dat dan ook met z'n drieën in een auto was toegestaan.
Maar dit klopt toch helemaal niet? Ik ben nu bang voor een boete, maar mevrouw zegt dat het wel klopt terwijl ik overal hoor dat het niet klopt. Dus ik snap het niet meer.
En ja, de reis is een noodzaak.
Jolien87 schreef:Kan je nu überhaupt via Aliexpress bestellen en de pakketjes binnen de normale termijn verwachten of gaat dat dan wel een half jaar duren?
_Penotti schreef:Steeph schreef:Waarom de militaire luchtvaartradar het niet doet en ik wel meerder (zwaar) luchtverkeer voorbij hoor komen..?
Hier deed pas die radar het wel, maar elke avond vloog er hier toen steeds wat over, 2 weken op een rij, maar volgens de radar niets.
KarenQ schreef:Jolien87 schreef:Kan je nu überhaupt via Aliexpress bestellen en de pakketjes binnen de normale termijn verwachten of gaat dat dan wel een half jaar duren?
Pakje besteld volgens mij tijdens de lockdown (begin/half februari), was vertraagd qua verzending. Het termijn waarin ze mogen verzenden was verlengd van 1 week naar 3 weken. Volgens mij na 2 weken verzonden, was hier binnen na nog eens 2 weken.
Maar ze hadden al vertraging ivm Chinees Nieuwjaar...
Lestrange01 schreef:Ik zou 17 maart een afspraak hebben met de reumatoloog. Op 16 maart werd ik door een privé nummer gebeld door een verpleegster die zei dat mijn afspraak niet doorging en dat ik dus gebeld zou worden door de arts.
Ik vertelde haar dat dit dan niet nodig was omdat het doel van de afspraak een lichamelijk onderzoek was. Dus of het de bedoeling was om dat gesprek te gebruiken om een afspraak in te plannen.
Ik word 17 maart dus gebeld door de arts . Gesprek duurt vijf minuten, om te vertellen dat zij mij toch niet wil behandelen en dat ik op een andere wachtlijst moet voor een ander ziekenhuis.
Geldt dit dan als een afspraak? Ben ik dadelijk door deze 5 minuten al mijn eigen risico kwijt? Ik kon niet afzeggen want zowel de verpleegsters als artsen belde op een privé nummer.. (ze waren op het gewone nummer niet bereikbaar). Ik zou dit namelijk echt belachelijk vinden..
deksel schreef:Lestrange01 schreef:Ik zou 17 maart een afspraak hebben met de reumatoloog. Op 16 maart werd ik door een privé nummer gebeld door een verpleegster die zei dat mijn afspraak niet doorging en dat ik dus gebeld zou worden door de arts.
Ik vertelde haar dat dit dan niet nodig was omdat het doel van de afspraak een lichamelijk onderzoek was. Dus of het de bedoeling was om dat gesprek te gebruiken om een afspraak in te plannen.
Ik word 17 maart dus gebeld door de arts . Gesprek duurt vijf minuten, om te vertellen dat zij mij toch niet wil behandelen en dat ik op een andere wachtlijst moet voor een ander ziekenhuis.
Geldt dit dan als een afspraak? Ben ik dadelijk door deze 5 minuten al mijn eigen risico kwijt? Ik kon niet afzeggen want zowel de verpleegsters als artsen belde op een privé nummer.. (ze waren op het gewone nummer niet bereikbaar). Ik zou dit namelijk echt belachelijk vinden..
Ik zou je zorgverzekering hier over bellen. Dan heb je meteen een antwoord. Zou inderdaad wel vervelend zijn!
Britta31 schreef:Zou het kwaad kunnen dat er een kauwtje onder de zonnepanelen een nest aan het bouwen is?