Dingen die je je af vraagt deel 3!

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-20 22:29

Waarom de agent onder mijn raam net een jongen op een fiets sloeg. We wéten het oprecht niet. Spuwde de jongen naar de agent? Haalde de jongen uit naar de agent? Beledigde hij hem? Was er hiervoor al wat gebeurd? Is de agent gewoon een klootzak?

Heel raar moment iig.

AmyII

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-20 23:25

theadora99 schreef:
Waaar zou ik kunnen solliciteren waar ze nu mensen zoeken wat geen kassa of vakkenvullen werk is? Als bijbaan/vakantiewerk.

Ik lees op de vorige pagina dat ze het druk hebben bij de pakketdiensten...? ;)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-20 02:28

Ik heb getelefoneerd met de informatielijn van het RIVM over een bepaalde maatregel. De vraag was of ik met z'n tweeën in een auto kon zitten, terwijl we niet van hetzelfde gezin waren.
Antwoord: ja, indien geen klachten.

Toen vroeg ik of het met drie personen mocht of niet. Ze vroeg of diegene bij 1 van onze gezinnen hoorde en ik vertelde dat ze bij de ander thuis woonde. Tot mijn verbazing zei ze dat dan ook met z'n drieën in een auto was toegestaan.

Maar dit klopt toch helemaal niet? Ik ben nu bang voor een boete, maar mevrouw zegt dat het wel klopt terwijl ik overal hoor dat het niet klopt. Dus ik snap het niet meer.

En ja, de reis is een noodzaak. :)

iirrssjjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-20 09:47

theadora99 schreef:
Waaar zou ik kunnen solliciteren waar ze nu mensen zoeken wat geen kassa of vakkenvullen werk is? Als bijbaan/vakantiewerk.

Bij de pakketdiensten is het enorm druk. Dus ik zou het daar eens proberen.

Whale

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-20 09:58

MPR4 schreef:
Ik heb getelefoneerd met de informatielijn van het RIVM over een bepaalde maatregel. De vraag was of ik met z'n tweeën in een auto kon zitten, terwijl we niet van hetzelfde gezin waren.
Antwoord: ja, indien geen klachten.

Toen vroeg ik of het met drie personen mocht of niet. Ze vroeg of diegene bij 1 van onze gezinnen hoorde en ik vertelde dat ze bij de ander thuis woonde. Tot mijn verbazing zei ze dat dan ook met z'n drieën in een auto was toegestaan.

Maar dit klopt toch helemaal niet? Ik ben nu bang voor een boete, maar mevrouw zegt dat het wel klopt terwijl ik overal hoor dat het niet klopt. Dus ik snap het niet meer.

En ja, de reis is een noodzaak. :)

Dat is wel heel raar, sinds samenscholing van 3 of meer personen verboden is, dus dat lijkt mij in de auto ook >;) Moet je wel een hele grote auto hebben om je aan die 1,5 meter te houden.

Janine1990

Re: Dingen die je je af vraagt deel 3!

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-20 10:25

Een bedrijf hier in de buurt schijnt met 4 man tegelijk in een auto te zijn aangehouden. Beste flip gekregen...

Britta31

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-20 12:12

Zou het kwaad kunnen dat er een kauwtje onder de zonnepanelen een nest aan het bouwen is?

c_alsemgeest

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-04-20 12:37

er onder? Nee hoogstwaarschijnlijk niet?

_Penotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-20 12:38

Ik denk dat het wel brandgevaarlijk kan zijn, zitten ook kabels.
Ik zou het weg halen.

c_alsemgeest

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-04-20 12:47

_Penotti schreef:
Ik denk dat het wel brandgevaarlijk kan zijn, zitten ook kabels.
Ik zou het weg halen.

De kabels van zonnepanelen zijn dubbel geïsoleerd, ook hebben de panelen extra beveiliging...
Zo lang er niks mis is met je panelen zou het niet zo veel uit moeten maken.

Veulen84

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-20 13:37

Ja hoor dat kan. Dat hebben we hier al jaren. Zitten een stel dat aan de onderkant er in vliegt en een stel dat van boven d'r in vliegt. Dus 2 nesten.
Merk er geen schade van. Geeft alleen veel geluidsoverlast boven mijn hoofd 's ochtends als ik wakker wordt.

Jolien87

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-20 14:30

Kan je nu überhaupt via Aliexpress bestellen en de pakketjes binnen de normale termijn verwachten of gaat dat dan wel een half jaar duren?

Whale

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-20 14:35

Jolien87 schreef:
Kan je nu überhaupt via Aliexpress bestellen en de pakketjes binnen de normale termijn verwachten of gaat dat dan wel een half jaar duren?

In China is wel de lockdown opgeheven, dus misschien kans dat je het nog 'snel' binnenkrijgt?

KarenQ

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-20 15:00

Jolien87 schreef:

Pakje besteld volgens mij tijdens de lockdown (begin/half februari), was vertraagd qua verzending. Het termijn waarin ze mogen verzenden was verlengd van 1 week naar 3 weken. Volgens mij na 2 weken verzonden, was hier binnen na nog eens 2 weken.
Maar ze hadden al vertraging ivm Chinees Nieuwjaar...

Steeph

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-20 15:05

Waarom de militaire luchtvaartradar het niet doet en ik wel meerder (zwaar) luchtverkeer voorbij hoor komen..? >;)

_Penotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-20 15:08

Steeph schreef:
Waarom de militaire luchtvaartradar het niet doet en ik wel meerder (zwaar) luchtverkeer voorbij hoor komen..? >;)

Hier deed pas die radar het wel, maar elke avond vloog er hier toen steeds wat over, 2 weken op een rij, maar volgens de radar niets.

Steeph

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-20 15:14

_Penotti schreef:
Steeph schreef:

Hier deed pas die radar het wel, maar elke avond vloog er hier toen steeds wat over, 2 weken op een rij, maar volgens de radar niets.

Gister deed hij het bij mij ook nog gewoon, maar vandaag niet meer...

Jolien87

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-20 16:01

KarenQ schreef:
Jolien87 schreef:

Pakje besteld volgens mij tijdens de lockdown (begin/half februari), was vertraagd qua verzending. Het termijn waarin ze mogen verzenden was verlengd van 1 week naar 3 weken. Volgens mij na 2 weken verzonden, was hier binnen na nog eens 2 weken.
Maar ze hadden al vertraging ivm Chinees Nieuwjaar...

Ooh, dat valt mee!
Dan ga ik het gewoon wagen.

Weggebokt

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-20 17:42

Wanneer gaat die smurf bij mn naam weg

_Penotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-20 18:01

SindyKaya schreef:
Wanneer gaat die smurf bij mn naam weg

31 maart?

Lestrange01

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-20 18:09

Ik zou 17 maart een afspraak hebben met de reumatoloog. Op 16 maart werd ik door een privé nummer gebeld door een verpleegster die zei dat mijn afspraak niet doorging en dat ik dus gebeld zou worden door de arts.

Ik vertelde haar dat dit dan niet nodig was omdat het doel van de afspraak een lichamelijk onderzoek was. Dus of het de bedoeling was om dat gesprek te gebruiken om een afspraak in te plannen.

Ik word 17 maart dus gebeld door de arts . Gesprek duurt vijf minuten, om te vertellen dat zij mij toch niet wil behandelen en dat ik op een andere wachtlijst moet voor een ander ziekenhuis.

Geldt dit dan als een afspraak? Ben ik dadelijk door deze 5 minuten al mijn eigen risico kwijt? Ik kon niet afzeggen want zowel de verpleegsters als artsen belde op een privé nummer.. (ze waren op het gewone nummer niet bereikbaar). Ik zou dit namelijk echt belachelijk vinden..

deksel

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-20 18:26

Lestrange01 schreef:
Ik zou 17 maart een afspraak hebben met de reumatoloog. Op 16 maart werd ik door een privé nummer gebeld door een verpleegster die zei dat mijn afspraak niet doorging en dat ik dus gebeld zou worden door de arts.

Ik vertelde haar dat dit dan niet nodig was omdat het doel van de afspraak een lichamelijk onderzoek was. Dus of het de bedoeling was om dat gesprek te gebruiken om een afspraak in te plannen.

Ik word 17 maart dus gebeld door de arts . Gesprek duurt vijf minuten, om te vertellen dat zij mij toch niet wil behandelen en dat ik op een andere wachtlijst moet voor een ander ziekenhuis.

Geldt dit dan als een afspraak? Ben ik dadelijk door deze 5 minuten al mijn eigen risico kwijt? Ik kon niet afzeggen want zowel de verpleegsters als artsen belde op een privé nummer.. (ze waren op het gewone nummer niet bereikbaar). Ik zou dit namelijk echt belachelijk vinden..

Ik zou je zorgverzekering hier over bellen. Dan heb je meteen een antwoord. Zou inderdaad wel vervelend zijn!

Lestrange01

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-20 21:44

deksel schreef:
Lestrange01 schreef:

Ik zou je zorgverzekering hier over bellen. Dan heb je meteen een antwoord. Zou inderdaad wel vervelend zijn!

Is goed! Dat ga ik zeker zeker doen.

Herinner me nu ook nog iets anders: ik heb die afspraak gekregen door wachtlijstbemiddeling, de persoon die dat voor mij regelde vertelde mij dat de huisarts de verwijzing om zou zetten

Nu toen de arts belde zei ze nog: "Wat raar, ik heb helemaal geen verwijzing over jou. Waar voor hadden wij een afspraak?"

Pas een dag ná de afspraak (die drie weken vantevoren gepland was via de wachtlijstbemiddeling van mijn zorgverzekeraar) kreeg ik een email van mijn huisarts dat hij de verwijzing had verzonden.. Ik ben nu dus heel bang dat ik een hele hoge rekening krijg omdat ik ten tijde van de afspraak geen officiële verwijzing had. Terwijl dat toch écht het probleem is van de huisarts die drie weken lang de tijd had.

Ga ervan uit dat dit geen probleem is, maar toch. Ga daar ook maar over bellen, je weet het nooit. Kreeg twee jaar terug een rekening van heel mijn eigen risico omdat ik 2 dagen ná mijn achttiende verjaardag 15 minuten bij de kinderarts ben geweest ter controle (afspraak stond al 6 maanden gepland). Terwijl de arts op mijn hart gedrukt had dat ik geen rekening hiervoor zou krijgen.

Dat soort verrassingen houd niemand van _O-

Anomien

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-20 09:56

Britta31 schreef:
Zou het kwaad kunnen dat er een kauwtje onder de zonnepanelen een nest aan het bouwen is?

Zonnepanelen zijn met een doel vrij aangebracht. Zo hebben ze een gunstigere opwek dan pv panelen die niet vrij zijn aangebracht. Dit heeft te maken met temperatuur verschil tussen de zonkant en de achterkant.

Een nest is snel meerdere nesten. En straks al die poep op je pv panelen.

Ik zou het weghalen.

Trui

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-20 12:25

is er iemand die mij kan helpen met een fashion cheque? De webshop is volgens te site aangesloten maar de webshop wil mijn code niet aannemen. Mijn kaart is gewoon nog geldig