Ik zou denk ik ook voor schoentjes met rubber over de neuzen gaan dromertje. Snap dat je er van baalt dat ze nu al stuk zijn.
Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Cemlys schreef:iemand ervaring met de cosilana shirt met korte mouwen voor de zomer, of zijn die niet fijn in combi met warmte?
pmarena schreef:Cemlys schreef:iemand ervaring met de cosilana shirt met korte mouwen voor de zomer, of zijn die niet fijn in combi met warmte?
Even snel, ik lees af en toe een stukje mee: Cosilana is heerlijkHet hele jaar door. L. draagt eigenlijk het hele jaar door de lange mouw katoen-wol-zijde van Cosilana. In de winter heerlijk als onderlaagje en in de zomer gewoon zo heerlijk.
Het materiaal is super zacht en soepel dus je kan de mouwen heel makkelijk omhoog doen zodat je tijdelijk even korte mouwen kan geven maar als het wel weer eens genoeg geweest is in de zon, dan doe je de mouwen weer naar beneden om de armen te beschermen tegen verbranden.
Gewoon een T-shirt kan natuurlijk ook, die hebben we ook liggen. De wol-zijde is ook erg fijn maar sinds we een jaar of 2 geleden de katoen-wol-zijde ontdekt hebben blijft de wol en de wol-zijde meestal in de kast liggen
Wol is het warmst, daarna de wol-zijde en dan de katoen-wol-zijde. Ik heb zelf ook een pyjama in katoen-wol-zijde en zowel zomer als winter baal ik als een stekker als ik die 's ochtends moet verruilen voor "normale" kleren want het spul is zó fijn...echt een tweede huidHeerlijk luchtig en comfortabel tijdens vieze hete zomerdagen, en toch ook prima knus als je in de winter in een huis van 10 graden naar beneden moet om een plas te doen
Ik was er sceptisch over voordat ik er een rompertje van probeerde, maar het combineert echt het beste van alle 3 de materialenHet zachte, soepele en verwarmende van wol, zonder dat het zweterig wordt dankzij de zijde en katoen. Want het is tegelijkertijd heel luchtig. De zijde geeft ook dat echte zijde gevoel van omhulling / bescherming tegen prikkels. En het katoen zorgt voor extra slijtvastheid. Het is ook nog allemaal biologisch
Hier ligt een zomergarderobe klaar van "normale" katoenen kleding en ook een stapel Cosilana katoen-wol-zijde longsleeves, shortsleeves, hemden en korte broekjes. Maar die laatste ga ik denk ik niet meer als echt broekje gebruiken maar meer als boxer (daar zijn ze officieel ook voor bedoeld geloof ik), want het is natuurlijk erg luchtige stof en dat schuurt snel kapot op ruwen glijbanen en bankjes van ruw beton en stenen ofzo.
Bij de 4-jaars check op het CB een poosje geleden was de kinderarts nogal weg van zijn ondergoed en wilde graag weten wat dat voor heerlijk spul was omdat het zo ideaal aanvoelde
In wol-zijde hebben we nu nog maar een paar longsleeves, shortsleeves en korte broekjes. Vandaag krijgt hij een wol-zijde longsleeve aan met daarover een leuk katoenen T-shirtje. Omdat het een beetje frisjes is.
Die schoenen...Dat zie je ook bij loopfietsen dat die neuzen zo kapot gaan. Ik ben nog op zoek naar fijne sandalen daarvoor maar nog niet helemaal gevonden wat ik zoek want ik wel super soepele, dunne en platte zolen en dan dus de tenen bedekt en een beetje slijtvast voor dat loopfietsen. Het lijkt een lastige missie
![]()
Voor de rest wel heel erg klaar hier voor deze zomer en de volgende, beetje overdreven ingeslagen
pmarena schreef:Cemlys: https://www.ziloen.nl/?s=katoen+wol+zij ... pe=product
Sinds dit jaar maakt Cosilana de T-shirtjes (met korte mouwen) niet alleen in wit en blauw, maar ook in groenJammer genoeg dus niet in net zoveel kleuren als de rompers & longsleeves.
Het zijn zulke mooie zachte kleuren
Wij hebben de longsleeves in blauw, blauw met streepjes, bruin, bruin met streepjes, groen en ook een paar witte om een keer in de verf te zetten, daar wil ik dan o.a. petrol en goudgeel / goudbruin van maken
litilaura schreef:Ik ben super voorzichtig met al mijn wol, netjes op de hand met sheepish grinns en sonnet. Maar de cosilana wolzijdekatoen kan gewoon mee op de 40 graden was. Dit weet ik omdat een goede vriendin bewust alleen wolzijdekatoen koopt zodat het mee in de was kan, en het hier wel eens perongeluk gebeurd is en gewoon goed gaat. Ik zou het ook niet aanraden, maar er zijn natuurlijk mensen die geen wol willen omdat het zo delicaat is, daar is dit of joha superwash natuurlijk een goede oplossing voor want het vervilt in ieder geval niet.
Cemlys schreef:litilaura schreef:Ik ben super voorzichtig met al mijn wol, netjes op de hand met sheepish grinns en sonnet. Maar de cosilana wolzijdekatoen kan gewoon mee op de 40 graden was. Dit weet ik omdat een goede vriendin bewust alleen wolzijdekatoen koopt zodat het mee in de was kan, en het hier wel eens perongeluk gebeurd is en gewoon goed gaat. Ik zou het ook niet aanraden, maar er zijn natuurlijk mensen die geen wol willen omdat het zo delicaat is, daar is dit of joha superwash natuurlijk een goede oplossing voor want het vervilt in ieder geval niet.
Waarom zit ik de hele winter al middeleeuw die dingen te handwassen![]()