Baby en kinderkleding #2

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Mavelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-19 20:52

Dat tweede setje <3

Ik zou denk ik ook voor schoentjes met rubber over de neuzen gaan dromertje. Snap dat je er van baalt dat ze nu al stuk zijn.

MizzMontana

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-19 20:55

Wat een leuke jas marit met die schuine rits!

_lautje_

Re: Baby en kinderkleding #2

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-04-19 21:07

Moooi tita!

Die schoenen is wel heel zuur idd.
Naar de crèche krijgt ze hier bergsteins aan of dr Uggs of leren laarsjes. Merk idd wel dat puur leren schoenen veel mooier blijven.

M_i_R

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-19 21:27

Heleboel leuke kleertjes hierboven! Zag een jas met een schuine rits, heel tof ding!

Wat ontzettend balen van de schoenen. Ik zou idd voor gympies gaan met een rubber neus. Leren schoenen zullen er langer over doen om echt door te raken maar van kruipen over stenen zou mijn hart toch ook dan wel een beetje huilen hoor.

IMJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-19 21:42

Ja mijne ook.. Ik poets leren schoenen graag een idd blijft het langer mooi maar op den duur ben je ook daarbij uitgepoetst.
Mijn dochter is redelijk voorzichtig gelukkig!

caro29

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-19 22:12

Ik heb een doos vol kleding wat niet mijn smaak is. Ga kijken of er daar wat tussen zit war kapot mag. Ik wacht op een oproep voor een gipskuur van 3-6 weken en hopelijk kan hij daarna lopen. Zijn kuitspier lijkt te kort waardoor het niet lukt. Wel sneu want hij probeert nu steeds een paar passen los en trots dat hij is

Niwla

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-19 22:22

Leuk Marit! Ik heb met veel dezelfde dingen in mijn handen gestaan, maar sowieso hebben wij een beetje dezelfde smaak merk ik. :D Ik zie jou volgens mij ook reageren op dingen op de FB pagina die ik leuk vind.

Zonde van die schoentjes idd! S. droeg zijn donsjes veel toen hij nog kroop geloof ik, maar dat was in de herfst dus toen waren ze minder buiten.

M_i_R

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-19 22:23

Ah dat is ook sneu caro, dan zit hij zichzelf echt in de weg.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-19 07:31

Cemlys schreef:
iemand ervaring met de cosilana shirt met korte mouwen voor de zomer, of zijn die niet fijn in combi met warmte?

Even snel, ik lees af en toe een stukje mee: Cosilana is heerlijk :j Het hele jaar door. L. draagt eigenlijk het hele jaar door de lange mouw katoen-wol-zijde van Cosilana. In de winter heerlijk als onderlaagje en in de zomer gewoon zo heerlijk.

Het materiaal is super zacht en soepel dus je kan de mouwen heel makkelijk omhoog doen zodat je tijdelijk even korte mouwen kan geven maar als het wel weer eens genoeg geweest is in de zon, dan doe je de mouwen weer naar beneden om de armen te beschermen tegen verbranden.

Gewoon een T-shirt kan natuurlijk ook, die hebben we ook liggen. De wol-zijde is ook erg fijn maar sinds we een jaar of 2 geleden de katoen-wol-zijde ontdekt hebben blijft de wol en de wol-zijde meestal in de kast liggen :o

Wol is het warmst, daarna de wol-zijde en dan de katoen-wol-zijde. Ik heb zelf ook een pyjama in katoen-wol-zijde en zowel zomer als winter baal ik als een stekker als ik die 's ochtends moet verruilen voor "normale" kleren want het spul is zó fijn...echt een tweede huid :+: Heerlijk luchtig en comfortabel tijdens vieze hete zomerdagen, en toch ook prima knus als je in de winter in een huis van 10 graden naar beneden moet om een plas te doen :=

Ik was er sceptisch over voordat ik er een rompertje van probeerde, maar het combineert echt het beste van alle 3 de materialen :j Het zachte, soepele en verwarmende van wol, zonder dat het zweterig wordt dankzij de zijde en katoen. Want het is tegelijkertijd heel luchtig. De zijde geeft ook dat echte zijde gevoel van omhulling / bescherming tegen prikkels. En het katoen zorgt voor extra slijtvastheid. Het is ook nog allemaal biologisch +:)+

Hier ligt een zomergarderobe klaar van "normale" katoenen kleding en ook een stapel Cosilana katoen-wol-zijde longsleeves, shortsleeves, hemden en korte broekjes. Maar die laatste ga ik denk ik niet meer als echt broekje gebruiken maar meer als boxer (daar zijn ze officieel ook voor bedoeld geloof ik), want het is natuurlijk erg luchtige stof en dat schuurt snel kapot op ruwen glijbanen en bankjes van ruw beton en stenen ofzo.

Bij de 4-jaars check op het CB een poosje geleden was de kinderarts nogal weg van zijn ondergoed en wilde graag weten wat dat voor heerlijk spul was omdat het zo ideaal aanvoelde :))

In wol-zijde hebben we nu nog maar een paar longsleeves, shortsleeves en korte broekjes. Vandaag krijgt hij een wol-zijde longsleeve aan met daarover een leuk katoenen T-shirtje. Omdat het een beetje frisjes is.

Die schoenen... #) Dat zie je ook bij loopfietsen dat die neuzen zo kapot gaan. Ik ben nog op zoek naar fijne sandalen daarvoor maar nog niet helemaal gevonden wat ik zoek want ik wel super soepele, dunne en platte zolen en dan dus de tenen bedekt en een beetje slijtvast voor dat loopfietsen. Het lijkt een lastige missie -O-

Voor de rest wel heel erg klaar hier voor deze zomer en de volgende, beetje overdreven ingeslagen :o

M_i_R

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-19 08:18

Afbeelding

Hij past hem eindelijk <3

_Jitske_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-19 08:28

Wat staat dat stoer Mir!

Wat zuur van die schoenen die zo snel kapot zijn gegaan :oo.

Hier kan ik de schoenen nog even uitstellen maar gaat vast ook niet heel lang duren. Ze gaat nu óveral staan waar maar lukt (kwam gisteren ook met twee blauwe plekken van de opvang, buiten kun je je ook prima optrekken aan het hekje om de speelplaats :+ alleen dan val je nog wel eens..) en is dolgelukkig als ze een paar stappen kan zetten :').

M_i_R

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-19 08:33

Grappig he dat ze dan zijn trots zijn op zichzelf. O liep in het begin elke keer giechelend door huis ‘zie mij gaaaaaaaaaaan!’

Cemlys

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-19 08:49

pmarena schreef:
Cemlys schreef:
iemand ervaring met de cosilana shirt met korte mouwen voor de zomer, of zijn die niet fijn in combi met warmte?

Even snel, ik lees af en toe een stukje mee: Cosilana is heerlijk :j Het hele jaar door. L. draagt eigenlijk het hele jaar door de lange mouw katoen-wol-zijde van Cosilana. In de winter heerlijk als onderlaagje en in de zomer gewoon zo heerlijk.

Het materiaal is super zacht en soepel dus je kan de mouwen heel makkelijk omhoog doen zodat je tijdelijk even korte mouwen kan geven maar als het wel weer eens genoeg geweest is in de zon, dan doe je de mouwen weer naar beneden om de armen te beschermen tegen verbranden.

Gewoon een T-shirt kan natuurlijk ook, die hebben we ook liggen. De wol-zijde is ook erg fijn maar sinds we een jaar of 2 geleden de katoen-wol-zijde ontdekt hebben blijft de wol en de wol-zijde meestal in de kast liggen :o

Wol is het warmst, daarna de wol-zijde en dan de katoen-wol-zijde. Ik heb zelf ook een pyjama in katoen-wol-zijde en zowel zomer als winter baal ik als een stekker als ik die 's ochtends moet verruilen voor "normale" kleren want het spul is zó fijn...echt een tweede huid :+: Heerlijk luchtig en comfortabel tijdens vieze hete zomerdagen, en toch ook prima knus als je in de winter in een huis van 10 graden naar beneden moet om een plas te doen :=

Ik was er sceptisch over voordat ik er een rompertje van probeerde, maar het combineert echt het beste van alle 3 de materialen :j Het zachte, soepele en verwarmende van wol, zonder dat het zweterig wordt dankzij de zijde en katoen. Want het is tegelijkertijd heel luchtig. De zijde geeft ook dat echte zijde gevoel van omhulling / bescherming tegen prikkels. En het katoen zorgt voor extra slijtvastheid. Het is ook nog allemaal biologisch +:)+

Hier ligt een zomergarderobe klaar van "normale" katoenen kleding en ook een stapel Cosilana katoen-wol-zijde longsleeves, shortsleeves, hemden en korte broekjes. Maar die laatste ga ik denk ik niet meer als echt broekje gebruiken maar meer als boxer (daar zijn ze officieel ook voor bedoeld geloof ik), want het is natuurlijk erg luchtige stof en dat schuurt snel kapot op ruwen glijbanen en bankjes van ruw beton en stenen ofzo.

Bij de 4-jaars check op het CB een poosje geleden was de kinderarts nogal weg van zijn ondergoed en wilde graag weten wat dat voor heerlijk spul was omdat het zo ideaal aanvoelde :))

In wol-zijde hebben we nu nog maar een paar longsleeves, shortsleeves en korte broekjes. Vandaag krijgt hij een wol-zijde longsleeve aan met daarover een leuk katoenen T-shirtje. Omdat het een beetje frisjes is.

Die schoenen... #) Dat zie je ook bij loopfietsen dat die neuzen zo kapot gaan. Ik ben nog op zoek naar fijne sandalen daarvoor maar nog niet helemaal gevonden wat ik zoek want ik wel super soepele, dunne en platte zolen en dan dus de tenen bedekt en een beetje slijtvast voor dat loopfietsen. Het lijkt een lastige missie -O-

Voor de rest wel heel erg klaar hier voor deze zomer en de volgende, beetje overdreven ingeslagen :o

De wolzijde longsleeves hebben we al en die zijn al zo heerlijk. De katoen wol zijde, heb je daar een linkje van?

Nymeria
Helen Langehanenberg fan

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-19 08:56

Wat gaaf Mir! 8-)

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-19 09:03

Cemlys: https://www.ziloen.nl/?s=katoen+wol+zij ... pe=product

Sinds dit jaar maakt Cosilana de T-shirtjes (met korte mouwen) niet alleen in wit en blauw, maar ook in groen :+: Jammer genoeg dus niet in net zoveel kleuren als de rompers & longsleeves.

Het zijn zulke mooie zachte kleuren :+:

Wij hebben de longsleeves in blauw, blauw met streepjes, bruin, bruin met streepjes, groen en ook een paar witte om een keer in de verf te zetten, daar wil ik dan o.a. petrol en goudgeel / goudbruin van maken :)
Laatst bijgewerkt door pmarena op 02-04-19 09:07, in het totaal 1 keer bewerkt

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-19 09:05

Stoer Mir!

Mup staat al sinds 7 maanden overal tegenaan en loopt sindsdien al randjes. Sinds zaterdag pas echt los. Dus dat is 7.5 maand later :P

litilaura

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-19 09:07

Hier ook groot fan van cosilana, wij hebben vooral wolzijde, maar wolzijdekatoen is heel fijn omdat het slijtvast is en eventueel in de 'gewone' was mee kan

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-19 09:10

Nou in de gewone was, gaat dat goed...? Ik zou het niet aanraden. Ik was alles op 30 graden wolwasprogramma met wolwasmiddel en moet zeggen dat het nieuw toch net wat fijner aanvoelt dan wanneer je het een tijd in gebruik hebt.

Nadeel van al het wolligs vind ik wel dat het sowieso wel sneller slijt dan gewoon katoen. Maarja het draagt zo heerlijk :+:

Britt

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-19 09:11

Wat een superstoer binkie Mir <3

litilaura

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-19 09:16

Ik ben super voorzichtig met al mijn wol, netjes op de hand met sheepish grinns en sonnet. Maar de cosilana wolzijdekatoen kan gewoon mee op de 40 graden was. Dit weet ik omdat een goede vriendin bewust alleen wolzijdekatoen koopt zodat het mee in de was kan, en het hier wel eens perongeluk gebeurd is en gewoon goed gaat. Ik zou het ook niet aanraden, maar er zijn natuurlijk mensen die geen wol willen omdat het zo delicaat is, daar is dit of joha superwash natuurlijk een goede oplossing voor want het vervilt in ieder geval niet.

Cemlys

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-19 09:17

pmarena schreef:
Cemlys: https://www.ziloen.nl/?s=katoen+wol+zij ... pe=product

Sinds dit jaar maakt Cosilana de T-shirtjes (met korte mouwen) niet alleen in wit en blauw, maar ook in groen :+: Jammer genoeg dus niet in net zoveel kleuren als de rompers & longsleeves.

Het zijn zulke mooie zachte kleuren :+:

Wij hebben de longsleeves in blauw, blauw met streepjes, bruin, bruin met streepjes, groen en ook een paar witte om een keer in de verf te zetten, daar wil ik dan o.a. petrol en goudgeel / goudbruin van maken :)

Net gekeken en de longsleeves die we hebben zijn inderdaaf wol/zijde/katoen. Heerlijk zijn ze dus. Alleen zijn de grootste maatjes alweer bijna uitverkocht in korte mouw zag ik gister

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-19 09:19

Liti is is onze wolexpert. Misschien dat ik voor babbie ook een Cosilanapakje haal.

Cemlys

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-19 09:19

litilaura schreef:
Ik ben super voorzichtig met al mijn wol, netjes op de hand met sheepish grinns en sonnet. Maar de cosilana wolzijdekatoen kan gewoon mee op de 40 graden was. Dit weet ik omdat een goede vriendin bewust alleen wolzijdekatoen koopt zodat het mee in de was kan, en het hier wel eens perongeluk gebeurd is en gewoon goed gaat. Ik zou het ook niet aanraden, maar er zijn natuurlijk mensen die geen wol willen omdat het zo delicaat is, daar is dit of joha superwash natuurlijk een goede oplossing voor want het vervilt in ieder geval niet.

Waarom zit ik de hele winter al middeleeuw die dingen te handwassen :? :')

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-19 09:22

Joha superwash kan echt veel hebben :j Hier per ongeluk wel een paar keer door manlief iets in de 60 graden handdoekenwas gegooid, nou dan weet je het wel -O-

Maar het Joha spul kwam er dan ongeschonden uit. Daar verbaasde ik me wel over want dat ging dan gewoon over items met iets van 15% zijde en de rest wol, en geen enkele vermelding over superwash...

Ik geef mijn oude oma van in de 90 voor haar verjaardag in december altijd een lekker ondershirtje in WZ of KWZ. Maar die worden heel vaak gewassen en die houden het dan hooguit een jaar uit voordat ze echt van ellende uit elkaar gaan vallen, dat verteert helemaal.

Zelf draag ik in de winter vrijwel altijd 100% merinowol Dilling shirts met ritskraag (heerlijk!) maar daarvan heb ik er na 2 jaar ook geen 1 meer waar geen gaten in zitten...ik vind dat echt niet tof voor die prijzen. Bij die kleine blijven zijn shirtjes en truitjes wel gewoon super gelukkig.

Leggings bij kruipen zijn sowieso gedoemd om te sneuvelen. Jeans tuinbroeken waren hier echt de oplossing voor en stonden leuk guitig en stoer ook vond ik :) Gewoon katoenjeans, draagt soepel en comfortabel maar is toch sterk.

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-19 09:24

Cemlys schreef:
litilaura schreef:
Ik ben super voorzichtig met al mijn wol, netjes op de hand met sheepish grinns en sonnet. Maar de cosilana wolzijdekatoen kan gewoon mee op de 40 graden was. Dit we _O- et ik omdat een goede vriendin bewust alleen wolzijdekatoen koopt zodat het mee in de was kan, en het hier wel eens perongeluk gebeurd is en gewoon goed gaat. Ik zou het ook niet aanraden, maar er zijn natuurlijk mensen die geen wol willen omdat het zo delicaat is, daar is dit of joha superwash natuurlijk een goede oplossing voor want het vervilt in ieder geval niet.

Waarom zit ik de hele winter al middeleeuw die dingen te handwassen :? :')

Voor ons entertainment? _O- _O-