[HK] Bewust kinderloos gaat verder ... deel #2

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

sanso

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-19 10:59

Ja wij werken nu, sparen centjes. En rond onze 30ste naaien we er ook uit. Mede voordeel van geen kinderen willen/hebben.
Wij zijn niet zo standaard. Hebben daar ook helemaal geen zin in. We pakken de boel in en gaan :evaw:

maaikemuis

Re: [HK] Bewust kinderloos gaat verder ... deel #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-19 12:12

Mijn moeder heeft ook zo’n verhaal over mij dat ze schaterlachend nog altijd kan vertellen, mijn vader daarentegen... ik mocht ooit toen ik 3 was en ook toen al stronteigenwijs mee zeilen met mijn vader. Een leuk vader-dochter momentje. Mijn vader had mij gewaarschuwd niet te dicht bij de waterkant te komen want ik kon nog niet zwemmen en zwemvesten deden we nog niet aan. Maar Maaike moest zo nodig madeliefjes plukken en kukelt uiteindelijk voorover het water in. Mijn vader had goede reflexen en heeft mij met een handgreep weer uit het water gevist. Maar die was echt link! Hij heeft een druipend kroosmonster in de kofferbak van de Opel Kadett gezet is naar huis gereden, heeft aangebeld en heeft tegen mijn moeder gezegd ‘deze hoort bij jou geloof ik’. Vervolgens heeft hij zich omgedraaid en is alleen gaan zeilen. Mijn moeder heeft mij gierend van het lachen in bad gezet.

Dit leerde mij ee aantal dingen:
- mijn vader zei dingen maar 1 keer. Daarna was het op eigen risico.
- in de jaren 80 kon alles en waren er geen veiligheidseisen (traphekjes deden mijn ouders ook niet aan)
- mijn moeder kon je lachend aankijken en droog opmerken ‘wat had ik nu gezegd’.
- het leven was toen wel makkelijker denk ik voor ouders en kinderen.

Sintara

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-19 12:21

Volgens mij komt het ook omdat mensen er niet meer in getraind worden.
Mijn oma gaf kinderles op de huishoudschool (dat was niet de echte naam maar dat hield het wel in). En in die tijd waren er ook nog grote gezinnen: de grote kinderen hielpen standaard bij de opvoeding van de kleintjes, en de kleintjes later weer met de kinderen van hun oudere broers en zussen. Mijn opa´s en oma´s hadden dan ook nog kindermeisjes, die ook nog professionals waren..

En nu? Er is geen les meer voor, ouders voeden er vaak maar 1 of 2 op. Net tegen de tijd dat ze het in de vingers krijgen zijn ze eigenlijk al klaar.

Hier wil ik trouwens niet mee zeggen dat we weer grote gezinnen moeten krijgen hoor :+ . Maar hoe er omgegaan wordt met kinderen is in vrij korte tijd drastisch veranderd.

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-19 12:29

Vroeger kwamen kinderen gewoon en tegenwoordig kies je ervoor en juist dat schijnt er voor te zorgen dat ouders vinden dat ze hun kinderen iets schuldig zijn.

Ik niet, ik film alle valpartijen :')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-19 12:33

Als ze hier omvalt lach ik ook altijd. Niemand heeft iets aan al die drama of een moeder die bijna even hard jankt als haar kind. Ze is nog maar 8 maand maar als ze nu af en toe om valt gaat ze in sommige gevallen al zelf lachen. Het is maar welke lading je aan welke gebeurtenis hangt. Als je over alles drama verkoopt gaat jou kind dat ook doen.

Sintara

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-19 12:44

Relativeren maar vooral ook plezier vinden in je leven is volgens mij ook het aller aller belangrijkste wat je een kind kunt leren. En dan bedoel ik niet leuke dingen doen, maar de lol inzien van de alledaagse dingen gewoon..

HopeMyDay

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-19 13:03

Ik meld me ook weer... oeps.. 219 pagina's te laat.
Maar zoals ik in het vorige topic ook al zei, ik zit veel in het buitenland (China om precies te zijn) en ik zie hier zo veel wél goed opgevoedde kinderen.
Elke keer als ik in Nederland ben valt het me zo op hoeveel moeders er allemaal meehuilen met hun kinderen.
Hier zag ik gister een moeder die dr kind een trap onder dr kont gaf (letterlijk ja) omdat het kind naar de andere metro liep...

Tja cultuurverschillen misschien maar hier echt geen omstanders die dat kind gaan helpen..

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-19 13:16

DeMolenhoek schreef:
Als ze hier omvalt lach ik ook altijd. Niemand heeft iets aan al die drama of een moeder die bijna even hard jankt als haar kind. Ze is nog maar 8 maand maar als ze nu af en toe om valt gaat ze in sommige gevallen al zelf lachen. Het is maar welke lading je aan welke gebeurtenis hangt. Als je over alles drama verkoopt gaat jou kind dat ook doen.

Denk dat dat ik juist de-escalerend werkt voor het kind, als je associatie met vallen lachen en leuk is dan ga je niet ineens huilen

Christiene

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-19 13:24

Ik ken ook een die filmt en lacht ook gewoon en kijkt tig keer schaterlachend het filmpje terug.
Ook maanden later nog steeds.

sanso

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-19 13:44

Ik heb wel geleerd met mijn jongste zusje dat als je gaat lachen ze meestal niet gaan huilen. Als je dramatisch gaat doen dan gaan ze meestal janken.

@hopemyday, alle kindloze naar China verhuizen dus.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-19 15:19

Voila. Hoe vaak zie je niet dat een kind valt en de moeder er gillend en in paniek naar toe schiet: Oh Escargot, heb je jou pijn gedaan? Kom hier, dat zal wel pijn hebben gedaan! *jank jank jank* Vaak staat kind alweer zonder kleerscheuren recht en gaat de sirene pas als de moeder in paniek schiet.

Hier is het simpel: Valt *lachen* Oei, wat heb je nu gedaan? Kom, niet erg, speel maar verder *lachen* Voorkomt heeeeel wat drama’s. Nu al.

Al dat bepamperen en hysterisch gedoe :r

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-19 15:32

Achterom schreef:
Haha, mijn zus lacht trouwens ook als haar kinderen weer eens wat stoms doen.

Gisteren zat er trouwens ook een vrouw in Floortje naar het eind van de wereld die aangaf dat ze altijd al wist dat ze geen kinderen wilde :j Gaaf leven heeft die, als ik later groot ben wil ik ook geitenhoeder zijn in Wyoming :')

Dat dus , ik zag mijzelf al in de natuur tussen de geiten in een hutje . Vrouw naar mijn hart

c_alsemgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-19 16:34

DeMolenhoek schreef:
Voila. Hoe vaak zie je niet dat een kind valt en de moeder er gillend en in paniek naar toe schiet: Oh Escargot, heb je jou pijn gedaan? Kom hier, dat zal wel pijn hebben gedaan! *jank jank jank* Vaak staat kind alweer zonder kleerscheuren recht en gaat de sirene pas als de moeder in paniek schiet.

Hier is het simpel: Valt *lachen* Oei, wat heb je nu gedaan? Kom, niet erg, speel maar verder *lachen* Voorkomt heeeeel wat drama’s. Nu al.

Escargot!!! _/-\o_ _O- _O- _O-

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-19 16:40

Dat deed zus met haar oudste , hij viel en zij lachen van hop overeind en niet janken .

De jongste jankt al als hij een deur aait

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-19 16:43

Mijn broer is ooit met een kinderfietsje van een trap gereden. Mama ligt nog steeds in een deuk als ze erover verteld en het is al ruim 35 jaar geleden :')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-19 16:53

Dat had ik willen zien _O-

Bloodymary

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-19 17:13

DeMolenhoek schreef:

_O- Escargot! Arm slakje.

Qimm

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-19 17:19

Mijn neefje ging nog harder janken als er gelachen werd, want dan dacht hij dat hij uitgelachen werd en dat was nog erger dan de val... Dat kan dus ook nog :roll:

sanso

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-19 18:01

Qimm schreef:
Mijn neefje ging nog harder janken als er gelachen werd, want dan dacht hij dat hij uitgelachen werd en dat was nog erger dan de val... Dat kan dus ook nog :roll:

Lastig kind.

Fireheart

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-19 19:41

DeMolenhoek schreef:

Ik lig helemaal in een scheur door ‘Escargot’ :') _O- _O- _O-

Maar gelijk heb je zeker :))

RoosG

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-19 20:18

Vriendin met haar kind bij ons op bezoek. Prima kind, kan je er vaak leuk bij hebben. Maar wij hebben katten die nogal bang zijn voor vreemden, al helemaal als er zo'n kind achter ze aan rent. Gelukkig kunnen ze naar boven. Elke keer als kind er weer heen rende, zei moeder 'Rustig doen he, rustig doen.' Maar ja, vertel dat een kind van 2. Dus ik zag de katten stressen (dommies ook, blijf gewoon boven waar je veilig bent) en zei 'Zitten kind, zitten.' En ja hoor, binnen 5 minuten laten poes 1 en poes 2 bij haar.
Even later wou ze op de telefoon een spelletje doen. Toen moeder er klaar mee was, begon het kind keihard te huilen. Krijsen en zielig doen. Ik vroeg wat er was, 'Ze mag geen spelletje meer doen' en het kind werd getroost en geknuffeld. Het is 1 van mijn beste vriendinnen maar wat vond ik dat bizar. Ze jankt omdat ze iets niet mag, niet omdat ze pijn heeft. Ik had dr mooi op de billen op de grond gezet.

Ik besefte me trouwens ook dat de opvoeding van mijn hond (met gedragsproblemen) heel veel lijkt op mijn omgang met kinderen...

Qimm

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-19 20:44

Het verschil tussen kinderen en dieren opvoeden is klein, waarbij dieren een klein beetje voorsprong hebben imho :=

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-19 21:03

DeMolenhoek schreef:

Escargot :') :') :')

Mijn ouders deden ook nooit zo moeilijk. Van vallen leer je opstaan en huilen is voor watjes. Goed, dat laatste hebben ze wat te fanatiek vastgehouden :+ maar wij konden vroeger wel wat meer hebben. Enige keren dat ze echt waren geschrokken was de keer dat ik de heuvel op mijn fietsje af scheurde en kéihard viel en de keer dat ik in het zwembad bijna ben verdronken. Maar he, ik ben er nog :P

Ik lach ook niet harder dan om van die filmpjes met vallende/struikelende/door dieren aangevallen peuters en kleuters. Prachtig vermaak. Filmpje met de geit ook gezien, echt hilarisch :')

Niobe

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-19 22:25

Hahahaha Escargot briljant

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-19 00:07

Worden de stormpjes ook hard van

Vandaag naar de wok met familie en 2 neefjes , 1 van die 2 is een ongeleid projectiel die nooit luistert . Zwemles vind ie niks aan , hij kan het maar zonder kurkjes laat hij zich gewoon naar de bodem zinken := . Zou echt heel chagy worden van zo'n kind pff