Baby en kinderkleding

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Urbanus

Re: Baby en kinderkleding

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-18 23:01

Dat beweer ik natuurlijk ook nergens.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-18 23:04

Ik zeg ook niet dat jij dat beweert :)

IMJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-18 23:06

Ja h&m staat volgens mij ook op de lijst van kinderarbeid.. zou me er weer eens in moeten verdiepen. Van Zara weet ik niet. Ga ik ook eens kijken.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-18 23:08

Ik denk dat het voor zo'n merk ook niet meevalt om er 100% zeker van te zijn dat in de hele productiecyclus nooit een kind werk verricht. Je kan moeilijk overal bij aanwezig zijn lijkt me.

Britt

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-18 23:09

Vergis je er niet in dat om als bedrijf kleding te mogen importeren en verkopen, de kleding aan de Europese wetgeving moet voldoen. Dat moeten de spullen van AE ook, alleen omdat die worden geïmporteerd door consumenten, kan de NVWA dit niet controleren zoals ze grotere, zakelijke, transporten controleren. Kinderarbeid ondervang je daar niet mee, maar giftige stoffen wel.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-18 23:11

Ik denk dat het risico voor gedoe met eventuele gifstoffen in ons geval wel meevalt.

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-18 23:36

Ik heb geen idee. Ik weet alleen dat mijn kind die bende niet aan hoeft.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-18 00:01

Ach, ik heb longsleeves van Dirkje voor onze knul, waarop heel groot in het label staat 'Keep away from fire'. Weet niet wat ik daar nou van moet denken...

:+

Overigens houd ik nu weer stilletjes m'n mond dicht als stille meelezer. Ik mag in april weer shoppen voor voorjaarskleding heb ik mezelf voorgenomen. En maar vast aan het rondspeuren voor nieuwe schoenen voor 'm, z'n nikes groeien niet mee helaas.

MizzMontana

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-18 07:48

Pantykous schreef:
Het zijn ook vaak niet eigen foto’s, er heeft al eens een foto van Cruz bij die advertenties gestaan : -O-

Serieus?? Dat is echt heel stom en zo niet leuk.... -O-

_lautje_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-03-18 10:03

Ach geheel voorkomen dat je minder 'schone' kleding koopt kan je denk ik niet. Maar je kan wel proberen je beste beentje voor te zetten.

Daarnaast wat Lieveli al zegt: die stoffen hoeven niet op de huid van mijn kind te komen.

Verbaas mij er wel over dat we allemaal zoveel mogelijk biologisch willen eten want we willen geen gifstoffen eten, maar leggen we discutabele stoffen op ons grootste orgaan (de huid).

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-18 10:39

Nee hoor. Die van mij loopt heerlijk met bio / eco / GOTS enz. katoen/wol/zijde op zijn huid, eet veelal biologisch, veel groente en fruit, zelden snoep / suiker / zout en krijgt ook geen rommel ingespoten. Heeft een gifvrije matras, die schijnen ook vaak rommel uit te dampen en daar lig je met je snoet bovenop in te ademen de hele nacht...

Dus als er bij uitzondering een keer een voor het eerste gebruik goed gewassen en gelucht T-shirtje overheen gaat waar niet op staat vermeld dat het bio is... dan is dat nog niet meteen giftig hè en valt het risico imo echt reuze mee hoor :P

Dus wat mij betreft hoeft het wijzende vingertje niet naar mij te zwaaien, die van ons is behoorlijk veilig :)

Maargoed laten we dat onderwerp verder laten voor wat het is want het is wel een beetje offtopic en anders wordt het weer zo ongezellig...

_lautje_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-03-18 11:01

Dat was meer een opmeking in zijn algemeenheid.

Overigens is bio groenten en fruit de grootste oplichting die er is. Maar dat is weer een andere discussie. :)

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-18 11:03

Ik weet toch vrij goed wat er gebeurd is met mijn groenten uit eigen tuin hoor :D

Maar om even terug te komen op kleding: geitenwollen sokken vind ik niet fijn, mij te dik :P

_lautje_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-03-18 11:08

Ik ook met die van onze tuin en die zijn gezonder dan de meeste bio groenten die je in de super kan krijgen. :)

veerledec

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-18 12:39

De bretels zijn in ieder geval gelukt, dankzij tip:
Afbeelding

Cemlys

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-18 12:43

pmarena schreef:
Ik weet toch vrij goed wat er gebeurd is met mijn groenten uit eigen tuin hoor :D

Maar om even terug te komen op kleding: geitenwollen sokken vind ik niet fijn, mij te dik :P

Nou niet altijd scharrelkipeieren uit je eigen tuin kunnen veel meer dioxines bevatten dan uit de supermarkt. ;) dus dat zegt niet altijd wat. De grond kan net zo goed verontreinigd zijn.

Ik probeer er wel op te letten. Maar helemaal vermijden kun je nooit. Zelfde met voeding. Gezond en gevarieerd en er mag best eens wat lekkers bijzitten, zolang alles maar met mate is

simongek

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-18 12:49

Bretels staan leuk. :j

Mijn mannetje wil ze vast niet aan helaas.

Discussie over biologisch eten kleding etc is niet aan mij besteed.

Ik koop wat ik leuk vind en eet wat ik lekker vind. :j

IMJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-18 12:51

Hier ook.
Ik probeer te letten op gezond er gevarieerd eten en drinken. Genoeg beweging en buitenlucht!

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-18 13:01

Ik gebruik speciale teelaarde, zie http://www.makkelijkemoestuin.nl voor wie een leuke en makkelijke bak met groentes wil, voor kinderen ook super leuk :j

En dan groeit het op de compost van de mest van onze eigen paardjes. Dus alles behoorlijk zelf in de hand :D

Maar alles bij elkaar vind ik dat onze basis behoorlijk goed zit en maak ik me daarom echt niet druk om een keertje een leuk T-shirtje van AliExpress aan te trekken :)) Die van ons is ook gezonder dan menig ander kind dat iedere klipklap ziek is dus volgens mij doen we het wel aardig zo :)

Ha Veerle heeft de bretels gevonden! Laat hij die zo op zijn schouders zitten? Daar zal ook niet elk kind vanaf blijven denk ik :)

IMJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-18 13:22

Je hoeft jezelf niet te verdedigen hoor!

_lautje_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-03-18 13:33

Gevarieerd en vers is uiteindelijk het belangrijkste qua eten.
Verder is de kwaliteit van groenten en fruit in Nederland zo vreselijk hoog dat je daar niet bang voor hoeft te zijn. Biologisch of niet biologisch.
Wij hebben een mega hoge voedselstandaard.

veerledec

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-18 13:52

pmarena schreef:
Ha Veerle heeft de bretels gevonden! Laat hij die zo op zijn schouders zitten? Daar zal ook niet elk kind vanaf blijven denk ik :)

Zo niet, maar er gaat een blouse of trui overheen en dan kan ie er niet bij. Hij heeft er al twee dagen prima mee gelopen.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-18 13:54

Ja, toch. Ik vond het al zo knap op de foto zonder iets er overheen :))

veerledec

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-18 14:29

pmarena schreef:
Ja, toch. Ik vond het al zo knap op de foto zonder iets er overheen :))

You are very right, dit was 10 seconden later :P :

Afbeelding

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-18 14:44

Daarom, een beetje zichzelf respecterende dreumes gaat daar mee zitten klooien :P