Rare mensen op marktplaats deel 7!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Faniek

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-17 19:13

Ik had het vandaag met een hok, stond al paar weken erop, weinig tot geen reactie. Tot iemand gisteren 30 euro bood (20 euro onder de vraagprijs). Ik was daar niet helemaal gelukkig mee, maar acht stond in de weg dus doe maar dan, weg is weg. Krijg ik vanochtend nog een bod van 40 euro, ben netjes verder gegaan met diegene van 30 euro en die heeft hem vanmiddag gehaald. Tjah pech dan voor mij.

Abercrombie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-17 08:29

DeMolenhoek schreef:
Had ik gereageerd op een deken dat al enige tijd te koop stond, was nog te koop en aangezien ik er wel eens kwam (1x per maand) wou ze het wel vasthouden voor mij. Nu opeens bericht. Had nog iemand gereageerd die er nu achter wou komen. Of ik er volgende week nog achter kon, want anders verkocht ze het. Nou, ben ik helemaal niet happy mee. Deken staat al 9 maand te koop, dus waarom komt het op 2 weken aan? We hadden gewoon een duidelijke afspraak...

Zolang je geen (aan) betaling gedaan hebt vind ik het helemaal niet gek dat de verkoper je nu die vraag stelt.

IHN

Re: Rare mensen op marktplaats deel 7!

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-17 11:06

Molenhoek, ik snapte je verhaal wel gelijk en snap ook je frustratie maar dit is wel het indirecte gevolg van je asociale medemens...zoveel mensen die zeggen dat ze komen en dan toch niet komen. Dus ik begrijp haar ook...als ding al 9 maanden te koop staat des te meer...wie weet heeft ze dat ding al 10x verkocht maar kwamen mensen steeds niet. Zij weet niet dat jij zeker komt...daarbij geef je zelf ook aan dat je de deken eerst wil zien...ze loopt dus ook nog kans dat je er toch vanaf ziet als hij je niet bevalt..

Denk dat het makjelijk op te lossen is als je hem echt wilt...gewoon geld nu overmaken en over 2 weken ophalen...wil je dat niet dan os de enige reden die ik kan nedenken dat je toch nog slag om de arm wilt hebben mocht hij toch niet geheel naar wens zijn en dan zou je haar er dus wel mee laten zitten..

Banyu

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-17 12:04

IHN schreef:
Molenhoek, ik snapte je verhaal wel gelijk en snap ook je frustratie maar dit is wel het indirecte gevolg van je asociale medemens...zoveel mensen die zeggen dat ze komen en dan toch niet komen. Dus ik begrijp haar ook...als ding al 9 maanden te koop staat des te meer...wie weet heeft ze dat ding al 10x verkocht maar kwamen mensen steeds niet. Zij weet niet dat jij zeker komt...daarbij geef je zelf ook aan dat je de deken eerst wil zien...ze loopt dus ook nog kans dat je er toch vanaf ziet als hij je niet bevalt..

Denk dat het makjelijk op te lossen is als je hem echt wilt...gewoon geld nu overmaken en over 2 weken ophalen...wil je dat niet dan os de enige reden die ik kan nedenken dat je toch nog slag om de arm wilt hebben mocht hij toch niet geheel naar wens zijn en dan zou je haar er dus wel mee laten zitten..

Eerlijk gezegd, ga ik hierin een beetje mee!
Ik zou ook denken aan de ene kant, iemand die er sowieso intresse in heeft.
Jij wilt liever de deken eerst zien, tenminste snap ik uit jou verhaal, en dat snap ik heel goed, dat recht heb je ook zeer zeker! Maar voor het zelfde geldt neem je de deken niet. En heeft de verkoper de andere al afgezegd, en die is dan misschien ook niet meer geintresseerd.

Ik snap de verkoper heel goed, maar jou ook zeer zeker!
Let op, ik bekijk het vanuit twee kanten hé! :)

Abercrombie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-17 12:15

Ik heb nu een nieuw dressuurzadel en een stel ice vibes er op staan. Helaas niet meer nodig wegens overlijden paard afgelopen woensdag. Ik ben benieuwd. Gloednieuwe spullen die niet meer terug kunnen naar de winkel. Heel zuur maar het is niet anders.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-17 14:08

Ik ga niet verder met deze discussie. Beloofd is beloofd vind ik. Dan moet je maar niet toe zeggen . Blijkbaar zijn mensen die hun aan hun woord houden ver te zoeken. En tuurlijk wil ik het zien. Zou lekker zijn moest er opeens een giga scheur inzitten die ze gewoon niet op de foto hebben gezet. En geen idee, maar ik kan niet even op een zaterdag geld overschrijven dat de zelfde middag nog op de rekening moet staan. Banken werken hier niet op zaterdag. Maar hé, laat ook maar al zijn...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-17 14:22

Tja als ze er een gegadigde voor heeft.. ze vraagt nog netjes of je er binnen een week naartoe kan om het op te halen, jij kan blijkbaar niet, wat is dan het probleem? Je had ook een aanbetaling kunnen doen. Voorlopig heb je het ding nog niet gekocht of betaald dus kan je er imo ook geen toezegging op doen.

Hier ook weer kneus en co op MP hoor. Eerst een partij moeilijk doen over de prijs (en deed al lang over reageren telkens) en uiteindelijk ga ik akkoord, moet ik er 3x zelf achteraan om dan te horen 'ik ben nog even de markt verder aan het verkennen wat er nog meer te koop is'. Prima, maar laat me dan niet akkoord gaan met je bod. Die kan imo dus in de stront zakken, knakker heeft me 2 weken aan het lijntje gehouden; succes en de groeten.

En een voor een cameratas.
Ding staat er al voor een schijntje op, biedt nog minder dan dat maar ok, maar ik ga akkoord onder de voorwaarde dat 't vanavond uiterlijk wordt opgehaald. Nee, kan niet, ze kan over 3 weken pas.

Joh, je gaat 'm op MP al niet zo goedkoop vinden dus succes dan maar d'rmee... en weer door.
Doei :')

_mexx_lady_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-17 14:27

Om die reden ben ik dus echt te lui om er nog iets op te zetten...
Moet eigenlijk ook nog van een hoop dingen af, maar gewoon dat gedoe telkens weer

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-17 14:29

_mexx_lady_ schreef:
Om die reden ben ik dus echt te lui om er nog iets op te zetten...
Moet eigenlijk ook nog van een hoop dingen af, maar gewoon dat gedoe telkens weer

Ja klopt maar ook zonde om in de kast te laten liggen. Ik heb nog veel rijkleding liggen van Anky en PK enzo. Toch zonde als dat blijft liggen. Ik hoop alleen dat iemand alles in 1 keer wil overnemen. Alles los heb ik eigenlijk geen zin in.

_mexx_lady_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-17 14:31

Ook dat weer, telkens per stuk inpakken en opsturen is zo veel werk. Maar inderdaad zonde en we zouden het extra geld wel kunnen gebruiken hier.

xZiva_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-17 15:52

Ik had een bepaald model laptoptas op het oog die niet meer gemaakt word.. zag per toeval 1 te koop en gelijk op geboden. Ze ging akkoord en ook met het verzenden. Had haar aangeboden te verzenden met wat voor haar het makkelijkste was. Was allemaal prima en kreeg de gegevens. Stond op het punt het over te maken, zegt ze last minute: vind het toch teveel gedoe om het te verzenden.

Ophalen is voor mij ook niet mogelijk aangezien ze aan de kustlijn woont -O-
Baal best wel aangezien ze niet meer gemaakt worden

_mexx_lady_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-17 16:33

Om welke tas gaat het? Misschien heeft een winkel hier of daar nog een laatste stuk in voorraad

xZiva_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-17 17:13

Hij is van de ikea, model van een handtas. Was uit een collectie van 7 jaar geleden dus ben bang dat die er niet meer is :=

Florale

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-17 17:20

xZiva_ schreef:
Ik had een bepaald model laptoptas op het oog die niet meer gemaakt word.. zag per toeval 1 te koop en gelijk op geboden. Ze ging akkoord en ook met het verzenden. Had haar aangeboden te verzenden met wat voor haar het makkelijkste was. Was allemaal prima en kreeg de gegevens. Stond op het punt het over te maken, zegt ze last minute: vind het toch teveel gedoe om het te verzenden.

Ophalen is voor mij ook niet mogelijk aangezien ze aan de kustlijn woont -O-
Baal best wel aangezien ze niet meer gemaakt worden

Kan een bokker hem niet ophalen en opsturen?

Banyu

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-17 17:22

Waar op de kustlijn is het?

Banyu

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-17 17:23

DeMolenhoek schreef:
Ik ga niet verder met deze discussie. Beloofd is beloofd vind ik. Dan moet je maar niet toe zeggen . Blijkbaar zijn mensen die hun aan hun woord houden ver te zoeken. En tuurlijk wil ik het zien. Zou lekker zijn moest er opeens een giga scheur inzitten die ze gewoon niet op de foto hebben gezet. En geen idee, maar ik kan niet even op een zaterdag geld overschrijven dat de zelfde middag nog op de rekening moet staan. Banken werken hier niet op zaterdag. Maar hé, laat ook maar al zijn...

Ik bedoelde het mijn post alleen maar goed. :')

xZiva_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-17 18:39

Het is in katwijk aan zee. Mocht er een lieve bokker zijn die dat wil doen (uiteraard tegen een vergoeding) heeel graag :D

Nozidia

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-17 20:02

xZiva_ schreef:
Het is in katwijk aan zee. Mocht er een lieve bokker zijn die dat wil doen (uiteraard tegen een vergoeding) heeel graag :D

Ik woon in Katwijk aan zee! :D

Florale

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-17 21:20

Nu mis ik een like knop!.

Banyu

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-17 21:25

xZiva_ schreef:

Mmmm.... Jammer daar kom ik niet langs! Sorry!

Rena100

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-17 08:55

Ik vind Marktplaats maar vaag af en toe, heb een zadel erop staan, en blijkbaar is er dinsdag een bod op mijn advertentie gedaan, heb ik helemaal geen bericht van gehad. Het is dat ik er nu net zelf naar keek en het zag...zo apart weer.

tijger22

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-17 17:04

Voor degenen die zich nog kunnen herinneren dat ik laatst gezeik had na verkoop van mijn zadel, het is weer zover :')
Nadat ze bijna een maand het zadel al in huis heeft word ik wederom weer een oplichter genoemd, ditmaal niet door haar moeder maar door mevrouw zelf.
Na mijn vraag om dan aan te geven waar ik haar mee zou hebben opgelicht kreeg ik geen antwoord, alleen dat ze naar de politie zou stappen.
Nou prima succes!
Ik ga nooit meer een zadel verzenden echt waar wat een gezeur weer :evaw:

Banyu

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-17 18:15

tijger22 schreef:
Voor degenen die zich nog kunnen herinneren dat ik laatst gezeik had na verkoop van mijn zadel, het is weer zover :')
Nadat ze bijna een maand het zadel al in huis heeft word ik wederom weer een oplichter genoemd, ditmaal niet door haar moeder maar door mevrouw zelf.
Na mijn vraag om dan aan te geven waar ik haar mee zou hebben opgelicht kreeg ik geen antwoord, alleen dat ze naar de politie zou stappen.
Nou prima succes!
Ik ga nooit meer een zadel verzenden echt waar wat een gezeur weer :evaw:

Heb je nog bewijs van zenden en aflevering? Want die zou ik in dit geval ook goed bewaren. Voordat ze nog gaan melden dst ze het nooit ontvangen hebben... :+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-17 21:02

Ik heb intussen al 2 of 3x een zadel verkocht en verzonden, en ook gekocht en laten verzenden en nooit gezeik mee gehad. Zadel ontvangen zoals het beschreven was en wanneer ik zelf moest verzenden berichtje gehad achteraf dat ze er helemaal blij mee waren, omdat het beter was dan ze hadden verwacht.

Je bent een particulier, geen webshop of winkel. Verkocht is verkocht, als ze twijfelden hadden ze het maar moeten ophalen of een proefperiode vragen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-17 21:19

Eindelijk weer eens wat verkocht, ene ding is vandaag opgehaald, net gesprek en gewoon netjes afspraak nakomen.

De ander heb ik het geld op de rekening staan en gaat morgen op de post, beide iets van de prijs af gedaan maar voor de rest gewoon netjes, heel prettig dit.

Kreeg nu wel weer voor mijn gloednieuwe scapa fleecedeken een bod van €10 -O-
Waag er geen eens meer een berichtje aan, bod verwijderd.

Hebben jullie trouwens nog wel eens reactie als je iets op Facebook in een groep te koop zet? Heb best wel wat net paardenspul maar geen enkele reactie.