Ergernissen op het openbaar vervoer

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

corine1981

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-17 06:53

Iejoorr schreef:
Maar dan is het toch alsnog niet nodig om daarna te zeggen dat de buschauffeur ''gek in zn hoofd'' is? Beetje wederzijds fatsoen had hier denk ik wonderen kunnen doen :j Snap niet waarom er gelijk een sneer achteraan moet namelijk.

Ik vind dat nog een soort van aardig :x

Szan

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-17 07:00

corine1981 schreef:
Iejoorr schreef:
Maar dan is het toch alsnog niet nodig om daarna te zeggen dat de buschauffeur ''gek in zn hoofd'' is? Beetje wederzijds fatsoen had hier denk ik wonderen kunnen doen :j Snap niet waarom er gelijk een sneer achteraan moet namelijk.

Meen je dit?

corine1981

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-17 07:21

Szan schreef:
corine1981 schreef:

Meen je dit?

Als mezelf? Nee.
Áls chauffeur moet ik er maar tegen kunnen. Krijg veel ergere dingen naar mijn hoofd geslingerd hoor, van geslachtsdelen, ziektes...
Gelukkig kan ik vaak doen of ik het niet gehoord heb.

Szan

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-17 07:29

Ooh ik dacht dat je het als persoon aardig vond om dat tegen iemand te zeggen. Vond ik tamelijk asociaal, maar foutje dus, my bad!

Maar dat je het als buschauffeur nog redelijk aardig vind dat mensen dit naar je roepen, vind ik ook wel schokkend. Het is toch van de zotte dat je eraan gewend bent zulke kreten naar je toe geslingerd te krijgen?

corine1981

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-17 07:43

Het was sarcastisch bedoeld vandaar de smiley.

En ja tuurlijk vind ik het erg dat mensen zo reageren maar je wordt nog net niet uitgekotst door sommige mensen. Die voor het gemak maar even vergeten dat ik ook alleen maar mijn werk doe en probeer om veilig en comfortabel van A naar B te komen.
Gelukkig wegen de leuke dingen er voor mij nog tegenop en heb ik een hele brede en gladde rug dus het meeste glijdt daar wel vanaf :)

HappyBuddha

Re: Ergernissen op het openbaar vervoer

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-17 08:00

Telt het ook als je je ergert aan jezelf in het ov :’) ?

Trein van Zutphen naar Zwolle, en twijfelde of ik nou had ingecheckt. Wist 99% zeker van niet. Dus ik stapte in Deventer snel uit om achter iemand anders aan te lopen door de poortjes en weer te kunnen inchecken, bleek dus dat ik in Zutphen al wel had ingecheckt :’)

Femek2902

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-17 08:26

Haha lekker bezig!

Mijn ergenis van de afgelopen 2 dagen :')

Afbeelding
Afbeelding

Nayomie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-17 08:28

Ik kon ze allemaal afvinken op 1 na in 1 rit :')

Femek2902

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-17 08:33

Haha shiit dat is echt erg.. Dit was in drie ritten buiten de spits, nu voor het eerst weer in de spits dus dat wordt leuk zometeen :')
Ik mis het Umcg..

corine1981

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-17 08:38

Het is herfstvakantie toch? Misschien valt het mee.

Ik ben onderweg naar mijn werk en reis eigenlijk altijd met de trein. Zonder betalen want tot vorige maand waren we nog een dochterbedrijf van ns... daarnaast is het een soort regel in het OV dat je collega's van andere vervoerbedrijven gewoon meeneemt... alleen zit er een puppy conducteur op deze rit dus die moest ik het 3 x vertellen... voel me dan net echt een officiële zwartrijder.
Ach, en anders was het mijn eerste boete geworden in 8 jaar. Dat valt ook mee natuurlijk :)

Nayomie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-17 09:03

corine1981 schreef:
Het is herfstvakantie toch? Misschien valt het mee.

Ik ben onderweg naar mijn werk en reis eigenlijk altijd met de trein. Zonder betalen want tot vorige maand waren we nog een dochterbedrijf van ns... daarnaast is het een soort regel in het OV dat je collega's van andere vervoerbedrijven gewoon meeneemt... alleen zit er een puppy conducteur op deze rit dus die moest ik het 3 x vertellen... voel me dan net echt een officiële zwartrijder.
Ach, en anders was het mijn eerste boete geworden in 8 jaar. Dat valt ook mee natuurlijk :)

Hier nog niet :D

Femek2902

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-17 09:18

Niet? Ik dacht de basisschool en middelbare wel. Maar de universiteit heeft sowieso geen herfstvakantie en de hogeschool weet ik niet, maar ga ervan uit van niet..

Twee volle bussen reden vlak voor m'n neus weg en de derde heb ik me maar gewoon ingedrukt :')
Ook altijd leuk trouwens automobilisten die niet kunnen rijden en totaal niet snappen dat je niet even kan invoegen 2 meter voor een bus, daar zaten drie mensen bijna tegen de voorruit :oo

Nayomie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-17 09:25

Femek2902 schreef:
Haha shiit dat is echt erg.. Dit was in drie ritten buiten de spits, nu voor het eerst weer in de spits dus dat wordt leuk zometeen :')
Ik mis het Umcg..

Moet je voor de grap eens naar het station en bij de halte kijken 's ochtends van lijn 15 :')
Overigens, perron van 3/4/5 is in de spits ook vol bezet.

Inzicht van mensen in een auto ten opzichte van een bus is echt waardeloos hoor. :=

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-17 09:32

Femek2902 schreef:
Niet? Ik dacht de basisschool en middelbare wel. Maar de universiteit heeft sowieso geen herfstvakantie en de hogeschool weet ik niet, maar ga ervan uit van niet..

Twee volle bussen reden vlak voor m'n neus weg en de derde heb ik me maar gewoon ingedrukt :')
Ook altijd leuk trouwens automobilisten die niet kunnen rijden en totaal niet snappen dat je niet even kan invoegen 2 meter voor een bus, daar zaten drie mensen bijna tegen de voorruit :oo

Ik ben er ook voor dat men minimaal eens een rijles met een bus moet krijgen bij het halen van het rijbewijs. Zo zien ze dat een bus niet snel stopt en niet zo klein is

poetser

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-17 09:43

Dat er in de spits steeds bussen van de stadslijnen worden gehaald om bij te springen bij de streeklijnen. Hierdoor kon ik voor de zoveelste keer te voet naar huis. Anders moest ik minstens een half uur wachten om de bus overvol langs te zien rijden. (streek rijd in de spits om de 10 minuten en daardoor valt de drukte op die bussen vaak mee, de stadslijnen rijden heel de dag om het half uur en zitten stampvol in de spits)

MarJon

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-17 10:02

Femek2902 schreef:

Hogescholen hebben ook herfstvakantie, althans het NHL hier wel. Vorige jaar heb ik namelijk gewoon herfstvakantie gehad. Dit jaar helaas niet aangezien de universiteit geen herfstvakantie heeft inderdaad.
Maar wij hebben gewoon een week later herfstvakantie, that’s all. :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-17 10:40

Het verschilt per Hogeschool! Mijn zusje heeft nu wel 'vakantie', maar dat is een studieweek omdat ze volgende week tentamens heeft. Dat had ik normaal ook, dat plannen ze dan tegelijk met de herfstvakantie in zodat mensen nog dingen kunnen doen. Ik heb het dit jaar jammer genoeg niet :Y)

Steeph

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-17 11:10

Ik heb nu tentamenweek :x

Dancyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-17 17:01

Femek2902 schreef:
Haha lekker bezig!

[ [url=m/HAPHAf.png]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/eoZV4E.png]Afbeelding[/url] ]

Die had ik een paar week geleden al zien hangen :D hilarisch _O-
Maar er is nooit een rit van lijn 15 waarin alles gewoon goed gaat? :o?
Ik probeer lijn 15 zoveel mogelijk te vermijden :=

Steeph

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-17 17:12

De vent achter mij in de bus tussen Tilburg en Den Bosch die de hele route schreeuwend heeft gebeld en in een flesje zeek, letterlijk. Gat. Ver. Damme.

Nayomie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-17 19:08

TerraHowrse schreef:
Femek2902 schreef:
Haha lekker bezig!

[ [url=m/HAPHAf.png]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/eoZV4E.png]Afbeelding[/url] ]

Die had ik een paar week geleden al zien hangen :D hilarisch _O-
Maar er is nooit een rit van lijn 15 waarin alles gewoon goed gaat? :o?
Ik probeer lijn 15 zoveel mogelijk te vermijden :=

Jawel hoor, buiten de spits :')

Dancyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-17 19:11

Helaas reis ik vrijwel alleen tijdens de spits :+ _O-

Eloya

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-17 19:12

Het was druk vandaag! van utrecht naar amersfoort moeten staan en daarna wel zitten. en ik was gelukkig al vroeg langs gouda geweest want daar rijden/reden net geen treinen want er liep iemand langs het spoor...

Nayomie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-17 19:22

Oh daar heb ik nog een leuke over, kuch.

Stond van de week op het station, te wachten tot de trein van het station af zou rijden. Springt me er zo'n tienermeisje met de domme kop even snel het spoor heen, terwijl de trein al begon te rijden (overgang zit daar max 6 meter van de trein af) en struikelt die oekel ook nog. Spoorbomen waren dicht, ze was over het hek geklommen en het spoor over gerend om haar bus te halen, die gewoon op de reizigers uit de trein wachtte :x

MarJon

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-17 19:23

Nayomie schreef:
Oh daar heb ik nog een leuke over, kuch.

Stond van de week op het station, te wachten tot de trein van het station af zou rijden. Springt me er zo'n tienermeisje met de domme kop even snel het spoor heen, terwijl de trein al begon te rijden (overgang zit daar max 6 meter van de trein af) en struikelt die oekel ook nog. Spoorbomen waren dicht, ze was over het hek geklommen en het spoor over gerend om haar bus te halen, die gewoon op de reizigers uit de trein wachtte :x

Wacht, welk station was dat? :Y) Ik heb precies hetzelfde meegemaakt deze week namelijk.