Dingen die je je afvraagt

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Bambi1995

Re: Dingen die je je afvraagt

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-15 20:37

Wie gaat er nou met een paard wandelen op een autoweg dan :+

Steeph

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-15 20:39

Bambi1995 schreef:
Wie gaat er nou met een paard wandelen op een autoweg dan :+

Ik denk de persoon die het verzonnen heeft, en die dacht waarschijnlijk ook dat je een paard 'even' kunt passeren :+

Avelienvd

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-15 20:42

Autoweg mag idd niet die is alleen voor snelverkeer.
Je dient wel gebruik te maken van de rijbaan..

Bambi1995

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-15 20:45

Waarom worden er mensen om mij heen van mijn leeftijd (20) allemaal zwanger? Is dit een hype of zo?

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-15 21:01

Zwanger worden? Dat is al miljoenen jaren een hype vermoed ik :+

vanspeijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-15 21:12

Sammie schreef:
Zwanger worden? Dat is al miljoenen jaren een hype vermoed ik :+

_/-\o_ _O-

Nog een vraag: moet je officiers [of is het officieren?] als burger met hun officiële titel aanspreken, of mag je het ook gewoon houden op meneer/mevrouw?

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-15 21:21

Avelienvd schreef:

Op een autoweg met een verplicht fietspad er naast,mag jij met je paard niet op het fietspad rijden.
Een paard valt nu eenmaal onder snelverkeer,net als trekkers/tractoren.

Avelienvd

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-15 21:24

Tractoren vallen onder langzaamverkeer. Vandaar soms ook geslotenverklaring voor langzaamverkeer. Dan mag ook een tractor of 45 km wagen er niet komen.
autoweg is aangegeven met bord van frontaanzicht van een auto. Je moet 50 km per uur mogen en kunnen.
https://nl.m.wikipedia.org/wiki/Autoweg

officier mag met meneer of mevrouw aangesproken. En anders geven zij het wel aan
Laatst bijgewerkt door Avelienvd op 03-11-15 21:27, in het totaal 1 keer bewerkt

Eske_B

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-15 21:26

Gelukkig gedogen ze het... ik ga niet midden op de weg rijden. Verzorgpaard gaat er niet vandoor en het gaat al stukken beter, maar hij wil nog wel eens opzij springen of proberen om te draaien bij enge dingen.
In de bak gaat het rijden wel goed en grondwerken ook, dus hij vertrouwt me steeds meer en durft ook meer als ik erop zit.

MamaMiesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-15 21:27

Bambi1995 schreef:
Waarom worden er mensen om mij heen van mijn leeftijd (20) allemaal zwanger? Is dit een hype of zo?

Het is besmettelijk :oo Hou je knieën maar aan elkaar :+

Liselot

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-15 21:29

gohya schreef:
Avelienvd schreef:

Op een autoweg met een verplicht fietspad er naast,mag jij met je paard niet op het fietspad rijden.
Een paard valt nu eenmaal onder snelverkeer,net als trekkers/tractoren.

Je mag daar niet op het fietspad, maar ook absoluut niet op de autoweg. Je zal een alternatieve route moeten vinden dan.

Trekkers vallen niet onder snelverkeer, maar onder langzaamverkeer en deze mogen ook niet op een autoweg

Jennyxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-15 21:40

Janneke2 schreef:
purny schreef:
Waarom worden mensen duizelig. Stond net met m'n hoofd gebogen en de wereld draaide om me heen. Was echt eng en ik moest me echt vasthouden omdat ik bang was dat ik anders om ging vallen

Naast zuurstoftekort/ gebrek aan bloed in je hoofd: duizeligheid ontstaat ook als je 3 evenwichtssystemen het niet met elkaar eens zijn.

Systeem 1 zit in je binnenoor: 3 halfcirkelvormige kanaaltjes voor de positie van je hoofd en nog twee "zakjes" voor de bewegingen die je hoofd maakt;
systeem 2: "de reflexboog" die maakt dat je ogen de horizon zoeken/ construeren (voor veel stadsmensen geldt, dat ze zich op gebouwen instellen en duizelig worden van een scheve kerktoren bijvoorbeeld)
systeem 3: het gevoel van rek, gemeten door de zintuigcelletjes in spieren, pezen en banden, dat je hersenen verwerken. (Een groot deel van dit systeem drijft op kleine "voel"spiertjes in de nek, vandaar dat een nekblessure voor veel duizeligheid kan zorgen.)

Ik ben soms na het paardrijden duizelig/misselijk. Komt dat dan omdat de horizon beweegt? Of kijk ik juist te veel naar mijn paard? Ik heb het vooral in de bak en heel soms buiten :-)

Liselot

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-15 21:49

Lijkt mij dat dat door de inspanning komt

Bambi1995

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-15 21:50

MamaMiesje schreef:
Bambi1995 schreef:

Het is besmettelijk :oo Hou je knieën maar aan elkaar :+

Oei, meen je dit? :wow: :+

Felicxa

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-15 22:51

Jennyxx schreef:
Ik ben soms na het paardrijden duizelig/misselijk. Komt dat dan omdat de horizon beweegt? Of kijk ik juist te veel naar mijn paard? Ik heb het vooral in de bak en heel soms buiten :-)

Ben je gespannen tijdens het rijden? Blijf je wel goed ademhalen? :)

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-15 00:08

Waaarom was mijn ondertiteling opeens weg bij netflix. Had er niks aan want die serie is Deens. :')

oomens

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-15 00:10

Avelienvd schreef:

Een autoweg (een echte, zo een met gescheiden rijbanen waarop je 100 km/h mag rijden en waar je alleen op mag met motorvoertuigen die minimaal 50 km/h kunnen en mogen), daar heb je als geleider van rij- of trekdieren of vee niets te zoeken nee. In het dagelijks spraakgebruik noemen mensen alleen ook andere wegen buiten de bebouwde kom (provinciale wegen, N-wegen, 80-kilometerwegen, etc.) ook vaak 'autowegen', en daar mag je wel komen met je paard. Officieel hoor je daar op de rijbaan of in de berm te lopen, ook met een paard aan de hand, en mag je er niet mee op een fietspad of stoep.

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-15 00:12

Avelienvd schreef:
Tractoren vallen onder langzaamverkeer. Vandaar soms ook geslotenverklaring voor langzaamverkeer. Dan mag ook een tractor of 45 km wagen er niet komen.
autoweg is aangegeven met bord van frontaanzicht van een auto. Je moet 50 km per uur mogen en kunnen.

officier mag met meneer of mevrouw aangesproken. En anders geven zij het wel aan

Mijn brommer rijd 45km,mag ook niet harder,maar ik moet wel op bepaalde stukken v.d. autoweg [50km weg] óp de weg rijden.Ik mag dan niet op het fietspad,wat ik wel doe hoor.

oomens

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-15 00:20

gohya schreef:
Avelienvd schreef:

Mijn brommer rijd 45km,mag ook niet harder,maar ik moet wel op bepaalde stukken v.d. autoweg [50km weg] óp de weg rijden.Ik mag dan niet op het fietspad,wat ik wel doe hoor.

Dat is géén autoweg. De weg die jij noemt is een weg waar (ook) auto's rijden, en daar moet je soms (binnen de bebouwde kom) met een brommer op de rijbaan rijden in plaats van op het fietspad.

Nogmaals: de rijbaan is niet hetzelfde als een autoweg en een grotere weg waar auto's rijden is ook niet altijd een autoweg. Ook niet als die auto's harder dan bromfietssnelheid gaan.

Lees bijvoorbeeld eens de Wikipedialink in de post boven je.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-15 00:37

Ik vraag me af hoe een riool eruit ziet :')

In films is het altijd groot waarbij mensen naast de water/rommelstroom nog kunnen lopen.

Maar is dat in RL wel zo? :') toch niet handig van die grote buisconstructies onder de grond?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-15 00:38

Ik ben ook benieuwd :') , tripje riool lijkt me wel wat

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-15 00:41

Zat er door het HK topic aan te denken Rebecca :P

Als ik google zie ik vooral gore afbeeldingen :=

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-15 00:43

Hmm zag een filmpje , zag er niet zo spectaculair uit :')

Avelienvd

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-15 00:46

google eens op hoofdriool, dat zijn de grootste buizen

JudithGigi

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-15 02:11

Waarom vliegen insecten altijd overal tegenop? :+