Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
gohya schreef:Avelienvd schreef:Autoweg mag idd niet die is alleen voor snelverkeer.
Je dient wel gebruik te maken van de rijbaan..
Op een autoweg met een verplicht fietspad er naast,mag jij met je paard niet op het fietspad rijden.
Een paard valt nu eenmaal onder snelverkeer,net als trekkers/tractoren.
Janneke2 schreef:purny schreef:Waarom worden mensen duizelig. Stond net met m'n hoofd gebogen en de wereld draaide om me heen. Was echt eng en ik moest me echt vasthouden omdat ik bang was dat ik anders om ging vallen
Naast zuurstoftekort/ gebrek aan bloed in je hoofd: duizeligheid ontstaat ook als je 3 evenwichtssystemen het niet met elkaar eens zijn.
Systeem 1 zit in je binnenoor: 3 halfcirkelvormige kanaaltjes voor de positie van je hoofd en nog twee "zakjes" voor de bewegingen die je hoofd maakt;
systeem 2: "de reflexboog" die maakt dat je ogen de horizon zoeken/ construeren (voor veel stadsmensen geldt, dat ze zich op gebouwen instellen en duizelig worden van een scheve kerktoren bijvoorbeeld)
systeem 3: het gevoel van rek, gemeten door de zintuigcelletjes in spieren, pezen en banden, dat je hersenen verwerken. (Een groot deel van dit systeem drijft op kleine "voel"spiertjes in de nek, vandaar dat een nekblessure voor veel duizeligheid kan zorgen.)
Avelienvd schreef:Autoweg mag idd niet die is alleen voor snelverkeer.
Je dient wel gebruik te maken van de rijbaan..
Avelienvd schreef:Tractoren vallen onder langzaamverkeer. Vandaar soms ook geslotenverklaring voor langzaamverkeer. Dan mag ook een tractor of 45 km wagen er niet komen.
autoweg is aangegeven met bord van frontaanzicht van een auto. Je moet 50 km per uur mogen en kunnen.
https://nl.m.wikipedia.org/wiki/Autoweg
officier mag met meneer of mevrouw aangesproken. En anders geven zij het wel aan
gohya schreef:Avelienvd schreef:Tractoren vallen onder langzaamverkeer. Vandaar soms ook geslotenverklaring voor langzaamverkeer. Dan mag ook een tractor of 45 km wagen er niet komen.
autoweg is aangegeven met bord van frontaanzicht van een auto. Je moet 50 km per uur mogen en kunnen.
https://nl.m.wikipedia.org/wiki/Autoweg
officier mag met meneer of mevrouw aangesproken. En anders geven zij het wel aan
Mijn brommer rijd 45km,mag ook niet harder,maar ik moet wel op bepaalde stukken v.d. autoweg [50km weg] óp de weg rijden.Ik mag dan niet op het fietspad,wat ik wel doe hoor.