tranen, breakups & liefdesverdriet

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-19 11:32

Voor mij is een partner belangrijker dan kinderen. Het delen met iemand. Het niet alleen achterblijven als je ouders wegvallen. Een steun. En die mooie liefde, gelukkig zijn als je iemand ziet. Het maakt het leven zoveel lichter.

Jolien87

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-19 11:37

Callisto04 schreef:
Dat je zegt dat je dat niet waard bent is wel een heel zwarte gedachte. (...)

Ik pik dit er even uit. Wanneer je, je hele leven al wordt teleurgesteld door de belangrijkste mensen in je leven, door de mensen die onvoorwaardelijk hun liefde aan je moeten geven maar dit niet doen, dan sta je al met 1-0 achter.
En als dan ook nog meerdere partners laten weten dat je het niet waard bent om voor te vechten, omdat het teveel moeite is, dan is het verdomd hard om erop te vertrouwen dat er ergens een persoon klaar staat om je leven binnen te lopen en jou dat vertrouwen wel te geven.

Ik heb altijd de gedachte: 'Er is altijd iemand die de liefde van degene naast mij meer waard is'. Dit dacht ik als kind al en dit is er nooit uit gegaan. Hier word ik momenteel ook voor behandeld, maar dit terzijde.

Het is ook niet dat ik mezelf niet kan vermaken, maar ik hou van de liefde, ik hou ervan om samen met iemand te genieten.
En het gaat mij niet om het krijgen van kinderen, maar om het totaalplaatje van een gezin samen met iemand stichten. Ik hoef geen kinderen in mijn eentje, ik zou het zo mooi vinden om iets te hebben wat een deel van mij en een deel van de persoon is waar ik mijn liefde mee deel.

Precies zoals Sheran het zegt.

En het is niet zo dat ik per sé een partner MOET hebben. Ik heb liever een waardevolle relatie dan geen relatie. Maar ik vraag me serieus af of dit wel voor mij is weggelegd.

Callisto04

Re: tranen, breakups & liefdesverdriet

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-19 11:58

Ik begrijp je hoor, voor een groot deel denk ik net hetzelfde. Liefde is gewoon ook mooi, het is allemaal mooier als je je geluk kan delen en ook samen de moeilijke momenten doorstaan. Ernaar uitkijken iemand te zien, gewoon blij worden als je weet dat je de ander een goed gevoel geeft of blij kan maken. Alleen gaat dat niet om verdienen maar om iemand te treffen die hetzelfde ernaar kijkt en bij je past. En dat is gewoon niet gemakkelijk. Er zijn genoeg mensen die voor het gemak bij iemand blijven, omdat ze er nu eenmaal ooit aan begonnen, uit financieel oogpunt of omdat ze gewoon niet alleen kunnen zijn. Ik ben liever alleen dan in een relatie die niet goed voelt, geen toegevoegde waarde is. Ik verdien evenveel geluk als iedereen, maar natuurlijk zijn er wel keuzes die maken dat het niet altijd lukt. Dat vraag ik mij nu het meeste af, wat doe ik daar verkeerd om steeds in iets te belanden met mensen die eerst heel needy zijn en dan gaan lopen. En dan willen terugkomen. Zo raar en dat op en neer is iets dat mij niet ligt en ik zelf niet ervaar in een relatie, dus er is toch iets dat anders zou moeten.

Jolien87

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-19 12:09

Ik zou ook voor geen goud meer terug willen naar mijn laatste relatie. Ik hoef me niet meer druk te maken om mijn verlangen naar zijn liefde, dat hij niet kon vervullen. Ik hoef me geen zorgen meer te maken over het gebrek aan affectie, dat is nu allemaal heel duidelijk.
Ik hoef geen verwachtingen meer naar hem te hebben en dat geeft me ergens ook rust.
We waren maatjes van elkaar maar bleken minder bij elkaar te passen dan we hoopten.

Mijn voornaamste prioriteit is nu het vinden van een eigen woning maar los daarvan kan ik niet anders dan ook denken aan de rest van mijn toekomst.
Maar ik kan niet anders dan me ook druk te maken over de rest van mijn toekomst.
Gelukkig ben ik financieel onafhankelijk, dus dat is voor mij geen reden om een relatie te beginnen.

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-19 12:23

Het klinkt zo cliché maar joh, dit komt goed. Één van mijn favoriete bokkers vierde haar 30e bij haar ouders op zolder toen haar relatie over was en ze zag het zwart in maar ze heeft nu een hartstikke mooi gezin met wereldvent. Ze liep ertegenaan en alles klopte. Met J en mij zelfde verhaal.

Wanhoop niet. <3

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-19 12:36

In onze vriendenkring ook wel mensen die ouder en single zijn. Eentje zei wel eens dat hoe ouder je bent je ook steeds veeleisender word. Want je hebt het goed in je eentje en een relatie moet echt veel toevoegen wil je daar voor gaan. Een van onze beste vrienden is net 12 en half jaar getrouwd, hij is 64 en kwam de liefde van zijn leven alsnog tegen.

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-19 12:38

Mijn punt is dat ik dus inderdaad denk dat ik te veeleisend ben en het niet 'gewoon maar wil proberen' ofzo. Het is bij mij KLABAM JE BENT GEWELDIG IK WIL MET JE TROUWEN of 'laat maar'. Maar misschien is dit niet realistisch. De kans dat ik de KLABAM tegenkom én dat hij single is én dat hij met mij wil is wel heeeeeeel erg klein. Misschien niet iets om op te wachten.

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-19 12:58

Het is mij overkomen ondanks al mijn slechte karma <3

Yonker

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-19 12:58

MarcoBorsato schreef:
Het klinkt zo cliché maar joh, dit komt goed. Één van mijn favoriete bokkers vierde haar 30e bij haar ouders op zolder toen haar relatie over was en ze zag het zwart in maar ze heeft nu een hartstikke mooi gezin met wereldvent. Ze liep ertegenaan en alles klopte. Met J en mij zelfde verhaal.

Wanhoop niet. <3

Geloof daar dus echt niet meer in, want ik dacht bij deze dat hij het was en met mij nog meer in mijn omgeving... dus agh ja.... ik denk dat als ik ooit een volgende relatie krijg ik wel wat voorzichtiger zal zijn......

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-19 13:38

Klinkt allemaal erg bekend, dames :=

Maar ik hoop dat MB gelijk heeft. Als ik je in kan huren om mijn muur stuk te slaan? :')

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-19 14:09

Of om zijn auto in stukjes te slaan! :))

Jolien87

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-19 14:15

Misschien is het bij mij ook wel een mengeling van verdrietig en verbitterdheid en dat laatste wil ik écht niet. Maar komop, hij is alweer door naar de volgende 'klant' en brengt 1 dezer dagen een bod uit op een geweldig leuk huis. Nota bene het huis dat ik op het oog had toen ik nog niet wist dat ik geen hypotheek kan afsluiten omdat ik nog in de ziektewet zit.

Een half jaar geleden dacht ik dat ik het voor mekaar had: een huwelijk in het verschiet, een mooi huis en mijn droombaan.
En nu zit ik hier met mijn goeie gedrag en geen van die drie dingen heb ik nog. Nouja, mijn baan heb ik nog wel maar die kan ik nu niet uitvoeren. Komt wel weer maar het reïntegreren heeft meer tijd nodig dan ik had gehoopt. En meneer zijn straatje is schoongeveegd, daar heb ik hem zelfs bij geholpen enhij vertrekt straks naar zijn nieuwe huis met een leuke vrouw in zijn kielzog.

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-19 14:27

Ah jee Jolien, ik had niet door dat jullie ook nog zouden trouwen. Wrang hoor! Als het je troost: ik heb ook geen huis. Nouja, ik heb een kamer. Ik kan in mijn eentje geen huis vinden, alles is onbetaalbaar. Hoe graag ik het ook zou willen. Nouja, het kan wel, maar dan moet ik mijn baan opzeggen, een nieuwe baan vinden en een eind weg verhuizen.

En inderdaad, dat jij dan al die 'moeite' doet en hij fietst gewoon vrolijk verder in zijn leven... dat doet pijn. Ik las ooit de zin: 'het voelt vaak alsof ik de verbouwingen doe... en dan krijgt de ander het huis'.

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-19 14:35

:(:) zo ruk om jezelf zo waardeloos te voelen. Maar ik geloof ook dat er voor de meesten wel iemand rondloopt ergens. En dat je die tegenkomt op een moment dat je er echt klaar voor bent onbewust. Alleen tot die tijd moet je er voor jezelf een feestje van maken. Maar de wanhoop van zal er ooit nog iemand zijn waarmee ik herinneringen kan gaan opbouwen, en inside grapjes enz. Dat gevoel is zo vreselijk maar begrijpelijk ook. :(:)

Maar herkenbaar wel helaas, -O- :j. Hier heeft hij leuk huurhuis, alle mogelijkheden inkomen te vergroten enz. En ik zit in zijn huis kan niks vinden aan woonruimte en moet noodgedwongen op mijn kosten zijn huis opknappen ook nog. Ik ga ervan jit dat mijn tijd daarin nog wel komt. :j

Maar goddank heb ik mezelf alweer een tijd opgeraapt geestelijk. *\o/*

Raineri

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-19 14:59

Jolien het komt goed, wanneer je weer gereïntegreerd bent heb je al weer een stapje voor elkaar! Er zijn meerdere wegen naar Rome en soms heb je onderweg even een lekke band. De zomer staat ook voor de deur en dat helpt vaak ook wel. (Vond ik na een heftige break up vorig jaar een heel fijn gevoel).

Ik ben altijd ergens ook altijd blij na een break up. Ik word een beetje enthousiast, omdat ik weet dat een nieuw hoofdstuk begint die ik totaal zelf kan inrichten. Klinkt misschien een beetje vreemd maar mij helpt dit enorm.

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-19 15:39

Jolien :(:)

Je bent hier op bokt een mooi mens, dus in het echt waarschijnlijk ook. En natuurlijk ben je het wel waard om een leuk leven naar jouw wens te leiden. En hoe dat eruit gaat zien weet niemand, ook jij niet. Belangrijkste is dat jíj het plezier in kleine dingen vind.

Toen mijn eerste grote liefde en ik uit elkaar gingen was ik helemaal van de kaart. Uiteindelijk heeft vakantieveilingen een hele goede aan mij gehad... Ik heb van alles gedaan om te ontdekken wat ik nou écht leuk vond om te doen. Van kitesurfen naar een bloemschikcursus... Van alles is voorbij gekomen :+ Ik heb mij goed vermaakt in ieder geval (en mijzelf nog harder uitgelachen, want bloemschikken was niet zo'n briljant goed idee bijvoorbeeld :+ )

Avalanche

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-19 16:15

Sheran schreef:
Mijn punt is dat ik dus inderdaad denk dat ik te veeleisend ben en het niet 'gewoon maar wil proberen' ofzo. Het is bij mij KLABAM JE BENT GEWELDIG IK WIL MET JE TROUWEN of 'laat maar'. Maar misschien is dit niet realistisch. De kans dat ik de KLABAM tegenkom én dat hij single is én dat hij met mij wil is wel heeeeeeel erg klein. Misschien niet iets om op te wachten.

Niet iets om op te wachten, maar het gebeurt wel.

En ik ben echt 4 jaar single geweest een een mannenhaatster.

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-19 16:21

Maar misschien in de tussentijd toch proberen of je ook gelukkig kan worden met iets minder :)

lor1_1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-19 16:36

Avalanche81 schreef:
Sheran schreef:

Niet iets om op te wachten, maar het gebeurt wel.

En ik ben echt 4 jaar single geweest een een mannenhaatster.

Geen vrouwenhaatster maar ik liep in februari nog te ranten dat ik de rest van mijn leven wel vrijgezel zou blijven. :+
Was op dat moment ruim 6 jaar vrijgezel.
In maart kwam mijn lief weer in beeld (ik ken haar bijna 5 jaar nu) en april werden we een setje.
Mijn familie dacht dat ik ze in de zeik zat te nemen toen ik vertelde dat ik een relatie heb. :')
En nee, geen "klabam, met jou wil ik trouwen" maar wel "met jou hoop ik nog heel lang samen van het leven te genieten."
Ik heb wel moeten leren in de ruim 6 jaar dat ik van mezelf moest gaan houden en dat een relatie leuk is maar dat ik eerst mezelf beter op de rit moest hebben.

Avalanche

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-19 16:54

Zelfde hier. Grappige was idd bij mij ook idd dat ik hem al een aantal jaar kende en we goed bevriend waren.

Jolien87

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-19 17:05

Jullie zijn zo lief!

Ik weet ook dat ik om te beginnen eerst weer gelukkig moet worden met mezelf en uitvogelen wat mij ook alweer gelukkig maakt.
Dat mijn huidige ex en ik geen match voor het leven zijn, daar zijn we het zeker wel over eens.
Volgens mij psycholoog heb ik de afgelopen 6 jaar op liefdes-dieet gezeten. :=
Het erge is dat ik zelfs op momenten terug verlang naar mijn voorlaatste relatie. Dat kon echt flink knallen en op het laatst vlogen we elkaar letterlijk in de haren maar achteraf gezien had ik het graag nog eens met hem geprobeerd.
In die relatie zat zoveel liefde en passie.

Avalanche

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-19 17:37

Is zo belangrijk voor je, meis. Hij klinkt alsof hij best heel veel nam en weinig gaf, en daardoor heb jij ook heel veel goed gevonden wat je misschien over een tijdje nooit meer zou accepteren. Ik denk dat het best heel goed voor je is om zelf eerst uit te vinden wat je leuk vindt, waar je gelukkig van wordt, maar ook gezonde grenzen stellen en handhaven, voor jezelf.

En weet je, in die jaren dat ik single was, ben ik gelukkiger geweest dan in die 10 jaar met mijn ex bij elkaar....... dat voelt nu ff niet zo, en dat snap ik, maar echt, dat gevoel komt.

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-19 20:50

Je bent zo enorm sterk Jolien!!! En de rest van de dames ook!

En ik zelf ook. Alleen momenteel gaat het allemaal even poedersuiker. Heb genoeg afleiding, vrienden etc. Maar wil het liefst alleen in bed liggen met veel eten. Merk dat mijn paniekgevoelens en angstproblemen weer langzaam terugkomen. Heb de laatste maand heel druk gedaan qua leuke dingen. Dus weet niet of ik dat weer moet doen of dat rust nemen het beste is...

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-19 23:55

Onderga het even, je moet het misschien ook verwerken. Je voelt zelf of het helpt.

Callisto04

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-19 09:12

Jolien, het zal wel behoorlijk oliebol zijn om te weten dat hij zo snel verder gaat, maar dat alleen al toont toch aan dat hij weinig diepgang en oprechtheid heeft? Het blijft natuurlijk pijnlijk, zeker als jij je wel helemaal hebt gesmeten in die relatie, ook al had je zelf genoeg moeilijkheden. Eigenlijk verdient dat alleen al een dikke pluim en dat toont aan dat je veel meer verdient dan hij je kon/wou geven. En ook al neemt dat nu het perspectief op een gezin en andere dingen die je graag wou weg, beter om dat even te proberen vergeten dan er aan te beginnen met iemand waar je niet gelukkig van wordt en die je niet geeft wat je nodig hebt. Als je psycholoog spreekt van een liefdesdieet, als je ziet hoe hij nu zo snel doorgaat, hoe hij met je omging, ... is het beter dat het nu stopt dan binnen 5 of 6 jaar, ook al voelt het nu alsof je alles kwijt bent waar je naar verlangde. Probeer dat los te laten, zowel hem als de grote dromen en leef, maak plezier, geniet van wat je wel hebt, dan komt al de rest vanzelf. Je zal wel iemand tegenkomen die je alles geeft wat je nodig hebt, vooral oprechte liefde, er zijn zoveel leuke mensen, geen genoegen nemen met iemand die er niet helemaal voor gaat en je oprecht graag ziet.
Marlinde, herkenbaar, ik heb dat ook soms maar het wordt minder met de tijd. Soms is het effe nodig om alles over je heen te laten komen, diep te zitten, om te weten wat je precies wil en mist en wat net niet. Als je een keertje alleen wil zijn en veel eten, gewoon doen, geen schuldgevoelens, luisteren naar jezelf. Zolang je niet elke dag zo'n buien hebt komt dat wel goed. En als je ondanks voornemen van geen contact toch nood hebt aan babbelen met je ex is dat misschien toch beter. Nu ja, ik weet niet wat je zou kunnen helpen, maar probeer vooral voor jezelf te zorgen en te doen wat je echt nodig hebt om verder te kunnen.