Rare mensen op marktplaats deel 6!

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

GamblersCup

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-14 20:29

shetties schreef:
Raar verhaal Elfi, maar misschien maar beter dat je daar niks meer gaat kopen.

Tja van die pony is het een beetje dubbel, ik hoor inderdaad ook heel vaak dat mensen paarden gaan 'testen' om gewoon leuk gratis te kunnen rijden. Maar ik zou eigenlijk ook graag willen als ik bij een paard zou gaan kijken, zeker als je er lang voor moet rijden.

Samsie dat is ook balen, hopelijk kan er nog wat mee gedaan worden!

Hier weer een goede verkoop, ik had een theelichthoudersetje op MP staan, kreeg een mail maar zonder hoofdletters en punten. Maar had zoiets van als diegene betaald vind ik het prima.ķ
Hij wilde het komen ophalen, dus afgesproken dat mijn ouders er ook bij zijn.
Bleek het een aardige man, gaf het geld en was zo weer weg.

Helaas ook een minder goede koop via een facebook verkoopsite, ik had een set gekocht bestaande uit dekje, bandages en deken. Ik had gevraagd of ze ook mensen had voor alleen de bandages omdat ik die niet gebruik. Dat had ze niet, maar omdat ik de set graag wilde hebben, ook de bandages er maar bij genomen.
Nu kreeg ik het pakje binnen, zitten de bandages er niet bij.
Dus ik heb de verkoopster via facebook een berichtje gestuurd, heeft ze me geblokkeerd. Helaas heb ik het van een duitse vrouw gekocht, wat het ook moeilijker maakt.

Wat zou/kan ik het beste doen?

Shetties, reageer eens op mijn pb

Vjestagirl

Re: Rare mensen op marktplaats deel 6!

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-14 20:30

Subtiel GC, subtiel :P

Giolli
Zeg maar Ber!

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-14 21:50

AAAAH ik heb eindelijk het HV polo hoofdstel kunnen vinden! Heerlijk. Nog in het zelfde dorp ook. Snel afgehandeld... MP email verkeer werkte weer niet maar gelukkig zat ze ook op bokt en stuurde ze mij zelf een bericht toen ik aangaf dat ik op zoek was. Zo juist opgehaald en super blij mee. Kan niet wachten hem te proberen! :D Daar hou ik van, zulke snelle afhandelingen.

Jadeleigh263

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-14 21:59

Samsie schreef:
Ik heb een mailtje terug van der gehad. Dat de UGG's in orde waren en dat ze ze alleen een aantal keer in huis heeft gedragen. Verder dat kwam het erop neer dat ik niet moest zeuren voor het bedrag waar ik ze voor heb gekocht. Terwijl ik €50,- veel geld vind, dan verwacht je dat het in orde is lijkt mij?

Heb terug gemaild dat het me niet lijkt dat ze zo uit de winkel komen. En dat ik niet eens persee geld van der hoef te zien, maar dat ik een excuses wel op zijn plaats vind...

Nou Uggs wil ik ook wel voor 50 euro hoor :P En als ze nieuw zijn al helemaal.

Echter betaal je in de winkel vanaf 159,95. Dus lijkt me niet dat je ze voor 50 euro nieuw kan krijgen.. :')

Maar oke, het was niet netjes van de verkoper om het als nieuw te verkopen ...

Tigress

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-14 22:06

Jadeleigh263 schreef:

Echter betaal je in de winkel vanaf 159,95. Dus lijkt me niet dat je ze voor 50 euro nieuw kan krijgen.. :')

Het rattenhok wat ik nu heb is nieuw zo'n 150 euro, als het al niet meer is.
Echter heb ik deze toch voor een tientje kunnen kopen terwijl hij er nog goed uit zag :j
Zo af en toe heb je die gelukjes ertussen zitten, dus kan begrijpen dat het een poging waard was als er geen schade gemeld wordt :j

Samsie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-14 22:19

Ze had best kunnen melden dat er schade aan zat en ik weet vanaf welke prijzen de UGG'S beginnen. Maar deze waren niet nieuw...anders zat er geen gat in

Jadeleigh263

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-14 22:28

Tigress schreef:
Jadeleigh263 schreef:

Het rattenhok wat ik nu heb is nieuw zo'n 150 euro, als het al niet meer is.
Echter heb ik deze toch voor een tientje kunnen kopen terwijl hij er nog goed uit zag :j
Zo af en toe heb je die gelukjes ertussen zitten, dus kan begrijpen dat het een poging waard was als er geen schade gemeld wordt :j

Edit: :').

Even opnieuw gelezen _O-

Ja oke, mazzel moet je afentoe hebben, maar een uggskenner vraagt er als nog veel voor. Maar helaas verdoezelen veel verkopers hoe de staat werkelijk is..
Zoals ik al zei, het is alsnog dan niet netjes om te doen alsof ze nieuw zijn.
Moderatoropmerking:
verkapte advertentie uit bericht verwijderd.
Laatst bijgewerkt door Nickeltje op 02-06-14 08:20, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Aangepast.

Samsie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-14 23:45

Ik baalde er gewoon gigantisch van. Ze bleef me ook schofterige mails sturen.

Ik krijg morgen ook een paar binnen. Die hopelijk zonder gat zijn :P

Dott

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-14 14:26

fijn hoor. na al dat gezeik met de vaatwasser nu nog meer.. kennelijk werkt ie niet goed.
komen ze 1,5 week later mee aanzetten.
het waren 2 turkse of marrokaanse mensen die hem op kwamen halen (ik bedoel daar verder niks mee) en nu willen ze hem "gewoon" even inladen en "gewoon" even terug komen brengen. en als we niet thuis zijn komen ze "gewoon" net zo lang totdat we wel thuis zijn..
de manier waarop dit gezegd is kunnen jullie erbij denken.
we hebben gezegd geen garantie te kunnen geven, dat ze geen recht van spreken hebben enz enz. maar daar hebben ze lak aan. ze willen hun geld terug.

ik ben het daar niet mee eens, maar voel er ook weinig voor om elke dag bang te moeten zijn als ik naar mn eigen huis ga.. mijn vriend wil het maar gewoon doen om van t gezeik af te zijn..
echt t stoom komt uit mn oren. lijkt wel of er een vloek rust op onze verhuizing.
dat geld hebben we overigens ook eigenlijk helemaal niet om hem terug te betalen..

Samsie

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-14 14:34

Ze hadden hem thuis dan maar gelijk moeten aansluiten etc. En moeten kijken of de vaatwasser het deed. Je kan daar niet 1,5 week later mee komen vind ik...

Als jij ze vervelend vind worden, dan moet je dat tegen ze zeggen. En als ze niet ophouden neem je andere stappen, want je moet je wel veilig in je eigen huis voelen ;)

SuzieQ

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-14 14:34

Dott schreef:
fijn hoor. na al dat gezeik met de vaatwasser nu nog meer.. kennelijk werkt ie niet goed.
komen ze 1,5 week later mee aanzetten.
het waren 2 turkse of marrokaanse mensen die hem op kwamen halen (ik bedoel daar verder niks mee) en nu willen ze hem "gewoon" even inladen en "gewoon" even terug komen brengen. en als we niet thuis zijn komen ze "gewoon" net zo lang totdat we wel thuis zijn..
de manier waarop dit gezegd is kunnen jullie erbij denken.
we hebben gezegd geen garantie te kunnen geven, dat ze geen recht van spreken hebben enz enz. maar daar hebben ze lak aan. ze willen hun geld terug.

ik ben het daar niet mee eens, maar voel er ook weinig voor om elke dag bang te moeten zijn als ik naar mn eigen huis ga.. mijn vriend wil het maar gewoon doen om van t gezeik af te zijn..
echt t stoom komt uit mn oren. lijkt wel of er een vloek rust op onze verhuizing.
dat geld hebben we overigens ook eigenlijk helemaal niet om hem terug te betalen..

Hadden jullie hem zelf wel geprobeerd toen jullie hem kochten? Deed de vaatwasser het toen wel?
Of hebben jullie hem zelf tweedehands gekocht en zelf ook niet geprobeerd?

Als jullie hem zelf getest hebben en hij deed het toen wel, dan zou ik voet bij stuk houden en je zeker niet bang laten maken. Desnoods als ze dreigend voor de deur staan de politie bellen.

Als jullie hem zelf niet geprobeerd hebben nadat jullie hem gekocht hebben, dan zou ik je verlies nemen en hem terugnemen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-14 14:41

Daar zou ik niet akkoord mee gaan, ik zou gewoon zeggen dat je hem niet terug neemt en als ze hem komen brengen dat dat hun keuze is maar dat ze het geld niet terug krijgen en dat ze kunnen dreigen maar dat je daar echt niet van onder de indruk bent.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-14 14:48

Het ligt natuurlijk aan het probleem op zich, maar ik zou ook niet blij zijn wanneer het niet goed zou werken. Misschien hadden ze de mogelijkheid niet om hem eerder te proberen ivm een verhuizing.
Maar de toon in de mails kan natuurlijk echt niet.

_Nadia_

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-14 15:25

Wie weet hebben ze m wel laten vallen, en doet ie t daarom niet meer, weet jij veel. nee hoor, garantie tot de deur en niet verder.

Shirley

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-14 15:34

Daarom koop ik persoonlijk grote aankopen alleen als ik ze ter plekke werkend kan zien, zou niet graag het risico nemen om er thuis pas achter te komen dat iets het niet doet ...

Zou het ook op dezelfde manier verkopen, dan krijg je nooit gezeur achteraf.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-14 15:37

Shirley schreef:
Daarom koop ik persoonlijk grote aankopen alleen als ik ze ter plekke werkend kan zien, zou niet graag het risico nemen om er thuis pas achter te komen dat iets het niet doet ...

Zou het ook op dezelfde manier verkopen, dan krijg je nooit gezeur achteraf.

Dan nog kan je met sommige mensen gezeik krijgen, als ze echt hun zin willen hebben en gelijk willen krijgen dan zullen ze het proberen, zeker als ze eerder succes hebben gehad door zo te gaan dreigen..

MarvanTom

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-14 15:58

Pffft, BM gaat niet zoals gewenst hier.
Krijg ik een pb met een bod, ik ga akkoord, geef reknr. op en vraag het adres en vervolgens komt er geen antwoord meer...
Handig van bokt dat je kan zien of iemand je pb heeft gelezen en dat is zo.
Dat zou MP ook moeten hebben: weet je zeker dat je bericht is aangekomen! ;)

_Dribbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-14 16:08

Ik zou de vaatwasser ook niet terugnemen. Garantie tot de deur, dan hadden ze hem maar ter plekke moeten testen.

Ik was donderdag met spoed op zoek naar een krultang. Op marktplaats gekeken en er stond er 1 op 3 min van mijn pony vandaan, dus mooi op de route. Appje gestuurd, wilde namelijk niet sochtends vroeg op hemelvaart bellen, en kreeg terug dat ik hem op kon halen voor de vraagprijs. 7,50, en hij doet het echt perfect. Ben er zo blij mee!

Dott

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-14 16:15

we hebben hem aangesloten gehad maar niet geprobeerd (geen programma gedraaid) en dit hebben we hun ook gezegd toen ze hem kwamen ophalen.
we wilden hem wel voor hun aansluiten en laten draaien maar dan konden ze water in de auto krijgen en dat wilden ze niet.

als het mail was, prima dan zou ik t negeren. maar ze hebben t telefoonnummer van mn vriend dus ze belden hem. met een dreigend ondertoontje.

wij hebben hem verkocht omdat we hem niet in konden bouwen, we hadden geen idee dat ie kapot was anders hadden we hem uiteraard niet doorverkocht, of dat erbij vermeld (hebben we nu ook met de koelkast gedaan).
als ie nou meteen daarmee was gekomen, of vriendelijk tor een oplossing had willen komen dan had ik nog best wat gewild. maar meteen gaan dreigen..
mijn vriend is inmiddels ook bijgedraaid en wil ook niet dat ze hem komen terugbrengen.
tis idd garantie tot aan de deur, we hebben gezegd dat we hem nooit draaiend hebben gehad, ze hebben de stekkker erin gehad en geprobeerd, dat deed ie dus hebben ze meegenomen .. (er blijft kennelijk water in staan na een programma).
vind gewoon de manier waarop..
heb aangeboden dat ze helft konden terugkrijgen. vond ik eigk al meer dan royaal.

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-14 16:16

Veertje11 schreef:
na een lange mail mag ze toch rijden! maar dan wel zonder zadel. w gaan er volgende week heen

+:)+
Op zich hoef je voor een testritje ook geen uur erop te zitten.
Laat je ons weten hoe het is gegaan?

Stonden er trouwens rijfoto's bij die advertentie of niet?

GamblersCup

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-14 17:41

Nou shetties, wel online geweest, wel berichten op bokt geplaatst, maar niet meer gereageerd op mijn bericht waarin staat wat de "tegenpartij" te zeggen had. Daar doe ik dan moeite voor, met mijn al zo kostbare tijd in deze stressperiode. Ik ga haar vertellen dat ze het geld, wat ik voor je geregeld had om terug te storten, kan houden. Ik bied mijn hulp niet meer aan vreemden aan als er zo mee omgegaan wordt -O-

Saskiaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-14 17:49

GamblersCup schreef:
Nou shetties, wel online geweest, wel berichten op bokt geplaatst, maar niet meer gereageerd op mijn bericht waarin staat wat de "tegenpartij" te zeggen had. Daar doe ik dan moeite voor, met mijn al zo kostbare tijd in deze stressperiode. Ik ga haar vertellen dat ze het geld, wat ik voor je geregeld had om terug te storten, kan houden. Ik bied mijn hulp niet meer aan vreemden aan als er zo mee omgegaan wordt -O-

Wie goed doet, goed ontmoet. :(:)

MarvanTom

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-14 17:53

GamblersCup schreef:

Jij bent gewoon te lief. :j
Niet meer doen dus!

Jolien87

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-14 18:02

GamblersCup schreef:

:(:)
Je zet je altijd zo in voor anderen en dan krijg je er nu dit voor terug. Je hebt groot gelijk er klaar mee te zijn.

Dott

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-14 18:07

geef je groot gelijk GC. jammer