Rare mensen op marktplaats deel 5!

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

joyce2

Re: Rare mensen op marktplaats deel 5!

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-13 16:06

Ik krijg altijd goede reacties wanneer ik als webshop adverteer op MP. Maar goed, ik zet er meestal maar 1 of 2 advertenties op. Voor mij is het nuttig voor het vergroten van mijn naamsbekendheid. Ik ben maar klein en mensen vinden mijn shop vaak een hele leuke ontdekking! Helaas kom ik door de grote namen, die er flink geld tegenaan smijten, niet omhoog op Google als mensen heel algemeen zoeken. Mij komen ze pas tegen zodra ze iets specifieks zoeken (waar ik natuurlijk ook al heel blij om ben) en daarom is MP heel fijn omdat ik daar wel op de algemene zoekresultaten omhoog kom. Ook ik ben zelf door MP benaderd om te adverteren, dus het is wel erg logisch dat steeds meer bedrijven op MP verschijnen :)

Maar goed, ik snap jullie ook wel hoor. Als particulier zoek ik ook de afdankertjes en ik maak fanatieker gebruik van MP als particulier, dan als bedrijf. Ik heb er net weer een tafeltje, akoestische gitaar + standaard opgezet. Ben heel benieuwd of ik het snel kwijt ben!

kiki1976

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-13 16:43

Shirley schreef:
kiki1976 schreef:
Ik wil echt een bruin zadel omdat al het andere daarop is afgestemd O:)
Maar idd hele andere maten en type zadels....

@June
Sommige willen echt voor een duppie op de 1e rij zitten

Vind je die bruine Barefoot Cheyenne niks dan die op MP staat ?
Mooi prijsje ook :j

De ene had ik gemaild en niets van gehoord, maar kan zin dat de mail niet is aangekomne. Nog maar een keertje mailen. De andere wil voor een 3 jaar oude Cheyenne minimaal €500.- hebben :wave:

Ik adverteerd zo nu en dan ook via MP, maar niet zo belachelijk veel als Agradi. Want hoeveel die erop heeft staan is gewoon irritant

Shirley

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-13 16:46

Ik bedoelde die van 200 inderdaad :j ( staat ook een telefoonnummer bij ...)

Zag ook nog een mooie bruine Wintec, was die van jou :))
Maar kun je daar trouwens geen ander kopijzer in zetten ?
Mooi zadel verder :j

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-13 16:53

Dat blijft irritant inderdaad, zou fijn zijn als je de zakelijke advertenties niet naar voren kon laten komen.

Nu kun je natuurlijk wel vaak nog specificaties aanvinken voor artikelen, waardoor je kunt selecteren of je nieuwe, zo goed als nieuwe of gebruikte artikelen wilt zien, als je dan "nieuw" uit zet krijg je die van bedrijven er niet meer bij...maar helaas ook niet de nog nieuwe artikelen van particulieren en die zijn vaak juist net zo interessant -O-

Hier morgen een mooi groot wit houten bureau met lades ophalen, en woensdag komt er iemand kijken voor 1 van de vitrinekasten die ik er gisteren op heb gezet :)

Voor de andere kast is er ook al animo, dus zou mooi zijn als die ook vlotjes een nieuw plekje vinden :j

kiki1976

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-13 17:55

Shirley schreef:
Ik bedoelde die van 200 inderdaad :j ( staat ook een telefoonnummer bij ...)

Zag ook nog een mooie bruine Wintec, was die van jou :))
Maar kun je daar trouwens geen ander kopijzer in zetten ?
Mooi zadel verder :j

Ik heb idd zelf nu een bruine Wintec met daarin een witte boom. Maar de vorm van de kussens van dit zadel is het niet voor haar.
Ik heb de mijne (nog) niet op MP staan. Ik had wel een andere gezien op MP maar dat was een 18 inch en dat is dan weer te groot voor mij.....

Klaaswoeba

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-13 18:06

HTM, ik snap dat het voor de kleine webshops interessant is om te adverteren op Marktplaats maar dat neemt niet weg dat het irritant blijft voor mensen die gewoon tweedehands spul zoeken van een particulier waar je ook leuk contact mee kan hebben (niet dat dat met een webshop niet kan, maar het onderhandelen vind ik gewoon leuk en dat kan dus bij een webshop niet).

Als ik een ding nieuw wil hebben (wat eigenlijk nooit het geval is, alleen bij dingen die tweedehands amper verkocht worden of op raken zoals shampoo ofzo) ga ik vaak eerst hier bij de ruitersportzaak langs en als ze het daar niet hebben misschien nog naar een andere. Als ze het daar dat niet hebben zoek ik het ding op de website van Divoza (om te kijken of het de moeite is om daarheen te rijden) of op Google (en dan surf ik ook verder dan de eerste pagina).
Dus, ja. Ik heb gewoon geen belang bij die zakelijke adverteerders op Marktplaats. Een paar advertenties is tot daar aan toe (al vind ik die 'paardenzooi' ook wel een beetje vervelend worden, ook omdat dat assortiment eigenlijk nooit veranderd, dat is het eigenlijk meer), maar zo'n grote als Agradi vind ik gewoon heel erg irritant.

joann123

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-13 18:10

ik weet niet of je het hier mag vragen maar wil mijn camera op mp zetten maar voor hoevveel mag je dat ik vragen

kiki1976

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-13 18:54

@joann, ik denk dat je het beste eens op mp kan kijken want de andere vraagprijzen zijn van hetzelfde merk en type.

Op mp kan je toch aanvinken als je bv alleen op nieuw, zo goed als nieuw of 2ehands wil zoeken....

GamblersCup

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-13 18:59

Ja, maar privé personen verkopen ook nieuwe spullen. Die mis je dan wel. Voorheen kon je gewoon de bedrijven er uit sorteren, was veel makkelijker en minder irritant.

kiki1976

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-13 19:13

Ja dat is ook zo, maar mijn reactie was meer klaaswoeba gericht over 2ehands artikelen zoeken

kristianneb

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-13 19:34

Waar ik mij echt aan kan ergeren is dat bij ontzettend veel paarden geen vraagprijs of richtprijs staat en ik dus overal achteraan moet bellen/mailen.

En vandaag voor een paard gebeld, nou ik stond met m'n mond open. Ik "mocht" niet komen kijken omdat ik te jong was (en daardoor waarschijnlijk te onervaren) en hij was vast veel te duur voor ons (hier stond wel de vraagprijs bij). Ben bijna 20 heb met mij vorige beesje in de Z mee gerden, bovendien lag de prijs van dit paard nog niet eens op de helft van wat wij in ons hoofd hadden voor een nieuw paard, erg vreemd dat mensen aan de telefoon zo snel conclussies trekken.

little_birdy

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-13 19:46

pff wat een mafkezen zeg
heb je hun dat ook verteld dan ?

kristianneb

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-13 19:56

little_birdy schreef:
pff wat een mafkezen zeg
heb je hun dat ook verteld dan ?

Zeker maar blijkbaar kwam dat niet door ofzo :roll: Moet wel toegeven dat ik aan de telefoon wel jong klink, maar dan als nog...

bridgetF

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-13 20:43

er staan duizenden paarden te koop, als ze hem over een half jaar nog niet hebben verkocht, zullen ze met spijt aan je terug denken

little_birdy

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-13 00:22

ja hoor
net weer 2 ads erop gezet en meteen een onzin bod
heb iets erop staan voor een bodem prijs van 12,50
krijg ik een mail voor 5 euro neem ik het .....

staat duidelijk vaste prijs in de ad ..... bieden staat uit zucht

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-13 01:22

Ik kreeg een bod van 3 euro incl verzendkosten voor het shortje in mijn onderschrift. Shorts zitten nog in de verpakking, is er nog nooit uit geweest en kost nieuw 50 euro.

Dan hou ik er misschien 50 cent aan over. Doei :')

romyloverrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-13 03:04

zo weer , voorlopig , leuke ervaringen erbij !
voorgisteren het geld overgemaakt , gisteren op de post gedaan
dus waarschijnlijk krijg ik mijn pakketjes vandaag binnen :D

silvericathy

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-13 13:05

meld me ook eens in dit topic.. :D

Sommige mensen zijn ongelofelijk...
Laatst had ik een gratis af te halen geplaatst, kreeg meteen al een mailtje van iemand die het spul wilde hebben.
Hierop gereageerd met wanneer ze het konden komen ophalen (woe of don), kreeg ik een mail terug dat ze woensdag konden komen ophalen.
Ik weer terug gemaild dat dat in orde was, en mijn adres erbij gegeven...
Zit ik woensdag avond de hele avond te wachten, komt er niemand..
Maar gemaild of ze het vergeten waren, en ze anders donderdag ook nog wel mochten komen.
Kreeg ik helemaal geen reacties meer van deze mensen, op vrijdag gemaild dat er andere mensen zouden komen ophalen, aangezien ik van hun geen enkele reactie meer kreeg.
Uiteindelijk is het spul naar een collega op het werk gegaan....
Maar is toch ongelofelijk, het is gratis af te halen...komen mensen nog niet opdagen...

ook leuk zijn mensen die adverteren, en dan vervolgens niks van zich laten horen wanneer je interesse toon in het aangeboden product.
was per stuk iets van 1,50 en ik wilde ze wel alle 5 hebben..je zou zeggen dat mensen dan toch wel reageren, achja..heb het nu bij iemand anders gekocht, ben benieuwd of ik het via de post krijg morgen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-13 14:37

Dat heb ik nu via BM. Ben al een hele tijd bezig met een shetlandertuigje te pakken te krijgen, duurt de communicatie gewoon tergend lang. Ik had specifiekere foto's gevraagd, heb ik uiteindelijk ook gehad maar wel ruim een week op moeten wachten. Bij die aanvraag had ik al een bod gedaan van €10 bovenop de vraagprijs, maar dan incl. verzendkosten. Moet immers van Nederland naar België. Kan gebeuren dat het even duurt om foto's te maken, dus ik dacht "ik wacht nog even met beslissen, wil erover nadenken". Na 2 of 3 dagen financiële meevaller gehad dus ik dacht mooi, ik doe het.
Bevestiging gemaild dat ik akkoord ging, en dus mijn bod herhaalt. Alleen zit ik intussen alweer 4 dagen te wachten op reactie -O- Ik begrijp goed dat niet iedereen constant achter de pc kan zitten en dat je wel eens een dagje geen mail nakijkt, maar dit is toch ook geen doen? Ga je op vakantie, laat dat dan op zijn minst weten.
Dit gaat om communicatie zowel via PB als via e-mail. Ik geef ze nog een week de tijd, als ik dan niks meer gehoord heb ga ik wel lekker in de koopjeshoek van de ruitersportzaak wat uitkiezen, al is dat dan 3x zo duur.

GamblersCup

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-13 14:43

Ik snap ook wel dat niet iedereeen 24/7 achter z'n pc zit. Maar als je verkoop advertenties hebt, zorg je er voor dat je regelmatig even kijkt voor reacties, al is het maar 1 keer per dag. Toch? Als je wilt verkopen, moet je er ook wat voor doen. Ik haak al af als ik bij de eerste mail of pb al 2 dagen moet wachten op antwoord. De groeten, er wordt nog meer aangeboden... bovendien, als de communicatie vóór de koop al zo moeizaam en langzaam gaat, vertrouw ik er niet meer op dat het opsturen vlot gaat of ueberhaupt gebeurt...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-13 14:45

Dat zit ik me nu ook te bedenken. Daarom dat ik nu alvast niet meer verder rondkijk en gewoon afwacht. Als ik kan heb ga ik in de ruiterzaak dan wel even rondneuzen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-13 14:55

Nou eindelijk ook weer wat verkocht, een onderlegger en een bit, stond er al een hele tijd op en voor minder als ik in gedachten had maar goed ik ben het kwijt.

Ik heb nu ook een hoofdstel te koop staan, niet compleet en dat staat ook in de advertentie, hoef er echt geen hoofdprijs voor maar dan gaat iemand €5 incl. Verzenden bieden, verzendkosten alleen zijn al €6,75

santie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-13 15:15

Romy1234 schreef:
Nou eindelijk ook weer wat verkocht, een onderlegger en een bit, stond er al een hele tijd op en voor minder als ik in gedachten had maar goed ik ben het kwijt.

Ik heb nu ook een hoofdstel te koop staan, niet compleet en dat staat ook in de advertentie, hoef er echt geen hoofdprijs voor maar dan gaat iemand €5 incl. Verzenden bieden, verzendkosten alleen zijn al €6,75

Het hoofdstel is kapot, niet compleet, ligt in de weg en past in een grote envelop, vraagprijs?

Marjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-13 15:20

Ja ik erger me ook kapot van ál die advertenties van webshops. Kijk, post er 1 per categorie en het is al een stuk minder irritant. Maar elk hoofdstel uit je shop in een aparte advertentie? Nee hoe irritant kun je zijn :=

Suusie22

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-13 16:25

Als het goed is heb ik mn rijbroek eindelijk verkocht