Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
carineken schreef:Hoe ik zou kunnen berekenen wat ik kwijt ben per maand op een eventuele doe het zelf stal.
Mizora schreef:Bij ons mocht je met goede onderbouwing zelf een vakkenpakket samenstellen ter vervanging van een minor, gewoon al bij voltijd. Dus de 30 ects die bij minors hoorde te vervullen door bij elkaar passende vakken die niet in 1 minor gecombineerd worden.
Picopico schreef:Wat is een goede losse oven?
Ik heb een nieuwe nodig en hier al aardig wat ellende mee gehad (voornamelijk niet warm genoeg worden). Belangrijk is dat ie dus goed warm wordt en minimaal 35 liter, maar liever groter.
deksel schreef:Sinds februari ben ik uit dienst bij mijn vorige werkgever. Ik had hier een 0-urencontract en heb er ongeveer een halfjaar gewerkt. Ik ben daar ontslagen omdat ik niet meer genoeg uren kon werken en daardoor te duur zou worden. Ik heb nooit iets ondertekend.
Nu vroeg ik mij af wat een normale gang van zaken is en wat je dient te ondertekenen als je ontslagen wordt?
Macs schreef:Belangrijke vraag: ben jij ook als laatst in dienst getreden?
xPabloBokt schreef:deksel schreef:Sinds februari ben ik uit dienst bij mijn vorige werkgever. Ik had hier een 0-urencontract en heb er ongeveer een halfjaar gewerkt. Ik ben daar ontslagen omdat ik niet meer genoeg uren kon werken en daardoor te duur zou worden. Ik heb nooit iets ondertekend.
Nu vroeg ik mij af wat een normale gang van zaken is en wat je dient te ondertekenen als je ontslagen wordt?
Ben je ontslagen of is je contract niet verlengd? Want dat is juridisch gezien een significant verschil. Dat laatste mag namelijk gewoon, dat eerste is een stuk ingewikkelder. Daarnaast jouw contract ook onder de wetgeving omtrent contracten op oproepbasis aangezien je een 0-urencontract had.
Macs, jouw vraag is denk ik alleen van toepassing als een organisatie formeel een verzoek tot bedrijfseconomisch ontslag indient bij het UWV. Meestal gaan er dan wel meer mensen, en vaak delven flexers (0 uren contracten) daar ook het onderspit. Daar telt meer mee dan alleen de anciënniteitsdatum.
deksel schreef:xPabloBokt schreef:
Ben je ontslagen of is je contract niet verlengd? Want dat is juridisch gezien een significant verschil. Dat laatste mag namelijk gewoon, dat eerste is een stuk ingewikkelder. Daarnaast jouw contract ook onder de wetgeving omtrent contracten op oproepbasis aangezien je een 0-urencontract had.
Macs, jouw vraag is denk ik alleen van toepassing als een organisatie formeel een verzoek tot bedrijfseconomisch ontslag indient bij het UWV. Meestal gaan er dan wel meer mensen, en vaak delven flexers (0 uren contracten) daar ook het onderspit. Daar telt meer mee dan alleen de anciënniteitsdatum.
Ik had een jaarcontract, welke in oktober startte. Ik belde om te zeggen dat ik door afstuderen niet meer doordeweeks beschikbaar zou zijn maar dat ik wat mij betreft wel mijn werk op zaterdag wilde voortzetten (1x per 2 weken). Toen kwam de reactie dat ik dan niet meer kon werken ivm de hoge kosten voor de werkgever. Daarna heb ik nog een keer gebeld met de vraag of ik nog iets moest ondertekenen. Daar werd toen een beetje om heen gedraaid. Nu ongeveer 1.5/2 maanden later krijg ik nog appjes van ex-collega’s over invallen en mailtjes, ook kan ik nog in het salarisportaal wat voor mij impliceert dat ik daar volgens het systeem nog werk. Dit heb ik via de mail gevraagd en toen kreeg ik de vraag of ik schriftelijk m’n contract heb opgezegd. Dit heb ik nooit gedaan omdat het niet mijn idee was om te stoppen met werken daar.
Ik vroeg me daarom af wat wel/niet hoort. Ik wil vooral geen problemen met de belastingdienst etc omdat zij wellicht een fout hebben gemaakt.