Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Spenk schreef:Needje schreef:Het kan prima zonder 2g open.
Maar ze hebben hun zinnen hier op gezet dus gaan het sowieso doordrukken.
In landen met 2g gaat het net zo slecht dus het maakt geen zak uit. Je zorgt alleen voor nog meer onderling gezeik. Slechte zet imo.
En toch is de zorg daar beheersbaar en geen lockdown nodig.
Needje schreef:Maar hoe gaat 2g nu anders zijn voor het heropenen dan 3g?
We zien dat het op het moment weinig uitmaakt of je wel of niet gevaccineerd bent om besmet te raken. En we hebben een variant die milder verloopt.
Ja er zullen mensen in het ziekenhuis komen.
Maar je maakt mij niet wijs dat 2g dat gaat voorkomen.
Mensen zoeken elkaar toch wel op. Iedereen is het zat.
Needje schreef:Het kan prima zonder 2g open.
Maar ze hebben hun zinnen hier op gezet dus gaan het sowieso doordrukken.
In landen met 2g gaat het net zo slecht dus het maakt geen zak uit. Je zorgt alleen voor nog meer onderling gezeik. Slechte zet imo.
Sizzle schreef:Wij hebben ook geen lockdown op dit moment.
Wel sinds kort 2G, maar dat heeft 0 komma niets geholpen, wij zijn nu donkerder rood dan NL. Echter kan de zorg het blijkbaar nog hebben.
Wel is het eventuele lockdown plan al klaar, op ieder moment kan het ingezet worden.
De hoop is blijkbaar dat Januari tot een infectieplateau komt en dan weer afzwakt.
Ieder land maakt zo zijn keuzes en die zijn ten opzichte van elkaar eigenlijk nooit „logisch“ geweest.
2G en nu 2G+ is vaccinatiepromotie geen infectie remmer (zeker met met omicron). Ik dacht dat dit toch inmiddels wel helder was.
bigone schreef:Iedereen kan besmet raken echter blijkt uit onderzoek in Engeland dat opname in het ziekenhuis een flink verschil aangeeft tussen niet/twee keer / twee keer + booster. Dus die twee G kan zeker bijdragen ( 1 G nog meer) aan het aantal bezetten ziekenhuis bedden. Niet dat ik het toejuich, zeker niet.
[ [url=m/IFKrvy.jpg]Afbeelding[/url] ]
Needje schreef:Sizzle schreef:Wij hebben ook geen lockdown op dit moment.
Wel sinds kort 2G, maar dat heeft 0 komma niets geholpen, wij zijn nu donkerder rood dan NL. Echter kan de zorg het blijkbaar nog hebben.
Wel is het eventuele lockdown plan al klaar, op ieder moment kan het ingezet worden.
De hoop is blijkbaar dat Januari tot een infectieplateau komt en dan weer afzwakt.
Ieder land maakt zo zijn keuzes en die zijn ten opzichte van elkaar eigenlijk nooit „logisch“ geweest.
2G en nu 2G+ is vaccinatiepromotie geen infectie remmer (zeker met met omicron). Ik dacht dat dit toch inmiddels wel helder was.
Zwitserland heeft 5 ziekenhuisbedden per hoofd bevolking (Frankrijk 6).
Nederland 3.
verootjoo schreef:Dat komt omdat NL in vergelijking met de meer katholieke landen vooruitstrevend is
Sizzle schreef:Vaccinatie voorkomt ziekenhuisopname, 2G zorgt enkel dat meer mensen eventueel toch vaccineren.
2G zelf voorkomt echter niet veel, het stimuleert wel meer prive feestjes.
Karl, dat significant echter duidelijk niet genoeg. Italie heeft al 2G op de werkvloer sinds de zomer. Je ziet hoe goed het helpt. Vasthouden dat vaccinatie besmetting voorkomt vind ik struisvogel gedrag (zie ook antartica wetenschappers met 60% besmet ondanks volledig gevaccineerd en niet bejaard), Christian Drosten (DE) waarschuwde daar al vóór de inenting al voor .
Het voorkomt zorg overbelasting en dat is wat ons helpt uiteindelijk.
2G is gewoon vaccin drang.
2G+ maakt dat nog duidelijker want het is natuurlijk van de zotte om te beweren dat uitgerekend de hoge leeftijd risico groep na de booster gewoon afstandloos en maskerloos en testloos los kan gaan terwijl de volledig ingeente maar nog niet gebooste 15 jarigen met masker moeten basketballen. Met booster mag het masker af terwijl het ook bekend is dat maskers amper werken bij sport. Gewoon booster promotie.
verootjoo schreef:Dat komt omdat NL in vergelijking met de meer katholieke landen vooruitstrevend is met stoppen met behandelen als er weinig kans is op overleven of op kwaliteit van leven.
Thioro schreef:Ik vind jouw bijdragen altijd fijn om te lezen Sizzle (wil ik even gezegd hebben).
Ik denk ook dat HC ergens een punt heeft. Die omicron lijkt ook hier minder gevaarlijk, heel besmettelijk maar het zorgt niet overal voor een overspoelde zorg. Had delta even besmettelijk geweest als omicron dan hadden we de begraafplaatsen moeten uitbreiden bij wijze van.
Het virus is een blijver en die probeert ook alleen maar zo goed mogelijk te overleven. Vele gastheren die niet of niet te snel het loodje leggen is daar een vrij goede strategie voor.
Dus als we dan toch met een variant moeten samenleven, dan liever een 'flinke verkoudheid' variant dan een 'iedereen op de IC' variant. In dat opzicht lijkt het me niet zo verkeerd om omicron wat te laten rondrazen. Met wat geluk bouwen we toch immuniteit op en zijn we beter gewapend tegen de volgende mutatie.
Eeuwig lockdowns en andere maatregelen zijn ook geen optie.
En het vaccin zal altijd een variant of 2 achterlopen.
Thioro schreef:Met wat geluk bouwen we toch immuniteit op en zijn we beter gewapend tegen de volgende mutatie.
Loretta schreef:Daarom wacht ik ook nog eventjes af met het halen van de booster. Misschien heb ik hem straks in Februari wel helemaal niet nodig. ook al heb ik ook het idee dat de overheid toch koste wat kost iedereen aan de booster wil krijgen. Ik merk het vanzelf als mijn QR code afloopt.
Pinacolada schreef:Proberen alle neuzen dezelfde kant op proberen te krijgen ipv van het begin af aan mensen tegen elkaar opzetten. Ik mis de saamhorigheid in de persconferenties, in het begin nog iets maar nu compleet niet meer.
Citaat:Ik zie te veel ruzie en te veel onverdraagzaamheid tegenover andersdenkenden. Zwitserland is gebaseerd op tolerantie en diversiteit. En als we deze diversiteit niet langer als een rijkdom zien, maar als een bedreiging, hebben we een probleem in onze politieke cultuur.
Vooral in de sociale media stroomt het venijn. De reden hiervoor is niet alleen de pandemie; we bevinden ons momenteel in een verandering van tijdperk. Kunstmatige intelligentie, digitalisering, Industrie 4.0 - dat schrikt veel mensen af. En dan komt er een pandemie. Sommige mensen verliezen hun kompas. Hij ziet verplichte vaccinatie dan ook niet als de juiste weg. In plaats daarvan moet men respect hebben en luisteren - "ook naar de niet-gevaccineerden".
Needje schreef:Maar hoe gaat 2g nu anders zijn voor het heropenen dan 3g?
We zien dat het op het moment weinig uitmaakt of je wel of niet gevaccineerd bent om besmet te raken. En we hebben een variant die milder verloopt.
Ja er zullen mensen in het ziekenhuis komen.
Maar je maakt mij niet wijs dat 2g dat gaat voorkomen.
Mensen zoeken elkaar toch wel op. Iedereen is het zat.