Algemeen Coronatopic #8

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Matheno

Re: Algemeen Coronatopic #8

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-22 11:59

En wat me dan ook moeilijk lijkt; wanneer stop je dan met de 2G maatregel? Nooit?

Needje

Re: Algemeen Coronatopic #8

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-22 12:01

Ook dat.

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-22 12:02

Spenk schreef:
Needje schreef:
Het kan prima zonder 2g open.
Maar ze hebben hun zinnen hier op gezet dus gaan het sowieso doordrukken.
In landen met 2g gaat het net zo slecht dus het maakt geen zak uit. Je zorgt alleen voor nog meer onderling gezeik. Slechte zet imo.

En toch is de zorg daar beheersbaar en geen lockdown nodig.

Wij hebben ook geen lockdown op dit moment.
Wel sinds kort 2G, maar dat heeft 0 komma niets geholpen, wij zijn nu donkerder rood dan NL. Echter kan de zorg het blijkbaar nog hebben.
Wel is het eventuele lockdown plan al klaar, op ieder moment kan het ingezet worden.
De hoop is blijkbaar dat Januari tot een infectieplateau komt en dan weer afzwakt.

Ieder land maakt zo zijn keuzes en die zijn ten opzichte van elkaar eigenlijk nooit „logisch“ geweest.

2G en nu 2G+ is vaccinatiepromotie geen infectie remmer (zeker met met omicron). Ik dacht dat dit toch inmiddels wel helder was. Als 2G de weg was, dan waren Frankrijk en Italie nu geen koploper kwa infecties.
Laatst bijgewerkt door Mungbean op 02-01-22 12:04, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-22 12:03

Needje schreef:
Maar hoe gaat 2g nu anders zijn voor het heropenen dan 3g?
We zien dat het op het moment weinig uitmaakt of je wel of niet gevaccineerd bent om besmet te raken. En we hebben een variant die milder verloopt.
Ja er zullen mensen in het ziekenhuis komen.
Maar je maakt mij niet wijs dat 2g dat gaat voorkomen.
Mensen zoeken elkaar toch wel op. Iedereen is het zat.

De 2g willen ze veel breder in zetten er was ook sprake van het in niet essentiële winkels te gaan doen dus niet alleen op plekken waar nu 3g is maar ook op plekken waar nu nog niks is.

Natuurlijk is het vaccinatie promotie. Maar dat het compleet niks helpt ten opzichte van geen regels en laat iedereen maar is ook te kort door de bocht.
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 02-01-22 12:04, in het totaal 1 keer bewerkt

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-22 12:04

Needje schreef:
In landen met 2g gaat het net zo slecht dus het maakt geen zak uit. Je zorgt alleen voor nog meer onderling gezeik. Slechte zet imo.

Als er een land op de wereld kampioen zeikstralen over het coronabeleid is dan is dat Nederland wel

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-22 12:04

Iedereen kan besmet raken echter blijkt uit onderzoek in Engeland dat opname in het ziekenhuis een flink verschil aangeeft tussen niet/twee keer / twee keer + booster. Dus die twee G kan zeker bijdragen ( 1 G nog meer) aan het aantal bezetten ziekenhuis bedden. Niet dat ik het toejuich, zeker niet.
Afbeelding

Needje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-22 12:05

Sizzle schreef:
Wel sinds kort 2G, maar dat heeft 0 komma niets geholpen, wij zijn nu donkerder rood dan NL. Echter kan de zorg het blijkbaar nog hebben.
Wel is het eventuele lockdown plan al klaar, op ieder moment kan het ingezet worden.
De hoop is blijkbaar dat Januari tot een infectieplateau komt en dan weer afzwakt.

Ieder land maakt zo zijn keuzes en die zijn ten opzichte van elkaar eigenlijk nooit „logisch“ geweest.

2G en nu 2G+ is vaccinatiepromotie geen infectie remmer (zeker met met omicron). Ik dacht dat dit toch inmiddels wel helder was.

Zwitserland heeft 5 ziekenhuisbedden per hoofd bevolking (Frankrijk 6).
Nederland 3.

Karl66

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-22 12:05

Waar komt toch dat rare idee vandaan dat je als gevaccineerde net zo besmettelijk bent als niet gevaccineerde? Ja je kan als gevaccineerde ook besmettelijk zijn, maar de kans is echt wel significant kleiner dan als ongevaccineerde. In ieder geval tot en met de delta variant. Van de omicron variant weten we het nog niet.

Als iedereen gevaccineerd is, dan is het R-getal weliswaar niet nul, maar wel een stuk lager dan als iedereen ongevaccineerd is. En daar draait het nou net de hele tijd om met de bestrijding van de pandemie, het R-getal omlaag brengen. Dus ja, 2G voegt wel wat toe, al zou ik in dit geval wel eerst uitzoeken of dat ook nog voor de omicron variant geldt en hoeveel het dan toevoegt.

En voor iedereen die nu reageert met: "Ja, maar het is voor omicron nog niet uitgezocht, dus daar zal het wel niet zo zijn." Voor elke variant tot nu toe gold het wel, dus de kans dat het voor omicron ook geldt is groter dan de kans dat het virus zich opeens totaal anders is gaan gedragen en dat het niet meer geldt.

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-22 12:06

En ík denk dat tot het voorjaar meer dan gezond verstand* gebuiken onnodig is. Dat verplichtingen/beperkingen een slechte zaak zijn. Dat de prikpas en controle apps een onder de angst verkochte fluks doorgedrukt mechanisme is waar we niet meer vanaf komen.
De provaxers die riepen dat het maar tijdelijk is/was hoor je dan niet meer. Niet dat ze dan ongelijk erkennen, nee, dán hebben ze niets te verbergen; china, dat is pas erg :x

Nog éven wat geneuzel waar we gewoon om moeten lachen. Ik bedoel, druk op vaccineren én roepen om beperkingen want de vaccins werken niet tegen omicron tegelijk in dezelfde zin _O-

En de zuidpool. Sorry hoor, zet dan een ráám open! Oh nee, filteren ;) :+
Serieus, het toont aan dat we tóch besmet raken en dat het voor gezonden niets serieus meer is. ´Ja, maar....´ inderdaad uitzonderingen die er met griep en wat al ook zijn.

* ja maar,.... inderdaad, niet iedereen heeft dat en dit is nu +:)+ want díe zijn nu de verspreiders welke de samenleving nodig heeft, die ons groepsimmuniteit geven.
Als je risico hebt of bang bent, hou je jezelf gewoon veilig :)*

Needje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-22 12:08

bigone schreef:
Iedereen kan besmet raken echter blijkt uit onderzoek in Engeland dat opname in het ziekenhuis een flink verschil aangeeft tussen niet/twee keer / twee keer + booster. Dus die twee G kan zeker bijdragen ( 1 G nog meer) aan het aantal bezetten ziekenhuis bedden. Niet dat ik het toejuich, zeker niet.
[ [url=m/IFKrvy.jpg]Afbeelding[/url] ]

Waar staat niet gevaccineerd in dit plaatje dan?
Het begint bij 1 prik.
Heeft 100% daar iig 1 prik gehad dan?
Of liggen er daar nu geen ongevaccineerden meer in het ziekenhuis?
Of snap ik het plaatje niet?

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-22 12:10

Karl66 schreef:
Van de omicron variant weten we het nog niet.

Hoe lang ga je dit volhouden?
Ik heb nog een idee voor je; ´long omicron´; dat weten we over máánden pas, of niet ;)

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-22 12:10

Needje schreef:
Sizzle schreef:

2G en nu 2G+ is vaccinatiepromotie geen infectie remmer (zeker met met omicron). Ik dacht dat dit toch inmiddels wel helder was.

Zwitserland heeft 5 ziekenhuisbedden per hoofd bevolking (Frankrijk 6).
Nederland 3.

Dat komt omdat NL in vergelijking met de meer katholieke landen vooruitstrevend is met stoppen met behandelen als er weinig kans is op overleven of op kwaliteit van leven.
In de landen met meer bedden is het ondenkbaar om bv een longontsteking niet meer te behandelen maar in te zetten op comfort beleid, en dat is hier steeds normaler. Idem met een niet-reanimeren beleid.

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-22 12:13

Vaccinatie voorkomt ziekenhuisopname, 2G zorgt enkel dat meer mensen eventueel toch vaccineren.
2G zelf voorkomt echter niet veel, het stimuleert wel meer prive feestjes.

Karl, dat significant echter duidelijk niet genoeg. Italie heeft al 2G op de werkvloer sinds de zomer. Je ziet hoe goed het helpt. Vasthouden dat vaccinatie besmetting voorkomt vind ik struisvogel gedrag (zie ook antartica wetenschappers met 60% besmet ondanks volledig gevaccineerd en niet bejaard), Christian Drosten (DE) waarschuwde daar al vóór de inenting al voor .
Het voorkomt zorg overbelasting en dat is wat ons helpt uiteindelijk.
2G is gewoon vaccin drang.
2G+ maakt dat nog duidelijker want het is natuurlijk van de zotte om te beweren dat uitgerekend de hoge leeftijd risico groep na de booster gewoon afstandloos en maskerloos en testloos los kan gaan terwijl de volledig ingeente maar nog niet gebooste 15 jarigen met masker moeten basketballen. Met booster mag het masker af terwijl het ook bekend is dat maskers amper werken bij sport. Gewoon booster promotie.

Zwitserland heeft meer commerciele en prive zorg naast de publieke zorg, het heeft hier minder met geloof te maken, meer met :$
Of dat een goed of slecht ding is laat ik maar in het midden.

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-22 12:19

verootjoo schreef:
Dat komt omdat NL in vergelijking met de meer katholieke landen vooruitstrevend is

Wow, dát is arrogant zeg.
Je kan ook zeggen dat NL meer op de centen dan op leven is.

Onder de streep zit NL in deze pandemie continue met een érg krappe en daardoor overbelaste zorgsector.
Kan ik niet voortuitstrevend vinden.

Ook de opmerking ´katholiek´ .... Duitsland? Denemarken? UK? Allemaal hoogst katholiek :+

Wederom gewoon vermakelijk.

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-22 12:27

Sizzle schreef:
Vaccinatie voorkomt ziekenhuisopname, 2G zorgt enkel dat meer mensen eventueel toch vaccineren.
2G zelf voorkomt echter niet veel, het stimuleert wel meer prive feestjes.

Karl, dat significant echter duidelijk niet genoeg. Italie heeft al 2G op de werkvloer sinds de zomer. Je ziet hoe goed het helpt. Vasthouden dat vaccinatie besmetting voorkomt vind ik struisvogel gedrag (zie ook antartica wetenschappers met 60% besmet ondanks volledig gevaccineerd en niet bejaard), Christian Drosten (DE) waarschuwde daar al vóór de inenting al voor .
Het voorkomt zorg overbelasting en dat is wat ons helpt uiteindelijk.
2G is gewoon vaccin drang.
2G+ maakt dat nog duidelijker want het is natuurlijk van de zotte om te beweren dat uitgerekend de hoge leeftijd risico groep na de booster gewoon afstandloos en maskerloos en testloos los kan gaan terwijl de volledig ingeente maar nog niet gebooste 15 jarigen met masker moeten basketballen. Met booster mag het masker af terwijl het ook bekend is dat maskers amper werken bij sport. Gewoon booster promotie.

_/-\o_

De halve waarheden en idiote regels volhouden helpt bepaald niet om degenen die gezonde skepsis hebben te overtuigen.
Dat heeft een +:)+ kant want de minder gelovigen zorgen nu voor de groepsimmuniteit.

Thioro

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-22 12:27

Ik vind jouw bijdragen altijd fijn om te lezen Sizzle (wil ik even gezegd hebben).

Ik denk ook dat HC ergens een punt heeft. Die omicron lijkt ook hier minder gevaarlijk, heel besmettelijk maar het zorgt niet overal voor een overspoelde zorg. Had delta even besmettelijk geweest als omicron dan hadden we de begraafplaatsen moeten uitbreiden bij wijze van.
Het virus is een blijver en die probeert ook alleen maar zo goed mogelijk te overleven. Vele gastheren die niet of niet te snel het loodje leggen is daar een vrij goede strategie voor.
Dus als we dan toch met een variant moeten samenleven, dan liever een 'flinke verkoudheid' variant dan een 'iedereen op de IC' variant. In dat opzicht lijkt het me niet zo verkeerd om omicron wat te laten rondrazen. Met wat geluk bouwen we toch immuniteit op en zijn we beter gewapend tegen de volgende mutatie.

Eeuwig lockdowns en andere maatregelen zijn ook geen optie.
En het vaccin zal altijd een variant of 2 achterlopen.

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-22 12:34

Dank :o

Overigens ben ik wel voor veel vaccinatie, dus ik snap de 2G keus absoluut wel :j
Maar beweren dat je daarmee landelijk gezien infectie tegen gaat :n

Ik hoop echter wel op de dag dat we gewoon weer iets spontaans kunnen doen zonder eerst continue wisselende regels te moeten snappen.
Voor het voorjaar wilde ik graag een prachtig landhuis met rozenkwekerij en theetuin bezoeken. Maar na 10 minuten lezen over welke regels in welk gedeelte van het landgoed gelden was ik er eigenlijk alweer klaar mee.
Eerste wereldprobleem, dat lijkt me helder, maar het ontneemt het spontane van een uitje en dat vind ik gewoon jammer. Anderzijds helpt die regelchaos wel om mensen thuis te houden :')
Laatst bijgewerkt door Mungbean op 02-01-22 12:40, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-22 12:40

verootjoo schreef:
Dat komt omdat NL in vergelijking met de meer katholieke landen vooruitstrevend is met stoppen met behandelen als er weinig kans is op overleven of op kwaliteit van leven.

Dan is die vooruitstrevendheid wel heel recentelijk gekomen want 4 jaar geleden was de IC capaciteit nog ruim het dubbele (2056 bedden tov 950 nu).

Pinacolada

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-22 12:41

Thioro schreef:
Ik vind jouw bijdragen altijd fijn om te lezen Sizzle (wil ik even gezegd hebben).

Ik denk ook dat HC ergens een punt heeft. Die omicron lijkt ook hier minder gevaarlijk, heel besmettelijk maar het zorgt niet overal voor een overspoelde zorg. Had delta even besmettelijk geweest als omicron dan hadden we de begraafplaatsen moeten uitbreiden bij wijze van.
Het virus is een blijver en die probeert ook alleen maar zo goed mogelijk te overleven. Vele gastheren die niet of niet te snel het loodje leggen is daar een vrij goede strategie voor.
Dus als we dan toch met een variant moeten samenleven, dan liever een 'flinke verkoudheid' variant dan een 'iedereen op de IC' variant. In dat opzicht lijkt het me niet zo verkeerd om omicron wat te laten rondrazen. Met wat geluk bouwen we toch immuniteit op en zijn we beter gewapend tegen de volgende mutatie.

Eeuwig lockdowns en andere maatregelen zijn ook geen optie.
En het vaccin zal altijd een variant of 2 achterlopen.

Zo denk ik er ook over en 2g is dan gewoon mensen treiteren en uit elkaar drijven in mijn ogen. Met wat omikron waarschijnlijk is, waarom dan zo doordrijven met 2g die er waarschijnlijk niet weer af gaat. Waarom niet
Proberen alle neuzen dezelfde kant op proberen te krijgen ipv van het begin af aan mensen tegen elkaar opzetten. Ik mis de saamhorigheid in de persconferenties, in het begin nog iets maar nu compleet niet meer.

OleJon

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-22 12:43

Needje schreef:

Nou inderdaad

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-22 12:44

Thioro schreef:
Met wat geluk bouwen we toch immuniteit op en zijn we beter gewapend tegen de volgende mutatie.

Gevaccineerd omicron doorlopen levert superresistentie op. Hoeven we niet meer op te wachten; ís al wetenschapelijk onderbouwd.
Téveel afremmen is nu de valkuil :)*
Heb er goede hoop op dat de bevolking het in voldoende mate wel gehád heeft met het angstmanipuleren en er geen remmen meer aan is.

OleJon

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-22 12:47

Loretta schreef:
Daarom wacht ik ook nog eventjes af met het halen van de booster. Misschien heb ik hem straks in Februari wel helemaal niet nodig. ook al heb ik ook het idee dat de overheid toch koste wat kost iedereen aan de booster wil krijgen. Ik merk het vanzelf als mijn QR code afloopt.

En aan de qr code, heeft allemaal niks met gezondheid te maken. Puur controle

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-22 12:50

Pinacolada schreef:
Proberen alle neuzen dezelfde kant op proberen te krijgen ipv van het begin af aan mensen tegen elkaar opzetten. Ik mis de saamhorigheid in de persconferenties, in het begin nog iets maar nu compleet niet meer.

Dat maakte mij vanmorgen blij gestemt na het lezen van een toespraak van de Bundespresident. Het voelt voor mij menselijk:

Citaat:
Ik zie te veel ruzie en te veel onverdraagzaamheid tegenover andersdenkenden. Zwitserland is gebaseerd op tolerantie en diversiteit. En als we deze diversiteit niet langer als een rijkdom zien, maar als een bedreiging, hebben we een probleem in onze politieke cultuur.
Vooral in de sociale media stroomt het venijn. De reden hiervoor is niet alleen de pandemie; we bevinden ons momenteel in een verandering van tijdperk. Kunstmatige intelligentie, digitalisering, Industrie 4.0 - dat schrikt veel mensen af. En dan komt er een pandemie. Sommige mensen verliezen hun kompas. Hij ziet verplichte vaccinatie dan ook niet als de juiste weg. In plaats daarvan moet men respect hebben en luisteren - "ook naar de niet-gevaccineerden".

OleJon

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-22 12:51

Needje schreef:
Maar hoe gaat 2g nu anders zijn voor het heropenen dan 3g?
We zien dat het op het moment weinig uitmaakt of je wel of niet gevaccineerd bent om besmet te raken. En we hebben een variant die milder verloopt.
Ja er zullen mensen in het ziekenhuis komen.
Maar je maakt mij niet wijs dat 2g dat gaat voorkomen.
Mensen zoeken elkaar toch wel op. Iedereen is het zat.

Inderdaad

OleJon

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-22 12:53

Matheno schreef:
En wat me dan ook moeilijk lijkt; wanneer stop je dan met de 2G maatregel? Nooit?

Ik denk eerlijk gezegd niet dat dat weer stopt. Denk dat de toekomst zo word dat je altijd de qr code moet laten zien