Ervaring met vinted

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

pmarena

Re: Ervaring met vinted

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-22 10:17

Wat super balen zeg! Ik heb gelukkig honderden goede ervaringen tegen een handjevol niet zo goede ervaringen. Maar ik koop eigenlijk ook alleen maar na het zien van echt duidelijke foto's, daar zit hem toch vaak wel de clou hoor :j

We zijn hier de zolder aan het opruimen en ik vraag me een beetje af wat nu wel of niet de moeite waard is om te proberen te verkopen. We hebben diverse dozen met CD's en videobanden staan.....dat kan je wel eeuwig bewaren maar eerlijk is eerlijk: daar doen we natuurlijk nooit meer wat mee. Wat doen jullie met zulke dingen....?

Alja

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-22 10:20

Weggeef Hoek of kliko

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-22 10:26

Kliko vind ik zonde, vanochtend wel op weggeefhoek gezet maar dat duurt dan een poos voor het online staat weet je wel.

Charaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-22 11:40

Oei dat klinkt allemaal wel erg vervelend, tot nu toe hier alleen maar positieve ervaringen.

JoT

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-22 09:41

pmarena schreef:
Wat super balen zeg! Ik heb gelukkig honderden goede ervaringen tegen een handjevol niet zo goede ervaringen. Maar ik koop eigenlijk ook alleen maar na het zien van echt duidelijke foto's, daar zit hem toch vaak wel de clou hoor :j

We zijn hier de zolder aan het opruimen en ik vraag me een beetje af wat nu wel of niet de moeite waard is om te proberen te verkopen. We hebben diverse dozen met CD's en videobanden staan.....dat kan je wel eeuwig bewaren maar eerlijk is eerlijk: daar doen we natuurlijk nooit meer wat mee. Wat doen jullie met zulke dingen....?

Als je zoiets als 'gratis op te halen' op Marktplaats zet, dan ben je er in mijn ervaring snel genoeg vanaf. Gratis is een magisch woord wat dat betreft...

Urona447

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-22 23:42

Hier helaas ook een kledingpakket waarvan 7 kledingstukken onder de verf zaten, dus die mag helaas op mijn eigen kosten weer retour. Ik blijf dat zo irritant vinden van Vinted, ik kan er toch niks aan doen dat mensen beschadigde kleren versturen terwijl in de advertentie staat dat de kledingstaat goed is ?

De vorige keer kon ik ook op eigen kosten een neppe North Face jas terugsturen. Als koper heb je zo weinig voordeel aan Vinted.

Sjofel

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-22 23:46

Hier heb ik uiteindelijk ook de verzendkosten moeten betalen. Maar voor de rest wel mijn geld terug ondanks dat ik op alles is oké had gedrukt *\o/*

Moet je het tegenwoordig ook terug sturen als iets nep is ja? Dacht altijd dat je het dan niet verplicht was.

mariettek

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-22 00:35

Nep hoef je niet te retourneren. Als je kunt bewijzen dat het nep is (en de verkoper heeft geen bon) dan krijg je het geld terug en word je gevraagd om het artikel te vernietigen.

Neverland

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-22 12:39

Kan iemand mij vertellen of ik iets fout doe? Dit zie ik al 2 weken staan:
Afbeelding

Maar heb nooit een chat oid van Vinted gezien. Als ik op Dit probleem oplossen klik dan krijgt alleen de koper het geld terug en staat er niks over mijn geld.

tengeltje11

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-22 13:16

Jij bent verkoper? Is het pakje bij de koper aangekomen? Of verloren? Meestal moet je veel geduld hebben bij zoiets, maar krijg je uiteindelijk wel antwoord.

Nymeria
Helen Langehanenberg fan

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-22 13:50

Urona447 schreef:
Hier helaas ook een kledingpakket waarvan 7 kledingstukken onder de verf zaten, dus die mag helaas op mijn eigen kosten weer retour. Ik blijf dat zo irritant vinden van Vinted, ik kan er toch niks aan doen dat mensen beschadigde kleren versturen terwijl in de advertentie staat dat de kledingstaat goed is ?

De vorige keer kon ik ook op eigen kosten een neppe North Face jas terugsturen. Als koper heb je zo weinig voordeel aan Vinted.

Hier heb ik ook een beetje de schijt in gekregen. Nu 2 slechte ervaringen. 1 broekje ontvangen met op 2 plekken losse stiksels en een gat (en verkoper beticht mij van liegen, ook fijn) en een playmobil doos die als nieuw werd verkocht, geopend en alles los erin gegooid. Beide keren kan ik het op mijn kosten terugsturen, maar dan ben ik dus 1/3 van de aankoopprijs voor niks kwijt. Snap echt niet dat de verkoper er dan niet op wordt gewezen dat het product niet is zoals geadverteerd, in feite zijn zij aan het oplichten.

Verder gelukkig recent nog 1 hele fijne ervaring met iemand die het zsm heeft verstuurd zodat het als kerstcadeautje op tijd kwam, dus die overheersen gelukkig nog wel tot nu toe.

Neverland

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-22 14:08

tengeltje11 schreef:
Jij bent verkoper? Is het pakje bij de koper aangekomen? Of verloren? Meestal moet je veel geduld hebben bij zoiets, maar krijg je uiteindelijk wel antwoord.

Sorry, ja ik ben de verkoper en het pakketje is vermist volgens koper.

_Lorette_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-22 14:42

Ze hebben nog geen contact met je opgenomen over het pakketje? Als jij kunt beschrijven hoe het pakket eruit ziet, dan wordt er een onderzoek opgestart bij de bezorgdienst. Is je pakket kwijt (bevestigd door bezorgdienst), dan krijgen jullie allebei je geld terug.

Sharani

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-22 15:17

Hier na bijna 3 weken eindelijk bericht dat mijn pakketje uit Frankrijk in Nederland is. Het ziet er dus toch naar uit dat het aan gaat komen :) .

_MG

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-22 16:19

Mijn winterjas is gisteren aangekomen. Past perfect en voldeed aan beschrijving, erg blij mee!

jansje73

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-22 19:47

Ik had al een tijdje een Vinted account maar deed er eigenlijk niks mee omdat ik het in het begin niet zo goed wist hoe het allemaal werkt, nu weet ik het hoe het moet en werkt. Afgelopen week had ik 7 kledingstukken en een dressuursingel gekocht, waarvan ik er nu al 3 binnen heb gekregen, een hoodie en een joggingspak voor mijn jongste zoon zien er super goed en netjes uit zoals op de foto en beschrijving was en de dressuursingel ziet er ook goed uit. Op 5 kledingstukken zit ik nog te wachten, de meeste zijn al wel op de post gedaan en kunnen vanaf morgen of overmorgen binnen komen, bij de 1 kledingstuk die moet nog op de post gedaan worden maar hier stuur ik wel om de dag een bericht of het al gelukt is om het pakket op de post te doen.

Gisteren weer 3 kledingstukken een een dekbedovertrek gekocht, daarvan zijn al 2 op de post gedaan die verwacht ik over 2 a 4 dagen binnen te krijgen. Ik heb zelf een Fouganza winterjas uit Spanje gekocht die als het goed is morgen op de post gaat en ben benieuwd hoe lang het onderweg is, al mijn pakketten laat ik versturen naar een afhaalpunt, dat is echt goedkoper dan naar huis te laten versturen en de afhaalpunten zitten echt super dichtbij mijn huis.

Voor nu ben ik erg tevreden om de kledingen die ik al binnen heb gekregen en wacht af hoe alle anderen kledingstukken zullen zijn. Ook ga ikzelf kleding verkopen via Vinted.

Ik zit nu elke avond op Vinted om naar leuke en mooie te zoeken, dat zijn er natuurlijk heel erg veel. Ik vind het ook een leuke uitdaging om opzoek te gaan naar een leuke en mooie paardrijd set kleding te kopen.

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-22 22:50

Kak, overhemd verkocht aan iemand die ik het niet gun :=

Uiteraard stuur ik het gewoon op maar ik baal wel.

Inwonderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-22 00:10

jansje73 schreef:
, bij de 1 kledingstuk die moet nog op de post gedaan worden maar hier stuur ik wel om de dag een bericht of het al gelukt is om het pakket op de post te doen.

Daar zou ik niet harder van gaan lopen.

Bij mij blijft in de app staan dat ik 1 ongelezen bericht heb, ik heb inmiddels tot een paar weken terug alles geopend, maar ik krijg de melding niet weg, heel irritant. Want ergens ben ik ook bang dat ik een berichtje mis en ik wil wel graag van ‘m’n troep af’.

Caira

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-22 08:16

Homerrrrrrrr echt jongens, geen een pakket is er binnen een maand, mijn record is nu 70 dagen… Ik ga echt niet meer via hun laten bezorgen

Mo_86

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-22 08:48

Nog steeds m’n geld niet terug en Vinted reageert nergens meer op…

tengeltje11

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-22 10:21

Inwonderland schreef:
jansje73 schreef:
, bij de 1 kledingstuk die moet nog op de post gedaan worden maar hier stuur ik wel om de dag een bericht of het al gelukt is om het pakket op de post te doen.

Daar zou ik niet harder van gaan lopen.

Bij mij blijft in de app staan dat ik 1 ongelezen bericht heb, ik heb inmiddels tot een paar weken terug alles geopend, maar ik krijg de melding niet weg, heel irritant. Want ergens ben ik ook bang dat ik een berichtje mis en ik wil wel graag van ‘m’n troep af’.

Hier idem en heb ik enkele weken terug ook gehad. Is een fout bij vinted, vorige keer was dat 1tje plots ook weer weg.

foxy80

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-22 11:51

Urbanus schreef:
Kak, overhemd verkocht aan iemand die ik het niet gun :=

Uiteraard stuur ik het gewoon op maar ik baal wel.

Gewoon annuleren kan toch ook?

Ik heb een trui ontvangen, maar ipv Disney is het eigenlijk Primark. Vind het zo banketstaaf voor verkoper want ik ga niet uit van kwaad opzet, label in nek zegt inderdaad Disney, maar op kaartje dat eraan geprikt zit (trui is nog nieuw) staat Disney by Primark, en het label in de trui met wasvoorschriften zegt ook Primark.

Ik koop nooit Primark (onethisch geproduceerde meuk), dus wil dat die trui retour gaat, maar krijg ik dan mijn volledige geld terug? Volgens wat ik lees, als je een artikel ontvangt dat duidelijk anders is dan omschreven in de advertentie, draai je alsnog op voor de retourkosten. Lekker dit...

Neverland

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-22 07:02

Daar ging mijn streak met 5*. Vinted had besloten dat het pakket toch was aangekomen (en dat zei mijn gevoel ook al...). Ik heb mijn geld gekregen en zij is haar geld "kwijt". Nu heeft ze me 1* gegeven en eist ze haar geld terug. Heb gezegd dat ze zich bij Vinted moet melden maar ja, die hebben al besloten dat het pakket toch was aangekomen. :+

Ik vertrouwde het sowieso al niet. Iemand zonder reviews en toen ze het pakket het ontvangen had ze direct op de knop gedrukt dat er iets mis mee was (kwijt, in dit geval). Daar zaten nog geen 2 minuten tussen.

Adamootje

Woonplaats: Ik woon vlakbij de stad waar dit jaar de Sinterklaasintocht plaatsvond! ;)

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-22 07:07

Je kunt contact opnemen met Vinted om de onterechte 1* te laten verwijderen.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-22 13:17

Ja jeetje toch vind ik zulke situaties lastig altijd Y;(

Het is al met al toch ook weer niet zo heel onvoorstelbaar dat het gebeurt dat een koper de melding van Vinted ziet binnenkomen dat haar pakje is afgehaald. En dan meteen denkt "Hè daar klopt niks van...?!" en dan meteen op de knop drukt omdat ze helemaal geen pakje heeft afgehaald.

Dat zal net zo goed voorkomen als de situatie dat iemand op die manier probeert op te lichten.
Lijkt me een taaie baan hoor om bij iets als een Vinted helpdesk te werken :=