Algemeen Coronatopic #4

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-20 21:49

Andere mensen ook net zondag met Lubach gekeken? Hij was weer erg raak in de vergelijking met Duitsland en hoe we de 3e golf kunnen voorkomen.

tienus63

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-20 21:51

Maar hoe gevuld was die kerk de weken hiervoor, dat is imo net zo belangrijk.

Denk dat de middenstand of de gelovigen zich morgen wel achter de oren krabben.
Als kasboek open gaat, gaat de bijbel dicht zeggen wij altijd.

Ik zou er niet raar van op kijken als inkooppubliek van buiten het dorp, nu de Lidl, bakker, Boni etc links laat liggen.
Vooral de Lidl en de Boni zijn erg druk.
Staphorst is vanwege gratis parkeren en grote supermarkten erg in trek bij mensen uit Meppel
en omgeving.
Sommige Staphorsters wijken sinds corona uit naar omliggende dorpen voor hun boodschappen.

elnienjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-20 21:52

purny schreef:
Grapperhaus is nog steeds de minister van Veiligheid en Justitie. Dit heeft met veiligheid te maken van ons burgers.

Ze hadden die man moeten vervangen. Als ik 'm zie dan kan ik hem niet meer serieus nemen. Hij veegt zelf z'n reet af met de maatregelen en komt dan een ander de les lezen. :n

elnienjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-20 21:53

SusanH schreef:
Andere mensen ook net zondag met Lubach gekeken? Hij was weer erg raak in de vergelijking met Duitsland en hoe we de 3e golf kunnen voorkomen.

Ja, hij maakte ook gelijk gehakt van Rutte's slappe manier van regeren. :D
We hebben een leider die niet leidt en een volk dat niet volgt. :j

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-20 21:55

Lubach was inderdaad weer goed. :j
Dat schema vind ik nog niet zo’n gek idee. Dan weet iedereen waar hij aan toe is.

elnienjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-20 21:56

Shadow0 schreef:
Loretta schreef:
Die wet begint behoorlijk achterhaald te raken.

Grondwet, en op zich vind ik het ook niet zo'n succes, maar er zit wel een reden achter. (Daarnaast zijn de kansen om het te veranderen ongeveer 0 want no way dat CDA, CU of SGP dit gaan veranderen.)

elnienjo schreef:
Ze hadden religie nooit boven de wet mogen zetten. Gelijke monniken, gelijke kappen!

Soms word ik wel een beetje verdrietig van dit soort gemakzucht. Dat de religieuze vrijheid is opgenomen in onze grondwet heeft ook veel betekend. Ik vind het prima als de grondwet in dit opzicht zou veranderen, maar ik vind het zo frustrerend dat je al die honderden jaren geschiedenis aan de kant smijt zonder enig besef waar dat om ging.

De rituelen uit alle verschillende sprookjesboeken de dienst uit laten maken is gewoon niet zo verstandig. Geloven en bidden mag iedereen, maar je moet je in de eerste plaats houden aan de regels van de maatschappij. Als ze minder te vertellen krijgen is er ook geen reden meer om andersgelovigen te willen vervolgen tenslotte. Reduceer religie gewoon naar vrijetijdsbesteding ipv te behandelen als iets waar te allen tijden dwingend rekening mee moet worden gehouden.

veerledec

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-20 22:10

Fitzroy schreef:
veerledec schreef:
[quote="Fitzroy"
En nog een interessant plaatje over Europa. We doen het niet echt goed binnen Europa.

[ [url=m/PbPczX.png]Afbeelding[/url] ]
[/quote
Hoe komen ze aan 183? Ik kom rond de 130-140 als ik tel op het dashboard.

Ik denk dat het wel klopt. Als ik nu kijk zijn er 23,4 mensen positief per 100.000 mensen, dat betekent dus 234 per miljoen. Ervan uitgaande dat ze afgelopen week nemen kan het dus wel kloppen dat het nog 50 lager ligt. Of mis ik wat?

Het staatje telt het aantal per 100.000 over een week cumulatief. 23 vandaag, maar we stijgen, dus zeg even 20 gemiddeld per dag. Dan kom je op 140 uit.

België klopt wel aardig, is nu wel ietsje hoger, maar het kaartje zal niet van vandaag zijn.

daphne_xxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-20 22:11

SusanH schreef:
Snap niet waarom je wel met 600 in de kerk mag zitten maar ik niet bij de manege les van mijn eigen dochter mag kijken. Dan moet ik in de auto blijven. Te bizar voor woorden. En ook allemaal zingen. Want dat hoort bij de eredienst :+

Dat is niet helemaal waar Susan. Iedereen zit netjes op anderhalve meter van elkaar af en er mag NIET gezongen worden.
De eredienst is gelukkig ook krachtig zonder zingen. Ik ben blij met de kerk 1x in de maand, daar haal ik meer kracht en energie uit dan een avondje bij de kroeg zitten waar niemand zich aan de 1,5e m houdt

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-20 22:19

elnienjo schreef:
purny schreef:
Grapperhaus is nog steeds de minister van Veiligheid en Justitie. Dit heeft met veiligheid te maken van ons burgers.

Ze hadden die man moeten vervangen. Als ik 'm zie dan kan ik hem niet meer serieus nemen. Hij veegt zelf z'n reet af met de maatregelen en komt dan een ander de les lezen. :n

En dan? Midden in een crisis een nieuwe minister aannemen die nog niet half van alles op de hoogte is?
Volgens mij denk je dat het allemaal erg makkelijk is deze crisis. Zo makkelijk gaat het niet hoor en zeker niet in deze tijd

lenaa_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-20 22:20

daphne_xxx schreef:
SusanH schreef:
Snap niet waarom je wel met 600 in de kerk mag zitten maar ik niet bij de manege les van mijn eigen dochter mag kijken. Dan moet ik in de auto blijven. Te bizar voor woorden. En ook allemaal zingen. Want dat hoort bij de eredienst :+

Dat is niet helemaal waar Susan. Iedereen zit netjes op anderhalve meter van elkaar af en er mag NIET gezongen worden.
De eredienst is gelukkig ook krachtig zonder zingen. Ik ben blij met de kerk 1x in de maand, daar haal ik meer kracht en energie uit dan een avondje bij de kroeg zitten waar niemand zich aan de 1,5e m houdt

In Staphorst? Want daar ging het om.

daphne_xxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-20 22:23

lenaa_tje schreef:
In Staphorst? Want daar ging het om.

Ahh excuus, ik had dat niet helemaal begrepen dan zijn ze daar van de pot gerukt en niet slim bezig. Mag er ook zeker een consequentie aan zitten.
Gelukkig hier netjes overal goed geregeld. Mondkapjes op totdat je op je plek zit (omdat je dan niet overal 1,5e m kan bewaren)

Mjelleke

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-20 22:23

daphne_xxx schreef:

In Staphorst wordt wel gezongen, zal per kerk verschillen. Ik vind het niet verantwoord en het is niet uit te leggen.

daphne_xxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-20 22:28

Mjelleke schreef:
daphne_xxx schreef:

In Staphorst wordt wel gezongen, zal per kerk verschillen. Ik vind het niet verantwoord en het is niet uit te leggen.

Te bizar voor woorden oprecht. Duurt niet lang meer of het moet weer dicht...

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-20 22:29

daphne_xxx schreef:
SusanH schreef:

In Staphorst wordt wel degelijk gezongen. Dat ze afstand proberen te houden daar geloof ik. Maar 600 man tov 30 op andere plekken die geen kerken zijn is niet uit te leggen.

daphne_xxx

Re: Algemeen Coronatopic #4

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-20 22:31

Kan ik mij voorstellen dat je dat vindt. In dit geval is het sowieso krom want het ene theater mag wel meer dan 30 man binnen hebben en het andere niet ook zo iets scheefs

lenaa_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-20 22:32

daphne_xxx schreef:
Kan ik mij voorstellen dat je dat vindt. In dit geval is het sowieso krom want het ene theater mag wel meer dan 30 man binnen hebben en het andere niet ook zo iets scheefs

Waarom is dat krom? Hier moeten bedrijven zelf met een plan komen wat dus eventueel goed gekeud wordt. Als jij normaal plek hebt voor 1000 man vind ik dat niet gek.

daphne_xxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-20 22:36

lenaa_tje schreef:
daphne_xxx schreef:

Waarom is dat krom? Hier moeten bedrijven zelf met een plan komen wat dus eventueel goed gekeud wordt. Als jij normaal plek hebt voor 1000 man vind ik dat niet gek.

Ik vind dat zeker krom want dat ene theater mag door de weeks niet open voor meer dan 30 man maar op zondag wel omdat het dan een kerk is?

lenaa_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-20 22:39

Dat ben ik met je eens. Maar in je bericht lijkt het of je het over 2 theaters hebt.

daphne_xxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-20 22:41

lenaa_tje schreef:
Dat ben ik met je eens. Maar in je bericht lijkt het of je het over 2 theaters hebt.

Klopt, ander theater in hetzelfde dorp mag gewoon open

lenaa_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-20 22:44

daphne_xxx schreef:
lenaa_tje schreef:

Klopt, ander theater in hetzelfde dorp mag gewoon open

En daarmee bedoelde ik dat je dat verschil hier ook hebt. Als de 1 plek heeft voor 100 en de ander voor 1000 vind ik het niet gek dat een gemeente toestemming geeft dat er bij die van 1000 meer naar binnen mogen.

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-20 22:50

@veerledc, volgens mij maak jij een denkfout: je moet het cumulatieve niet met 7 vermenigvuldigen maar met 10 om het aantal per miljoen inwoners te krijgen.

veerledec

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-20 22:57

Fitzroy schreef:
@veerledc, volgens mij maak jij een denkfout: je moet het cumulatieve niet met 7 vermenigvuldigen maar met 10 om het aantal per miljoen inwoners te krijgen.

Uhm ja, ik moet ook geen Duits denken te begrijpen...al snap ik er nu helemaal geen jota meer van omdat België wel klopte in mijn hoofd :P. Wat is 'schnitt' dan? Volgens google niet iets waar ik iets mee kan.

Destination

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-20 22:58

veerledec schreef:
Fitzroy schreef:

Uhm ja, ik moet ook geen Duits denken te begrijpen...al snap ik er nu helemaal geen jota meer van omdat België wel klopte in mijn hoofd :P. Wat is 'schnitt' dan? Volgens google niet iets waar ik iets mee kan.

Schnitt is de afkorting van Durchschnitt, het gaat om het gemiddelde van de afgelopen 7 dagen.

veerledec

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-20 23:02

Ok, ik ben denk ik weer mee. Dan lijkt NL me nog wel wat laag zitten, maar daar wordt het allemaal niet beter van :P.

Wel opvallend dat België minder besmettingen telt maar wel drie keer zoveel ziekenhuisopnamen.

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-20 09:27

Trump inmiddels al weer bijna hersteld en zijn populariteit is gestegen. Jee wat een toevalligheden, vlak voor de verkiezingen.