Corona en vakantie

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Margoooo

Re: Corona en vakantie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-20 08:16

Wij zouden over twee weken ook met 7 pers (4 huishoudens) gaan, naar een 8 persoonhuisje dan wel. Park zei niets over de maatregelen, leek alsof ze vonden dat het door kon gaan. Mijn ouders en broers vonden dat "het ook gewoon moet kunnen". Ik heb vorig weekend al gezegd dat ik me er niet fijn bij voel, en na wat overleg hebben we omgeboekt.

Ik zou op je strepen staan bij het park, het mag gewoon niet. En vind het eerlijk gezegd nu ook echt niet verantwoord. Snap dat je vakantie wilt of er even tussen uit, maar doe dat dan met max 4, nog liever met zn 2en denk ik.

MarliesV

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-20 08:41

Maar Denise dan zit je toch met 5 huishoudens in 2 huisjes, 1 boeking of niet, je mag niet met zoveel huishoudens bij elkaar. Ook niet binnen je 'bubbel' (die in Nederland niet wordt gehandhaafd).

Alleen je eigen huishouden binnen 1.5 mtr en de rest niet, max 3 mensen op bezoek. En dan dus niet bij elkaar over de vloer, alles apart doen, niet aan 1 tafel eten enz. Lijkt mij geen haalbare zaak.

Natuurlijk is het aan een ieder zelf om dit te beslissen, maar dat soort weekendjes weg en groepen zijn precies de plekken waar de meeste besmettingen voorkomen, in huishoudelijke kring of op bijeenkomsten en feestjes in familiare kring.

elnienjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-20 08:42

Je mag je ook nergens met meer dan 4 volwassenen ophouden, dus je mag officieel niet eens samen in groepsverband gaan wandelen.

Denise_Storm

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-20 09:01

MarliesV schreef:
Maar Denise dan zit je toch met 5 huishoudens in 2 huisjes, 1 boeking of niet, je mag niet met zoveel huishoudens bij elkaar. Ook niet binnen je 'bubbel' (die in Nederland niet wordt gehandhaafd).

Alleen je eigen huishouden binnen 1.5 mtr en de rest niet, max 3 mensen op bezoek. En dan dus niet bij elkaar over de vloer, alles apart doen, niet aan 1 tafel eten enz. Lijkt mij geen haalbare zaak.

Natuurlijk is het aan een ieder zelf om dit te beslissen, maar dat soort weekendjes weg en groepen zijn precies de plekken waar de meeste besmettingen voorkomen, in huishoudelijke kring of op bijeenkomsten en feestjes in familiare kring.

Max 3 mensen op bezoek, die mogen allemaal uit andere huishoudens komen. Dus met jezelf erbij: 4 verschillende huishoudens. Verspreid over 2 huizen betekent dat een er 4 huishoudens per huis mogen, dus 8 huishoudens totaal. En nee, dat is niet omdat ik het wil, maar omdat dit het beleid van RIVM is en het vakantiepark daaraan vasthoudt.

Waar haal jij de info vandaan dat je binnenshuis met mensen op bezoek niet mag eten? Dan kan ik dat nog als argument naar het vakantiepark gebruiken.

We moeten 90% van het bedrag betalen als we annuleren.

elnienjo schreef:
Je mag je ook nergens met meer dan 4 volwassenen ophouden, dus je mag officieel niet eens samen in groepsverband gaan wandelen.

Dat is ook nog ons grootste punt: we kunnen dus niks met zn allen ondernemen. En dan bedoel ik heus niet dat we hutjemutje met elkaar gaan borrelen, maar gewoon een strandwandeling met afstand in de buitenlucht kan dus al niet meer (de hele reden dat we naar Texel gaan, lekker wandelen met de honden erbij en daarna opwarmen met warme chocolademelk). Maar helaas...

MarliesV

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-20 09:15

Nee, je mag wel eten met elkaar uit hetzelfde huisje officieel, maar aan een standaard eettafel kan je met +2 huishoudens nooit 1.5 mtr afstand houden, of je moet een achterlijk grote tafel hebben. Maar dat verwacht ik niet in zo'n huisje.

Tja technisch mag het inderdaad, je kan alleen niet met elkaar (2 huishoudens laat staan 2 huisjes/5 huishoudens) eten of andere zaken ondernemen.

elnienjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-20 10:45

Je mag met 4 mensen aan een tafel. Dus met 2 stellen kan dat. Maar geen mixed gezelschap, dus niet halverwege de dag van gezelschap switchen.

Sure_lee

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-20 11:59

Zo, het lange weekend naar winterberg op mijn verjaardag heb ik geannuleerd. Heb er een voucher voor gekregen. Als deze ellende voorbij is dan heb ik 2 vouchers liggen. Lekker vooruitzicht haha.
Voor mijn verjaardag heb ik nu 2 nachtjes een hotel in NL geboekt. Kunnen we toch lekker uit eten. Voor de rest zitten we in een omgeving met veel wandelmogelijkheden dus dat gaan we mooi de hele dag doen.

Kelpla

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-20 12:03

Wij gaan elk jaar met een groep vrienden (30 personen) een weekend weg in een groot huis. Dit hebben wij vorig jaar al geboekt maar uiteraard gaan wij dit annuleren. Krijgen alleen helaas totaal geen medewerking van de eigenaar van het huis. Ze kunnen ons het aanbieden dus krijgen geen vergoeding of iets. Ook heb ik gevraagd of we het kunnen doorzetten naar volgend jaar, maar nee.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-20 12:22

Nou...

Ik heb over een goede week dan eindelijk mijn 3 weken welverdiende vakantie. Gaande van een reis naar Nepal naar familiebezoek in Frankrijk wordt het hoogstwaarschijnlijk een staycation waarbij alle horeca dicht is en met wat pech nog een "lockdown-light" er bovenop #) Want daar is nu in België discussie over.

Voor onze reis naar Nepal hebben we gelukkig annulatie van de reis en vouchers voor de vluchten. Tante vindt het jammer maar begrijpt het wel. We mogen wel op eigen risico naar rode zone reizen (wat Frankrijk nu is) maar we kunnen ons niet meer laten testen bij thuiskomst wegens overbelaste labo's als je symptoomvrij bent. Dus verplicht 10 dagen quarantaine in de plek. Kortom, het is amper de moeite om dan daarheen te gaan ivm reistijd.

En dan krijg je van die leuke opmerkingen van mensen "ja had je maar niet voor de zorg moeten kiezen, dan had je in het voorjaar van het mooie weer kunnen genieten" tot "ja jammer dan, moet je maar vakantie nemen als je wel weg mag". Ik denk niet dat mijn collega's dat leuk hadden gevonden, want dan hadden zij hun vakantie moeten opgeven :+

Gelukkig gaan we ons met een staycation ook nog wel wat kunnen bezighouden. Dan maar aan de grote poets :Y)

@Kelpla: jee meen je niet? Mogen jullie dan echt nog met zo'n grote groep samenhokken dat ze het kunnen aanbieden? Wie een beetje klantvriendelijk is zoekt toch een oplossing... Liever dit jaar dan een annulatie en terugkeer volgend jaar, dan nu laten doorgaan en je klant verliezen voor de jaren nadien (om over de slechte referentie nog maar te zwijgen)

Kelpla

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-20 13:59

@Varekaj, dat was ons idee dus ook. Dan weten ze zeker dat ze ons volgend jaar nog hebben. Nu natuurlijk niet meer. Enige medewerking hadden we toch wel verwacht.

Sure_lee

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-20 14:38

Kelpla schreef:
Wij gaan elk jaar met een groep vrienden (30 personen) een weekend weg in een groot huis. Dit hebben wij vorig jaar al geboekt maar uiteraard gaan wij dit annuleren. Krijgen alleen helaas totaal geen medewerking van de eigenaar van het huis. Ze kunnen ons het aanbieden dus krijgen geen vergoeding of iets. Ook heb ik gevraagd of we het kunnen doorzetten naar volgend jaar, maar nee.

Wat bijzonder zeg.

lenaa_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-20 17:53

@varakej ik vind gequote stukje hieronder sowieso bijzonder. Ik werk niet in de zorg maar voor het voorjaar echt niet rustig qua werk dus dat slaat nergens op.

Citaat:
En dan krijg je van die leuke opmerkingen van mensen "ja had je maar niet voor de zorg moeten kiezen, dan had je in het voorjaar van het mooie weer kunnen genieten" tot "ja jammer dan, moet je maar vakantie nemen als je wel weg mag". Ik denk niet dat mijn collega's dat leuk hadden gevonden, want dan hadden zij hun vakantie moeten opgeven :+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-20 19:09

België heeft complete Lockdown gehad, heel veel mensen zaten dus gewoon fulltime thuis wegens tijdelijke werkloosheid. Of zoals schoonbroer, die kon thuis werken maar als zijn werk klaar was had hij vrij. Die sjeesde er dus steeds alles voor de middag doorheen.
Schoonzus moest maar 3 dagen/week werken, de rest tijdelijk werkloos.

Die riep vandaag ook weer "zet iedereen ff weer 2 weken in Lockdown, dan is dat beestje weg en heeft iedereen de batterijtjes weer opgeladen".

Laat duidelijk zijn dat zij niet in een essentieel beroep zit :P

lenaa_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-20 19:23

Varekaj schreef:
België heeft complete Lockdown gehad, heel veel mensen zaten dus gewoon fulltime thuis wegens tijdelijke werkloosheid. Of zoals schoonbroer, die kon thuis werken maar als zijn werk klaar was had hij vrij. Die sjeesde er dus steeds alles voor de middag doorheen.
Schoonzus moest maar 3 dagen/week werken, de rest tijdelijk werkloos.

Die riep vandaag ook weer "zet iedereen ff weer 2 weken in Lockdown, dan is dat beestje weg en heeft iedereen de batterijtjes weer opgeladen".

Laat duidelijk zijn dat zij niet in een essentieel beroep zit :P

Maar ook in een niet essentieel beroep kan je wel thuis werken? Of zaten alle mensen niks te doen. Dat vind ik moeilijk te geloven.
Ik zat thuis maar echt niet uit mijn neus te vreten. Vond het zwaarder dan op m’n werk.

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-20 19:41

Ik zou dit weekeind met 7 vriendinnen naar een huisje van de Roompot gaan.
Wij hebben dit vorige week geannuleerd. We krijgen geen geld terug of een voucher, we konden alleen dit weekeind verzetten. Wij hebben nu geboekt voor eind maart en we moesten natuurlijk wel bijbetalen :D

Sure_lee

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-20 19:43

Jeetje.
Dan heb ik wel geluk dat ik steeds gewoon vouchers krijg. En van de wintersport in maart heb ik het geld teruggekregen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-20 19:58

Nee tuurlijk niet lenaatje, er zijn meer dan genoeg mensen die gewoon doorgewerkt hebben of van huis uit. Maar er zijn er blijkbaar ook die wel gewoon thuis zaten en door alles heen gefietst zijn als lekker extra veel vakantie.

Dilemma: in Frankrijk zijn er 36 extra departementen waar de avondklok ingaat. Tante woont in een departement waar ze nog niet ingevoerd wordt, maar dat department zit wel omringd door allemaal departementen waar ze wél in voege gaat. Dus ALS we gaan, zullen we voor alles goed moeten rekening houden wat binnen departement ligt en wat niet. Al kan dat natuurlijk wel leuke verrassingen omvatten omdat je dan misschien op plekken terecht komt waar je anders niet naartoe zou gaan.

Lolaliza

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-20 20:10

Geen snuggere uitspraak van je schoonzus ..met 2 weken lockdown is het virus echt niet weg ( en er blijven altijd essentiële beroepen actief daar kan je niet omheen)
Met 4 a 6 weken krijg je de besmettingen aanzienlijk naar beneden maar daarna moet je ook alles weer geleidelijk openen zoals in maart

Was het maar zo :+

lenaa_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-20 20:13

Varekaj schreef:
Nee tuurlijk niet lenaatje, er zijn meer dan genoeg mensen die gewoon doorgewerkt hebben of van huis uit. Maar er zijn er blijkbaar ook die wel gewoon thuis zaten en door alles heen gefietst zijn als lekker extra veel vakantie.

Dilemma: in Frankrijk zijn er 36 extra departementen waar de avondklok ingaat. Tante woont in een departement waar ze nog niet ingevoerd wordt, maar dat department zit wel omringd door allemaal departementen waar ze wél in voege gaat. Dus ALS we gaan, zullen we voor alles goed moeten rekening houden wat binnen departement ligt en wat niet. Al kan dat natuurlijk wel leuke verrassingen omvatten omdat je dan misschien op plekken terecht komt waar je anders niet naartoe zou gaan.

Dat zal maar dat percentage zal niet enorm zijn. Hier ken ik ook wel mensen die niet konden werken maar dat betekende ook geen geld. Dat vind ik veruit van ontspannend.

Als jij het aandurft en er het positieve van in ziet zou ik gaan.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-20 21:35

Geluk is dat het bij familie is en we dus echt wel last minute kunnen beslissen. Dus donderdag om zondag erheen te vertrekken zeg maar.

La Palma is nog groen maar daar wil vriend niet heen haha. Denk ook niet dat we daarheen mogen :Y) vanuit ons mooie rooie landje.

En nee, schoonzus is niet altijd even scherp op dat soort dingen. Ik vind het bijvoorbeeld ook doodzonde dat horeca weer dicht is hier maar dat de rest qua funshopping dan wel weer kan bijvoorbeeld.

moonsparkle

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-20 21:37

La palma <3 alleen voelt het echt niet oké om te gaan vliegen, maar wanneer wel?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-20 21:52

Ja hoor es erheen zwemmen is me toch wat ver en frisjes in deze tijd van het jaar :+

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-20 22:17

Sure_lee schreef:
Jeetje.
Dan heb ik wel geluk dat ik steeds gewoon vouchers krijg. En van de wintersport in maart heb ik het geld teruggekregen.

Ik heb inmiddels 2 vouchers, van mijn geannuleerde vakanties in mei en juni.

Ik ben alleen het 1e weekeind van juli weggeweest met de paarden, deze ging door.
Verder alles geannuleerd.

De geannuleerde vakantie van mei naar Rhodos wil ik binnenkort opnieuw boeken voor mei 2021, maar is ongeveer 200 euro duurder nu (2 pp), dus zodra deze zakt in prijs, dan boek ik deze.

Es_ther

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-20 23:42

Varekaj schreef:
Ja hoor es erheen zwemmen is me toch wat ver en frisjes in deze tijd van het jaar :+

Flauw hoor :+

x_Jeanine_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-20 07:29

Weet iemand toevallig als je in NL een hotel geboekt heb of je dan moet reserveren voor ontbijt en diner?
Ga straks wel ff bellen met hotel, maar dacht misschien weet iemand het.

Ik zit volgende week voor cursus ver weg, vandaar hotel, ivm reistijd heen van bijna 2 uur en terug bijna 2 uur, 2 dagen achter elkaar