Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
MarliesV schreef:Maar Denise dan zit je toch met 5 huishoudens in 2 huisjes, 1 boeking of niet, je mag niet met zoveel huishoudens bij elkaar. Ook niet binnen je 'bubbel' (die in Nederland niet wordt gehandhaafd).
Alleen je eigen huishouden binnen 1.5 mtr en de rest niet, max 3 mensen op bezoek. En dan dus niet bij elkaar over de vloer, alles apart doen, niet aan 1 tafel eten enz. Lijkt mij geen haalbare zaak.
Natuurlijk is het aan een ieder zelf om dit te beslissen, maar dat soort weekendjes weg en groepen zijn precies de plekken waar de meeste besmettingen voorkomen, in huishoudelijke kring of op bijeenkomsten en feestjes in familiare kring.
elnienjo schreef:Je mag je ook nergens met meer dan 4 volwassenen ophouden, dus je mag officieel niet eens samen in groepsverband gaan wandelen.
Kelpla schreef:Wij gaan elk jaar met een groep vrienden (30 personen) een weekend weg in een groot huis. Dit hebben wij vorig jaar al geboekt maar uiteraard gaan wij dit annuleren. Krijgen alleen helaas totaal geen medewerking van de eigenaar van het huis. Ze kunnen ons het aanbieden dus krijgen geen vergoeding of iets. Ook heb ik gevraagd of we het kunnen doorzetten naar volgend jaar, maar nee.
Citaat:En dan krijg je van die leuke opmerkingen van mensen "ja had je maar niet voor de zorg moeten kiezen, dan had je in het voorjaar van het mooie weer kunnen genieten" tot "ja jammer dan, moet je maar vakantie nemen als je wel weg mag". Ik denk niet dat mijn collega's dat leuk hadden gevonden, want dan hadden zij hun vakantie moeten opgeven
Varekaj schreef:België heeft complete Lockdown gehad, heel veel mensen zaten dus gewoon fulltime thuis wegens tijdelijke werkloosheid. Of zoals schoonbroer, die kon thuis werken maar als zijn werk klaar was had hij vrij. Die sjeesde er dus steeds alles voor de middag doorheen.
Schoonzus moest maar 3 dagen/week werken, de rest tijdelijk werkloos.
Die riep vandaag ook weer "zet iedereen ff weer 2 weken in Lockdown, dan is dat beestje weg en heeft iedereen de batterijtjes weer opgeladen".
Laat duidelijk zijn dat zij niet in een essentieel beroep zit
Varekaj schreef:Nee tuurlijk niet lenaatje, er zijn meer dan genoeg mensen die gewoon doorgewerkt hebben of van huis uit. Maar er zijn er blijkbaar ook die wel gewoon thuis zaten en door alles heen gefietst zijn als lekker extra veel vakantie.
Dilemma: in Frankrijk zijn er 36 extra departementen waar de avondklok ingaat. Tante woont in een departement waar ze nog niet ingevoerd wordt, maar dat department zit wel omringd door allemaal departementen waar ze wél in voege gaat. Dus ALS we gaan, zullen we voor alles goed moeten rekening houden wat binnen departement ligt en wat niet. Al kan dat natuurlijk wel leuke verrassingen omvatten omdat je dan misschien op plekken terecht komt waar je anders niet naartoe zou gaan.
Sure_lee schreef:Jeetje.
Dan heb ik wel geluk dat ik steeds gewoon vouchers krijg. En van de wintersport in maart heb ik het geld teruggekregen.