Ergernis in het verkeer

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

fohadie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-24 17:03

pien_2010 schreef:
Nee het waren twee jonge slanke knappe agenten en heel erg vriendelijk. We zullen het ook nooit meer doen natuurlijk. We hebben echt geluk gehad.

Haha, zo zie je nooit een agent en besluit je eens burgerlijk ongehoorzaam te zijn, en zo zie je ze natuurlijk wel.

luuntje

Re: Ergernis in het verkeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-24 17:20

Pien geen selfie gemaakt met de agenten?

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-24 17:37

luuntje schreef:

_O-
Als je uit Frankrijk komt dan doe je dat echt niet. Ik ben als de dood voor de gendarmerie. Die doen zo naar. Dit was een verademing.
Als ik ooit hulp nodig heb zou ik wel naar de NL politie gaan maar nooit naar de gendarmerie. Ik ben er gewoon bang voor.

Siggislief

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-24 18:08

pien_2010 schreef:
luuntje schreef:

_O-
Als je uit Frankrijk komt dan doe je dat echt niet. Ik ben als de dood voor de gendarmerie. Die doen zo naar. Dit was een verademing.
Als ik ooit hulp nodig heb zou ik wel naar de NL politie gaan maar nooit naar de gendarmerie. Ik ben er gewoon bang voor.

Ik moest toch even opzoeken hoe de gendarmerie eruit ziet,
ik zou liever naast een politie agent staan dan naast de gendarmerie.

hagelslagJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-24 19:02

2 motorrijders en hun achterlijke inhaalactie
Ik wens ze een snelle dood maar dan wel zonder dat ze mij storen.
Het scheelde niet veel ivm tegenligger flauwe bocht etc

Morrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-24 19:37

volgens een auto forum was ik vandaag weer de ergernis van vele truckers:ik ben met de auto met caravan van Brabant naar huis gereden, ik rij dan 90 kmu. Dat is volgens het autoforum waar blijkbaar veel truckers zitten, irritant. Ik werd dan ook veel ingehaald door (grote) vrachtwagens, die volgens mij in Nederland 80 mogen, ik heb het nagezocht voor de zekerheid. Ik ga echt geen boetes rijden, ik rij gewoon ion de max. toegestane snelheid en als ze dan zo'n wagen vlak voor mij gooien, heb ik een slimme auto die zelf afstand houdt (ACC)

Nou ja, tot half september hebben ze geen last meer van me, dan ga ik weer zo'n ritje maken

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-24 20:34

Tja, eerlijk?
Als je continue ingehaald wordt door vrachtwagens zou je kunnen bedenken dat het wellicht beter is voor de doorstroom en het verkeer om even gas bij te geven en in ieder geval de snelheid van de vrachtwagens aan te houden.
Ik snap ze wel.

Morrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-24 20:50

Ik reed keurig in een rijtje vrachtwagens dat voortdurend werd ingehaald door andere vrachtwagens, die dus dik 100 reden. Zonder caravan pieker ik er niet over om tussen vrachtwagens te rijden.

Exitium

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-24 22:35

Reed je op de kilometerteller van je auto of op GPS?

hagelslagJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-24 22:46

Morrie schreef:
volgens een auto forum was ik vandaag weer de ergernis van vele truckers:ik ben met de auto met caravan van Brabant naar huis gereden, ik rij dan 90 kmu. Dat is volgens het autoforum waar blijkbaar veel truckers zitten, irritant. Ik werd dan ook veel ingehaald door (grote) vrachtwagens, die volgens mij in Nederland 80 mogen, ik heb het nagezocht voor de zekerheid. Ik ga echt geen boetes rijden, ik rij gewoon ion de max. toegestane snelheid en als ze dan zo'n wagen vlak voor mij gooien, heb ik een slimme auto die zelf afstand houdt (ACC)

Nou ja, tot half september hebben ze geen last meer van me, dan ga ik weer zo'n ritje maken

Het is soms heel erg moeilijk om de juiste/fijne snelheid te vinden qua vrachtauto's.

Ik vind het zelf ook vaak extreem moeilijk!
Ik zet vaak de cc op 84 of 85(met de vrachtauto)
Mochten ze mij in willen halen.
Jongens doe maar. Ik rij niet harder.
Het is mijn rijbewijs het is mijn geld wat weg is als ik een boete krijg.

Wat wel handig is, geef ze een groot Licht seintje als ze je voorbij zijn.
Hierdoor gaan ze uiteindelijk je minder afsnijden(niet alle, maar sommige).

NoTwixLeft

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-24 23:42

Zaterdagochtend en vanavond een van m'n motorleerlingen op een haar na gemist op de auto(snel)weg. Blijkbaar is bijna iemand dood beter dan ff dat hoofd bewegen om je spiegels en dode hoek te checken....

En daarnet (ik op weg naar huis met lesauto) in gehaald worden door iemand bij een inhaal verbod, die vond 53 (gps) te langzaam bij wegwerkzaamheden met max 50. Toen er weer 80 gereden mocht worden bleef deze pannekoek 64 rijden. Daar ook inhaalverbod, dus ik moest ook die snelheid aanhouden. -O- Eerst maar 10km harder willen voor 300m, en dan bijna 20km te langzaam blijven rijden voor 5km. Waarom haal je dan überhaupt in? ;(

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-05-24 07:31

Dat soort koekenbakkers zijn inderdaad echt een ergernis notwixleft.

Ik vind mensen die in een file constant van baan wisselen ook een ergernis en overigens ook mensen die ervoor zorgen dat in de file 3 banen stil of bijna stil komen te staan, omdat ze de 2de baan en regelmatig dus ook baan 3 blokkeren omdat ze op het laatste moment toch de afslag nog willen nemen waar het dus vaststaat.
Iedere dag weer op hetzelfde punt.

JPitty
Lid Nieuwsredactie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-24 15:27

Zijn kuddes scholieren die met meer dan 2 naast elkaar blijven fietsen en ook nog even de kudde willen inhalen op een tweerichtingspad ook een ergernis? Zat gisteren weer bij enkele van die types vanuit tegengestelde richting zowat in de spaken. Nou, dan heb ik nieuws voor je... Ik blijf gewoon op mijn rijstrook fietsen en ga niet de berm in. Jij wilt inhalen, dan zoek je ook maar een moment uit dat het kan en dus niet als er tegenliggers aankomen.

Of kiddo's (10-12 jaar) die eerst snel, dan weer langzaam en dan weer snel voor je fietsen op het fietspad...

NoTwixLeft

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-24 18:14

Irritatie op dit moment; m'n vriend. We zijn in de UK en ik moet er iedere keer op wijzen dat ie rechts moet kijken op een rotonde. Andere kruispunten gaan beter, maar ik had graag m'n extra pedalen uit de lesauto gehad... :') Zal morgen vast beter gaan, we zijn pas 2 uur op Engels bodem =:)

luuntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-24 11:14

Argh afgesneden worden door bejaarden die vervolgens niet doorrijden.

Op de terugweg dikke BMW voor mij. Knipperlichten werden niet gebruikt.
En 60 rijden op een 80 weg vond bejaarde ook leuk.
Ik dan weer niet.

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-24 11:27

Ik moest gisteren invoegen op de snelweg achter een vrachtwagen, die serieus niet harder dan 40km/h ging toen hij ging invoegen. Hele combinatie ging ook heen en weer op een verder rechte weg. Misschien te zwaar beladen? Ik vond het vrij link in ieder geval, want op dat stuk komt de rest van het verkeer gewoon met 100km/h (of harder..) eraan.

luuntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-24 13:32

Vrachtwagens kunnen weleens traag invoegen.
Maar 40 km/h is wel tergend traag.

hahahatsjoe

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-24 15:44

Een of andere malloot die me met 180 voorbij kwam scheuren en me vervolgens sneed omdat hij toch nog de afrit af moest.

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-24 17:00

Wouw dat is gevaarlijk hahahatsjoe.

Behalve heel heel heel druk verkeer voor ons in Nederland zijn we niets gevaarlijks of ergelijks tegengekomen afgelopen week. Morgen vertrekken we via Brussel naar Noord Frankrijk.

luuntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-24 17:17

Zo 180 km/h is wel heel hard.
Wat gevaarlijk.

Pien veilige terugreis.

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-24 19:50

luuntje schreef:
Zo 180 km/h is wel heel hard.
Wat gevaarlijk.

Pien veilige terugreis.

Bedankt
We gaan eerst met de zonen een lang weekend naar een plaatsje onder Calais. Dinsdag rijden we weer naar huis.

fohadie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-24 23:29

Geen ergernis, maar verwondering: ik ben op vakantie in Noord Ierland en de automobilisten zijn enorm vriendelijk voor voetgangers. Valt me echt enorm op. Dat gebeurt niet in de Nederlandse stad waar ik woon.

hagelslagJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-24 08:08

Wegwerkzaamheden bij wildeshausen.
Beide richtingen alsnog 2 sporen, maar de linker spoor begrenst op 2.1 m
Gaan er alsnog dikke auto's in halen...
Die hebben het natuurlijk niet kado gekregen van mij ~~}>
Daarna kwam een busje met een sleurhut.
En die is gewoon niet aan mij voorbij gekomen.
De weg was verdorie echt niet breder dan dat. Dus ik ben meer links gaan rijden zodat hij er absoluut niet langs kon.
2 km verder waren de wegwerkzaamheden ten einde... dus moest hij even geduld hebben.
De middelvinger heb ik in koop genomen :Y)

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-24 08:12

Twee keer agressief getoeter (dan schrik ik me rot) toen mijn man een overvolle rotonde op reed in Nl en een keer bij mij iemand die ver weg was op de snelweg waar ik op mijn gemak kon passeren maar dat pikte hij niet en gaf werkelijk vol gas met toeter signaal.
Manlief die toevallig had meegekeken was net als ik stomverbaasd. Dan ben je gewoon vervelend. Maar dat was alles in een week tijd inclusief reis gisteren naar Callais. Dus ik vind de mensen wel beleefd over het algemeen.

Hagelslag bizar dat ongeduld!!

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-06-24 10:34

Hagelslag en heb je met een meewarige glimlach terug gekeken? *lekker sarcastisch *

Ik schrik ook altijd enorm als er word getoeterd ( of dat nou naar mij is of niet) dus ik voel deze, Pien.

Vorige week reed ik een rotonde op, slecht zicht omdat de berm nog gemaaid moest worden. Ik was al op de rotonde en moest linksaf. Ik was net voorbij afslag 2 toen er nog 1 pijlsnel voor mij ging. Tot zover ok, want zulke gladiolen zijn er wel vaker. Maar vervolgens wilde degene die achter die pijlsnelle wagen zat ook nog voor mij de rotonde op. Tja dat past niet vriend, hij en ik remde tegelijkertijd en hij raakte mij daardoor net niet.
Ik was echt heel boos, maar vooral geschrokken, dus keek niet al te vriendelijk. Volgens mij dacht hij van het zal wel, zo zat hij erbij. Ook nog kinderen in de auto… Echt doe toch eens wat geduldiger, dat zijn je kinderen je toch wel waard.