Waar heb jij je vandaag aan geërgerd...? #3

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Fireheart

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-19 11:31

Cursebreaker, zoals ik al eerder zei moet jij jezelf en je gezin gelukkig maken en niet mensen die er compleet buiten staan :(:)
Ik weet hoe goed jij je inleest, je bent er elke dag elke seconden mee bezig! En ik weet ook hoe kundig jij bent.
En natuurlijk wordt het opletten (en veel schoonmaken _O- ), maar dat wordt het ook als je alleen een kitten of alleen een puppy neemt.

Niobe

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-19 11:33

Fireheart schreef:
Cursebreaker, zoals ik al eerder zei moet jij jezelf en je gezin gelukkig maken en niet mensen die er compleet buiten staan :(:)
Ik weet hoe goed jij je inleest, je bent er elke dag elke seconden mee bezig! En ik weet ook hoe kundig jij bent.
En natuurlijk wordt het opletten (en veel schoonmaken _O- ), maar dat wordt het ook als je alleen een kitten of alleen een puppy neemt.

Ja dit!
Ik zie echt niet in waarom het zo erg zou zijn. Hartstikke leuk toch!

cursebreaker

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-19 11:33

luuntje schreef:
Cursebreaker, ik zou die uitdaging wel aandurven.
Denk vooral dat het erg druk is, veel opletten en veel schoonmaken.

Ja klopt, het zal idd heel druk gaan worden voor me hihi!
Maar ik heb er wel vertrouwen in dat ik ze beiden met goede begeleiding tegelijkertijd een mooi huisje kan bieden en een mooi plekje in ons gezin. Heb voor beiden al uitgebreid voor onderzoek gedaan wat betreft alles wat er maar bij komt kijken ook qua kosten e.d. dus er zijn daar ook geen illusies over eigenlijk.
Toch is het zeker wel spannend ook hoor, maar het is voor ons wel een goed soort spannend zeg maar? haha.

En ik snap dat ieder het zijne ervan denkt hoor, helemaal prima.
Maar ik vind het wel jammer dat er zo aanvallend over gepraat moet worden want ze kennen ons langer als vandaag en zeker mijn schoonzus weet hoe goed ik over dit soort dingen nadenk en hoe goed ik me inlees over alles (en sure, inlezen alleen is niet genoeg en anders als ze er eenmaal zijn natuurlijk maar wel nog steeds een belangrijk onderdeel vind ik van het in huis halen van dieren)

Thanks Fireheart & Niobe
Klopt ook wel hoor, maar voelt toch rot om zo'n gesprek te voeren dan met iemand.
Maar idd, ik moet zulke dingen echt leren van me af te zetten haha. Zeker omdat mijn schoonzus in 't algemeen ook gewoon heel irritant kan zijn en ik me pertinent eigenlijk niks wil aantrekken van wat ze zegt :')

Niobe

Re: Waar heb jij je vandaag aan geërgerd...? #3

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-19 11:38

Ja leuk spannend inderdaad!!
Toen we met mijn moeder voor haar een kitten gingen ophalen terwijl ze ook al een ouder hondje heeft, was dat ook spannend. Het is toch afwachten of dat wel goed gaat. En die zijn nu hartstikke dikke vriendjes, echt heel leuk!

En jou mini’s groeien samen op, alleen maar beter. Zul je misschien wel even je handen aan vol hebben, maar je klinkt ook niet alsof het zomaar even een spontane actie is. Je bent gewoon goed bezig en komt zeker goed!

Ik kan me zeker voorstellen dat zulke gesprekken in je nabije omgeving dan heel erg beroerd zijn ja...

Fireheart

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-19 11:39

Ah joh, er zijn ook mensen die 5 baby’s tegelijk opvoeden terwijl ze ook al een peuter hebben rondlopen.
Laat het los laat het gaaaaan, dit word hartstikke leuk :))

En wat Niobe ook zegt, zó leuk voor ze om samen op te groeien

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-19 11:45

Wij hebben altijd honden en katten gehad vroeger. Ik vind het 'makkelijker' dan 2 katten in huis nemen of 2 pups. Niets van aantrekken dus!

hagelslag

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-19 11:48

Dat mijn buikgevoel gelijk had

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-19 12:23

cursebreaker schreef:
Dat m'n schoonzus me erg naar aansprak en vrij aanvallend ook en ik daar echt gigantisch van baal nu pff. Nu weet ik, gezien de situatie die er waarschijnlijk gaat komen thuis, dat meer mensen haar mening gaan delen erover (ook mensen die er wel heel leuk op reageren) maar alsnog: je hebt geen idee hoe en wat ik doe om me in te lezen en voorbereiden en dat ik geen illusies heb over het feit dat het alleen maar rozengeur en maneschijn zou zijn.

Maar goed, ik weet dat mensen het hunne ervan gaan denken en dat moet ik Echt proberen los te laten want het is ons leven natuurlijk. Ik was zo enthousiast bezig ermee en dit geeft me echt een heel naar gevoel nu, bah.

Voor de mensen die wat meer willen weten
Spoiler:
We willen heel graag met onze nieuwe pup ook een kitten mee naar huis nemen (eerlijk gezegd zien we ook de kitten nu al als onderdeel van ons gezin, net als de pup) en ze samen laten opgroeien. De kitten zit bij dezelfde fokster en is een week ouder als de pup. Geen illusies over dat het zwaar gaat worden, maar wel positief dat ik met goed begeleiden ver ga komen met ze. Ik werk niet dus ben echt heel veel thuis om me bezig te houden met de opvoedingen van beide samen als ook van beide apart.

Laat de 'is het wel slim??' opmerkingen maar komen. zucht :')

Ik snap niet dat mensen daar een probleem van maken. Super leuk toch, 2 baby’s in huis <3

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-19 12:24

Al nam je 8 puppy's en 6 kittens tegelijk. Is toch jouw probleem. _O-

Mandarijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-19 12:26

Lau schreef:
Mandarijn schreef:
De vogels. :')

Neem katten dan blijven ze weg

Ze zitten in huis dus dat helpt niet helaas. -O-

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-19 12:26

Dat ik de regen onderschat en zeiknat thuis gekomen ben vanuit het werk :+

cursebreaker

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-19 12:29

MarlindeRooz schreef:
Al nam je 8 puppy's en 6 kittens tegelijk. Is toch jouw probleem. _O-

hahahaha ja, true that :')

Ze vergelijkt het opvoeden van onze pup dan bv. ook met de periode van haar herder pup en hun toen 6 jarige kind. Haar herder pup had HD en ED vanaf pup af aan dus moet je sowieso al heel anders bezig zijn qua beweging met je hond in combinatie met een kind. In principe is een 6 jarig kind geen dom ei en kun je met begeleiding gewoon een kind hebben die dan redelijk verantwoord met dieren weet om te gaan als je hem overal goed bij betrekt en over informeert e.d. Gelukkig is onze zoon daar erg in geïnteresseerd ook :) Daarnaast is haar toen 6 jarige kind dus ook echt niet te vergelijken met mijn 6 jarige kind, wie nu al heel enthousiast met ons bezig is in de voorbereiding en we veel praten al over hoe het gaat zijn qua opvoeding en beweging e.d. en vind hij zijn taak als 'grote broer' nu al erg belangrijk, voor zowel de pup als kitten. Dus ik maak me echt 0,0 zorgen over hoe onze zoon ermee omgaat straks - ik denk dus heel erg verantwoordelijk en zeker gezien zijn leeftijd ook nog. Dus eigenlijk moet ik dat soort mensen en hun negativiteit echt afsluiten maar op dat moment toenstraks voelt dat gewoon heel naar als ze dan zo doen. (Tuurlijk blijven we altijd goed opletten en gaan we nergens vanuit enz hoor, maar dat is ons gevoel wel wat we er nu bij hebben; dat het gewoon goed gaat komen allemaal :)

@DeMolenhoek
Zo dachten wij idd ook. We zijn ons echt wel bewust van het feit dat ik politie agente mag zijn de komende tijd hahaha maar het voelde voor ons gewoon al meteen goed, die gedachte van hun beiden aan ons gezin toe te voegen. Maar als mensen dan zo tegen je praten en geen enkel positief ding zeggen (behalve: ja voor de pup en kitten is het leuk, MAAR... of 'laat je door mij niet tegenhouden, MAAR...) geeft dat wel echt even een rot gevoel. Dat ieder er het zijne van denkt prima en als je zorgen hebt kun je dat best kenbaar maken, maar als je tegelijkertijd ook weet hoe goed we ons voorbereiden en dat we dit echt niet impulsief besloten hebben (ik roep al jaren dat ik ze samen wilde en samen wilde laten opgroeien en toevallig blijkt de situatie nu ook gewoon zo gelopen te zijn) snap ik niet waarom je zo moet doen, brr... Ik ben voorlopig dus wel even klaar met haar :')

Castilja

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-19 12:33

Ik zou me ook geen zorgen maken over wat anderen vinden hoor, jij hebt tenminste twee babydiertjes <3
Ik erger me aan het feit dat er een beetje is ingeslopen dat ik mijn bijbaan niet zo leuk meer vind en stiekem aas op een baantje ergens anders, maar dat ik nog flink wat diensten te draaien heb op mijn huidige werk. Nu ik heb bedacht dat ik misschien weg wil vind ik het meteen minder leuk om te gaan :')

Amandavd

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-19 12:33

Tsja, iedereen heeft recht op zijn eigen mening en nu wij zelf een hond hebben, een echte haaibaai als pup, zou ik dat ook nooit doen, ik kwam met 1 pup zonder kinderen al ogen tekort. Maar het is jouw keuze. Je mag toch ook rustig tegen die mensen zeggen dat je hun mening waardeert maar dat je bij jouw keuze blijft?

cursebreaker

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-19 12:35

Amandavd schreef:
Tsja, iedereen heeft recht op zijn eigen mening en nu wij zelf een hond hebben, een echte haaibaai als pup, zou ik dat ook nooit doen, ik kwam met 1 pup zonder kinderen al ogen tekort. Maar het is jouw keuze. Je mag toch ook rustig tegen die mensen zeggen dat je hun mening waardeert maar dat je bij jouw keuze blijft?

O, maar dat zeg ik ook hoor.

Ik heb al duidelijk gemaakt dat ik idd 'me niet door haar laat tegenhouden' en in geuren en kleuren verteld waar we mee bezig zijn enz < op een normale manier haha. Mijn schoonzus staat er om bekend niet heel subtiel te zijn, snel beledigd te zijn enz. dus het is niet de eerste keer dat ik me zo voel bij haar.

Maar het was wel even een erger puntje van mij vandaag dus dat kon ik dan mooi even kwijt hier in het topic :)

cursebreaker

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-19 12:38

Castilja schreef:
Ik zou me ook geen zorgen maken over wat anderen vinden hoor, jij hebt tenminste twee babydiertjes <3
Ik erger me aan het feit dat er een beetje is ingeslopen dat ik mijn bijbaan niet zo leuk meer vind en stiekem aas op een baantje ergens anders, maar dat ik nog flink wat diensten te draaien heb op mijn huidige werk. Nu ik heb bedacht dat ik misschien weg wil vind ik het meteen minder leuk om te gaan :')

Ja, ik kan al niet wachten om die twee op te nemen in ons gezin.

Kan ik me voorstellen dat je nu je weet dat je weg wilt, niet meer graag gaat.
Toen ik ontslag nam bij mijn baan, was die uitwerk periode echt een regelrechte Hel gewoon.
Elke dag was echt zo'n enorme uitdaging om mezelf daar te krijgen, pff.
Ik denk wel dat dit gevoel idd nogmaals laat zien dan dat je eigenlijk wel de keus hebt gemaakt dan.
Ik hoop dat je in dat geval ook snel wat nieuws hebt :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-19 12:42

Ik heb nu een pup van 9 weken in huis met een dochter van iets meer dan een jaar. Inderdaad ogen op jou rug hebben, liefst meer dan 2 ook nog. Veel scheidsrechter want dochter eet brokken van de pup en de pup neemt speelgoed van ons dochter maar het is tegelijkertijd ook zo leuk <3

Afbeelding

cursebreaker

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-19 12:45

DeMolenhoek schreef:
Ik heb nu een pup van 9 weken in huis met een dochter van iets meer dan een jaar. Inderdaad ogen op jou rug hebben, liefst meer dan 2 ook nog. Veel scheidsrechter want dochter eet brokken van de pup en de pup neemt speelgoed van ons dochter maar het is tegelijkertijd ook zo leuk <3

[ [url=m/slO6wQ.jpg]Afbeelding[/url] ]

Oeh ja dat zijn ook zeker uitdagingen hihi
Onze zoon is nu 6 en gaat best al verantwoordelijk om met dieren, dus over hem maak ik me idd geen zorgen.
En je ziet idd ook veel mensen die met jonge kids, zoals jou dan bv, een pup in huis halen en dan heb je denk ik nog idd minstens zoveel meer ogen nodig als dat ik nu met een pup en kitten zou hebben ga ik zo vanuit omdat een kitten bv. wel sneller volwassen is als dat een kind op een leeftijd komt dat ze al echt verantwoordelijker zijn.

Maar wel leuk hoor, wat een snoezige foto van die twee samen <3 En zo mooi voor hun, die band wat ze nu al vormen. Ik lees zoveel dat jonge kids en pups echt een onbreekbare band krijgen, dat is toch geweldig! Ben nu al enthousiast voor mijn zoon ook en de band die hij dan hopelijk met pup en kitten mag gaan opbouwen.
Laatst bijgewerkt door cursebreaker op 09-08-19 12:46, in het totaal 1 keer bewerkt

Nyaleti

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-19 12:46

Dat ik geld te kort kom voor de paarden -O- ze moeten beide naar de hoefsmid, de tandarts en de osteopaat, daarbij komt een duur dierenarts onderzoek en medicatie van 60 euro per maand.
Iemand tips voor hoe je het winnende kraslot kan vinden? :+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-19 12:48

Ze zijn inderdaad nu al beste maatjes :j Wij hebben nog een hond van 2,5 en die worstelt nog altijd met het feit dat niet alle aandacht meer voor haar alleen is sinds onze dochter er is. Zij moet dus ook niet echt van haar weten. Terwijl ze voor de pup direct onderdeel van het gezin was en er bij hoort. Die ziet haar dus even graag komen als ons, terwijl onze oudste hond haar het liefste ziet vertrekken :')

Ik heb er het volle vertrouwen in dat het goed komt met de pup en de kitten!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-19 14:26

Geblaat van mensen die onzin als feiten presenteren terwijl ze werkelijk geen idee hebben waar ze het over hebben. 8)7

Escamilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-19 14:58

Dat ik zit te wachten op een pakketje maar er bij de track & trace geen bezorgtijd aangegeven staat.. En ik moet zo eigenlijk weg naar de verjaardag van m'n broer

xPabloBokt
Fotograaf

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-08-19 17:18

Dat ik na een kwartier poging tot huishouden doe met een verkrampte nek en het zweet overal weer op de bank gestrand ben.

Klotelijf. Ben 22 en het werkt nooit mee.

En mijn vriend die er nu even mee komt dat er om 19.00 een kennis komt om iets aan onze meterkast te doen. Ik sta op standje huisvrouw en ik zie er dus niet uit. En ik haat dingen waar ik me niet op voorbereid heb, helemaal als het in mijn eigen huis is

Valerie93

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-19 19:20

Plotselinge vliegenplaag in huis. Alleen op de ramen aan voorkant. Bovenbuurman hetzelfde

Waarschijnlijk dus een muis dood gegaan tussen het plafond/vloer.

Questquedit

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-19 19:36

Aan een collega die ZO negatief is en zo traag, waardoor ik lekker van 6:45-19:00 heb gewerkt.