Dingen die je je af vraagt deel 3!

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-20 22:29

Froukje schreef:
Liesje1611 schreef:
Het is imo juist logisch om veel te bestellen nu? := Het advies is blijf binnen, dus ja ik bestel veel kleding, schoenen (je moet wel op vrijdagavond in je beste kleding naar de woonkamer natuurlijk), huishoudelijke dingen, opbergboxen etc.. Ik kan t allemaal wel in de winkels gaan halen maar dat is nu juist niet de bedoeling. En ik draag graag mn steentje bij om de economie draaiende te houden :j

Mwah. Wij hebben zo'n 2x meer pakketjes te verwerken dan met kerst. Ik vind het toch vrij bizar.. Bestellen als je iets nodig hebt prima maar bestellen omdat je je verveelt?

Maar wie ben jij om te bepalen dat het onzin is om uit verveling iets te bestellen?

Zeker als het pakket iets bevat wat de verveling tegen zal gaan.
Goed voor de economie en de mentale gesteldheid van de koper/ontvanger...

Froukje
Forever young

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-20 22:33

Nee hoor. Ik vind het onzin dat iedereen heel hard roept dat we vooral massaal allemaal moeten binnen blijven en vervolgens allemaal dingen gaan bestellen. Enig idee hoeveel mensen er voor je aan het werk zijn om dat pakketje bezorgt te krijgen?

Imo kun je in zo'n geval ook niet boos worden op mensen omdat ze even de straat op gaan om het huis te ontvluchten.

Edit: Vind het trouwens wel onzin om 3x in de week ergens voor de deur te staan om vervolgens te horen dat er maar 1 oogpotlood of mascara in de doos zit.. Bestel dat gewoon in 1x ofzo. Stuk beter voor het milieu.

Maar goed, da's mijn mening. Ik was gewoon benieuwd waarom mensen ineens massaal gaan bestellen.

Janine1990

Re: Dingen die je je af vraagt deel 3!

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-20 22:48

Dat is toch niet aan de besteller? Vaak genoeg één bestelling in meerdere leveringen gekregen, was toch niet voorradig.

Denk dat je er goed aan doet om je oogkleppen wat wijder te zetten.

Weet je hoeveel mensen er voor jouw pak melk aan het werk zijn... Zo ken ik er ook nog wel een paar ;)
Een product dat massaal gebruikt wordt, maar eigenlijk helemaal geen noodzaak is voor het lichaam...

Silenna

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-20 23:09

Wie zegt dat ik impulsaankopen doe? :') ik heb juist net een goede baan, dus het budget om kwalitatief goede spullen te kopen. Daarnaasg ben ik net verhuisd dus ja: ik bestel opbergboxen, besteklades en krukjes bij de Blokker ipv erheen te lopen.
Het is imo of naar een fysieke winkel gaan, of bestellen. Dan kies ik (in deze tijd!) zo veel mogelijk voor bestellen. :j
En ik vind inderdaad ook dat als mensen 31 puzzels willen bestellen, ze dat moeten doen. Goed tegen de verveling en houdt meer mensen binnen. Plus je wilt toch niet dat de economie helemaal in elkaar klapt?

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-20 23:33

Vergeet niet dat die mensen met 31 puzzels straks geen druk op de ggz leggen.

deksel

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-20 23:36

Stel je voor: je loopt buiten met je vriend (relatie), op minder dan 1.5m afstand. En politie ziet dat. Krijg je dan een boete? Of hoe zit dat? Want in principe kan je dus een boete krijgen als je op minder dan 1.5m van elkaar loopt, maar als het je vriend is, is het toch een beetje raar?

Whale

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-20 23:41

deksel schreef:
Stel je voor: je loopt buiten met je vriend (relatie), op minder dan 1.5m afstand. En politie ziet dat. Krijg je dan een boete? Of hoe zit dat? Want in principe kan je dus een boete krijgen als je op minder dan 1.5m van elkaar loopt, maar als het je vriend is, is het toch een beetje raar?

Hierbij ga ik er vanuit dat jullie niet bij elkaar wonen? Wel goede vraag.

xSCWx

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-20 00:27

chantalboes schreef:
xSCWx schreef:
Kunnen ook zwaluwen zijn, die gaan op vliegen/muggen jacht.

Ik wil Jersey Shore family vacation vanaf aflevering 14 kijken (Ziggo heeft het niet automatisch opgenomen _-:( ), waar kan ik die terug kijken?

Een dag terug gaan in de tv gids (op je tv) en dan aanklikken en afspelen.

Het is helaas niet meer op tv...

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-20 02:24

Wanneer vindt Rawr mijn geheime bericht?

Jersey Shore staat op mtv zelf volgens mij

deksel

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-20 07:19

Whale schreef:
deksel schreef:

Hierbij ga ik er vanuit dat jullie niet bij elkaar wonen? Wel goede vraag.

Nee, we wonen niet bij elkaar. Op internet kan ik er ook niet echt iets over vinden :+.

Poek

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-20 08:15

Boetes zijn bij 3 personen of meer, dus als je naast je vriend loopt zal je geen boete krijgen

Ik stelde mezelf deze vraag 2 weken geleden ook :+

_Penotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-20 10:15

xSCWx schreef:
_Penotti schreef:
Als het zwaar schemert vliegt hier altijd iets pijlsnel wat voor de ramen. Alleen in de zomer.
Gisteren zag ik het weer voor het eerst.
Zijn dat vleermuizen?

Kunnen ook zwaluwen zijn, die gaan op vliegen/muggen jacht.

Die heb ik nog niet gezien of gehoord. Meestal zijn die ook weer direct bij ons in de stal.

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-20 10:26

Wij hebben er alweer een stuk of 5... Maar zou ook vleermuizen denken, al vraag ik me af of het al warm genoeg is voor die beestjes?

Ik heb ze nog niet gezien iig... Zwaluwen dus wel...

little_birdy

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-20 10:48

Froukje schreef:
Nee hoor. Ik vind het onzin dat iedereen heel hard roept dat we vooral massaal allemaal moeten binnen blijven en vervolgens allemaal dingen gaan bestellen. Enig idee hoeveel mensen er voor je aan het werk zijn om dat pakketje bezorgt te krijgen?

Imo kun je in zo'n geval ook niet boos worden op mensen omdat ze even de straat op gaan om het huis te ontvluchten.

Edit: Vind het trouwens wel onzin om 3x in de week ergens voor de deur te staan om vervolgens te horen dat er maar 1 oogpotlood of mascara in de doos zit.. Bestel dat gewoon in 1x ofzo. Stuk beter voor het milieu.

Maar goed, da's mijn mening. Ik was gewoon benieuwd waarom mensen ineens massaal gaan bestellen.

Dan moet je ander werk gaan zoeken als je je daarom druk maakt ;)
Je bent blijkbaar pakket bezorger dan is je werk pakketten bezorgen .
Moet je je niet druk maken dat je veel werk hebt lijkt me zo

Gini

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-20 10:56

Froukje schreef:

In plaats van 50 mensen die allemaal naar een fysieke winkel trekken voor hun aankopen is dat gereduceerd tot 2 pakketbezorgers. 50 mogelijke virusverspreiders versus 2, zie je de logica en zie je waarom online bestellen top is om te doen nu?

fohadie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-20 13:26

deksel schreef:

Volgens mij waren de persconferenties met Rutte en is de site van de rivm met veel gestelde vragen heel duidelijk?

Gezinnen en mensen die in 1 huis wonen hoeven geen 1,5 mtr afstand te houden. Jij woont niet met je vriend in 1 huis, dus moet je afstand houden. Nee, dat knuffelt niet lekker, maar waarom zouden de rivmregels niet voor iedereen gelden?

Daarnaast wordt het aangeraden om alleen naar buiten te gaan. Niet met het hele gezin, en als je perse met iemand naar buiten wilt met wie je niet in 1 huis woont, dan houd je 1,5mtr afstand. Zo niet, kun je idd een boete krijgen.

Ik ga nu ook niet samen met mijn man op pad, ookal wonen we samen. Dat doen we niet voor ons zelf, maar omdat het makkelijker is om 1,5mtr afstand van een medeweggebruiker te houden. Dus ik doe alleen boodschappen, alleen een frisse neus halen en alleen een stukje fietsen.

Ik_is_Ik

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-20 18:22

We komen er hier thuis niet uit. Help.

Is er eigenlijk verschil tussen een ober en een kelner en zo ja wat?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-20 18:42

Miekje1979 schreef:
We komen er hier thuis niet uit. Help.

Is er eigenlijk verschil tussen een ober en een kelner en zo ja wat?

Hetzelfde verschil als tussen toilet, wc en plee. ;)

Sodera

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-20 19:59

Een huishoudelijke vraag...
wij hebben van die brede luxaflex en het zijn vreselijke stofnesten..
Ik ben gisteren een uur bezig geweest met die krengen schoonmaken: een doekje en dan dus boven- en onderkant in een keer.

Zijn hier betere manieren voor?!

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-20 20:01

Sodera schreef:
Ik ben gisteren een uur bezig geweest met die krengen schoonmaken: een doekje en dan dus boven- en onderkant in een keer.

Zo'n fles waar lucht uit spuit of anders een swiffer?

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-20 20:02

Gleufjes in een lange/brede spons knippen, dan doe je er zo 3 of 4 tegelijk :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-20 20:08

Sodera schreef:

Een plumeau?

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-20 20:29

Sheran schreef:
Gleufjes in een lange/brede spons knippen, dan doe je er zo 3 of 4 tegelijk :)

Held... Ik heb zo geen zin om een tijd de wachten op zo'n ding van Ali

theadora99

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-20 21:36

Waaar zou ik kunnen solliciteren waar ze nu mensen zoeken wat geen kassa of vakkenvullen werk is? Als bijbaan/vakantiewerk.

Eske_B

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-20 21:43

theadora99 schreef:
Waaar zou ik kunnen solliciteren waar ze nu mensen zoeken wat geen kassa of vakkenvullen werk is? Als bijbaan/vakantiewerk.

Schoonmaken in de thuiszorg?