Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Poekkie schreef:Je haalt er best wel makkelijk uit wie echt krap zit en wie gewoon gierig is.
Poekkie schreef:Vind het dus best wel een ‘verheven’ mentaliteit als er nu mensen zouden aankomen met het argument dat je maar blij moet zijn met hun aanwezigheid terwijl ze wel gewoon prima verdienen.
Brainless schreef:Poekkie schreef:Je haalt er best wel makkelijk uit wie echt krap zit en wie gewoon gierig is.
Dus jij vindt het normaal om op mensen het label "gierig"en "arm" te plakken en ze daarover te (ver)oordelen?
Als ik "rijk" ben in jouw ogen hoor ik een minimaal bedrag te geven, want??
Zo blij dat wij gestopt zijn met verjaardagen.. houden wij nu nog meer geld over
Brainless schreef:Poekkie schreef:Vind het dus best wel een ‘verheven’ mentaliteit als er nu mensen zouden aankomen met het argument dat je maar blij moet zijn met hun aanwezigheid terwijl ze wel gewoon prima verdienen.
Dus als ik goed verdien en ik "mag" op je verjaardag komen, en ik geef 20E is dat in jouw ogen te weinig?
Echt?
De verjaardagen waar ik nog wel heen ga, daarmee hebben we onderling afgesproken geen geld/cadeaus meer te doen. Heerlijk is dat, niemand die wat verwacht en je wordt niet beoordeeld of je te weinig geeft vergeleken met je inkomen.
En het gaat dan echt om de gezelligheid en niet dat je als geldkoe wordt gezien.
Poekkie schreef:Als jij aankomt met steeds nieuwe auto, nieuwe kleren, mooie voltijds baan, kapper elke 2 weken, maar dan mijn hypothetische dochter alleen een kinderei geeft op haar verjaardag maak je imo wel een statement ja. Ik vind dat grof.
Brainless schreef:Poekkie schreef:Als jij aankomt met steeds nieuwe auto, nieuwe kleren, mooie voltijds baan, kapper elke 2 weken, maar dan mijn hypothetische dochter alleen een kinderei geeft op haar verjaardag maak je imo wel een statement ja. Ik vind dat grof.
Wat voor statement maak ik dan? Dat ik mijn zelf verdiende geld uit mag geven aan mijzelf?
Poekkie schreef:Dat die persoon voor jou geen bal waard is en gewoon komen al net op het randje zat van wat je wil doen.
Dus ja idd… dat je liever alles uitgeeft aan luxedingen voor JEZELF. Dat is de definitie van gierig toch?
corinep schreef:"Speeltuig voor in de tuin laten ontwerpen"
Jemig... ik heb niet eens een speeltuig in de tuin en de trampoline komt van Marktplaats. Dan ga ik daar echt geen bijdrage aan leveren...
En ik vind ook dat iedereen zelf mag weten waar ze hun geld aan uit geven.
Op kinderpartijtjes zie ik ook veel verschil, zelf vind ik 5 euro wel genoeg eigenlijk maar zie soms ook dingen van 15 euro gegeven worden.
Poekkie schreef:Als jij aankomt met steeds nieuwe auto, nieuwe kleren, mooie voltijds baan, kapper elke 2 weken, maar dan mijn hypothetische dochter alleen een kinderei geeft op haar verjaardag maak je imo wel een statement ja. Ik vind dat grof.
Kinke schreef:Poekkie schreef:Als jij aankomt met steeds nieuwe auto, nieuwe kleren, mooie voltijds baan, kapper elke 2 weken, maar dan mijn hypothetische dochter alleen een kinderei geeft op haar verjaardag maak je imo wel een statement ja. Ik vind dat grof.
Dat ligt eraan hoe oud dat kind dan is, als ze nog klein zijn dan zijn ze vast happy met een kinderei.
Vjestagirl schreef:Nou ja, je kunt ook besluiten dat je een kind geen groot cadeau geeft omdat ze erop die leeftijd toch geen besef van hebben. Veel van die dingen zijn China plastic, slecht voor het milieu, en belanden na twee weken in de hoek van de kamer omdat ze erop uitgekeken zijn. Kinderen doen nog aan consumeren, consuminderen moet je ze leren.
Dus als je ze iets geeft wat (ver)bruikbaar is, zoals een pakketje met wat snoep, of €5,- euro voor de spaarpot zodat ze leren sparen voor de dingen die ze willen hebben, dan is dat tot een jaar of 10 toch een prima cadeau?