Tinderavonturen deel 3: Swipen zonder strategie

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Rytir

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-18 12:15

Gevoelsmatig heb ik er niet veel vertrouwen in, kweenie waarom. Misschien omdat ik te veel ervan verwacht? Ik weet nu wel wat ik graag wel en niet zie in een relatie. Maakt het soms ook wat lastig, ik settel niet voor een beetje.

Met zo'n rare ex is hij misschien zelf ook een beetje rare kwibus Linda!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-18 12:15

Ik vind dat niet alleen beroepsdeformatie.
Nooit maar dan ook nooit dat ik mijn financiële onafhankelijkheid ga opgeven voor wie dan ook.

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-18 12:17

Tuurlijk kan het zijn dat iemand het buiten zijn schuld om niet makkelijk heeft.. maar ik ga daar geen financieel risico voor lopen.
Heel flauw gezegd, dat is reden nr 1 waarom ik niet ga samenwonen... Omdat ik niet nog een keer een huis wil verliezen.. En ik kan met geen mogelijkheid daar een oplossing voor bedenken.. dus als dat richting mij een dealbreaker is, dan is dat maar zo.

Daarom snap ik ook niet dat mijn ex ervanuit ging dat ik wilde samenwonen... :? ik heb breeduit geventileerd dat dat geen optie zou zijn.. en toch "ja maar jij ging aangeven dat je wilde samenwonen, en dat wilde ik niet"...
werkelijk waar echt sterf lekker :')

@linda: sjees echt... nee daar zit je op te wachten ook ... :n kan ie zn keffer niet bij zich houden..

Carlijn101

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-18 12:21

Yonker schreef:
He wat naar Linda :(:) Het zit je ook allemaal niet mee.

Nou als het allemaal goed voelt dan denk ik dat je vanzelf concessies maakt. Maar goed dat gevoel is er niet snel en moet er maar net zijn.

Hier ook een sterke kinderwens maar ik ben al op het punt dat ik denk, als ik geen vent heb dan ga ik het gewoon alleen doen over een x aantal jaar, er is tegenwoordig vanalles mogelijk :) Maar met een leuke vent is toch leuker uiteraard :D

Klinkt bekend, heb nu mezelf tot mijn 35e gegevens tot ik hier echt serieus overna ga denken. Tot die tijd blijft het bij wat vage gedachte. Weet ook niet of mijn kinderwens zo sterk is dat ik het allen zou gaan doen.

Nadeel is alleen in je eentje 100% is wel pittig..

Jibbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-18 12:23

Ailill schreef:
Jibbel schreef:
Het vormt je zeker. Vooral de manier waardoor/waarop het over is gegaan. En voor mij was mn ex de man waarmee ik oud zou worden. Toen ik hem zag, wist ik het. Ondanks dat ik er nu prima vrede mee heb dat we uit elkaar zijn, denk ik niet dat ik dit ooit nog met een ander zal hebben. En ik ben heel eerlijk, voor minder dan dat wil ik er ook niet aan beginnen.
Dat klinkt behoorlijk pijnlijk, begrijpelijk dat het je afschrikt en je zoiets geen tweede keer wil meemaken.

Hoe zie je dat dan voor je: Je zult waarschijnlijk nooit meet zo iemand treffen als hij en toch ga je niet voor minder (wat ik overigens begrijp).

Hoe ik dat zie? Dat ik waarschijnlijk alleen blijf, haha. Al hoop ik dat er wel iemand komt die me weer van mn voeten blaast. Ik weet wat ik waard ben en dat als ik voor iemand ga, ik dat ook voor 1000% doe, maar ik ga niet voor de eerste de beste die zich aandient omdat ik een tikkend klokje heb.
Het was ook wel pijnlijk, want ik werd letterlijk op straat gezet in mn moeilijkste periode (ik zat thuis met een burn-out / depressieve klachten). Hij trok het niet en zijn enigste manier om ermee om te gaan was mij aan de kant te zetten. En daar zit voor mij nog steeds een enorm pijnpunt, want vlak daarvoor had hij een burn-out, waarbij ik alles voor hem en zijn bedrijf heb opgevangen (en wat dus mede een reden was waardoor ik onderuit ging). Ik weet dat het enorm zwaar voor hem moet zijn geweest, maar goed, andersom was ik er wel voor hem tijdens zijn burn-out en het was voor mij toen ook loeizwaar om alle ballen in de lucht te houden.

Fem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-18 12:26

Yonker schreef:
He wat naar Linda :(:) Het zit je ook allemaal niet mee.

Nou als het allemaal goed voelt dan denk ik dat je vanzelf concessies maakt. Maar goed dat gevoel is er niet snel en moet er maar net zijn.

Hier ook een sterke kinderwens maar ik ben al op het punt dat ik denk, als ik geen vent heb dan ga ik het gewoon alleen doen over een x aantal jaar, er is tegenwoordig vanalles mogelijk :) Maar met een leuke vent is toch leuker uiteraard :D

Zelfde hier.
Ik ben net 31 en ik zeg al een paar jaar dat ik op mijn 35ste/36ste de stap neem als er geen vooruitzicht is om het met een leuke man samen te doen.

Maar ik kan ook niet in de toekomst kijken.
Momenteel zou ik geen kinderen willen, de omstandigheden zijn er niet naar.
Dus we zullen zien over een tijdje/een paar jaar.

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-18 12:32

Cer schreef:
Tuurlijk kan het zijn dat iemand het buiten zijn schuld om niet makkelijk heeft.. maar ik ga daar geen financieel risico voor lopen.
Heel flauw gezegd, dat is reden nr 1 waarom ik niet ga samenwonen... Omdat ik niet nog een keer een huis wil verliezen.. En ik kan met geen mogelijkheid daar een oplossing voor bedenken.. dus als dat richting mij een dealbreaker is, dan is dat maar zo.

Daarom snap ik ook niet dat mijn ex ervanuit ging dat ik wilde samenwonen... :? ik heb breeduit geventileerd dat dat geen optie zou zijn.. en toch "ja maar jij ging aangeven dat je wilde samenwonen, en dat wilde ik niet"...
werkelijk waar echt sterf lekker :')

@linda: sjees echt... nee daar zit je op te wachten ook ... :n kan ie zn keffer niet bij zich houden..

Je kunt toch prima in jouw huis samenwonen? Daarmee wordt het huis niet ineens van hem. Sterker nog, al zou je trouwen (in GVG) dan blijft jouw huis van jou, onder de nieuwe wetgeving. Ik wil best samenwonen, maar dat is dan of in dit huis en anders gaat dit huis in de verhuur en houd ik het eerst nog zo een tijdje aan :)) Maar bij iemand intrekken zonder dat ik rechten heb op dat huis en mijn eigen huis verkopen, nope :n

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-18 12:39

Berdien schreef:
Je kunt toch prima in jouw huis samenwonen? Daarmee wordt het huis niet ineens van hem. Sterker nog, al zou je trouwen (in GVG) dan blijft jouw huis van jou, onder de nieuwe wetgeving. Ik wil best samenwonen, maar dat is dan of in dit huis en anders gaat dit huis in de verhuur en houd ik het eerst nog zo een tijdje aan :))

Ja klopt :j
dat is dan wat er overblijft.. En als dat na een jaar of weetikveelhoeveel echt heel goed gaat, zou je altijd nog kunnen denken om dat anders te gaan doen..
Mijn huis is wel klein, maar het is te doen.

Citaat:
Maar bij iemand intrekken zonder dat ik rechten heb op dat huis en mijn eigen huis verkopen, nope :n

Precies dit :j

Ailill

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-18 12:40

Berdien schreef:
Maar als iemand het financieel niet makkelijk heeft (of domweg minder inkomen dan ik :+ ) wil niet zeggen dat ik dan maar mijn positie daarvoor op moet geven. Natuurlijk wil ik best helpen, maar ik ga er niet in meegezogen worden. Zie puntje beroepsdeformatie, ik moet net wat te vaak ellende oplossen. Daar wil (nee, gá) ik mezelf echt voor behoeden.
Hoe zie je het dan voor je? Meerdere mensen binnen dit topic verdienen, als ik het zo inschat, meer dan de gemiddelde Nederlander. Stel nu dat je iemand treft die een minder goedbetaalde baan heeft? Of juist iemand die behoorlijk meer verdient dan jij?

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-18 12:43

Ja precies! Als het goed gaat dan kun je altijd nog beslissen om bijvoorbeeld samen te kopen.

Ik heb altijd gezegd dat mijn huis van mij blijft. En daar houd ik ook heel strak aan vast. Net als de paarden, die zijn en blijven mij. Zelfs Poes wordt niet gedeeld _O-

Ailill schreef:
Hoe zie je het dan voor je? Meerdere mensen binnen dit topic verdienen, als ik het zo inschat, meer dan de gemiddelde Nederlander. Stel nu dat je iemand treft die een minder goedbetaalde baan heeft? Of juist iemand die behoorlijk meer verdient dan jij?

Wat maakt het uit hoeveel iemand tov mij verdient? Ik snap je punt/vraag niet?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-18 12:43

Ailill schreef:
Berdien schreef:
Maar als iemand het financieel niet makkelijk heeft (of domweg minder inkomen dan ik :+ ) wil niet zeggen dat ik dan maar mijn positie daarvoor op moet geven. Natuurlijk wil ik best helpen, maar ik ga er niet in meegezogen worden. Zie puntje beroepsdeformatie, ik moet net wat te vaak ellende oplossen. Daar wil (nee, gá) ik mezelf echt voor behoeden.

Dan betaal je naar rato van beide inkomens mee aan de gezamenlijke vaste lasten. Eigen dingen zoals hobby's, auto, zorgverzekering voor eigen rekening.

Met ex alles al snel op 1 hoop gedaan, maar zou dat nu niet meer zo snel doen :n

Cer

Re: Tinderavonturen deel 3: Swipen zonder strategie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-18 12:48

Het heeft niks met inkomen te maken Ailill, maar met het niet willen verliezen van je koophuis/hypotheek zodat je berooid weer opnieuw moet beginnen.
Dus niet 'wat verdient iemand' maar veel eenvoudiger: ik ga mn huis niet uit.

Even uit je denkpatroon stappen :j

Yonker

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-18 12:51

Tja ik vind het nogal wat, als het goed voelt en de relatie in stabiel dan wil je toch een stap verder??? En dan mag hij wel bij jou intrekken maar niks wordt van hem :+ Dat is ook fijn voor hem??
Ik snap dat je voorzichtig bent door de ellende die je ziet met je werk maar toch als het goed voelt en het zit goed, zul je toch ooit een stap verder willen denk ik zo. Maar goed dat merk je wel als het zover is :D

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-18 12:56

Ja Yonker, dat is zo. Maar evaringen uit het verleden (of uit het werk zoals Berdien) neem je toch mee.
Op straat staan is echt niet heel gezellig ... ik zou dat niet meer willen.. dan maar alleen.

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-18 12:58

Het is gewoon wettelijk zo hoor. Je kunt wel gaan samenwonen, maar daarmee wordt je nog niet direct eigenaar. Zelfs als je trouwt niet meer. Dus het ligt niet alleen aan mijn eigen zienswijze ;) Zelfde als ik 'daar' zou gaan samenwonen, dan wordt zijn huis ook niet ineens van mij. Dan moet ik me echt inkopen. Of hij dus bij mij. En beide opties ga ik dus niet zo snel doen.

Jibbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-18 13:01

Ik roep ook sinds ik mn huis gekocht heb, dat dat niet meer weg gaat. Huis is mijn eigendom, dat blijft zo. Wil best ooit weer samenwonen met iemand, maar mijn huis blijft van mij. Kan iemand hoog of laag springen, maar het is fijn om te weten dat je altijd je eigen plekje hebt en buiten dat is het ook een stukje investering voor mijn oude dag.

Bij mn ex en mij waren de financiën apart en dat zou ik weer zo willen. Heeft voor mij niet met een stap verder willen te maken, maar meer met: wat van mij is, is van mij. En dat is een stukje persoonlijkheid ook denk.

Ailill

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-18 13:02

Ik las verkeerd, snap hem nu :D

DanielleB

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-18 13:04

Berdien schreef:
Hoe zie je het dan voor je? Meerdere mensen binnen dit topic verdienen, als ik het zo inschat, meer dan de gemiddelde Nederlander. Stel nu dat je iemand treft die een minder goedbetaalde baan heeft? Of juist iemand die behoorlijk meer verdient dan jij?[/quote]

Dan betaal je naar rato van beide inkomens mee aan de gezamenlijke vaste lasten. Eigen dingen zoals hobby's, auto, zorgverzekering voor eigen rekening.

Met ex alles al snel op 1 hoop gedaan, maar zou dat nu niet meer zo snel doen :n[/quote]
Zal ik eerst ook zeker niet meer doen!
Ik heb ook een koopwoning, als we gaan samen wonen, is het eerst in mijn huis.. Het huis blijft van mij en ik zal de hypotheek ook betalen.
De rest doen we gewoon 50/50 aan vaste lasten. Hij betaalt zijn auto, ik die van mij.. de honden zijn van mij dus die kosten betaal ik ook zelf.
Hoe we het daarna doen.. zien we dan wel weer :P

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-18 16:35

Leuk persoon op tinder: check
Match: check *\o/*
Leuk gesprek: check!
Locatie: focking Amsterdam, nu op bezoek bij familie in Friesland :roll: ^) _O- _O-

SophievdV

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-18 17:25

Wat betreft je eigen woning: daar ga ik dus ook niet zomaar uit! :D Deze woning is voor mij bijna heilig. Het gaf me weer zekerheid en een eigen plek. Drie weken heb ik zonder eigen thuis gezeten, nou dat wens je niemand toe. Vreselijk was het!

En inderdaad, mocht ik ooit nog eens gaan samen wonen, dan eerst in deze woning en daarna het liefst in een woning die we samen kopen. En dan graag met paard aan huis :P :D

Berdien: dat is mooi balen.. maar.. Amsterdam is wel heel erg leuk!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-18 17:31

Ik heb ruim een jaar zonder eigen woning gezeten, nooit meer :+

Kon ook pas echt beginnen met herstellen toen dat weer op orde was.

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-18 17:36

Ik heb ooit eens eerder samengewoond in een appartement dat op naam stond van mijn ex. Dat ging na 2,5 jaar uit en toen heb ik een jaar in Londen en een half jaar bij mijn ouders gewoond tot ik weer op mezelf kon. En toen dacht ik, deze fout maak ik niet nog een keer.

Maar ja, nu met mijn man is de hele situatie anders, ik ben bijvoorbeeld geen 18 meer :') en we hebben een kind samen, zijn getrouwd. Gaat het nu stuk dan is de kans groot dat ik bij mijn ouders zit tot ik een flatje heb en een fijne job. Maar ja, ik neem dat risico. Ik kan me voorstellen dat je wat voorzichtiger bent als je een aantal keer de deksel op je neus hebt gekregen maar hier zijn we heel saai.

Wel is het zo dat mijn man is uitgesloten van al mijn familiegeld dus als mijn ouders sterven kan ik alsnog rentenieren als single lady.

SophievdV

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-18 17:43

Robijntjah schreef:
Ik heb ruim een jaar zonder eigen woning gezeten, nooit meer :+

Kon ook pas echt beginnen met herstellen toen dat weer op orde was.

Kan je na gaan. Ik vond 3 weken al de hel op aarde. Hoewel, ik moet er wel bij zeggen dat het vooral de onzekerheid was die het killing maakte. Want ik had eerst geen zicht op een eigen woning. Achteraf is 3 weken goed te doen.

Zinzi_jewel

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-18 19:28

Ik zal mijn huurwoning ook niet gauw meer opgeven .
Heb 2 x alles achtergelaten.
De eerste keer ruim een jaar bij mijn ouders gewoond, toen mijn ex leren kennen en we woonde al vlot samen .
Na die scheiding heb ik 3 maand op een camping gezeten .
En ik had schrik daar in mijn eentje in een chalet.
Toen ruim 15 maanden veel te duur een krot gehuurd in België en nu mijn eigen huurhuisje via woningstichting in NL
En ga dit niet meer gauw opgeven
No chance

SophievdV

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-18 20:10

Mijn ouders wonen dusdanig ver weg dat ik daar dus niet voor langere tijd terecht kan ivm werk en kinderen. Sowieso heb ik hier geen familie en dat voelt toch wel vaak eenzaam. Vriendinnen zijn gesetteld en hebben hun eigen gezin. Ze zeggen dat ze snappen dat ik me veel alleen voel maar ik word eigenlijk zelden uitgenodigd. Dat vind ik wel lastig.