Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

ik heb breeduit geventileerd dat dat geen optie zou zijn.. en toch "ja maar jij ging aangeven dat je wilde samenwonen, en dat wilde ik niet"... 
kan ie zn keffer niet bij zich houden.. Yonker schreef:He wat naar LindaHet zit je ook allemaal niet mee.
Nou als het allemaal goed voelt dan denk ik dat je vanzelf concessies maakt. Maar goed dat gevoel is er niet snel en moet er maar net zijn.
Hier ook een sterke kinderwens maar ik ben al op het punt dat ik denk, als ik geen vent heb dan ga ik het gewoon alleen doen over een x aantal jaar, er is tegenwoordig vanalles mogelijkMaar met een leuke vent is toch leuker uiteraard
Ailill schreef:Jibbel schreef:Dat klinkt behoorlijk pijnlijk, begrijpelijk dat het je afschrikt en je zoiets geen tweede keer wil meemaken.Het vormt je zeker. Vooral de manier waardoor/waarop het over is gegaan. En voor mij was mn ex de man waarmee ik oud zou worden. Toen ik hem zag, wist ik het. Ondanks dat ik er nu prima vrede mee heb dat we uit elkaar zijn, denk ik niet dat ik dit ooit nog met een ander zal hebben. En ik ben heel eerlijk, voor minder dan dat wil ik er ook niet aan beginnen.
Hoe zie je dat dan voor je: Je zult waarschijnlijk nooit meet zo iemand treffen als hij en toch ga je niet voor minder (wat ik overigens begrijp).
Yonker schreef:He wat naar LindaHet zit je ook allemaal niet mee.
Nou als het allemaal goed voelt dan denk ik dat je vanzelf concessies maakt. Maar goed dat gevoel is er niet snel en moet er maar net zijn.
Hier ook een sterke kinderwens maar ik ben al op het punt dat ik denk, als ik geen vent heb dan ga ik het gewoon alleen doen over een x aantal jaar, er is tegenwoordig vanalles mogelijkMaar met een leuke vent is toch leuker uiteraard
Cer schreef:Tuurlijk kan het zijn dat iemand het buiten zijn schuld om niet makkelijk heeft.. maar ik ga daar geen financieel risico voor lopen.
Heel flauw gezegd, dat is reden nr 1 waarom ik niet ga samenwonen... Omdat ik niet nog een keer een huis wil verliezen.. En ik kan met geen mogelijkheid daar een oplossing voor bedenken.. dus als dat richting mij een dealbreaker is, dan is dat maar zo.
Daarom snap ik ook niet dat mijn ex ervanuit ging dat ik wilde samenwonen...ik heb breeduit geventileerd dat dat geen optie zou zijn.. en toch "ja maar jij ging aangeven dat je wilde samenwonen, en dat wilde ik niet"...
werkelijk waar echt sterf lekker
@linda: sjees echt... nee daar zit je op te wachten ook ...kan ie zn keffer niet bij zich houden..
Maar bij iemand intrekken zonder dat ik rechten heb op dat huis en mijn eigen huis verkopen, nope

Berdien schreef:Je kunt toch prima in jouw huis samenwonen? Daarmee wordt het huis niet ineens van hem. Sterker nog, al zou je trouwen (in GVG) dan blijft jouw huis van jou, onder de nieuwe wetgeving. Ik wil best samenwonen, maar dat is dan of in dit huis en anders gaat dit huis in de verhuur en houd ik het eerst nog zo een tijdje aan

Citaat:Maar bij iemand intrekken zonder dat ik rechten heb op dat huis en mijn eigen huis verkopen, nope
Berdien schreef:Hoe zie je het dan voor je? Meerdere mensen binnen dit topic verdienen, als ik het zo inschat, meer dan de gemiddelde Nederlander. Stel nu dat je iemand treft die een minder goedbetaalde baan heeft? Of juist iemand die behoorlijk meer verdient dan jij?Maar als iemand het financieel niet makkelijk heeft (of domweg minder inkomen dan ik) wil niet zeggen dat ik dan maar mijn positie daarvoor op moet geven. Natuurlijk wil ik best helpen, maar ik ga er niet in meegezogen worden. Zie puntje beroepsdeformatie, ik moet net wat te vaak ellende oplossen. Daar wil (nee, gá) ik mezelf echt voor behoeden.

Ailill schreef:Hoe zie je het dan voor je? Meerdere mensen binnen dit topic verdienen, als ik het zo inschat, meer dan de gemiddelde Nederlander. Stel nu dat je iemand treft die een minder goedbetaalde baan heeft? Of juist iemand die behoorlijk meer verdient dan jij?
Ailill schreef:Berdien schreef:Hoe zie je het dan voor je? Meerdere mensen binnen dit topic verdienen, als ik het zo inschat, meer dan de gemiddelde Nederlander. Stel nu dat je iemand treft die een minder goedbetaalde baan heeft? Of juist iemand die behoorlijk meer verdient dan jij?Maar als iemand het financieel niet makkelijk heeft (of domweg minder inkomen dan ik) wil niet zeggen dat ik dan maar mijn positie daarvoor op moet geven. Natuurlijk wil ik best helpen, maar ik ga er niet in meegezogen worden. Zie puntje beroepsdeformatie, ik moet net wat te vaak ellende oplossen. Daar wil (nee, gá) ik mezelf echt voor behoeden.

Dat is ook fijn voor hem??

Zelfde als ik 'daar' zou gaan samenwonen, dan wordt zijn huis ook niet ineens van mij. Dan moet ik me echt inkopen. Of hij dus bij mij. En beide opties ga ik dus niet zo snel doen. Berdien schreef:Hoe zie je het dan voor je? Meerdere mensen binnen dit topic verdienen, als ik het zo inschat, meer dan de gemiddelde Nederlander. Stel nu dat je iemand treft die een minder goedbetaalde baan heeft? Of juist iemand die behoorlijk meer verdient dan jij?[/quote]Maar als iemand het financieel niet makkelijk heeft (of domweg minder inkomen dan ik) wil niet zeggen dat ik dan maar mijn positie daarvoor op moet geven. Natuurlijk wil ik best helpen, maar ik ga er niet in meegezogen worden. Zie puntje beroepsdeformatie, ik moet net wat te vaak ellende oplossen. Daar wil (nee, gá) ik mezelf echt voor behoeden.
[/quote]

Deze woning is voor mij bijna heilig. Het gaf me weer zekerheid en een eigen plek. Drie weken heb ik zonder eigen thuis gezeten, nou dat wens je niemand toe. Vreselijk was het!

en we hebben een kind samen, zijn getrouwd. Gaat het nu stuk dan is de kans groot dat ik bij mijn ouders zit tot ik een flatje heb en een fijne job. Maar ja, ik neem dat risico. Ik kan me voorstellen dat je wat voorzichtiger bent als je een aantal keer de deksel op je neus hebt gekregen maar hier zijn we heel saai. Robijntjah schreef:Ik heb ruim een jaar zonder eigen woning gezeten, nooit meer![]()
Kon ook pas echt beginnen met herstellen toen dat weer op orde was.