Rare mensen op marktplaats deel 7!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-17 21:29

FelineNanet schreef:
Rijbroeken zonder zitvlak kunnen naar mij. Heb je alvast een koper hahaha :')

Haha ik heb er ook nog 2 te koop zonder zitvlak.

Mijn paardenzooi verkoopt voor geen meter, behalve als ik het voor een onzinbod verkoop.
Gelukkig ligt het mij niet in de weg.

FelineNanet

Re: Rare mensen op marktplaats deel 7!

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-17 22:10

Helaas allemaal verkeerde maat (ik heb 36 nodig), maar dank voor het aanbod :).

Volgende week ga ik mijn zooi erop gooien, duimen dat het een keer verkocht wordt zonder afmeldingen.

Donna89

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-17 22:32

Loopt hier ook voor geen meter maar ik koop wel via mp dus wie weet.
Ligt erg aan de kwaliteit en prijs en de foto's

Rena100

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-17 08:54

Mijn zadel krijg ik ook niet verkocht helaas...

_Friemel

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-17 09:07

Tyrcanol schreef:
Dat is het punt ik heb een bod gedaan en hij heeft een bedrag genoemd waarmee ik akkoord ben gegaan nadat ik gevraagd heb hoe het verzonden zou worden. Via een pakketje met post NL was daar op het antwoord.

Wat ik ook niet helemaal snap. Zat geen sticker op de enveloppe alleen dit:

[ [url=m/Xn5Wr5.jpg]Afbeelding[/url] ]

En nu vraagt hij wat ik post NL heb moeten betalen ....

Wtf

Ongefrankeerd dus dan krijg je later een briefje van postNL dat je moet betalen, wat een debiel zeg jeetje..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-17 09:24

Waarom kunnen mensen niet gewoon in hun advertentie zetten dat ze niet verzenden. Helemaal happy dat ik een degelijk deken voor een mooie prijs op de kop kon tikken. Verzenden zebieniet

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-17 10:06

Staat het ook niet onderaan? Vaak kan je aanvinken of je wil verzenden en/of ophalen en kan je automatisch de verzendkosten berekenen op basis van gewicht / pakketkosten..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-17 12:32

Ik heb er eens een pakket dameskleding op gezet, ben benieuwd of ik daar reactie op krijg, meeste is amper gedragen.

Mijn paardenspoor verkoopt iig voor geen meter helaas, zelfs geen onzinbod...

Bumba01

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-17 14:50

Ik had een koopje via marktplaats.
Was opzoek naar de PC spellen van Farm Frenzy (time management boederijspelletjes). Kom ik een advertentie tegen waar hij bijna alle delen te koop had voor 1 euro per stuk.
Vandaag binnen gekregen en voel de verslaving weer opkomen :')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-17 14:44

Had ik gereageerd op een deken dat al enige tijd te koop stond, was nog te koop en aangezien ik er wel eens kwam (1x per maand) wou ze het wel vasthouden voor mij. Nu opeens bericht. Had nog iemand gereageerd die er nu achter wou komen. Of ik er volgende week nog achter kon, want anders verkocht ze het. Nou, ben ik helemaal niet happy mee. Deken staat al 9 maand te koop, dus waarom komt het op 2 weken aan? We hadden gewoon een duidelijke afspraak...

roxiie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-17 15:21

Ik snap je probleem niet hoor.
Ze mailt je keurig of je nog voornemens bent om dedoor jullie eerder gemaakte afspraak na te komen.

Als jij nu zegt nee ik kan niet of toch geen interesse, dan kan ze m tenminste nog kwijt. Logisch als je ziet hoevaak afspraken niet nagekomen worden.

En dat laatste is ook wat kúl natuurlijk. Als jij nou de enige geinteresseerde bent an doen die 2 weken er indd niet toe, maar wie weet zijn jullie wel de enige 2 geinteresseerden ooit in die deken. En blijft ze nog 9 maanden of langer met die deken zitten.

Als je gewoon aangeeft dat je volgende week gewoon komt, lijkt mij dat ze die deken toch nu niet verkoopt..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-17 15:24

Euh, we hadden afgesproken deze week dat ik er binnen de 2/3 weken achter kwam want dan was ik weer in de buurt. Nu mailt ze opeens dat ik er komende week nog achter moet want anders verkoopt ze hem door. Wat snap je dan niet? Een afspraak is toch een afspraak? Het ligt niet om de hoek, is namelijk 120 kilometer rijden, maar mijn grootouders wonen er. Vandaar dat iker 1 x per maand ben

roxiie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-17 15:29

Je geeft in je eerste post nergens aan dat de afspraak over 2/3 weken stond en niet over een week zoals ze nu aanhaalt.

Ze vraagt of je volgende week nog komt (hieruit concludeer ik dat je voor dan een afspraak hebt genaakt en uit je laatste stuk wat maken die 2 weken dan uit, dat je 2 weken terug die afspraak hebt gemaakt).

Je hoef je niet te verantwoorden naar mij, maar jij geeft een (voor mij) niet geheel volledig verhaal waaruit in in eerste instantie het handelen van de verkoopster echt niet raar vind.

Met de toevoeging die je nu doet vind ik het inderdaad niet netjes en banketstaaf dat ze er "druk" achter zet.

Misschien een idee (geen idee hoe oud ze zijn) je grootouders het op te laten halen?

Donna89

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-17 15:31

Ik snap het eerlijk gezegd wel. 2 weken wachten is niks op 9 maanden idd maar dan moet ze wel zeker weten dat je komt. En tegenwoordig weet je dat niet.
Je kan haar voorstellen om de oorspronkelijke datum te komen maar vast een aanbetaling te doen?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-17 15:35

Mijn excuses dan :) Nee, die zijn niet meer super te been. Daarbij wou ik ook graag het deken eerst bekijken. Vind het echt banketstaaf. Deken staat al 9 maand te koop. Nu opeens is er, 3 dagen na mij, een andere geïnteresseerde en moet het snel snel weg.

Wou gerust een aanbetaling doen maar persoon kwam er deze namiddag al achter en ik moest er echt binnen de week achter.

Love_Laugh

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-17 15:39

Als je het wil hebben rij je er toch heen? :)
Ik snap wel dat ze niks vast gaat houden.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-17 15:51

Love_Laugh schreef:
Als je het wil hebben rij je er toch heen? :)
Ik snap wel dat ze niks vast gaat houden.

Heb je wel gelezen? Het was gewoon oké voor haar dat ze het vast hield. En het is 120 km enkel. En ik werk in het weekend. Maar hé goed, blijkbaar ben ik dan een raar persoon dat ik uitga van afspraak = afspraak

Donna89

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-17 16:41

Nee dat ben je niet maar helaas als verkoper maak je te vaak mee dat afspraak toch achteraf geen afspraak is. Topic staat vol met dat soort verhalen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-17 16:57

Ah, dus daarom is het dan ook maar ok?

Donna89

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-17 16:58

Nee. Dat zei ik ook niet. Maar ik begrijp het wel
Je hoeft je niet zo aangevallen te voelen hoor

bruintje123

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-17 18:37

Bij mij is het ook wie het eerst komt het eerst maalt.
Maar dat zeg ik er wel bij.

Banyu

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-17 18:50

Hier wel via facebook. Iemand had iets gereserveerd voor me. En ging akkoord net mn bod.

2 dagen later krijgt ze een hoger bod en gaat ze daarmee akkoord.

Ik snap dat heel goed. Maar als het gereserveerd is voor iemand denk ik ook ja , pech!
Voor het zelfde geldt was het meteen verzonden of opgehaald en kan ook wel eens gebeuren dat je dan een hoger bod krijgt. Dan is dat gewoon pech hebben.

Nu gaf ze uiteindelijk mij wel gelijk en dacht ze mee. Waarmee ik het vanochtend netjes heb opgehaald. En netjes afgerond! En ze bood echt nog 100x d'r excuses aan!! Beide partijen blij!

bruintje123

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-17 18:52

Dat vind ik dan ook weer niet netjes een hoger bod accepteren.
Dan heb ik ook zoiets die ander was eerder en ik vond dat bod goed. Had ik dat maar niet moeten accepteren.

Trui

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-17 19:02

Denk maar aan het ouderwetse handjeklap

Banyu

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-17 19:12

bruintje123 schreef:
Dat vind ik dan ook weer niet netjes een hoger bod accepteren.
Dan heb ik ook zoiets die ander was eerder en ik vond dat bod goed. Had ik dat maar niet moeten accepteren.

Ja precies.
Want voor het zelfde geldt is het al verzonden en dan kan je het ook niet meer terug halen... somssss :')