Ergernissen op het openbaar vervoer

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

ontherun

Re: Ergernissen op het openbaar vervoer

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-17 13:15

Ik rende vanmorgen, toen werd gefloten dus ik stopte al en dacht laat maar, ik pak de volgende wel. Nou toen werd me toe gesnauwd door de conductrice dat ik dan dus snel in moest stappen. Nouja... Ben blij dat ik dacht dan niet in plaats van me er nog tussen duw.

oomens

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-17 13:30

Santigo_ schreef:
Ik rende vanmorgen, toen werd gefloten dus ik stopte al en dacht laat maar, ik pak de volgende wel. Nou toen werd me toe gesnauwd door de conductrice dat ik dan dus snel in moest stappen. Nouja... Ben blij dat ik dacht dan niet in plaats van me er nog tussen duw.

Dat maakt de boel dan wel verwarrend. De NS steekt bakken met geld in een campagne om ons te leren dat het fluitsignaal géén teken is om nog even snel te rennen, en vervolgens gebruiken medewerkers hun fluit wél om precies dat signaal te geven.

Memories

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-17 13:33

Dacht ze niet gewoon dat je langzamer ging lopen met de gedachte van 'oh ze fluit en heeft me gezien dus dan wachten ze wel'?
Geen idee hoor maar dat zie ik ook wel eens gebeuren, mensen die keihard aan komen rennen, alle deuren zijn dicht behalve die waar de conducteur staat, conducteur geeft seintje oid en dan gaan ze ineens heel rustig lopen alsof er geen haast meer bij is :')

ontherun

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-17 13:55

Nee want ik liep tegelijkertijd dus van de trein weg, in plaats van er naartoe. Alle deuren waren nog open trouwens, het was echt niet dat ik op het laatst kwam en alles al dicht was. Het was. Mega druk, dus ik rende naar het voorste treinstel in de hoop die te halen en geen sardientje te hoeven worden _O-

Maar ja, precies dat oomens. Ik ben echt heel makkelijk wat dat betreft, fluiten is niet instappen en ik wacht wel op de volgende. No problem. Maar dat werd nu ineens even niet gewaardeerd.

Steeph

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-17 15:00

Het stel aan de andere kant van de coupe wat luid en duidelijk zit te klef bekken :r

Gianti

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-17 22:45

Er zit hier een man echt keihard aan schransen en smakken.. bah

Nayomie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-17 05:04

Gianti schreef:
Er zit hier een man echt keihard aan schransen en smakken.. bah

Ahhhh vies :r

Gianti

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-17 14:24

Wat een achterlijke asociale rokers heb je toch... ik zit op bankje bij bushokje. Gaat iemand naast me staan en steekt een peuk op.. krijg vol rok en ook as op mij.. zit echt op mijn broek |o ik spreek dus aan en ben ik volgens hem degene die maar moet oprotten |o

Nayomie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-17 19:09

Jek, behoorlijk asociaal :\

Nog een ergernis, fietsers over de busbaan waardoor de bus er niet langs kan -O-

Flying_Angel

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-17 14:25

Mensen die praten in de stiltecoupé. Ik attendeer ze er op. Oh ja sorry! Maar gewoon door blijven praten :\

IMAY1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-17 14:33

Kijk, dat praten kan ik nog averheen komen omdat je het gewoon niet doorgehad kan hebben, maar als je ze er op wijst dat ze in een stilte coupe zitten en ze praten gewoon door dan is het idd wel echt vervelend. Asociaal ook, ze kiezen er dan zelf voor om in dit deel van de trein te gaan zitten...

Eske_B

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-17 21:01

Afbeelding
Meisje naast me stond op en stoelleuning van tramstoel komt opeens naar voren :')

StonedRomy

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-17 19:40

Euhm iemand is hier in de eerste klas aan het snuiven. Heerlijk vanaf het tafeltje :') en raad welke gek haar hond meeheeft en haar hond bij bepaalde geuren heeft geleerd om te waarschuwen? Juist...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-17 19:58

StonedRomy schreef:
Euhm iemand is hier in de eerste klas aan het snuiven. Heerlijk vanaf het tafeltje :') en raad welke gek haar hond meeheeft en haar hond bij bepaalde geuren heeft geleerd om te waarschuwen? Juist...

Dat in combi met jouw bokt naam is hilarisch :')

PeerAppel

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-17 20:32

Hahaha wat doet hij om je te waarschuwen? (om de mate van ongemakkelijkheid maar even in te beelden)

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-17 20:43

Gianti schreef:
Wat een achterlijke asociale rokers heb je toch... ik zit op bankje bij bushokje. Gaat iemand naast me staan en steekt een peuk op.. krijg vol rok en ook as op mij.. zit echt op mijn broek |o ik spreek dus aan en ben ik volgens hem degene die maar moet oprotten |o

Ik zou keihard op mijn telefoon walgelijke muziek gaan afspelen en meezingen. Om hem te irriteren. :')

En StonedRomy, hoe heb je dat dan geleerd? _O-

StonedRomy

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-17 21:03

bij een niet sterke geur gaat ze aan mijn been krabben, maar toen meneer langs liep begon ze heel hard te blaffen omdat de geur dan sterker is.

Gewoon, hond leren welke geuren ze op moet reageren ( gas, drugs en sigaretten ) kan dan optijd de gaskraan dichtdraaien of mijn mondkapje opdoen om een allergische reactie te voorkomen. Ze kan ook aangeven wanneer mijn medicijnen nog niet zijn ingenomen, lage bloeddruk etc.

Geur aanleren was wat lastig aangezien ik zelf geen reukvermogen heb. Maar ze heeft vrij snel de link gelegd tussen aanvallen van mij en die geuren. Vervolgens is de trigger niet mijn aanval, maar de geur. Ze is overigens heen officiële hulphond, verre van.

Afbeelding
Niet verkeerd voor een eerste treinreis verder. Meteen 6 uur in de trein gezeten. Je doet het goed of je doet het niet. Enige minpunt waren de roltrappen op Amsterdam centraal. Moest rennen voor de volgende trein en kon de normale trappen niet vinden. Denk dat het hilarisch is geweest voor de andere reizigers, maar mevrouw ' ik ben een trotse akita' vond het wat minder.

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-17 21:10

Dit keer een ergernis op de chauffeur. Er stapt een vrouw in met kinderwagen. Goed chipkaart pakken duurt iets langer. Vrouw checkt in. Na een paar haltes stopt de bus en meneer doet z'n deuren open en begint hard te roepen dat ze niet ingecheckt heeft. Mevrouw verteld dat ze wel ingecheckt heeft. Houdt pasje ook voor apparaat en deze checkt uit. En raakt lichterlijk geïrriteerd. Mevrouw verteld dat meneer gek in z'n hoofd is en chauffeur antwoord: we zijn allemaal gek in ons hoofd behalve jij. Chauffeur is ook geïrriteerd en rijd als een idioot.

Meneer kon ook vragen of mevrouw had ingecheckt. Was een stuk vriendelijker overgekomen

Steeph

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-17 15:45

Hier ook een buschauffeur.

Er stapt een oudere dame in, houd haar kaart voor het apparaat, het apparaat geeft een piep en de dame gaat zitten. Die piep die het apparaat gaf, was alleen zo'n dubbele "fout" piep. Buschauffeur zegt niks en de dame heeft het zelf ook niet door.

Pas als de dame uit wil stappen zegt de buschauffeur er wat van. De dame heeft nu met haar kaart al bij het apparaat ingecheckt en de meneer laat haar drie keer de kaart er voor houden met drie keer de "U heeft al ingecheckt" melding en zegt dan dat het goed is...

Oftewel, mevrouw is nogsteeds alleenmaar ingecheckt en is nu haar geld kwijt...

corine1981

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-17 20:45

purny schreef:
Dit keer een ergernis op de chauffeur. Er stapt een vrouw in met kinderwagen. Goed chipkaart pakken duurt iets langer. Vrouw checkt in. Na een paar haltes stopt de bus en meneer doet z'n deuren open en begint hard te roepen dat ze niet ingecheckt heeft. Mevrouw verteld dat ze wel ingecheckt heeft. Houdt pasje ook voor apparaat en deze checkt uit. En raakt lichterlijk geïrriteerd. Mevrouw verteld dat meneer gek in z'n hoofd is en chauffeur antwoord: we zijn allemaal gek in ons hoofd behalve jij. Chauffeur is ook geïrriteerd en rijd als een idioot.

Meneer kon ook vragen of mevrouw had ingecheckt. Was een stuk vriendelijker overgekomen

(Vooral )voor zijn rijgedrag zou ik een klacht indienen. De omgang met passagiers is niet netjes maar je weet niet wat er op een dag gebeurt is en dat wordt zijn woord tegen dat van de ander.
Ik vind rijden als een idioot echter heel erg (want ze verpesten voor mij ook de rijtijden, dus mogelijkheden om rust te nemen maar bovenal is het domweg onveilig voor verkeer en passagiers)...

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-17 21:11

Ook al heb je een kak dag en ben je niet op zijn vrolijkst, dan nog geeft het jou niet het recht om zo tegen passagiers te doen. Kom je erachter dat jij als chauffeur of ander persoon een fout hebt gemaakt dan is het wel zo netjes en professioneel om je excuses aan te bieden.
Een andere chauffeuse vertelde mij dat wanneer de chauffeur een klacht krijgt hij of zij er niks tegenin te brengen heeft als er geen getuigen waren. En getuigen van zijn asociale gedrag waren er.

Iejoorr

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-17 21:13

Maar als passagier gelijk naar een buschauffeur roepen dat hij ''niet goed in zijn hoofd'' is, vind ik ook niet kunnen! Je kan op zn minst even rustig uitleggen dat je wel hebt ingecheckt :=

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-17 22:06

Iejoorr schreef:
Maar als passagier gelijk naar een buschauffeur roepen dat hij ''niet goed in zijn hoofd'' is, vind ik ook niet kunnen! Je kan op zn minst even rustig uitleggen dat je wel hebt ingecheckt :=

Mevrouw verteld dat ze wel ingecheckt heeft. Houdt pasje ook voor apparaat en deze checkt uit.

Iejoorr

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-17 23:08

Maar dan is het toch alsnog niet nodig om daarna te zeggen dat de buschauffeur ''gek in zn hoofd'' is? Beetje wederzijds fatsoen had hier denk ik wonderen kunnen doen :j Snap niet waarom er gelijk een sneer achteraan moet namelijk.

corine1981

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-17 06:51

purny schreef:
Ook al heb je een kak dag en ben je niet op zijn vrolijkst, dan nog geeft het jou niet het recht om zo tegen passagiers te doen. Kom je erachter dat jij als chauffeur of ander persoon een fout hebt gemaakt dan is het wel zo netjes en professioneel om je excuses aan te bieden.
Een andere chauffeuse vertelde mij dat wanneer de chauffeur een klacht krijgt hij of zij er niks tegenin te brengen heeft als er geen getuigen waren. En getuigen van zijn asociale gedrag waren er.

Ben ik an sich met je eens. Ik heb die instelling ook, maar soms stap ik super vrolijk de bus op en kom ik er strontsjaggie vanaf door de ordinaire, respectloze benadering van mij als chauffeur. En dan ben ik misschien ook wel korter naar mensen dan gewenst. Hoe de vrouw reageert kan ook anders hè. Ze had ook naar voren kunnen lopen en even rustig vertellen wat er aan de hand is en de chauffeur mee laten kijken naar de melding op het scherm. Komt al heel anders over dan door de bus heen schreeuwen.
Maar passagiers schijnen maar te denken dat dat normaal is.