Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Liselot schreef:Ik snap uberhaupt niet dat er mensen tegenwoordig nog zonder licht fietsen. Voor €2,50 heb je bij de hema een rood en wit lampje. Stukken goedkoper dan de boete en je hoeft niet zwaarder te trappen zoals het excuus van zovelen is
Riddershow schreef:Sammie schreef:Nee, dat mogen zij ook niet. Fietser is gewoon een bestuurder, dus mogen ook niet rechtsinhalen, niet door rood (ga ze dat maar eens duidelijk makenmaar ook niet over een verdrijvingvlak etc.)
Tenzij het zo'n stomme tweerichting rotonde is. En dat moet je dan niet een keer vergeten... (heb zo eens een noodrem moeten maken omdat je niet gewend bent om naar links te kijken)
vanspeijk schreef:Over rotondes gesproken: ik maakte een tijdje terug een keer een inschattingsfout op de rotonde, en daardoor sneed ik per ongeluk iemand af. Ging gelukkig goed, ik wist dat ik fout zat en ik kijk vervolgens wel drie keer uit. Maar de bestuurder was blijkbaar zo pissed off dat hij ging zitten bumperkleven en mij ging achtervolgen![]()
Ik heb hem weten af te schudden, maar wat als hij me was blijven achtervolgen? Politie bellen gaat niet want je mag niet bellen in de auto [daarbij, wat ga je dan zeggen tegen ze? komen ze daar uberhaupt voor?], of bijvoorbeeld als je telefoon niet bij je hebt kan je natuurlijk helemaal niet bellen
MarlindeRooz schreef:Liselot schreef:Ik snap uberhaupt niet dat er mensen tegenwoordig nog zonder licht fietsen. Voor €2,50 heb je bij de hema een rood en wit lampje. Stukken goedkoper dan de boete en je hoeft niet zwaarder te trappen zoals het excuus van zovelen is
Vooral handig als die dingen steeds gejat worden.
Marrie_L schreef:Marl
[quote="Liselot schreef:Ik snap uberhaupt niet dat er mensen tegenwoordig nog zonder licht fietsen. Voor €2,50 heb je bij de hema een rood en wit lampje. Stukken goedkoper dan de boete en je hoeft niet zwaarder te trappen zoals het excuus van zovelen is
Vooral handig als die dingen steeds gejat worden.[/
Dan jat je zelf een anderedoorgeefsysteem
Suliko schreef:Steeph schreef:Ik las tjirp... als in het geluid wat een vogel maakt...
Het is btw tie wrap
![]()
Goh, en ik het nog opzoeken op google, op 'tierip' en daar kwamen allemaal 'tierips' tevoorschijn.![]()
Kan dus beide haha.
Suliko schreef:Ik heb het me nooit afgevraagd, maar nu weet ik in ieder geval dat er heel veel benamingen zijn voor uh, ja, die plastic dingen die je strak om iets heen kan snoeren en niet meer los krijgt zonder schaar.
purny schreef:Waarom worden mensen duizelig. Stond net met m'n hoofd gebogen en de wereld draaide om me heen. Was echt eng en ik moest me echt vasthouden omdat ik bang was dat ik anders om ging vallen
EskeGirl schreef:Dankje
Met wandelen bedoel ik btw echt aan een touwtje, niet als in buitenrit.
Met buitenrit ga ik, tot ik bij een ruiterpad ben, ook het meest over het fietspad. Het wordt gedoogd en is gewoon veiliger dan midden op een (ietwat smalle) weg waar het gros als een gek rijdt of enge vrachtwagens voorbij komen.