tranen, breakups & liefdesverdriet

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Yonker

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-19 22:07

Callisto04 schreef:
Yonker, rationeel gezien heb je volkomen gelijk. Als ik dit lees denk ik ook dat het enkel verdere moeilijkheden zou brengen, maar ik weet zelf ook dat ik het zelf ook direct terug zou willen proberen, zelfs na 3 maanden complete radiostilte na een gelijkaardig einde. Ik denk ook dat ze beide jong zijn, in mijn geval was ze 36, ik denk dat het dan nog een stuk moeilijker is. En toch zou ik er zonder aarzelen terug induiken. Eigenlijk zou ik beter Tinder installeren of zo om het achter te laten denk ik soms, maar ik weet niet of dat zo slim zou zijn. Ik ben met haar ook begonnen vlak na een andere relatie die continu die hoogtes en laagtes had, 20 keer (bij benadering uiteraard) dat ze er een punt achter zette en na een week terugkwam. Dus ja, het is toch allemaal niet zo simpel of zwart-wit.

Als je mijn berichten na leest dan weet je dat het bij mij en mijn ex ook ineens vanuit het niets was dat hij het uitmaakte. Dat is nu ongeveer 1,5 maand geleden.... ik ben lekker gaan tinderen en gewoon afleiding zoeken. En ik zit nu op het punt dat ik heel boos ben en hem voor alles uit wil schelden en hem ook echt niet meer vertrouw. Dus ik denk dat je wel degelijk op dat punt zal komen ooit :) Ik snap dat het pijn doet enzo... maar ik denk dat het wel helpt als je zo probeert te denken, want wat nou als ze je terug wil?????? Zal je dan nog ooit iets geloven wat ze zegt?? Mwah ik iig van mijn ex in sommige gevallen niet meer. Vooral het "ik zit niet goed in mijn vel" verhaal rijmt totaal niet met wat hij allemaal deelt op facebook enzo en dat steekt ook best wel, dat ik denk jezus gast ben dan gewoon eerlijk. Maar goed dat zijn weer andere dingen.

Ik denk dat restistance vooral moet proberen het los te laten.... dat is makkelijker na 1 maand dan na 6 maanden.... ik zou echt afscheid nemen, en het laten voor wat het is.... wat heb je eraan om achter iemand aan te lopen die niet wil??

Callisto04

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-19 22:33

Ik kan al de verhalen niet altijd onthouden, sorry!
Ik ga er nog altijd van uit dat het geen slechte wil was. Die tegenstelling herken ik wel. Op een dag vroeg ze om heel de planning te wijzigen. We gingen elkaar weinig zien die week anders en ze wist dat ik dat jammer vond. Dus ik zeg sport af, afscheidsdrink ve collega en een werk meeting om 2 avonden naar haar te gaan. Dag 2 zegt ze dat ze voelt te gaan instorten en vraagt mij naar huis te gaan. Kreeg nog een bericht dat ze total loss is en dat ze dat niet kan als ze bij mij is etc. De volgende dag laat ze dan niks horen. Ze was heel de dag weg met vriendinnen. Sauna, restaurant, terrasjes, ... Als ik dan vraag waarom ze dan niks laat weten, dat ik bezorgd was etc. zegt ze dat alles prima was en dat er dan toch geen reden is om iets te laten horen. Vreemde gedachte en vreemd dat het zo kan omslaan, maar ja.
Ik weet het ook niet. Burn out is de uitleg dan. Maar totaal geen veeleisende job (we werken op dezelfde dienst dus ik kan het weten). Eerst was het de pil (vasectomie laten doen dus was dan niet meer nodig). Ik snap het allemaal niet. Alleen ook nooit zo goed gevoeld bij iemand. En weten dat ik haar tenzij ze ontslag neemt ook terug ga zien. Ik zoek geen contact, enkel na anderhalve maand een beterschap kaartje per post gestuurd. Ik probeer het los te laten maar het lukt voorlopig niet.

MarlindeRooz

Re: tranen, breakups & liefdesverdriet

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-19 10:23

Het klonk alsof er vanaf haar kant minder gevoel was dan vanaf jouw kant Callisto!

Ik lig in bed, moet zo werken. Maar voel me echt enorm rot en alleen weer. Hopelijk gaat dit snel weg. :n

Callisto04

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-19 10:52

Geen idee, is ook iets dat moeilijk te meten is he. En wat is gevoel, ik had het idee dat het bij haar vooral neerkwam op aantrekkingskracht, emotionele verbondenheid is nog iets anders, maar dat lijkt iets dat voor haar niet vertrouwd was, leek soms zelfs iets onbekend, ze wou en probeerde wel, maar dan zoals ze dacht dat het hoorde of zo? Ik kan het moeilijk omschrijven.

Hop, uit je bedje en werken! De zon schijnt, dat doet je vanzelf al een beetje beter voelen, probeer wat af te spreken voor een gezellige lunch en vanavond ergens wat gaan drinken of leuke tijd met een vriendin of zo. De reflectie dag met het doorleven van de pijn heb je deze week al gehad. Ik denk trouwens wel dat dat goed is, maar het mag je niet naar beneden trekken, nu terug proberen energie te tanken door leuke dingen te doen met mensen die je graag hebt.

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-19 10:53

Ik moet werken van 12 tot 20:30 haha. Dus houd me wel bezig!

Ga zo uit bed om eten klaar te maken etc. :P

Callisto04

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-19 11:02

Wow, zo lang, maar erna nog tijd voor iets leuk!
Wel goed dat je eten gaat klaarmaken! En zo braaf luistert om uit bed te gaan haha :p.

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-19 21:34

Jaa normaal van 11 tot 20:30 dus had geluk. Voel me nu ook beter!

Callisto04

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-19 07:49

Zo lang werken, ik zou het niet kunnen, toch niet in huidige job, ik word gek van zo lang stil te zitten. Ik loop nu al 10 keer per dag naar de koffiemachine of watertap.
Wel goed dat het beter gaat! Ups and downs horen er bij. Gestaag omhoog naar de zomer, er komen ongetwijfeld nog veel mooie dingen op je pad! Ik was wat gaan drinken gisteren, gewoon lol met maten en een fris pintje, goed om de gedachten te verzetten .

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-19 09:16

Haha met die tijden ging ik automatisch uit van horecawerk. Veel lopen dus.

Ik werk op woensdag 8 uur (onderwijs) en gelukkig is dat een absolute max... Langer lopen en iedereen helpen zonder pauze trek ik niet. Dat probleem had ik ook in de horeca, ik moet gewoon echt af en toe even eten.

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-19 09:23

Ja ik werk in een verse frietzaak. Ik sta zo’n 9 uur per dag haha. En ik mag gewoon eten wanneer ik wil hoor!

Vannacht wel enorm slecht geslapen, zo maar koffie drinken dan he. :=

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-19 09:35

Ah dat is fijn!

Ik zit ook weer even in een paar mindere dagen, waarschijnlijk omdat er een heel leeg lang weekend voor de deur staat.

Callisto04

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-19 09:57

Koffie lost alles op haha. In een frietzaak, lekker, verleidelijk om heel de dag door te eten waarschijnlijk... Ik zou na een maand 100 kilo wegen :P.
Heel leeg lang weekend is geen leuk vooruitzicht, kan je niks meer plannen met vrienden/vriendinnen? Met dit weer is het toch leuk de stad in te gaan of een wandeling te maken, er is vast wel iemand die tijd en zin heeft!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-19 10:04

Bij mij blijft het 's ochtends wakker worden zo lastig... dan na een minuutje besef je het weer... dat ie geen deel meer uitmaakt van je leven. :( Dat je weer alleen bent...

Ik zou het zelf gewoon prettig vinden als we in de toekomst nog eens gewoon gezellig bij kunnen kletsen. Ik heb er vrede mee dat het verder niets wordt, kan ik niets aan veranderen. Maar het ontzettend moeilijke vind ik eraan dat je iemand dan nooit meer ziet. Terwijl je toch om iemand geeft.

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-19 10:04

Ik heb niet heel veel vrienden/vriendinnen met wie ik af kan spreken. Twee ervan zie ik de laatste tijd regelmatig (samen) maar verder heb ik met name kennissen die allemaal hun eigen dingen hebben in de weekenden. Ik heb nog een andere hele goede vriend, maar die woont heel ver weg. Ik bel hem soms wel. :) Hoe ouder je wordt, hoe vaster mensen zitten in hun eigen regelmaat, waardoor (spontaan) afspreken er eigenlijk nooit meer bij is.
Volgend jaar heb ik hopelijk weer een paard, dat was altijd mijn ding op zulke momenten. Ik zou nu heel graag op een paard klimmen en even lekker genieten. Maar helaas ook te kort dag om een buitenrit ergens af te spreken.

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-19 10:06

Ik heb gelukkig wel veel vriendinnen. Maar daar heb ik zelf de afgelopen jaren veel tijd in gestoken. :j

Ik werk vandaag ook weer en dan morgenavond en zondag. En vrijdag ga ik lekker rustig aan doen. Zaterdag een vriendin helpen verhuizen en 's avonds naar een food festival met haar. Scheelt wel heel veel, anders had ik me nog eenzamer gevoeld denk ik. :P

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-19 10:09

Ah dat is fijn Marlinde!
Ik steek vaak veel moeite in mensen, wat ik dan niet echt terugkrijg. Ben er dus ook een beetje voorzichtig mee geworden. Ik heb een paar goede vrienden (waarvan ik dacht dat ex er ook een was) maar omdat ik vaak ben verhuisd wonen ze ver weg en zijn ze niet zomaar bereikbaar. Maar het is bij mij net als bij mannen: met oppervlakkige contacten heb ik niet heel veel. Ik heb een drukke baan en heb 's avonds vaak geen energie meer om oppervlakkige contacten te onderhouden. Ik steek alleen tijd in mensen die ik echt de moeite waard vind. Maar die hebben dan wel veel aan mij :)

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-19 10:12

Ja dat ken ik! Heb 4 meiden die echt dichtbij mij staan. Waarvan ik er 1 al mijn hele leven ken, en de ander 15 jaar. En dat zijn toch vriendschappen op een ander niveau dan iemand die je pas een paar jaar kent.

Callisto04

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-19 10:28

Dat is bij de meeste wel zo, echte vrienden kan je meestal op 1 hand tellen. Maar ik heb er ook geen moeite mee gewoon naar een lokaal café te gaan en iets te gaan drinken. Altijd wel bekende mensen en soms is het gewoon fijn een keer niet te diepgaande gesprekken te hebben, gewoon over voetbal, politiek, ... en een beetje plezier maken. Dat is wel het voordeel dat ik niet ver uit de buurt woon van waar ik ben opgegroeid, ik kan makkelijk in de auto springen, op 15 minuten ben ik terug in een vertrouwde omgeving met altijd wel wat kameraden. Met goeie vrienden is het wat hetzelfde, die hebben allemaal gezin en dus niet zo makkelijk om zomaar af te spreken, al ga ik wel met mijn beste vriend elke donderdag squashen en erna een babbeltje.
Als je uit elkaar gaat na een lange tijd is het wel terug wat vorm geven aan je leven, maar op zich is dat ook wel leuk. En ik heb veel leuke collega's, dat scheelt ook wel, ik mag 2 dagen per week van huis uit werken, maar doe dat niet altijd omdat het gewoon ook leuk is op het werk.
De momenten net voor slapengaan en de ochtenden vind ik ook het moeilijkste resistance, net als thuiskomen na het werk. Dat zijn momenten die confronterend zijn, maar hey, komt goed, het is een tijdje moeilijk maar er komt zeker terug veel moois op je pad!

Jolien87

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-19 11:05

Ik heb gelukkig ook een boel lieve vrienden die voor me klaarstaan, ik heb niet het gevoel dat ik er alleen voor sta.
Alleen wat ik wel een verdrietige gedachte vind, is dat ik nu weer op zoek moet naar een nieuwe partner. Iemand om mijn leven mee te delen, iemand om aan het eind van de dag tegenaan te kruipen en iemand om een gezin mee te stichten.
En ja, ik weet het: je hebt alleen jezelf nodig om gelukkig te zijn, maar in dit soort gevallen vind ik dat altijd zo'n dooddoener.
Jarenlang heb ik gedacht de rest van mijn leven samen met iemand anders te delen. En natuurlijk heb je nooit 100% garantie maar zonder relatie weet je zeker dat je alleen eindigt. En de gedachte dat ik weer een nieuw iemand in mijn leven moet toelaten, een nieuw iemand om te leren vertrouwen, dat vind ik spannend. Mijn vertrouwen in anderen is al meermaals geschaad en heeft na mijn laatste relatie natuurlijk ook een flinke knauw opgelopen. Er heeft nog nooit iemand voor mij gevochten, er is nog nooit iemand geweest die ik puntje bij paaltje blind kon vertrouwen.
Bij mij begint de biologische klok inmiddels ook te tikken. Waar ga ik iemand vinden die ik dit vertrouwen kan geven en waar ik nog iets mee kan opbouwen?
Ik besef me steeds meer dat ik dat wellicht helemaal niet waard ben, dat ik nooit een gezin zal vormen met iemand en dat ik voor altijd alleen blijf.
Dat maakt me zo intens verdrietig.

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-19 11:23

Wij zijn even oud Jolien, en ik herken je angsten. Bij mij ligt het probleem eigenlijk meer bij mezelf: zal ik ooit weer een persoon leuk vinden? Ik heb (even afkloppen) genoeg mensen die mij leuk en interessant vinden, maar ze zeggen me niks en ik wil me naar hen ook niet openstellen. Ik mis die aantrekking, die liefde die ik bijna nooit had maar wel had met mijn ex. Ik hoef niet alleen te eindigen maar eindigen zonder liefde is wel een optie. En nu weet ik niet of ik nu moet kiezen voor 'dan maar deze, deze is wel ok' of toch door moet zoeken naar iemand waar ik wèl echt voor voel wat ik ook voor mijn exen heb gevoeld. Of dat dat gewoon niet meer haalbaar is. De afgelopen 6 jaar ben ik niemand meer tegengekomen die er ook maar in de buurt kwam.

Callisto04

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-19 11:24

Dat je zegt dat je dat niet waard bent is wel een heel zwarte gedachte. En het gaat niet om wat je waard bent, iedereen is het waard om gelukkig te zijn. Het gaat erom iemand te vinden die bij je past. Ik heb lang een relatie gehad, kinderen en dan uit elkaar. Ik had nooit gedacht dat dat zou gebeuren, al was er altijd wel iets dat mij het gevoel gaf dat het niet ok was. Dat ik niet was wat ze nodig had of zocht. Dan die 2 collega's. Maar ik weiger mijn vertrouwen in mensen te laten schaden daardoor en ben zeker dat ik, ondanks dat ik mij voorneem voorzichtig te zijn, er volgende keer weer in blind vertrouwen instap. Uiteraard niet met eender wie, maar wél met vertrouwen in de ander, anders werkt het toch niet.
Het is compleet normaal te verlangen naar een relatie, mensen zijn sociale wezens, hebben nood aan affectie, liefde, ... Relatietherapeuten hoor je dat ook steeds meer zeggen. En ja, iemand die met zichzelf ok is en op zichzelf ook gelukkig is zal het makkelijker hebben om te verbinden, maar het is niet zo dat je dat alleen gelukkig zijn als doel moet stellen. Ik vind het best wel erg te lezen wat je schrijft, dat je dat niet verdient. Dat er nog nooit iemand voor jou gevochten heeft etc. Dan lijkt het wel dat je niet blij bent met jezelf, terwijl je waarschijnlijk gewoon een leuk persoon bent die tegenslag had in de liefde om eender welke reden. Dat ligt niet aan wie je bent of wat je verdient.

Yonker

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-19 11:26

Jolien87 schreef:
Ik heb gelukkig ook een boel lieve vrienden die voor me klaarstaan, ik heb niet het gevoel dat ik er alleen voor sta.
Alleen wat ik wel een verdrietige gedachte vind, is dat ik nu weer op zoek moet naar een nieuwe partner. Iemand om mijn leven mee te delen, iemand om aan het eind van de dag tegenaan te kruipen en iemand om een gezin mee te stichten.
En ja, ik weet het: je hebt alleen jezelf nodig om gelukkig te zijn, maar in dit soort gevallen vind ik dat altijd zo'n dooddoener.
Jarenlang heb ik gedacht de rest van mijn leven samen met iemand anders te delen. En natuurlijk heb je nooit 100% garantie maar zonder relatie weet je zeker dat je alleen eindigt. En de gedachte dat ik weer een nieuw iemand in mijn leven moet toelaten, een nieuw iemand om te leren vertrouwen, dat vind ik spannend. Mijn vertrouwen in anderen is al meermaals geschaad en heeft na mijn laatste relatie natuurlijk ook een flinke knauw opgelopen. Er heeft nog nooit iemand voor mij gevochten, er is nog nooit iemand geweest die ik puntje bij paaltje blind kon vertrouwen.
Bij mij begint de biologische klok inmiddels ook te tikken. Waar ga ik iemand vinden die ik dit vertrouwen kan geven en waar ik nog iets mee kan opbouwen?
Ik besef me steeds meer dat ik dat wellicht helemaal niet waard ben, dat ik nooit een gezin zal vormen met iemand en dat ik voor altijd alleen blijf.
Dat maakt me zo intens verdrietig.

Dit is zo herkenbaar..... de 30 staat hier om de hoek.... en kinderwens is heel groot, wat nou als het niet met iemand lukt???

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-19 11:30

Tegenwoordig heb je geen man nodig om een gezin te vormen. Ken vrouwen genoeg die heel bewust Bom moeder zijn geworden. Moet je kunnen en stevig voor in je schoenen staan maar je geluk hangt dus niet alleen af van het feit of je een partner hebt.

Lieszje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-19 11:31

Ik zit juist in een periode waarin ik alleen hartstikke gelukkig ben :')
Ben de laatste paar keer denk te hard op mijn hart gestampt om nu al behoefte aan een relatie te hebben.
Scheelt bij mij ook wel dat ik geen rammelende eierstokken heb :+
Sinds een paar weken ook een fwb die ik regelmatig zie (en duiken niet alleen maar het bed in) en dat bevalt ook goed.

Yonker

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-19 11:32

Weet ik maar toch zie ik in mijn hoofd liever met een partner dan zonder partner.