Rare mensen op marktplaats deel 5!

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Saskiaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-13 19:14

joann123 schreef:
Wat ik echt heel irritant vind is on duidelijke adv. Er was iets van een vp gezoht verzorger in egomd stond er in de adv. Het paard staat in Heiloo adv. Plaatsre woont in schoorl oke wat is het nu

"Wat ik heel irritant vind is een onduidelijke advertentie. Het was iets van 'Verzorgpaard gezocht, verzorger in Egmond', staat er in de advertentie 'Het paard staat in Heiloo' en de advertentieplaatser woont in Schoorl. Oké, wat is het nu?"

:D

shetties

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-13 19:17

Een onduidelijk verhaal iig :+

ElizeVdS

Re: Rare mensen op marktplaats deel 5!

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-13 19:21

Zooo.. bedankt voor de ondertiteling Saskiaatje :)

Maar die blikvangers heb ik inderdaad ook ineens. Mogen ze van mij er ook weer af halen!

Klaaswoeba

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-13 20:12

Is al eerder gezegd in dit topic, maar er zijn nou nog meer bij gekomen: gewone webshops die op MP adverteren! Super irritant.. Agradi staat er nu ook bij. Denk van ja als ik het nieuw zou willen hebben voor de volle prijs zou ik heus wel even wat webshops langs surfen om te kijken of ze het daar hebben...
Erg jammer.

romyloverrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-13 20:15

inderdaad !
echt irritant !
kijk 10 advertentie met nieuwe spullen van 1 adverteerdervind ik
niet erg.
maar sommige hebben er gewoon 100en advertenties op staan !

bridgetF

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-13 20:36

ja vind dat zelf ook irritant, nieuw van een particulier kostminder dan nieuw zakelijk.

Lous

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-13 20:38

Bij speuders.nl kun je aanvinken of je advertenties van bedrijven wilt of van particulieren.

Klaaswoeba

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-13 21:46

Ja maar dat vind ik ook een moeilijke site en ook met veel rotzooi (reclames en verkapte reclames) en ook wel erg onoverzichtelijk. Maar komt ook door de kleuren denk ik, is erg hard met dat geel en zwart.

Nee op Speurders kan ik eigenlijk nooit slagen..:)

bridgetF

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-13 22:07

ik ben ook niet zo fan van speurders. Op MP vind ik meestal wel wat ik zoek.
Wat trouwens ook zo vervelend is als mensen er een foto op zetten, die nog een kwart geroteerd moet worden, kun je je hele hoofd scheef houden om de foto te bekijken.

kiki1976

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-13 22:16

Ook ik wil ff klagen hoor hahaha
Ik ben opzoek naar een bruin 17 inch vzh zadel met wijde boom (vergelijkbaar met de witte van Wintec) of een bruin boomlooszadel, en hier ook een advertentie van geplaatst.

Wat bieden ze je aan:
Zwart dressuurzadel 18 inch
Zwart VZH zadel 16.5 inch
Zwart dressuurzadel 18.5 inch
Zwart VZH zadel 17 inch smalle boom (boom niet aanpasbaar)

Kunnen ze niet lezen of denken ze, ach ik probeer het toch wie weet?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-13 22:18

Heb een hoofdstel te koop gezet, met een lage neusriem, helemaal nieuw maar zonder teugels.
Na een paar keer mailen: 'zonder bit, 10 euro inclusief verzendkosten'.
Nee sorry dan heb ik er minder dan 3,50 voor..
Heb terug gemaild dat ik het voor 12,50 zonder verzendkosten prima zou vinden.

Shirley

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-13 22:24

Nou, een ander kleurtje zou nog wel gaan, maar heel andere maten of een heel ander type zadel :?

kiki1976

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-13 22:29

Ik wil echt een bruin zadel omdat al het andere daarop is afgestemd O:)
Maar idd hele andere maten en type zadels....

@June
Sommige willen echt voor een duppie op de 1e rij zitten

Lieszje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-13 22:31

Heel erg herkenbaar Kiki en zwaar irritant..
Snap ook niet dat mensen het proberen.
Laatst bijgewerkt door Lieszje op 23-06-13 22:34, in het totaal 1 keer bewerkt

Kitty1985

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-13 22:33

kiki1976 schreef:
Ik ben opzoek naar een bruin 17 inch vzh zadel met wijde boom (vergelijkbaar met de witte van Wintec) of een bruin boomlooszadel, en hier ook een advertentie van geplaatst.

Wat bieden ze je aan:

Zo irritant is dat he!

Zocht voor mijn teckel een halsband met speciale eisen. Bruin leer, bronzen gespen. Lengte breedte alles stond erbij.

Nou werd plat gemaild met vanalles wat ik NIET zocht.

1 bood een zwart lederen halsband aan met studs(wat ik ook niet wou) 60 cm lang, 5 cm breed.... :')

kiki1976

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-13 22:37

Kitty1985 schreef:
kiki1976 schreef:

Wat bieden ze je aan:

Zo irritant is dat he!

Zocht voor mijn teckel een halsband met speciale eisen. Bruin leer, bronzen gespen. Lengte breedte alles stond erbij.

Nou werd plat gemaild met vanalles wat ik NIET zocht.

1 bood een zwart lederen halsband aan met studs(wat ik ook niet wou) 60 cm lang, 5 cm breed.... :')

Ook lekker irritant -O-

DatBenIkNou

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-13 08:54

Ik heb weer een goede ervaring en een paar mooie leren Cavallo Juniors aangeschaft via MP. Zaterdagavond gemaild maar er zouden andere mensen komen kijken en dus gevraagd of ze mij wilden berichten als dat niets werd. Zondagochtend belde zij dat de andere mensen niets meer hadden laten horen ( voor de zoveelste keer) en dat ik kom komen passen. Ik was er een uurtje later en ze passten perfect. Mensen blij en ik ook!

joyce2

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-13 10:19

Ik kruip ook weer even uit de meelees hoek ;) Mijn stoelen zijn helaas nog niet verkocht, dus die ga ik vandaag maar weer opnieuw op MP zetten.

Verder ben ik nu druk aan het zoeken naar goedkope barok- en sierlijsten van verschillende formaten. Gister hebben we de eerste lijst opgehaald, hopelijk vandaag richting Apeldoorn om de volgende lijsten op te halen en we laten er 2 verzenden (ik hoop dat dat goed gaat)!

Mochten jullie nog leuke lijsten hebben dan mogen jullie me PB'en :D

Shirley

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-13 10:30

kiki1976 schreef:
Ik wil echt een bruin zadel omdat al het andere daarop is afgestemd O:)
Maar idd hele andere maten en type zadels....

@June
Sommige willen echt voor een duppie op de 1e rij zitten

Vind je die bruine Barefoot Cheyenne niks dan die op MP staat ?
Mooi prijsje ook :j

Hevonen

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-13 10:38

Heb drie jonge hanen op marktplaats staan, gratis voor goed tehuis. Mailt een man mij hoeveel ik er heb. Okay. Ik vraag hem waarom hij meer dan een haan wil. Hij antwoordt met 'om rondom mijn boerderij te laten lopen'. 'Klinkt goed', mail ik terug. Ik hoor vervolgens niets meer.
Ik had al zo mijn twijfels, omdat de meeste mensen niet een stel hanen willen, want hanen vechten onderling en dat heb ik hem ook gezegd in mijn eerste mailtje. Naar mensen toe zijn ze supervriendelijk.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-13 12:29

Dikke kans dan inderdaad dat iemand wel 3 hanen voor in de pan wil :=

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-13 15:00

Of hanengevechten.........

Zo zie je maar weer dat het heel belangrijk is om eerlijk te zijn op MP :')
Gister was ik iets met iemand aan het afspreken om op te komen halen.
Geef ik ons adres, krijg ik een berichtje terug 'hahaha, dan weet ik wie ik voor me heb, wij wonen bij je aan de overkant...' :+ :D (en ik wilde ons nummer nog wel mailen voor als ze het niet konden vinden..... :') )

fargo

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-13 15:03

Kentaro schreef:
Of hanengevechten.........

Zo zie je maar weer dat het heel belangrijk is om eerlijk te zijn op MP :')
Gister was ik iets met iemand aan het afspreken om op te komen halen.
Geef ik ons adres, krijg ik een berichtje terug 'hahaha, dan weet ik wie ik voor me heb, wij wonen bij je aan de overkant...' :+ :D (en ik wilde ons nummer nog wel mailen voor als ze het niet konden vinden..... :') )

Dat is grappig ;-) Tijdje terug wilde mijn collegaatje een babydraagzitje kopen. Is ze afspraak aan het maken om het op te halen, denkt ze heee wat een bekend adres. Waren het overburen bij ons verderop. Toen hebben ze het maar bij mij afgeleverd ;-)

HTM

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-13 15:23

Kentaro schreef:
Hebben jullie dat ook?? ZO irritant :P Ik ben m'n advertenties aan het plaatsen. Krijg je iedere keer na het plaatsen van de eerste foto een pop up met BLIKVANGER! (je kunt dan voor 15,00 opvallen e.d.) Ik hoop heel erg dat dit niet 'standaard' wordt :(

Dit is standaard geworden 8)7
En zeker heel irritant.
Maar volgens mij zijn het de oude TOP advertenties, want de prijzen zijn daar ook naar zag ik.
Deze verschillen namelijk per categorie.

Klaaswoeba schreef:
Is al eerder gezegd in dit topic, maar er zijn nou nog meer bij gekomen: gewone webshops die op MP adverteren! Super irritant.. Agradi staat er nu ook bij. Denk van ja als ik het nieuw zou willen hebben voor de volle prijs zou ik heus wel even wat webshops langs surfen om te kijken of ze het daar hebben...
Erg jammer.

Wij adverteren ook op MP, maar proberen niet zo achterlijk veel als A.gradi erop te zetten...
Zag dat die in 1 categorie al ruim 6000 :wow: advertenties hebben staan.
Wij hebben er in totaal niet meer dan 800 in verschillende categorieën.
Zie het nut van zo veel advertenties ook echt niet in, want veel dingen staan dubbel. 8)7

Maar de reden voor het adverteren op MP is omdat wij daar best wel wat nieuwe klanten vandaan halen, en zeker niet iedereen die daar kijkt is op zoek naar 2de hands troep van iemand anders.
Veel mensen kopen liever goedkoop nieuw met garantie dan 2de hands en geen rechten.

En je zegt als je nieuwe dingen zoekt dan ga je wel langs webshops.
Welke webshops, hoe weet je van het bestaan van die webshops?
Bezoek je dan alleen de grote die grote reclame campagnes kunnen betalen of ook de kleinere die je bijv op MP tegenkomt?

En nee, deze vragen hoef je van mij niet hier in het topic te beantwoorden, maar hoop dat je dan wel zelf kan bedenken dat het zeer interessant is voor een commercieel bedrijf om daar te adverteren.
En daarbij, MP belt zelf ook alle bedrijven die er maar bestaan of je niet adverteren wil, moet bij hen ook geld binnen komen.

bridgetF schreef:
ja vind dat zelf ook irritant, nieuw van een particulier kostminder dan nieuw zakelijk.

Dit is ook, maar dit kun je niet ruilen of retourzenden wat sommige mensen wel graag willen.

GamblersCup

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-13 15:37

Je kon altijd bij MP kiezen of je ook de commerciele advertenties wilde zien, of alleen de privé advertenties... kan dat niet meer? Ik klikte altijd de bedrijven weg, als ik nieuwe spullen zoek of een bedrijf zoek, dan google ik wel. Dan zoek je niet op mp. En leuk dat je het zo omschrijft htm, de "troep" van een ander, maar tegenwoordig is het grootste gedeelte gewoon goed materiaal, gebruikt en met gebruikssporen, maar daardoor wel een stuk goedkoper dan in de winkel. En heel goed bruikbaar. Dat is geen "troep" ;-) Ik vind "jullie" ook super irritant. (en met jullie bedoel ik dus niet speciaal htm, maar alle bedrijven die meer dan 5 advertenties maken op mp, daarvoor zit het gros van de mensen er niet)