Waar heb jij je vandaag aan geërgerd...? #16

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Kookaburra

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 11:48

Iemand die mij het gevoel geeft dat ik mijn kittens niet voldoende verwen. Dat ze daardoor zielig zijn. Want zijn kat wordt wel verwend met lekkers, en die wordt daar zo blij van. Kom op zeg. Ja, het klopt dat ze van mij geen menseneten mogen. Dus inderdaad, ook niet een klein stukje van de vis als ik 's avonds aan mijn avondeten zit.

Joh, prima dat wij onze dieren anders opvoeden... maar geef mij niet het gevoel dat mijn katten het slecht hebben.

Zo. Dat is er uit :')

Tancreda4

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 11:55

Wij zijn van verdieping verhuisd en hebben nu meer kantoortuinen en de hokken waar je wel met minder zit zijn kleiner. Ik vind dat echt een enorme omschakeling en eigenlijk wel echt een reden om het minimale naar kantoor te gaan...

Zebrastreep

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 12:10

Ik moet er sowieso niet aan denken om op kantoor te gaan zitten. Ik heb maar 4 kantoor uren in de week, vind ik meer dan genoeg. Ik zou mij ronduit gaan vervelen en onrustig worden omdat ik niet kan bewegen. Nee dan toch maar een iets te drukke baan in de zorg.

--

Burn-out gecombineerd met vervelende hormonen is echt super vervelend... Zit niks anders op dan uitzitten. Maar dat het elke keer een dikke week duurt vind ik niet zo tof. Het geeft een terugval gevoel.

xPabloBokt
Fotograaf

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : Vandaag, 12:36

Kookaburra schreef:
Iemand die mij het gevoel geeft dat ik mijn kittens niet voldoende verwen. Dat ze daardoor zielig zijn. Want zijn kat wordt wel verwend met lekkers, en die wordt daar zo blij van. Kom op zeg. Ja, het klopt dat ze van mij geen menseneten mogen. Dus inderdaad, ook niet een klein stukje van de vis als ik 's avonds aan mijn avondeten zit.

Joh, prima dat wij onze dieren anders opvoeden... maar geef mij niet het gevoel dat mijn katten het slecht hebben.

Dat zijn vaak de mensen die hun katten moddervet voeren omdat het sielugh is als ze niet mee mogen eten. Dan heb ik liever mensen zoals jij, die van ons krijgen ook niks. Alleen kattensnoepjes.

Polarize

Re: Waar heb jij je vandaag aan geërgerd...? #16

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 12:48

We hebben één kat die altijd een soort noodkreet geeft voordat hij er een haarbal uit gooit. Naja fijn, je weet iig dat je niet zomaar ergens in stapt :+
Alleen nu heeft hij ontdekt dat als hij heel hard schreeuwt, wij heel snel naar hem toe komen. Eindstand. Hij loopt constant te brullen :')

Roihi

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 13:06

@Pablobokt: zo jammer van de afwijzing. Nooit leuk en helemaal niet als je enthousiast was.

fjordjes

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 13:26

Echt wat zijn mensen toch paasei dom zeg, niet normaal! Probeer je iets uit te leggen over calorieën maar nee dat kan niet volgens hun. Nou wat er op de verpakking staat klopt gewoon hoor.

Zonnehoed

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 13:36

xPabloBokt schreef:
Afwijzing ontvangen op een sollicitatie waar ik enorm enthousiast over was.. en nu balen als een stekker -O-

Wat ontzettend balen! Volgende keer beter!

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 13:37

fjordjes schreef:
Echt wat zijn mensen toch paasei dom zeg, niet normaal! Probeer je iets uit te leggen over calorieën maar nee dat kan niet volgens hun. Nou wat er op de verpakking staat klopt gewoon hoor.

Vertel :))

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 13:48

Ik zit al klaar met de popcorn, Fjordjes :D

Kookaburra

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 13:52

xPabloBokt schreef:
Kookaburra schreef:

Dat zijn vaak de mensen die hun katten moddervet voeren omdat het sielugh is als ze niet mee mogen eten. Dan heb ik liever mensen zoals jij, die van ons krijgen ook niks. Alleen kattensnoepjes.

In dit geval klopt het wel := Zijn kat heeft gewoon moeite met springen door al dat gewicht :(:)

Polarize schreef:
We hebben één kat die altijd een soort noodkreet geeft voordat hij er een haarbal uit gooit. Naja fijn, je weet iig dat je niet zomaar ergens in stapt :+
Alleen nu heeft hij ontdekt dat als hij heel hard schreeuwt, wij heel snel naar hem toe komen. Eindstand. Hij loopt constant te brullen :')

Ergens begint het grappig, maar oof... dat hij constant brult is niets aan!

Dat had ik laatst ook PabloBokt :(:)
Balen mag zeker, maar zie het daarna ook als motivatie om meer vacatures te vinden waar je enthousiast van wordt!

fjordjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 53 min geleden

Jolliegirl schreef:
fjordjes schreef:

Vertel :))

Iets met water toevoegen, ja volume veranderd maar calorieën niet want water heeft 0 calorieën.

chanicha

Link naar dit bericht Geplaatst: 52 min geleden

Balen Pablo :(:)
Helemaal als je het helemaal zag zitten!

Maddy_Paola

Link naar dit bericht Geplaatst: 49 min geleden

Niobe schreef:
Lieser schreef:
Ik vind dat ook lastig. Bij ons is telefonische bereikbaarheid heel belangrijk. Maar voor het werk wat ik doe heb ik blokken van meerdere uren nodig waarin ik me moet kunnen concentreren. Als ik dan 3 keer achter elkaar gestoord word, kan ik opnieuw beginnen. Bovendien leidt het telefoontje zelf vaak tot nieuw uitzoekwerk, en dan ben ik zo een uur kwijt.

Ja, heel herkenbaar!!

Het is heel dubbel, want ik vind het tegelijk ook heel leuk, maar op die manier wordt het gewoon echt te veel. Dus op de manier waarop ik het nu doe en thuis helpt wel enorm.

Ik heb ook bepaalde taken waarbij telefonische bereikbaarheid eigenlijk moet. Maar ze hebben die 2 afdelingen er uit geschopt, dus ik heb al die taken nu, zogenaamd "tijdelijk". Ja, dat is niet mijn fout, dus ik voel me zeker niet geroepen om daar telefonisch voor beschikbaar te worden. :=

Het zal inderdaad aan werkveld liggen, wij hebben geen taken die zo lang duren en waarmee je echt opnieuw mee moet beginnen als je gestoord bent tussendoor.
Juist heel veel 'kleine taakjes' die samen een werkdag maken, maar als je collega's op sales slecht bereikbaar zijn omdat ze thuis wat anders aan het doen zijn en klanten ze daardoor niet kunnen bereiken is wel heel lastig, daardoor missen we ook nog wel eens business.

Als iemand mij belt of naar me toe loopt schrijf ik ook rustig de vraag op of vraag ze om me te mailen als ik ergens druk mee ben, en als het bloedspoed is gaat het wel tussendoor.

Ik kan me inderdaad goed voorstellen dat je bij zulke grote taken slecht bereikbaar bent.
Niobe, wat een gekke combinatie van taken dan die jouw werkgever heeft gemaakt, dan kan jij er inderdaad weinig aan doen.

Polarize

Link naar dit bericht Geplaatst: 41 min geleden

Het liefste plan ik deze week een kennismakingsgesprek in voor stage, omdat we 11 Februari beginnen. ik heb vorige week woensdagmiddag al een mail gestuurd naar de stagebegeleider en nog geen antwoord gehad..op welk punt stuur ik er een mail er achteraan

Sintara

Link naar dit bericht Geplaatst: 32 min geleden

Echt elke klant vandaag wilt wel iets sufs speciaals. Ik ben al wel tien keer naar het magazijn gelopen om specifieke fotos enzo te maken.
En denk je dat deze mensen wat bestellen? Nee, eigenlijk nooit _O-

maralyn

Link naar dit bericht Geplaatst: 30 min geleden

Sintara schreef:
Echt elke klant vandaag wilt wel iets sufs speciaals. Ik ben al wel tien keer naar het magazijn gelopen om specifieke fotos enzo te maken.
En denk je dat deze mensen wat bestellen? Nee, eigenlijk nooit _O-

De... "Ik kijk nog even verder.." mensen?? :')

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: 25 min geleden

Polarize schreef:
Het liefste plan ik deze week een kennismakingsgesprek in voor stage, omdat we 11 Februari beginnen. ik heb vorige week woensdagmiddag al een mail gestuurd naar de stagebegeleider en nog geen antwoord gehad..op welk punt stuur ik er een mail er achteraan

Komende vrijdag?

Sansevieria

Link naar dit bericht Geplaatst: 19 min geleden

Ik vraag ook om dingen op mail te zetten, zeker als ik het druk heb, zodat ik kan prioriseren.
Zijn het simpele vragen, dan los ik die meteen telefonisch op.

Bij ons mocht er 49 procent van je werktijd thuis gewerkt worden.

Wij hebben nogal wat grensgangers die in Duitsland wonen, de Duitse collega's mogen vanwege belastingtechnische redenen vanaf begin dit jaar nog maar 34 werkdagen thuis werken.
Of ja, ze mogen evt. meer thuiswerken, maar zijn dan zelf verantwoordelijk voor de fiscale consequenties.

Zie hier:
Vanaf 1 januari 2026 geldt voor grensarbeiders (met name Nederland-Duitsland) een nieuwe fiscale regeling: tot 34 thuiswerkdagen per kalenderjaar blijft het heffingsrecht bij het werkland, zonder dat het woonland belasting heft. Boven deze drempel ontstaat een 'salary split', waarbij thuiswerkdagen in het woonland belast worden.
Belastingverdrag NL-Duitsland: Vanaf 2026 mag men 34 dagen per jaar thuiswerken zonder heffing in het woonland. Een thuiswerkdag telt al bij >30 minuten thuiswerken.
Belastingverdrag NL-België: De tijdelijke coronaregelingen zijn niet meer van toepassing. Thuiswerk kan leiden tot een 'salary split' (belasting in beide landen), wat de administratie verzwaart. Er wordt gewerkt aan een nieuw verdrag.
Sociale Zekerheid: De EU-kaderregeling (sinds 2023) staat toe om tot 50% van de werktijd thuis te werken zonder wijziging van de sociale zekerheidspositie.
Gevolgen Salary Split: Bij meer dan 34 dagen thuiswerken (NL-DE) of structureel thuiswerken (NL-BE) wordt het loon gesplitst, wat invloed kan hebben op aftrekposten en de "kwalificerend buitenlands belastingplichtige" status.
Advies: Houd een strikte registratie bij van het aantal thuiswerkdagen om fiscale verrassingen te voorkomen.

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 11 min geleden

Fjordjes, iemand dacht dus omdat volume veranderd door water er meer kcal in komen? :') ik snap je ergernis :')