Waar heb jij je vandaag aan geërgerd...? #12

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Telpeva
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-24 14:22

Bh's en het passen er van. Hoezo gebruiken merken niet gewoon allemaal dezelfde afmetingen zodat je niet elke keer op hoeft te meten

Berdien

Re: Waar heb jij je vandaag aan geërgerd...? #12

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-24 15:02

Het sneeuwt?!

Siggislief

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-24 15:07

Paar uur geleden ergerde ik aan het appje van de buurvrouw,
ze hoorde harde gedreun van muziek en vroeg zich af of ik het was en het zachter kon.

Nee dat ben ik niet, en dat ik niks hoorde aan muziek.
Ze hoorde het nog steeds en vroeg zich af of wij het ook konden horen, nee we horen hier niks.
Boven op zolder niet en beneden in de huiskamer ook niets,
het was volgens haar een soort van Marokkaanse Bruidsmuziek dat er op stond (tromgeroffel) .

Jammer dat ik er dan weer voor aangesproken word. -O-

Cambionn

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-24 15:09

Telpeva schreef:
Bh's en het passen er van. Hoezo gebruiken merken niet gewoon allemaal dezelfde afmetingen zodat je niet elke keer op hoeft te meten
Zit het verschil niet gewoon in de vorm? Dat is net zo belangrijk als de maat, en hangt af van de vorm van je borsten.

Ik heb vrijwel overal dezelfde maat, maar moet echt rechte "balcony" model BH's hebben om ze te laten passen. De standaard driehoeken vul ik bijv niet op door de vorm van mijn borsten, tenzij ik een veel te kleine cup pak maar dan komt de cup aan de zijkant niet netjes rond de borst maar prikt die erin.

Heel veel mensen dragen een te kleine cup, mede daardoor. Zelfs op foto's van bijv Hunkemöller (sowieso niet de beste winkel ooit) klopt de helft niet :') . Cups die voorop al stoppen terwijl een borst tot net onder de arm loopt enzo. En dan krijg je discomfort en "vet" bobels onder de arm als gevolg. Of rugbanden die omhoog trekken omdat de bandjes te strak zitten om op te maken voor een te grote rugband(terwijl de steun van de rugband hoort te komen), ook zo'n veelvoorkomend probleem.

Ik zou echt zoeken wat voor model en maat echt goed past, als die die combi eenmaal weet is BH's vinden niet zo moeilijk meer. Wordt je leven makkelijker van. En comfortabeler, want een goed passende BH is zo comfortabel als een t-shirt!

Helpt overigens niet dat menig lingeriewinkel en hun zogenaamde "experts" niet eens weet hoe een BH hoort te zitten en je vaak alsnog de verkeerde maat meegeven :+ . Ze zijn er wel hoor, maar best zeldzaam en als je er zelf niet genoeg van weet is het lastig herkennen wie kennis heeft en wie onzin verkoopt. In mijn ervaring is beste om je er zelf in te verdiepen hoe het hoort te zitten en dan gewoon gaan passen. En dan afhankelijk van wat niet goed zit andere maten/modellen tot je de perfecte combi hebt gevonden. Kost ff werk, maar daarna kun je vrijwel altijd gewoon in 1 keer een passende pakken.

Telpeva
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-24 17:35

Sorry voor de heren die meelezen, kijk maar even de andere kant op :* :+
Ik ben gegaan van sportmodel zonder beugels en zonder vulling, naar comfortmodel ook zonder beugels en vulling. Optisch niet veel verschil, ik denk dat het grootste verschil de elasticiteit en breedte van het elastiek in de band zal zijn, en dat is ook net het probleem. Een sportmodel in 'mijn' maat daarvan zitten de band en de cups echt comfortabel als een soort 2e huid. Het comfortmodel wat ik heb besteld heeft een andere band (de randen van de band zijn elastiek, de rest van de band is elastisch mesh) en die randjes 'snijden' waardoor je spontaan vetjes ziet onder mijn armen. Gewoon vet lelijk en het voelt ook alsof het te strak zit, niet comfortabel. Maar de cups zitten wel als gegoten, en nu weet ik niet welke maat ik dan zou moeten bestellen, want als je een andere maat omtrek wilt moet je ook weer een andere cupmaat, maar deze cupmaat zit juist zo prettig en hoe gaat dat dan zitten... Ik ging altijd voor advies naar een betere winkel met een medewerker die er veel van wist maar die winkel bestaat niet meer :\
Als iemand het toevallig weet dan hoor ik het graag, en zo niet dan is het ook goed want het is ook best wel offtopic :+

Cambionn

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-24 18:04

Telpeva schreef:
Het comfortmodel wat ik heb besteld heeft een andere band (de randen van de band zijn elastiek, de rest van de band is elastisch mesh) en die randjes 'snijden' waardoor je spontaan vetjes ziet onder mijn armen. Gewoon vet lelijk en het voelt ook alsof het te strak zit, niet comfortabel. Maar de cups zitten wel als gegoten, en nu weet ik niet welke maat ik dan zou moeten bestellen, want als je een andere maat omtrek wilt moet je ook weer een andere cupmaat, maar deze cupmaat zit juist zo prettig en hoe gaat dat dan zitten...
Cupmaten zijn op verhouding met omtrek. Als je 2 omtrekmaten kleiner gaat zou 1 cup groter dezelfde cup moeten geven. Zelfde met 2 omtrekmaten groter 1 cup kleiner. Meestal is de maat eindigend op een 5 en die daar boven hetzelfde. Dus 75 en 80 zijn hetzelfde, 85 en 90 zijn 1 maat groter. 65 en 70 zijn 1 maat kleiner. Een 85D heeft dus dezelfde cup als 75E en 65F. De omtrek is natuurlijk wel heel anders, dus je kan niet ff wisselen daartussen als je maat niet op voorraad is (iets wat sommige winkels verkeerd wel claimen). Een goed passende band zit strak genoeg om steun te geven, maar los genoeg om niet te snijden. Bandjes zijn altijd een extra op een goed passende BH, geen noodzaak!

Mensen met een redelijk volle borst maar kleine omtrek zitten met echt passende BH's dus ook best vaak in D/E/F range gezien dat niet zo heel groot is.

Merlen

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-24 18:26

Oproepje geplaatst in de plaatselijke FB groep.Ik zocht kerstbomen met wortel om te herplanten bij de kippen als extra schuilmogelijkheid.Nordmann met zachte naalden,ik zou niet willen dat de kippen hun ogen kwetsen aan scherpe naalden.
Ergernis 1:Ik las later pas dat Nordmann bijna niet overleeft na herplanting.
Ergernis 2:Verschillende mensen zetten hun bijna uitgedroogde boom buiten.

Themba

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-24 19:40

Vanavond feestje. Van de 8 die mee zouden gaan zijn er nog 3 over. Rest ziek zwak misselijk.

Siggislief

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-24 20:13

Ergernis dat er sneeuw komt dit weekend, of laat staan de komende dagen.
Ik wil niet eens met gladheid de straat op, en als het glad word moet ik mijn afspraak
voor de kapper Woensdag afzeggen, en dat moet binnen 24 uur.
En als dat niet binnen 24 uur gedaan word, moet je namelijk je kappersafspraak
die je niet optijd afzegd gewoon je prijs van het knippen betalen. (Daaaag 80 euro)

En ik wil heeeeel graag van mijn berenvacht kapsel af.. -O-

Coco4life

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-24 20:51

Dat ik maandag weer naar school moet

marleen_88

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-24 21:00

Dat ik 1,5 week van mijn 2 weken vakantie ziek ben geweest. En nog steeds niet fit, echt waardeloos.

Merlen

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-24 21:14

Dat er in heel de kelder een laag water staat.Zou ik dat nu al opzuigen of nog even wachten?
Daar ben ik trouwens even zoet mee want de woning is volledig onderkelderd.

Telpeva
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-24 21:40

Ps, ik heb inmiddels een oplossing gevonden, thanks Cambionn!

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-24 22:17

Merlen schreef:
Dat er in heel de kelder een laag water staat.Zou ik dat nu al opzuigen of nog even wachten?

Ehm ik had daar vandaag wel mee begonnen ivm de verwachting voor vrieskou.

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-24 22:18

Morgen is de verwachte gevoelstemperatuur-5 :brr:
Zo geen zin in die kou.

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-24 22:19

Wij hebben nu ook elke dag water in de kelder maar ook elke dag eruit gehaald.

iirrssjjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-24 22:22

Siggislief schreef:
Ergernis dat er sneeuw komt dit weekend, of laat staan de komende dagen.
Ik wil niet eens met gladheid de straat op, en als het glad word moet ik mijn afspraak
voor de kapper Woensdag afzeggen, en dat moet binnen 24 uur.
En als dat niet binnen 24 uur gedaan word, moet je namelijk je kappersafspraak
die je niet optijd afzegd gewoon je prijs van het knippen betalen. (Daaaag 80 euro)

En ik wil heeeeel graag van mijn berenvacht kapsel af.. -O-

Knippen €80,- !?!?! -O- Ik zou een andere kapper zoeken!!

zonnebloem18

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-24 22:23

Wow, alleen knippen? Daar betaal ik nog geen 30 euro voor.

Polarize

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-24 22:29

80 euro?? Mijn hele krulbehandeling en knippen samen kost pas net 40 euro :')

Bah ik heb krampen, maar het zit zoveel hoger dan normaal, niks werkt. Heb zo'n ding wat pulsen geeft omdat de dokter niet zo blij was met mijn pakje Aleve per dag...maar zelfs dat ding helpt nu niet

xPabloBokt
Fotograaf

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-01-24 22:30

Ik betaal iets van 120 euro voor kleuren, wassen, knippen en drogen.. en mijn kapper is niet persé goedkoop := alleen wassen, knippen, drogen is zo rond de 50 geloof ik.

Ik hoop dat het meer is dan alleen knippen voor dat geld idd.

Benzz

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-24 22:41

zonnebloem18 schreef:
Wow, alleen knippen? Daar betaal ik nog geen 30 euro voor.

Knippen en uitgroei bijwerken: 180,- euro.

Merlen

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-24 22:43

Ineke2 schreef:
Merlen schreef:

Ehm ik had daar vandaag wel mee begonnen ivm de verwachting voor vrieskou.

Vriezen doet het daar nou wel niet in.Is 2,20m diep.De gasketel staat daar ook,niet in het water maar op een verhoogd stukje.
Het was meer,dan ben ik aan het dweilen met de kraan open.Kan ik misschien beter wachten tot het grondwater ietsje gezakt is en ik niet telkens opnieuw moet beginnen.
Is een laagje van max.1,5cm.

Britta31

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-24 23:48

Er word aan de weg gewerkt en moeten al bijna 2 maanden om rijden,nu gaan ze maandag beginnen aan een zijweg en moeten we helemaal door het buurdorpje om in ons dorpscentrum te komen.Er is nu ook nog maar 1 weg om thuis te komen.Als daar wat mee gebeurd kunnen we niet van en naar huis.

Coco4life

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-24 23:51

Merlen schreef:

Wij hebben dat niet door de overstroming maar hadden het ervoor al.
Zo irritant hè, en het houd maar niet op.

Zebrastreep

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-24 00:42

Helemaal bevroren na een avond buiten in een dierentuin :brr: het was zo druk , waardoor er te weinig plekken waren om te eten en je ook niet echt goed op kon warmen.

En de mensen met kinderwagens en bolderkarren , ik ben er wel voor dat er een kindervrije avond wordt ingelast :') om de haverklap viel er een kind over je voeten zo gigantisch druk was het.