[18+] Bijzonder luguber deel 2

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Noisy

Re: [18+] Bijzonder luguber deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-24 08:07

Wauw! Ontzettend gaaf zeg!
Met dat broodje vond ik hilarisch! Moest even hardop lachen :))

Tancreda4

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-24 11:26

Hmmmz. Ik dacht dat ik het wel interessant zou vinden maar vind het toch best vies en bij de zin van ogen uitlepelen ook niet meer verder gekeken..... terwijl ik toch wel een en ander heb gezien tijdens m'n bio studie := Wel gaaf dat je zoiets hebt gedaan. Voor mij is het dus blijkbaar niets als ik de foto's al smerig en vind :))

Shenavallie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-24 11:39

Ik kan niet met de andere Bokkers meegaan met mijn mening over taxidermi. Ik vind dat namelijk zoiets raars om te doen. Wat is er nou zo 'mooi' aan om een dood dier in je huis te zetten. Geef zo'n dier een fatsoenlijk grafje of laat het opeten door de natuur, maar ik heb werkelijk nog nooit begrepen waarom mensen dieren doden om het vervolgens op te zetten. Bodyworlds vond ik wel intrigerend/leerzaam, maar dat komt omdat die mensen zich voor deze wetenschap opgegeven hebben. Anders had ik er ook niet naar toe gegaan. Zouden er ook mensen zijn die baby's opzetten en in hun huis tentoonstellen? Kan ik me niet voorstellen (hoewel er vast figuren met een geknakt hersenstelsel rondlopen die dat wel doen of zouden willen). Waarom dan wel met dieren...
Een tijd geleden hebben wij in een - bleek later - jachthotel overnacht (niet bewust, was een noodoplossing en we hadden alleen gezocht op 'hotel hier in de omgeving'), waar je bij het avondeten omringd werd door priemende blikken van herten-, everzwijn- en berenhoofden. Ik wist niet hoe snel ik mijn eten naar binnen moest werken om vervolgens zo rap mogelijk naar de hotelkamer te gaan. Het enige wat ik erbij kan denken is "waarom...?".

Maeve

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-24 15:19

Grappig dat je Bodyworlds dan als voorbeeld neemt, want daarvan wordt gezegd dat er waarschijnlijk vooral Chinese daklozen en andere ongeclaimde lichamen voor zijn gebruikt :+

nevica

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-24 19:33

Ik kan hier dan ook weer niet naar kijken, dieren he. Met dieren vind ik alles zo'n 140x erger. :') Het past dan weer wel helemaal in dit topic haha.

Shenavallie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-24 21:30

Maeve schreef:
Grappig dat je Bodyworlds dan als voorbeeld neemt, want daarvan wordt gezegd dat er waarschijnlijk vooral Chinese daklozen en andere ongeclaimde lichamen voor zijn gebruikt :+

Dat zijn dan wel erg lange Chinezen geweest, voor wat ik me er nog van kan herinneren. :D

Shenavallie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-24 21:31

nevica schreef:
Ik kan hier dan ook weer niet naar kijken, dieren he. Met dieren vind ik alles zo'n 140x erger. :') Het past dan weer wel helemaal in dit topic haha.

Dat dus. :o

Tancreda4

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-24 21:57

Ach, zo vind iedereen wat anders mooi of interessant. Ik heb een vitrine kast vol botjes en schedels, vind dat zo fascinerend! Maar een opgezet beestje of een op sterk water heb ik niet in huis. Opgezet vind ik nog wel mooi soms. Op sterk water vind ik machtig interessant, maar net wat te ongemakkelijk om in huis te hebben (ik zou toch nachtmerries krijgen dat de ogen opeens open springen ofzo :)) )

Enige moeite die ik heb is dat deze diertjes speciaal voor een cursus worden gekweekt. Ik heb om die reden toen de tijd tijdens mijn studie ook een vak niet gedaan waarbij je een - speciaal gekweekte rat - ging ontleden. De haaien die bijvangst waren en voor volgende jaren werden hergebruikt vond ik minder bezwaarlijk.

StalNollie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-24 22:01

Zo durft onze zoon van 9 nergens meer te logeren. Hij heeft het eens gemoeten bij mijn ouders en daar hangen dooie vogels in hun slaapkamer maar ook recht boven hun bed hangt er 1. Haha daar is hij zo van geschrokken dat hij niet meer durft

haffiefreak

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-24 22:17

moonsparkle

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-24 23:07

Avelienvd

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-24 00:09

In januari komt ook het boek van forensisch patholoog Frank vd Goot uit.

Shenavallie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-24 19:23

Rivendell

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-24 06:22

Shenavallie schreef:
Ik kan niet met de andere Bokkers meegaan met mijn mening over taxidermi. Ik vind dat namelijk zoiets raars om te doen. Wat is er nou zo 'mooi' aan om een dood dier in je huis te zetten. Geef zo'n dier een fatsoenlijk grafje of laat het opeten door de natuur, maar ik heb werkelijk nog nooit begrepen waarom mensen dieren doden om het vervolgens op te zetten. Bodyworlds vond ik wel intrigerend/leerzaam, maar dat komt omdat die mensen zich voor deze wetenschap opgegeven hebben. Anders had ik er ook niet naar toe gegaan. Zouden er ook mensen zijn die baby's opzetten en in hun huis tentoonstellen? Kan ik me niet voorstellen (hoewel er vast figuren met een geknakt hersenstelsel rondlopen die dat wel doen of zouden willen). Waarom dan wel met dieren...
Een tijd geleden hebben wij in een - bleek later - jachthotel overnacht (niet bewust, was een noodoplossing en we hadden alleen gezocht op 'hotel hier in de omgeving'), waar je bij het avondeten omringd werd door priemende blikken van herten-, everzwijn- en berenhoofden. Ik wist niet hoe snel ik mijn eten naar binnen moest werken om vervolgens zo rap mogelijk naar de hotelkamer te gaan. Het enige wat ik erbij kan denken is "waarom...?".

Ik heb mijn 2 lievelingskipjes laten opzetten.

Leandra

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-24 00:09

Misschien niet heel luguber maar wellicht vinden jullie het interessant om te volgen.
Vandaag is mijn galblaas verwijderd en daarbij is een (kleine) bloeding opgetreden. Op zich niet erg maar mijn lijf kennende zal mijn buik erg blauw worden.
Vianen jullie het interessant om het herstel te volgen?

Ik zal de foto van mijn buik nu in een spoiler zetten. Nu vooral nog pleisters.

Spoiler:
Afbeelding

fleurtjeuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-24 00:16

Ja leuk! Delen graag :D

ferropaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-24 10:33

Interessant! Graag haha. En beterschap met je herstel!

Olle

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-24 10:37

Duhelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-24 10:46

Hier zit ook wel meer achter. ZE claimen dat het een ongeluk is, maar er circuleren filmpjes van die betreffende ovens dat de deuren echt met kracht moeten dichtgedrukt worden, die gaan niet zelf dicht en vallen al zeker niet zelf in het slot. Aan de binnenkant zitten ook geen handgrepen waarmee ze ze kon dicht trekken.

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-24 10:48

Gezien het grote onderzoek dat er gaande is is er idd wel meer aan de hand.
En pf ze levend verbrand is daarbij natuurlijk ook niet eens zeker.

Maar voor die moeder wel zeeeeer naar je kind zo te vinden

Olle

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-24 11:00

Ohh heel heftig!

Shenavallie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-24 11:37

Olle schreef:
https://www.foxcarolina.com/2024/10/28/ ... mily-says/

Geen foto's, maar een nieuwbericht over een 19-jarige die levend is verbrand in een broodoven in Walmart. En gevonden door haar moeder %)

Is Canada - net als America - niet één groot Big Brother Is Watching You land? Dan zullen er vast camerabeelden van de ware toedracht zijn?

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-24 12:36

Wauw.....

Olle

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-24 12:45

Shenavallie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-24 14:41

Jolliegirl schreef:
Wauw.....

Is jouw reactie bedoeld op mijn reactie? Of op het nieuwbericht? Ik reageerde nl. op de suggesties op wat er gebeurd zou kunnen zijn, niet dat ik het wil zien gebeuren.