Dingen die je je af vraagt deel 4!

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Bloesem21

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-23 09:50

Nyaleti schreef:
Is er een fijne, gratis app die voorkomt dat je oneindig lang blijft door scrollen op social media?
Die bv Instagram kan afsluiten / blokkeren op een aangegeven tijd?

Ik ken wel een site die een andere site kan blokkeren maar dan moet ik eerst de ruggengraat hebben om het al af te sluiten :+

Ga naar Instellingen dan naar digitaal welzijn en ouderlijk toezicht en dan naar app timer

Dan kun je per app een timer zetten.

Ook kun je een algemene schermtijd voor heel je telefoon instellen

Mizora

Re: Dingen die je je af vraagt deel 4!

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-23 10:13

Is stayfocused wat je zoekt? Het blokkeert wel alleen de apps, niet de websites. Ik heb hem zelf ingesteld op 10 minuten per uur, maar je kan hem ook per dag instellen en ook instellen dat je tussen bijvoorbeeld 9-5 niet of maar beperkt gebruik mag maken van bepaalde apps.

Kaplaars

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-23 12:35

Wat bedoelen mensen als ze schrijven dat ze ‘plafonddienst’ hebben?
Is het een soort nachtdienst of zo?

fleurtjeuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-23 12:36

Kaplaars schreef:

Nee, dat ze naar het plafond aan het staren zijn.
Ze kunnen niet slapen dus

Kaplaars

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-23 12:40

Oh serieus?!
Dat is wel rot voor die mensen, ik dacht dus dat ze er voor betaald kregen :')

_Karlijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-23 12:41

Zo dan zou ik rijk zijn inmiddels *D :$

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-23 12:43

Kaplaars schreef:
Ik heb dit recentelijk ook op moeten zoeken; dacht dat het iets in de zorg was of zo, tot ik een bokker het zag gebruiken van wie ik weet dat ze niet in de zorg werkt. _O-

Fly_high

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-23 14:08

Kaplaars schreef:
Oh serieus?!
Dat is wel rot voor die mensen, ik dacht dus dat ze er voor betaald kregen :')

Je bent in ieder geval niet de enige _O-

Ik dacht dat het ook iets van een nachtdienst in de zorg was, hartstikke logisch toch :P

Captain

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-23 14:31

Ik dacht dat tot voor kort ook. _O-

Kaplaars

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-23 16:19

Haha ik was duidelijk niet alleen in mijn onwetendheid :')

marley93

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-23 16:32

Ik zag dit op de site van Hypostore, en ik kan het eigenlijk niet geloven, maar... maakt het serieus verschil wat voor borstel je op welke kleur paard gebruikt? Dat is een dure verkoopgrap toch? :')
Borstelsets voor wit en grijs, voor lichtbruin en vos, en zwart en bruine vacht?

Afbeelding

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-23 16:36

Tuurlijk, voor blond haar heb je toch ook een andere haarborstel nodig dan voor bruin haar? En borstels van 140 euro borstelen ook gewoon veel beter. *sarcasme modus uit* :roll:
Laatst bijgewerkt door Suzanne F. op 06-03-23 16:36, in het totaal 1 keer bewerkt

Indy_Mouse_9

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-23 16:36

Er zijn volgens mij redelijk wat evenementen fotograven op Bokt, dus wellicht kunnen die me een antwoord geven.

Afgelopen week op wintersport is mijn kind tijdens de skiles op de foto gezet door een eventmenten-fotograaf. Zo iemand die foto's maakt, en je dan een kaartje geeft met de website waar je de foto's zou kunnen bestellen (oid). Hetzelfde gebeurd op paardrijdwedstrijden.

Nu zitten er een paar leuke foto's tussen die ik wel zou willen hebben. Echter, een afdruk op 15x21 kostte €19.50. Combinatie met een digitale versie (formaat / kwaliteit onbekend) kost €24.50. Alleen een digitale versie €17.50.

Ze zullen ongetwijfeld verkopen voor die prijzen, maar ik vind het te veel. Voor +/- €10 had ik waarschijnlijk gezucht en de foto uiteindelijk besteld.

Dus: Verdien je als evenementen-fotograaf nou echt meer geld, als je minder foto's verkoopt die meer kosten? Of kan je beter je prijzen omlaag doen zodat meer mensen (meer foto's) kopen?

Ik heb alleen mezelf als referentiekader he? Misschien ben ik wel gewoon een kniepert en vindt de rest van de wereld het hele redelijke prijzen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-23 16:44

Ik vind het héél schappelijke prijzen. :=

Fly_high

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-23 16:52

In de paardenwereld is het meer 4 tot 8 euro per digitale foto, is het dan zo weinig? Nooit bij stilgestaan, ik betaal gewoon wat er gevraagd wordt ;)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-23 17:08

Fly_high schreef:
In de paardenwereld is het meer 4 tot 8 euro per digitale foto, is het dan zo weinig? Nooit bij stilgestaan, ik betaal gewoon wat er gevraagd wordt ;)
Maar zijn dat profs of zijn dat hobbyisten? En worden ze (ook) door de organisatie betaald of moeten ze het hebben van de inkomsten van de foto's? Want ik kan me echt niet voorstellen dat iemand kan overleven als fotograaf van 4 tot 8 euro per digitale foto van een dagje wedstrijden fotograferen als dat het enige inkomen is dat ze eruit halen. Dan moet je wel héél veel foto's verkopen wil dat er een beetje uit kunnen.

De foto's die ik voor Tattersalls maak, zijn bijvoorbeeld gratis te downloaden op hoge resolutie, maar ik krijg daar wel voor betaald door Tatts.

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-23 17:15

Ik fotografeer wel eens op evenementen en ik krijg dan 10 euro per foto. Ik doe dat als vrijwilliger voor de organisatie. Met de particuliere verkoop van die foto's kan ik mijn kosten voor die week dekken.

Fly_high

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-23 18:19

Mkango schreef:
Fly_high schreef:
Maar zijn dat profs of zijn dat hobbyisten? En worden ze (ook) door de organisatie betaald of moeten ze het hebben van de inkomsten van de foto's? Want ik kan me echt niet voorstellen dat iemand kan overleven als fotograaf van 4 tot 8 euro per digitale foto van een dagje wedstrijden fotograferen als dat het enige inkomen is dat ze eruit halen. Dan moet je wel héél veel foto's verkopen wil dat er een beetje uit kunnen.

Geen idee, het zijn wel mensen met een eigen BV meestal (dus er zit duidelijk iets van winstoogmerk en zakelijk karakter achter) maar in hoeverre ze afhankelijk zijn van dat inkomen durf ik niet te zeggen. Ik betwijfel dat zulke fotografen betaald worden door de organisatie, we hebben het over kleine regio wedstrijden met weinig budget. Denk dat eventueel verdienmodel dan meer in kwantiteit zit dan kwaliteit? maar geen idee hoeveel van die foto's daadwerkelijk worden verkocht.... wat ik wel weet is dat mensen ze hartstikke graag jatten, want ik zie ze vaak genoeg nog met watermerk erop op bokt of in allerlei verkoopadvertenties :')

Maar vooral de goedkopere foto's zijn vaker van hele jonge meiden en ik heb dan een licht vermoeden dat ze er niet van hoeven te leven ;) zijn ook geen foto's waar ik €20 voor zou betalen qua kwaliteit en bewerking eerlijk gezegd.

Veulen84

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-23 19:29

marley93 schreef:
Ik zag dit op de site van Hypostore, en ik kan het eigenlijk niet geloven, maar... maakt het serieus verschil wat voor borstel je op welke kleur paard gebruikt? Dat is een dure verkoopgrap toch? :')
Borstelsets voor wit en grijs, voor lichtbruin en vos, en zwart en bruine vacht?

[ [url=m/OASbEl.png]Afbeelding[/url] ]

Het wordt wat wazig bij het inzoomen. Maar dat lijken me Haas borstels. En die verkoop ik al jaren los. En die zijn echt niet speciaal voor een vachtkleur. Vroeger zeiden ze wel eens dat je op een zwart paard geen witte haren of andersom moest gebruiken. Simpel omdat borstels wel eens uitvallen en dan had je dus een andere kleur in je vacht hangen.

Maar bij borstels van haas kwaliteit zal dat heus niet zo snel gebeuren. Zijn wel echt wereldborstels. Zeker hun bijzondere modellen. Een hele set heb je ws helemaal niet nodig. 1 of 2 uit hun toplijn echter is wel heerlijk.

marley93

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-23 19:49

Het wordt wat wazig inderdaad, hier is de link!
Ze hebben wel net verschillende verhaaltjes bij de borstels over waarom wat beter zou werken bij welke vacht, maar het lijkt me echt onzin dat het werkelijk verschil maakt.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-23 20:04

marley93 schreef:
Ze hebben wel net verschillende verhaaltjes bij de borstels over waarom wat beter zou werken bij welke vacht, maar het lijkt me echt onzin dat het werkelijk verschil maakt.
Crisis, hebben ze mijn vertaalcollega van de hengelsportwinkel ingehuurd voor die productomschrijvingen? :') :=

marley93

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-23 20:18

Mkango schreef:
marley93 schreef:
Crisis, hebben ze mijn vertaalcollega van de hengelsportwinkel ingehuurd voor die productomschrijvingen? :') :=

Er vielen me sowieso meer slordigheden op in de omschrijvingen bij andere producten door de site heen. Soms was het alsof ik Haags zat te lezen. Beetje jammer. :=

Veulen84

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-23 20:28

marley93 schreef:

Idd haas. Blijkbaar omgepakt door een ander bedrijf die er sets van maakt. Die tekst klinkt nogal vreemd. Sommige dingen kloppen, het is echt haar bv. Dat heeft voordelen. Een half wol en echt haar borstel geeft veel glans. Goeie verkoop truuk wel zo`n box. Zal morgen eens tellen. Maar totaal kosten die 4 borstels echt niet meer dan een euro of 60/70 Eerder minder dan meer.

( Ik verder maar even niks over product omschrijvingen. We krijgen zo vaak halfbakken info van de leverancier dat het een crime is om er iets leesbaar van te maken. En ik ben daarin zeker niet zonder fouten)

Ladygiroc

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-23 21:27

Dat worden voor mij dan 2 sets. 1 voor het witte gedeelte en 1 voor het zwarte gedeelte. Lastig borstelen ook.

(Heb een bonte :D )

c_alsemgeest

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-03-23 22:25

Mogen weggooi vapes in een dichte verpakking in de handbagage? :?