Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
KB12 schreef:Er was laatst een video op tiktok volgens mij van iemand die haar vinted portemonnee had laten uitbetalen, maar niets had ontvangen van vinted. Zij heeft toen ook haar rekeningoverzicht moeten laten zien, en dit was alsnog niet genoeg bewijs voor vinted. Echt belachelijk.
Sjofel schreef:Ik lees al een tijd met jullie verhalen en problemen mee.
Maar nu wil ik ook ventileren2 kledingstukken 2 verschillende verkopers en in beide zitten gewoon vlekken.
(uiteraard zonder dat het vermeld is in de advertentie) De ene verkoper is zo aardig om te de verkoop te annuleren. Bij de andere heb ik per ongeluk op alles is oké gedrukt (haalde advertenties door de war...) dus die heb ik nu maar een pb gedaan.
Alja schreef:bedoelt ze niet 'wil je het alsnog of niet'Sjofel schreef:Ik lees al een tijd met jullie verhalen en problemen mee.
Maar nu wil ik ook ventileren2 kledingstukken 2 verschillende verkopers en in beide zitten gewoon vlekken.
(uiteraard zonder dat het vermeld is in de advertentie) De ene verkoper is zo aardig om te de verkoop te annuleren. Bij de andere heb ik per ongeluk op alles is oké gedrukt (haalde advertenties door de war...) dus die heb ik nu maar een pb gedaan.
Ik heb nu twee verkeerde dingen onderweg naar mij
Verkoopster vraagt hoe ik het wil oplossen?
Dan denk ik, jij stuurt wat verkeerds op
Alja schreef:Sjofel schreef:Oeh dat is ook slordig![]()
Ze kan toch de goede spullen alsnog opsturen? En dan die andere lekker bij het pakket punt laten liggen tot ze terug worden gestuurd.
Oh ja dat is een goede
Maar hoe zit het dan met het geld ?
MuSLi schreef:Ik had een niet tevreden Fransoos. Ze vond dat de kleuren vervaagd waren. Tsja, het is tweedehands kleding die gewassen is. Drie setjes kinderkleding voor €8Maar ze wilde het niet terugsturen, want dat kostte geld en tijd...
Ik heb teruggestuurd. Jammer dat je niet tevreden bent. Daar heb ik het bij gelaten..
tengeltje11 schreef:Hier eigenlijk altijd makkelijke Fransen hoor! (Zelf Belg en vind op vinted vooral de Nederlanders eeuwig moeilijk doen…. Net die bieden bij mij altijd belachelijk laag, en als er een moeilijk doet over eender wat, is het 9 op de 10 ook een Nederlander…)
Haley schreef:Ik loop voor het eerst tegen een behoorlijk probleem aan. Misschien kunnen jullie mij adviseren.
Ik heb een Playstation spel verkocht aan een koper in Frankrijk. Ik film het inpakproces en de staat van het product om te voorkomen dat een koper achteraf kan beweren dat ik het heb verzonden met mankementen. Zo ook met deze bestelling. Net voordat ik automatisch zou worden uitbetaald dient de koper een retourverzoek in. De cd rom zou ontbreken. Omdat ik toen nog in de veronderstelling was dat het wellicht was gestolen door een medewerker van het postorderbedrijf en de koper erg laks bleek, heb ik zelf Vinted ingeschakeld. Een andere optie om de verdwijning te verklaren heb ik niet. Ik vroeg de koper ook nog of de verpakking heel was, maar hij gaf aan dit zelf te hebben geopend. Tot mijn schrik kreeg ik een geautomatiseerd bericht dat de transactie is geannuleerd en de koper het geld terug krijgt. In hetzelfde bericht staat dat ik het product niet goed heb ingepakt waardoor het beschadigd is geraakt tijdens het vervoeren. Dit kan niet kloppen, omdat de koper zelf heeft aangegeven het pakket te hebben geopend, waaruit ik opmaak dat het gesloten is geleverd. Ik heb een schermopname van dit gesprek en de video van het inpakproces naar Vinted gestuurd om een bericht terug te krijgen dat dit hun definitieve besluit is. Hierna is de mogelijkheid tot het chatten met de helpdesk ook voor mij verdwenen. Ik krijg geen balk meer onder in het beeld en ik kan zelfs geen gesprek openen over een andere bestellingen.
Ik voel mij echt opgelicht en ik weet niet zo zeer of dat door de koper of door Vinted zelf is. Het ging om ruim honderd euro.
_Kellyy schreef:Ik had dit met een bundel van €40…
Diverse mokken en wat servies. Goed in bubbelfolie ingepakt, inclusief luchtkussentjes. Koper had ook foto’s gemaakt toen de doos open was. Er was 1 schaaltje en 1 mok kapot. Ze had een probleem gemeld via Vinted en Vinted was van mening dat het niet goed verpakt was. Zij kreeg haar geld terug (van de hele bundel, dus niet alleen van de kapotte mok en schaal) en ik kreeg niks. Heb er toen nog een berichtje aan gewaagd via Vinted, maar toen werd er ook gezegd nee dit is onze beslissing, we kunnen niks meer doen…
Wildgirl schreef:Haley, wat ontzettend zuur! Voor mij wel een reden om niets te verkopen met een waarde hoger dan 25 euro.
Ik ben bang dat je, je geld kwijt bent. Geeft de koper nog een reactie?