Ervaring met vinted

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

KB12

Re: Ervaring met vinted

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-22 22:15

Er was laatst een video op tiktok volgens mij van iemand die haar vinted portemonnee had laten uitbetalen, maar niets had ontvangen van vinted. Zij heeft toen ook haar rekeningoverzicht moeten laten zien, en dit was alsnog niet genoeg bewijs voor vinted. Echt belachelijk.

Alja

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-22 22:20

KB12 schreef:
Er was laatst een video op tiktok volgens mij van iemand die haar vinted portemonnee had laten uitbetalen, maar niets had ontvangen van vinted. Zij heeft toen ook haar rekeningoverzicht moeten laten zien, en dit was alsnog niet genoeg bewijs voor vinted. Echt belachelijk.

Oh dat is heftig zeg!
Ik laat m’n portemonnee rustig tot +1000 oplopen maar zou toch lichtelijk boos/ teleurgesteld zijn als het uiteindelijk niet op m’n rekening komt

Phrono

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-22 22:44

Teleurgesteld is nog zacht uitgedrukt. Dat is gewoon diefstal natuurlijk. Kan echt niet.

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-22 00:29

Dat is echt bizar! Vinted is steeds minder aantrekkelijk voor mij, met dat soort verhalen...

Wel weer een fijne afhandeling, ik heb het 9 december gekocht uit Italië en het is nu binnen. Echt in perfecte staat gewoon.

foxy80

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-22 10:07

Ik laat altijd alles meteen uitbetalen. Kost niks en ik ben zeker dat het op mijn persoonlijke rekening staat. Als Vinted weer kuren heeft, kan je dagen niet aan je geld. Of ze worden gehackt. Mij niet gezien.

Heb gisteren 3 foute kersttruien besteld, hoop dat er eentje op tijd binnen is voor foute santa party volgende donderdag.

Sjofel

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-22 14:32

Ik lees al een tijd met jullie verhalen en problemen mee.
Maar nu wil ik ook ventileren :+ 2 kledingstukken 2 verschillende verkopers en in beide zitten gewoon vlekken. -:(- (uiteraard zonder dat het vermeld is in de advertentie) De ene verkoper is zo aardig om te de verkoop te annuleren. Bij de andere heb ik per ongeluk op alles is oké gedrukt (haalde advertenties door de war...) dus die heb ik nu maar een pb gedaan.

caro29

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-22 15:04

Zodra ik de €100 bereik laat ik uitbetalen. Gaat altijd goed

Alja

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-22 15:18

Sjofel schreef:
Maar nu wil ik ook ventileren :+ 2 kledingstukken 2 verschillende verkopers en in beide zitten gewoon vlekken. -:(- (uiteraard zonder dat het vermeld is in de advertentie) De ene verkoper is zo aardig om te de verkoop te annuleren. Bij de andere heb ik per ongeluk op alles is oké gedrukt (haalde advertenties door de war...) dus die heb ik nu maar een pb gedaan.

Ik heb nu twee verkeerde dingen onderweg naar mij
Verkoopster vraagt hoe ik het wil oplossen?
Dan denk ik, jij stuurt wat verkeerds op

Sjofel

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-22 15:28

Oeh dat is ook slordig :')

Ze kan toch de goede spullen alsnog opsturen? En dan die andere lekker bij het pakket punt laten liggen tot ze terug worden gestuurd.

Alja

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-22 16:12

Sjofel schreef:

Ze kan toch de goede spullen alsnog opsturen? En dan die andere lekker bij het pakket punt laten liggen tot ze terug worden gestuurd.

Oh ja dat is een goede
Maar hoe zit het dan met het geld ?

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-22 16:35

Ik lees dat eigenlijk wel als een positieve reactie, zo van "wat zou jij zelf een eerlijke oplossing vinden".
Heeft ze de gekochte spullen nog wel, of zijn die naar een ander onderweg...? :=

Smallheal

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-22 16:40

Alja schreef:
Sjofel schreef:

Ik heb nu twee verkeerde dingen onderweg naar mij
Verkoopster vraagt hoe ik het wil oplossen?
Dan denk ik, jij stuurt wat verkeerds op
bedoelt ze niet 'wil je het alsnog of niet'

Sjofel

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-22 17:18

Alja schreef:
Sjofel schreef:

Oh ja dat is een goede
Maar hoe zit het dan met het geld ?

Ik was in de veronderstelling dat jij dan het geld terug kreeg als de pakketjes retour gaan. Maar daar heb ik zelf geen ervaring mee :o

Haley

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-22 21:04

Ik loop voor het eerst tegen een behoorlijk probleem aan. Misschien kunnen jullie mij adviseren.

Ik heb een Playstation spel verkocht aan een koper in Frankrijk. Ik film het inpakproces en de staat van het product om te voorkomen dat een koper achteraf kan beweren dat ik het heb verzonden met mankementen. Zo ook met deze bestelling. Net voordat ik automatisch zou worden uitbetaald dient de koper een retourverzoek in. De cd rom zou ontbreken. Omdat ik toen nog in de veronderstelling was dat het wellicht was gestolen door een medewerker van het postorderbedrijf en de koper erg laks bleek, heb ik zelf Vinted ingeschakeld. Een andere optie om de verdwijning te verklaren heb ik niet. Ik vroeg de koper ook nog of de verpakking heel was, maar hij gaf aan dit zelf te hebben geopend. Tot mijn schrik kreeg ik een geautomatiseerd bericht dat de transactie is geannuleerd en de koper het geld terug krijgt. In hetzelfde bericht staat dat ik het product niet goed heb ingepakt waardoor het beschadigd is geraakt tijdens het vervoeren. Dit kan niet kloppen, omdat de koper zelf heeft aangegeven het pakket te hebben geopend, waaruit ik opmaak dat het gesloten is geleverd. Ik heb een schermopname van dit gesprek en de video van het inpakproces naar Vinted gestuurd om een bericht terug te krijgen dat dit hun definitieve besluit is. Hierna is de mogelijkheid tot het chatten met de helpdesk ook voor mij verdwenen. Ik krijg geen balk meer onder in het beeld en ik kan zelfs geen gesprek openen over een andere bestellingen.

Ik voel mij echt opgelicht en ik weet niet zo zeer of dat door de koper of door Vinted zelf is. Het ging om ruim honderd euro.

_Kellyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-22 21:51

Ik had dit met een bundel van €40…
Diverse mokken en wat servies. Goed in bubbelfolie ingepakt, inclusief luchtkussentjes. Koper had ook foto’s gemaakt toen de doos open was. Er was 1 schaaltje en 1 mok kapot. Ze had een probleem gemeld via Vinted en Vinted was van mening dat het niet goed verpakt was. Zij kreeg haar geld terug (van de hele bundel, dus niet alleen van de kapotte mok en schaal) en ik kreeg niks. Heb er toen nog een berichtje aan gewaagd via Vinted, maar toen werd er ook gezegd nee dit is onze beslissing, we kunnen niks meer doen…

Wildgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-22 23:00

Haley, wat ontzettend zuur! Voor mij wel een reden om niets te verkopen met een waarde hoger dan 25 euro.
Ik ben bang dat je, je geld kwijt bent. Geeft de koper nog een reactie?

MuSLi

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-22 23:06

MuSLi schreef:
Ik had een niet tevreden Fransoos. Ze vond dat de kleuren vervaagd waren. Tsja, het is tweedehands kleding die gewassen is. Drie setjes kinderkleding voor €8 >;) Maar ze wilde het niet terugsturen, want dat kostte geld en tijd...

Ik heb teruggestuurd. Jammer dat je niet tevreden bent. Daar heb ik het bij gelaten..

Nou, mijn eerste negatieve feedback ontvangen op Vinted. Altijd 5 sterren en nu 2 van die Fransoos. Prima. Blij dat het afgehandeld is zo. Ik blijf wel een beetje weg van die Fransen. Die zijn zo veeleisend >;)

tengeltje11

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-22 08:46

Hier eigenlijk altijd makkelijke Fransen hoor! (Zelf Belg en vind op vinted vooral de Nederlanders eeuwig moeilijk doen…. Net die bieden bij mij altijd belachelijk laag, en als er een moeilijk doet over eender wat, is het 9 op de 10 ook een Nederlander… :o )

MuSLi

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-22 09:16

tengeltje11 schreef:
Hier eigenlijk altijd makkelijke Fransen hoor! (Zelf Belg en vind op vinted vooral de Nederlanders eeuwig moeilijk doen…. Net die bieden bij mij altijd belachelijk laag, en als er een moeilijk doet over eender wat, is het 9 op de 10 ook een Nederlander… :o )

Gelukkig maar dat het bij jou niet zo is dan ;)

_Lorette_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-22 09:50

Haley schreef:
Ik loop voor het eerst tegen een behoorlijk probleem aan. Misschien kunnen jullie mij adviseren.

Ik heb een Playstation spel verkocht aan een koper in Frankrijk. Ik film het inpakproces en de staat van het product om te voorkomen dat een koper achteraf kan beweren dat ik het heb verzonden met mankementen. Zo ook met deze bestelling. Net voordat ik automatisch zou worden uitbetaald dient de koper een retourverzoek in. De cd rom zou ontbreken. Omdat ik toen nog in de veronderstelling was dat het wellicht was gestolen door een medewerker van het postorderbedrijf en de koper erg laks bleek, heb ik zelf Vinted ingeschakeld. Een andere optie om de verdwijning te verklaren heb ik niet. Ik vroeg de koper ook nog of de verpakking heel was, maar hij gaf aan dit zelf te hebben geopend. Tot mijn schrik kreeg ik een geautomatiseerd bericht dat de transactie is geannuleerd en de koper het geld terug krijgt. In hetzelfde bericht staat dat ik het product niet goed heb ingepakt waardoor het beschadigd is geraakt tijdens het vervoeren. Dit kan niet kloppen, omdat de koper zelf heeft aangegeven het pakket te hebben geopend, waaruit ik opmaak dat het gesloten is geleverd. Ik heb een schermopname van dit gesprek en de video van het inpakproces naar Vinted gestuurd om een bericht terug te krijgen dat dit hun definitieve besluit is. Hierna is de mogelijkheid tot het chatten met de helpdesk ook voor mij verdwenen. Ik krijg geen balk meer onder in het beeld en ik kan zelfs geen gesprek openen over een andere bestellingen.

Ik voel mij echt opgelicht en ik weet niet zo zeer of dat door de koper of door Vinted zelf is. Het ging om ruim honderd euro.

Wat ontzettend rot dit! Op Vinted ben je als koper wel redelijk beschermd, maar als verkoper heb je gewoon pech...

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-22 12:06

Jeetje wat ontzettend zuur zeg... :(:)

Ik snap wel dat er vast ook weer mensen zullen zijn die het hele inpakproces filmen.... en daarna nog iets uit het pakket halen voordat ze daadwerkelijk verzenden. Maar hoe kan je dàn jezelf beschermen als verkoper.... -O-

Moet je dan zorgen dat je al met je jas en schoenen en staat en aansluitend op het inpakken, het hele tripje inclusief inleveren bij het pakketpunt filmen ofzo :=

Mo_86

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-22 12:27

Dan nog heb je vrees ik geen garantie. Wat ontzettend zuur ook van dat PlayStation spel. Vrees eerlijk gezegd ook dat je je geld kwijt bent. Door dit soort verhalen waarbij je als verkoper eigenlijk altijd het nakijken hebt verkoop ik geen dure dingen meer op Vinted. Veel te bang dat er iets wordt uitgehaald waardoor ik m’n geld en item kwijt ben.

Inmiddels nog steeds geen geld en na het zoveelste standaard bericht hoor ik niets meer. Maar ik geef uit principe mooi niet op. Wel ben ik inmiddels een beetje klaar met Vinted. Koop het voortaan wel nieuw of via een ander platform.

Haley

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-22 17:25

_Kellyy schreef:
Ik had dit met een bundel van €40…
Diverse mokken en wat servies. Goed in bubbelfolie ingepakt, inclusief luchtkussentjes. Koper had ook foto’s gemaakt toen de doos open was. Er was 1 schaaltje en 1 mok kapot. Ze had een probleem gemeld via Vinted en Vinted was van mening dat het niet goed verpakt was. Zij kreeg haar geld terug (van de hele bundel, dus niet alleen van de kapotte mok en schaal) en ik kreeg niks. Heb er toen nog een berichtje aan gewaagd via Vinted, maar toen werd er ook gezegd nee dit is onze beslissing, we kunnen niks meer doen…

Ik ben enorm verbaasd over dit nieuwe beleid en ik blijf het onterecht vinden. Ook voor jou ontzettend zuur dat je nu je product en je geld kwijt bent...

Wildgirl schreef:
Haley, wat ontzettend zuur! Voor mij wel een reden om niets te verkopen met een waarde hoger dan 25 euro.
Ik ben bang dat je, je geld kwijt bent. Geeft de koper nog een reactie?

Door de koper ben ik na de uitbetaling gelijk geblokkeerd...

Ik denk dat ik ook maar op zoek ga naar een alternatieve manier van verkopen als het om producten met een hogere waarde gaat. Anderzijds vraag ik mij af of dit er is. Ik kan mij voorstellen dat je als koper ook niet zomaar een groot bedrag over durft te maken zonder een dergelijke vorm van kopersbescherming.

roxiie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-22 17:53

Ik ben er weeeeer ingetuind op Vinted.
Ik heb werkelijkwaar nog geen enkel fatsoenlijk item ontvangen..

Nu een trui van een merk dat kwalitatief echt goed blijft, ook na meerdere keren wassen.

Trui werd omschreven als slechts 2x gedragen en zo goed als nieuw, maar man!! Wat een drama de halen en de pillen zitten in de stof en de trui ruikt ook nog een alles behalve fris.

Ik ben echt wederom zwaar teleurgesteld.

CastaMickey

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-22 18:15

Meld je probleem bij vinted, maar wel super irritant zeg