Secret Santa Surprise 2020

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

miccamaaike

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-20 21:15

Wauw Roodvos wat een mooi verhaal van de gebaksbordjes, wat een mooi gebaar om die cadeau te doen. Super leuke bordjes ook! Doet me denken aan mn gebaksbordjes van Kees de Waal op Texel.

https://www.keesdewaal.nl/images/com_hi ... bordje.jpg

Er zal vast een mooie pakketjesgolf komen deze week. Ben heel erg benieuwd!
Laatst bijgewerkt door miccamaaike op 13-12-20 21:17, in het totaal 1 keer bewerkt

SpeechLess

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-20 21:15

Ik was er inderdaad al achter dat ik een hoop woorden eerst fout had :') :+
De ene berg is inderdaad top denk ik, en pijp moet buis zijn en lamp moet licht zijn. En de dood denk ik lijk, maar wat er dan bij hoorde was ik nog niet achter..
De patrijs is een goede inderdaad, dacht wel dat het geen kwartel was maar had geen idee wat wel :Y) Dat moet dan vast patrijspoort zijn!

De schuine streep had ik nu zelf als 'helling' bedacht, dat was het enige wat ik als zeilterm kon vinden wat er op leek :+

Roodvos

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-20 21:31

miccamaaike schreef:
Wauw Roodvos wat een mooi verhaal van de gebaksbordjes, wat een mooi gebaar om die cadeau te doen. Super leuke bordjes ook! Doet me denken aan mn gebaksbordjes van Kees de Waal op Texel.

https://www.keesdewaal.nl/images/com_hi ... bordje.jpg

Er zal vast een mooie pakketjesgolf komen deze week. Ben heel erg benieuwd!
Die bordjes zouden zomaar van dezelfde hand kunnen zijn. Zeker als ik naar het schaap kijk :j

sauffi

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-20 21:31

Wat een leuke en ook goed gevulde pakketten weer! Zo mooi dat de gebaksbordjes op deze manier een tweede leven mee kunnen.

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-20 21:33

SpeechLess schreef:
De ene berg is inderdaad top denk ik, en pijp moet buis zijn en lamp moet licht zijn. En de dood denk ik lijk, maar wat er dan bij hoorde was ik nog niet achter..
De patrijs is een goede inderdaad, dacht wel dat het geen kwartel was maar had geen idee wat wel :Y) Dat moet dan vast patrijspoort zijn!

De schuine streep had ik nu zelf als 'helling' bedacht, dat was het enige wat ik als zeilterm kon vinden wat er op leek :+

Haha, puzzel gerust mee allemaal :D
Misschien is ie zo iets duidelijker:
Afbeelding
Stuurboord en patrijspoort kloppen :))

Vooruit, een paar hints :D
De streep is een lijn
Het derde plaatje is 'land'
Het bakje is inderdaad een kom, je eerste ingeving klopte :D
Van de schoenen is er één veter los, en de andere ...
Arena, laat dat de rotterdammers maar niet horen ;) :))

Ik zal de goede antwoorden later plaatsen als je er niet helemaal uit komt haha

germie

Re: Secret Santa Surprise 2020

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-20 21:54

Grrrr, een deel van mijn kado voor mijn lootje is uit mijn koffer gejat. Ik had wat in het buitenland gekocht en ik vond wel netjes een briefje dat mijn koffer geopend was, maar nu met uitpakken mis ik het kadootje. Was op zich niets bijzonders wat niet mee zou mogen, dus waarom jat je het dan? Maar ik baal wel.

Nayomie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-20 21:56

germie schreef:
Grrrr, een deel van mijn kado voor mijn lootje is uit mijn koffer gejat. Ik had wat in het buitenland gekocht en ik vond wel netjes een briefje dat mijn koffer geopend was, maar nu met uitpakken mis ik het kadootje. Was op zich niets bijzonders wat niet mee zou mogen, dus waarom jat je het dan? Maar ik baal wel.

Ohhhh dat is wel echt rot voor je :(:)

marleen_88

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-20 22:03

germie schreef:

Ik snap het niet denk ik, hoezo opent iemand jouw koffer, was het bij de douane dan ofzo?? Wel mooi balen

mariekeoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-20 22:05

8nnemiek schreef:
[quote="Speech

Haha, puzzel gerust mee allemaal :D
Misschien is ie zo iets duidelijker:
[ [url=m/VwoKnC.jpg]Afbeelding[/url] ]
Stuurboord en patrijspoort kloppen :))

Vooruit, een paar hints :D
De streep is een lijn
Het derde plaatje is 'land'
Het bakje is inderdaad een kom, je eerste ingeving klopte :D
Van de schoenen is er één veter los, en de andere ...
Arena, laat dat de rotterdammers maar niet horen ;) :))

Ik zal de goede antwoorden later plaatsen als je er niet helemaal uit komt haha[/quote]

Uhhh dan hebben we de kraanlijn nog. en ik denk dat dat lampje en het wolkje: aan de wind is??
niet de arena maar de kuip?
en die veter is dat knopen?

Dus dan hebben we nog:

- Dal/helling
- dood?
- kooi?
- tent
- hek
- lint
-stoel
- buis
- kom
- trap
- steen
- zwemmen
- hond

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-20 22:10

marleen_88 schreef:
germie schreef:

Ik snap het niet denk ik, hoezo opent iemand jouw koffer, was het bij de douane dan ofzo?? Wel mooi balen

Ja, ik kom uit het buitenland. Dus koffers in vliegtuig. Ik vond netjes een briefje dat ze mijn koffer doorzocht hebben in de koffer (gebeurt vaker, is tot nu toe altijd goed gegaan, als ze op de scan voor ruimbagage iets verdachts zien maken ze koffer open, ik weet echter ook zeker dat dit kadootje niets was wat niet meemag). En nu ontbreekt het kadootje. Het was niet heel groot, maar is wel weg. Heb echt alles wat er verder in zit nogmaals uitgeschud, enz. Weg. Balen.

SpeechLess

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-20 22:14

Ik heb kraanlijn gevonden, dat moet hem dan vast zijn icm lijn! Edit: oh die was al benoemd hierboven :+
En landvast en kombuis :D
Kuipstoel?

Wat balen van je verdwenen cadeautje Germie!

Alwiene

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-20 22:51

mariekeoo schreef:
Uhhh dan hebben we de kraanlijn nog. en ik denk dat dat lampje en het wolkje: aan de wind is??
niet de arena maar de kuip?
en die veter is dat knopen?

Dus dan hebben we nog:

- Dal/helling
- dood?
- kooi?
- tent
- hek
- lint
-stoel
- buis
- kom
- trap
- steen
- zwemmen
- hond

Ik denk dat die veter vast is, dus rotsvast misschien? En dat wolkje blaast dus lijkt me wind maar is het dan windlicht of misschien wel windhond(en)?

Caily

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-20 22:54

Zo trof ik het pakket aan tussen mijn rommel :=
Afbeelding

Na het voeren mee naar huis, net genoeg tijd om open te maken voor ik weer weg moest!
Afbeelding

Duidelijk instructie. Maar crisis, 17 kadootjes, vergeet dat nog even douchen maar :+
Afbeelding

Grabbelton *\%/*
Afbeelding

Alle kadootjes uitgepakt en bewonderd, heerlijk!! Prachtig divers en allemaal zo passend.
Afbeelding

Hiervan moest ik echt janken.

Afbeelding

Links is de Tinkerhebgst die ik vorig jaar hier voor een jaar in training/bruikleen heb gehad. Hij kwam hier zwaar hoefbevangen en kende nog niks. Heb keihard met en voor hem geknokt, met succes. Ik heb hem levenslang goedgekeurd als dekhengst gekregen voor het stamboek, en ook ingereden. Begin 2020 stond hij opeens weer vreselijk kreupel. Inmiddels was besloten dat hij de verkoop in zou gaan. Maar eigenaresse had geen geld om zn kreupelheid uit te zoeken. Dus een van mijn beste vriendinnen kocht hem om hem te laten behandelen en daarna zou hij ook bij hun oud mogen worden. Uiteindelijk na 3 maanden pas kunnen achterhalen wat eraan scheelde, 5 maanden keihard geknokt, maar 26 oktober 2020 hem alsnog moeten laten gaan. Wat een horror. Veel te jong. Pas 7 jaar. Wat een leegte laat hij achter. (En bij mij leeft hij voort in een prachtig merrieveulen). RIP Ashlan.

Rechts is Collin. Ashlan opa. Mijn droompaard. Al 10 jaar. Verkocht naar Polen door zijn voormalige eigenaar, in 2015. Vandaar mijn uitwijking naar Ashlan. Maar juni 2020 kreeg ik de kans Collin te kopen. Mijn ultieme pennydroom loopt hier in de wei.

Zoveel verdriet en geluk zo lijnrecht tegenover elkaar, maar ook verbonden met elkaar. Ik wist natuurlijk hoeveel de heren op elkaar leken. Ze hebben elkaar zelfs ontmoet. Maar deze twee foto's naast elkaar was wel even een binnenkomer.

En het grootste cadeau, een foto collage gemaakt van paarden die mij zo dierbaar zijn. 4 nog bij mij, 2 verkocht en 3 overleden (van 2 loopt hier een nakomeling en van de derde haar vader). Ik vind het echt onwijs knap hoe SS tussen al mijn foto's en paarden de goede eruit heeft weten te kiezen, wauw. Goede stalker! Ik doe zelf eigenlijk vrijwel met foto's en heb niks geprint, dus dit is heel tof!

Afbeelding

Kortom, Kimberley, ontiegelijk bedankt!!! De lijst krijgt een hele mooie plek, hij staat nu aan het voeteneinde van mn bed op het kastje. En Ashlan en Collin gaan ook beide een mooi lijstje krijgen.

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-20 23:04

Waaw wat een mooi pakket, met zo’n persoonlijke cadeautjes, Caily!

Germie, wat zonde van je cadeau!

Speechless, je bent goed op weg :D
Landvast en kombuis kloppen. Kuipstoel had gekund, maar is em niet.
De rots; daar zit iets ‘onder’
Ik had geen idee hoe ik ‘onder’ moest uitbeelden :')

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-20 23:06

Mooi die foto's!!

SpeechLess

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-20 23:29

Wat een leuk pakket Caily! Die fotocollage is leuk gedaan zeg!

Ohja 'onder' had ik eerder ook al bedacht bij de rots, maar wist niet bij welke. Maar heb hem net gevonden denk ik: onderlijk
En ik denk zwemtrap nog.
Aan de wind van hierboven vond ik ook goed bedacht!
Als die kloppen, dan hebben we nog over:
- kooi
- tent
- hek
- (meet)lint
- stoel
- kuip
- hond/hondjes

miccamaaike

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-20 00:22

Wat leuk Carly, prachtige foto’s!

Wat balen germie van je cadeau. Zuur is dat. Waar ben je naartoe geweest?

_KiMbErLeY_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-20 00:34

Mooi dat je er zo blij mee bent Lotte :))
Toch altijd spannend :=
Weet je al van wie ik hulp heb gehad?

Ik kon de vele tinkers stiekem niet meer uit elkaar halen _O- dus vandaar maar wat dierbare fotos (van mijn hulp en speurwerk) uitgeprint en de laatste nog toegevoegd zodat je evt kunt wisselen :)

Toen ik in je voorkeuren lijstje las dat je eigenlijk nooit fotos uitprint dacht ik, dat MOET ik doen! Vandaar dat ik het pakket niet op durfde te sturen en daardoor voor het eerst in F city van mijn leven ben geweest _O-

Fijn dat ik je blij heb kunnen maken :)

Caily

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-20 00:58

Nee je hulp is braaf stil maar ik denk iets met een peer en een appel :P

Ik vind het echt heel tof!

_KiMbErLeY_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-20 01:17

Caily schreef:
Nee je hulp is braaf stil maar ik denk iets met een peer en een appel :P

Ik vind het echt heel tof!

Haha u gaat door voor de koelkast :P

marleen_88

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-20 07:54

Wat een mooi, persoonlijk pakket Caily.

Hopelijk vandaag weer een pakkettenregen... *\o/*

Roodvos

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-20 08:37

Heel mooi Caily met die foto's <3.

Balen van je cadeautje Germie _-:( .

CastaMickey

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-20 08:55

Wat mooi die foto's! Wat heb jij veel pech gehad zeg, met je paarden :(:).

Yonker

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-20 09:16

Wat een leuke pakketen weer :D
Vind het leuk dat ze zo binnendruppelen!!

Jodym

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-20 10:19

Jullie waren ontstipt :+