Algemeen Coronatopic #4

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

zonnebloem18

Re: Algemeen Coronatopic #4

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-20 18:12

Christiene

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-20 18:52

Nou ja allemal ziek volgende zondag minder mensen...in de kerk probleem lost zelf deels op. Tot ze beter zijn natuurlijk

veerledec

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-20 19:16

Fitzroy schreef:
En nog een interessant plaatje over Europa. We doen het niet echt goed binnen Europa.

[ [url=m/PbPczX.png]Afbeelding[/url] ]

Hoe komen ze aan 183? Ik kom rond de 130-140 als ik tel op het dashboard.

Morrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-20 19:33

Ik vind het ook een gegoochel met cijfers. Ik houd het zelf een beetje bij, maar Excel komt bij mij ook altijd met andere data dan het RIVM. Nou ja, ik heb er niet voor geleerd, zeggen we dan maar

Popstra

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-20 19:36

Ik vind het zowiezo van de zotte dat een kerk een soort van vrijbrief heeft en zelf mag beslissen.

Beetje oneerlijk t.o de Noodlijdende Horeca ook waar strikte regels gelden en flinke boetes worden uitgedeeld.

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-20 20:05

Morrie schreef:
Ik vind het ook een gegoochel met cijfers. Ik houd het zelf een beetje bij, maar Excel komt bij mij ook altijd met andere data dan het RIVM. Nou ja, ik heb er niet voor geleerd, zeggen we dan maar

Ik heb het steeds minder op het RIVM...

Loretta

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-20 20:08

Popstra schreef:
Ik vind het zowiezo van de zotte dat een kerk een soort van vrijbrief heeft en zelf mag beslissen.

Beetje oneerlijk t.o de Noodlijdende Horeca ook waar strikte regels gelden en flinke boetes worden uitgedeeld.

Daar klopt ook totaal niets van. Is ook niet uit te leggen tegenover de horeca, bioscopen en theaters.
Maar als er het stempel religie op geplakt gelden er blijkbaar andere regels.

elnienjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-20 20:18

Popstra schreef:

Inderdaad!

En dan sturen ze de volstrekt ongeloofwaardige Grapperhaus er op af om met het kerkbestuur te gaan praten over de maatregelen... 8)7

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-20 20:22

veerledec schreef:
Fitzroy schreef:
En nog een interessant plaatje over Europa. We doen het niet echt goed binnen Europa.

[ [url=m/PbPczX.png]Afbeelding[/url] ]

Hoe komen ze aan 183? Ik kom rond de 130-140 als ik tel op het dashboard.

Ik denk dat het wel klopt. Als ik nu kijk zijn er 23,4 mensen positief per 100.000 mensen, dat betekent dus 234 per miljoen. Ervan uitgaande dat ze afgelopen week nemen kan het dus wel kloppen dat het nog 50 lager ligt. Of mis ik wat?

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-20 20:24

Waar wij wonen is het 25 per 100.000 mensen

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-20 20:30

Popstra schreef:

Maar er zit wel wat geschiedenis achter: namelijk eeuwen van vrij drastische religieuze vervolging (denk aan heksenjachten, brandstapels, inquisitie, kruistochten, beeldenstorm) en daarna het welbewust vormen van een artikel in de grondwet waarin de vrijheid van religie gewaarborgd wordt en er gesteld wordt dat de overheid niet zomaar in kan grijpen binnen de context van een religieus gebouw. Dat is niet zomaar gekomen.

Christiene

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-20 20:49

Buiten langs een sportveld mag niet bij een jeugdwedstrijd.. maar wel 600 binnen..

Loretta

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-20 20:52

Shadow0 schreef:
Popstra schreef:

Maar er zit wel wat geschiedenis achter: namelijk eeuwen van vrij drastische religieuze vervolging (denk aan heksenjachten, brandstapels, inquisitie, kruistochten, beeldenstorm) en daarna het welbewust vormen van een artikel in de grondwet waarin de vrijheid van religie gewaarborgd wordt en er gesteld wordt dat de overheid niet zomaar in kan grijpen binnen de context van een religieus gebouw. Dat is niet zomaar gekomen.

Die wet begint behoorlijk achterhaald te raken.

lenaa_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-20 20:52

Christiene schreef:
Buiten langs een sportveld mag niet bij een jeugdwedstrijd.. maar wel 600 binnen..

Nou heel eerlijk. Ik ben blij dat dat eerste ook niet mag. Het was hier zo druk langs de lijn.

elnienjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-20 20:53

Shadow0 schreef:
Popstra schreef:

Ze hadden religie nooit boven de wet mogen zetten. Gelijke monniken, gelijke kappen!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-20 20:56

In dit geval vind ik niet dat de kerk boven de wet moet staan. Dit heeft met de hele volksgezondheid te maken, niks met religie..

MoniqueT

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-20 20:59

Sorry .... stoom uit mijn oren!

WTF!!!

Gisteren geluidswagen door het dorp met oproep om verantwoordelijkheid en medewerking om dit weekend thuis te blijven en geen samenkomsten te hebben vanwege het verontrustende aantal coronabesmettingen in ons dorp.

Vandaag op Facebook een aanbieding van de dorpskroeg om de bloemetjes buiten te komen zetten met een gratis tapa bij je biertje vanavond.

Wel >£¥¥$><! Zijn eigen schoonzus en haar twee zoons zijn positief getest en die hele familie komt bij elkaar over de vloer. Hoe maf kan je zijn???

mysa
correspondent/vertaler

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-20 20:59

Het is ronduit flauwekul om het op vrijheid van godsdienst te gooien. Die is namelijk op geen enkele manier in het geding.

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-20 21:00

Loretta schreef:
Die wet begint behoorlijk achterhaald te raken.

Grondwet, en op zich vind ik het ook niet zo'n succes, maar er zit wel een reden achter. (Daarnaast zijn de kansen om het te veranderen ongeveer 0 want no way dat CDA, CU of SGP dit gaan veranderen.)

elnienjo schreef:
Ze hadden religie nooit boven de wet mogen zetten. Gelijke monniken, gelijke kappen!

Soms word ik wel een beetje verdrietig van dit soort gemakzucht. Dat de religieuze vrijheid is opgenomen in onze grondwet heeft ook veel betekend. Ik vind het prima als de grondwet in dit opzicht zou veranderen, maar ik vind het zo frustrerend dat je al die honderden jaren geschiedenis aan de kant smijt zonder enig besef waar dat om ging.

Tiggs

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-20 21:06

Religie staat niet boven de wet, die staat in de wet en ik denk dat we die moeten koesteren. Bij de noodwet stond iedereen op z'n achterste benen omdat 'de vrijheid' in het geding zou komen, maar een artikel uit de Grondwet moeten we zomaar even schrappen?

Neemt niet weg dat ik deze kerkdienst(en) absurd vind, maar dat vind ik sowieso van geloven in de categorie (oud) gereformeerd, hersteld hervormd etc.

Edit: het wijzigen van de Grondwet is bovendien (gelukkig!) een extreem complexe procedure.

mysa
correspondent/vertaler

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-20 21:07

Maar hoezo is de vrijheid van godsdienst opeens aangetast? Je mag alleen niet met zijn honderden tegelijk naar de kerk. Of althans, dat zou niet moeten mogen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-20 21:08

Ik denk dat niemand hier bedoelt dat religie uit de grondwet moet (ik niet tenminste) maar nu voor deze specifieke situatie vind ik de uitzondering die nu voor de kerk wordt gemaakt een hele slechte zaak..

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-20 21:09

MoniqueT schreef:
Sorry .... stoom uit mijn oren!

WTF!!!

Gisteren geluidswagen door het dorp met oproep om verantwoordelijkheid en medewerking om dit weekend thuis te blijven en geen samenkomsten te hebben vanwege het verontrustende aantal coronabesmettingen in ons dorp.

Vandaag op Facebook een aanbieding van de dorpskroeg om de bloemetjes buiten te komen zetten met een gratis tapa bij je biertje vanavond.

Wel >£¥¥$><! Zijn eigen schoonzus en haar twee zoons zijn positief getest en die hele familie komt bij elkaar over de vloer. Hoe maf kan je zijn???

Bizar :') :oo
Ik zou ook boos zijn.

Popstra

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-20 21:34

Relaxed schreef:
Ik denk dat niemand hier bedoelt dat religie uit de grondwet moet (ik niet tenminste) maar nu voor deze specifieke situatie vind ik de uitzondering die nu voor de kerk wordt gemaakt een hele slechte zaak..

Bedoel ik ook niet. Vind het meer met ,,fatsoen,, te maken hebben dat je nu niet met 600 man bij elkaar gaat zitten.
Ik vind het dus onfatsoenlijk!

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-20 21:47

elnienjo schreef:
Popstra schreef:

Inderdaad!

En dan sturen ze de volstrekt ongeloofwaardige Grapperhaus er op af om met het kerkbestuur te gaan praten over de maatregelen... 8)7

Grapperhaus is nog steeds de minister van Veiligheid en Justitie. Dit heeft met veiligheid te maken van ons burgers.