Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Popstra schreef:Ik vind het zowiezo van de zotte dat een kerk een soort van vrijbrief heeft en zelf mag beslissen.
Beetje oneerlijk t.o de Noodlijdende Horeca ook waar strikte regels gelden en flinke boetes worden uitgedeeld.
Popstra schreef:Ik vind het zowiezo van de zotte dat een kerk een soort van vrijbrief heeft en zelf mag beslissen.
Beetje oneerlijk t.o de Noodlijdende Horeca ook waar strikte regels gelden en flinke boetes worden uitgedeeld.
veerledec schreef:Fitzroy schreef:En nog een interessant plaatje over Europa. We doen het niet echt goed binnen Europa.
[ [url=m/PbPczX.png]Afbeelding[/url] ]
Hoe komen ze aan 183? Ik kom rond de 130-140 als ik tel op het dashboard.
Shadow0 schreef:Popstra schreef:Ik vind het zowiezo van de zotte dat een kerk een soort van vrijbrief heeft en zelf mag beslissen.
Maar er zit wel wat geschiedenis achter: namelijk eeuwen van vrij drastische religieuze vervolging (denk aan heksenjachten, brandstapels, inquisitie, kruistochten, beeldenstorm) en daarna het welbewust vormen van een artikel in de grondwet waarin de vrijheid van religie gewaarborgd wordt en er gesteld wordt dat de overheid niet zomaar in kan grijpen binnen de context van een religieus gebouw. Dat is niet zomaar gekomen.
Shadow0 schreef:Popstra schreef:Ik vind het zowiezo van de zotte dat een kerk een soort van vrijbrief heeft en zelf mag beslissen.
Maar er zit wel wat geschiedenis achter: namelijk eeuwen van vrij drastische religieuze vervolging (denk aan heksenjachten, brandstapels, inquisitie, kruistochten, beeldenstorm) en daarna het welbewust vormen van een artikel in de grondwet waarin de vrijheid van religie gewaarborgd wordt en er gesteld wordt dat de overheid niet zomaar in kan grijpen binnen de context van een religieus gebouw. Dat is niet zomaar gekomen.
Loretta schreef:Die wet begint behoorlijk achterhaald te raken.
elnienjo schreef:Ze hadden religie nooit boven de wet mogen zetten. Gelijke monniken, gelijke kappen!
MoniqueT schreef:Sorry .... stoom uit mijn oren!
WTF!!!
Gisteren geluidswagen door het dorp met oproep om verantwoordelijkheid en medewerking om dit weekend thuis te blijven en geen samenkomsten te hebben vanwege het verontrustende aantal coronabesmettingen in ons dorp.
Vandaag op Facebook een aanbieding van de dorpskroeg om de bloemetjes buiten te komen zetten met een gratis tapa bij je biertje vanavond.
Wel >£¥¥$><! Zijn eigen schoonzus en haar twee zoons zijn positief getest en die hele familie komt bij elkaar over de vloer. Hoe maf kan je zijn???
Relaxed schreef:Ik denk dat niemand hier bedoelt dat religie uit de grondwet moet (ik niet tenminste) maar nu voor deze specifieke situatie vind ik de uitzondering die nu voor de kerk wordt gemaakt een hele slechte zaak..
elnienjo schreef:Popstra schreef:Ik vind het zowiezo van de zotte dat een kerk een soort van vrijbrief heeft en zelf mag beslissen.
Inderdaad!
En dan sturen ze de volstrekt ongeloofwaardige Grapperhaus er op af om met het kerkbestuur te gaan praten over de maatregelen...