Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
mvdende schreef:Ik heb er wel moeite mee.
Gelukkig 1 week voordat de kappers dicht gingen nog geweest, dus voorlopig ben ik klaar (ga 1x per jaar)
Maar het feit is dat echt werkelijk alles duurder aan het worden is, en dan is iedere keer €2,5 toch best een hoop geld aan het einde van de maand. Want niet alleen de kapper is duurder geworden, ook de boodschappen worden duurder (meer dan alleen inflatie correctie) de mondkapjes en handschoenen zijn duur geworden, thuiszorg medicatie is duurder geworden.... you name it.
Voor mij dan ook een keuze om bijvoorbeeld niet meer een patatje te gaan halen bij de snackbar, maar een zak patat uit de supermarkt en thuis in de frituur bijvoorbeeld.
MoniqueT schreef:Ik heb een bloedhekel aan buffetten, sowieso vind ik het helemaal niks, al die mensen die boven het eten hangen. Wat dat betreft vind ik dat ze helemaal wel afgeschaft mogen worden. Ha, ik kan sowieso niet zo veel met van die hele moeilijke eters, mijn moeder was er ook zo een. Er is in ieder restaurant wel iets te vinden wat je wel lekker vind, denk ik dan.
Maar no way dat ze mij voorlopig in een vliegtuig of hotel krijgen, laat staan in een kroeg ...
purny schreef:@mvdende hoezo moet je 450 euro verdienen? Je uitkering vult je salaris aan. Het is niet zo dat het omgekeerd is. En natuurlijk ga je erop vooruit. Het is toch fijn om een stukje eigen geld te verdienen?
Keet schreef:mvdende schreef:2x per jaar- 1 januari en 1 juli wordt er inflatie correctie toegepast op mijn uitkering. Dan krijg ik er een 10je ofzo bij per maand.
Erg fijn, maar bijvoorbeeld de supermarkt houdt zich niet aan de inflatie. Als iets door inflatie correctie €0,02 duurder zou moeten worden, dan doen de supermarkten er al snel €0,05 bij... En die verhoging krijgen wij natuurlijk niet uitbetaald.
Lieverd, weet niet of je het door hebt, maar je bent niet alleen op deze wereldiedereen heeft hier last van en niemand krijgt extra geld van zijn baas om de verhogingen op te vangen.
Er zijn zelfs heel veel mensen die geen steady inkomen als een uitkering hebben waarop ze kunnen vertrouwen dat er elke maand geld binnen komt. Er zijn mensen hun baan kwijt die geen salaris meer krijgen en nog niet weten wanneer ze weer geld/inkomen/uitkering binnen krijgen.
Ben blij dat je elke 6 maanden een inflatiecorrectie krijgt, velen in nederland met inkomen uit loondienst krijgen dit helemaal niet
mvdende schreef:purny schreef:@mvdende hoezo moet je 450 euro verdienen? Je uitkering vult je salaris aan. Het is niet zo dat het omgekeerd is. En natuurlijk ga je erop vooruit. Het is toch fijn om een stukje eigen geld te verdienen?
Dat zit bij de wajong iets anders.
Verdien je €300 of minder, dan vult het UWV dat salaris aan tot hetzelfde wat je krijgt als je niet werkt. Dan ga je er per maand dus niet op vooruit.
Verdien je meer dan €300 dan mag je van elke € boven die €300 die je verdient €0,50 houden.
Dus stel ik verdien €450 dan wordt er eerst €300 "afgetrokken" dan houdt ik nog €150 over. Daar mag ik €0,50 per €1 van "houden"
Ik houdt dan dus €75 per maand meer over dan dat ik nu doe.
Om dus wat extra's over te houden in de maand, moet ik een serieuze baan hebben, een simpel bijbaantje levert dus geen extra geld op in dit geval.
"Even" een baantje zoeken voor een paar uurtjes gaat er niet voor zorgen dat er meer geld in het laatje komt.
Ik ben samen met mijn begeleider op zoek naar een baan, die bij mij past en waar ik op mijn plekje zit. Maar dat gaat nu in coronatijdperk niet lukken zijn we bang
bigone schreef:Sommige mensen willen graag en anderen komen voor 50 extra hun bed niet uit. Zo is het altijd al geweest en dat zal ook zo blijven. Dit werkt het toeslagensysteem in ons land ook perfect in de hand. Er is , vooral onder bijstandsontvangers ( niet iedereen) gewoon geen prikkel om met behoud van uitkering 38 uur te werken voor 100 euro meer.
purny schreef:MarcoBorsato schreef:Purny heeft zelf ook een wajong en zij werkt wel, mvdende.
Idd. Dus ik weet wel degelijk dat je met werken er op vooruit gaat.
Al is het maar 100 euro bij wijze van. Maar dat is wel weer 100 euro minder dat je van het uwv ontvangt.
Maar dat is ook een andere discussie
elnienjo schreef:bigone schreef:Sommige mensen willen graag en anderen komen voor 50 extra hun bed niet uit. Zo is het altijd al geweest en dat zal ook zo blijven. Dit werkt het toeslagensysteem in ons land ook perfect in de hand. Er is , vooral onder bijstandsontvangers ( niet iedereen) gewoon geen prikkel om met behoud van uitkering 38 uur te werken voor 100 euro meer.
Ik kan me dat heel goed voorstellen! Dan maar net ietsje zuiniger leven als je daar je vrijheid voor terug krijgt.
purny schreef:Ik kan me echt niet voorstellen dat er mensen zijn die gewoon hun hele leven hun handje op willen houden bij de Nederlandse staat