Corona en vakantie

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

verootjoo

Re: Corona en vakantie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-20 21:13

Ik reed vanochtend over de A12 tussen de Duitsers. :=

Sizzle je mag nu alleen met negatieve test Duitsland in en dat moet een commerciële test zijn begreep ik, dus nog een extra drempel.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-20 21:38

België heeft herfstvakantie in de week van 1/11, en dat is dan gelijk het hele land.

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-20 14:11

verootjoo schreef:

Sizzle je mag nu alleen met negatieve test Duitsland in en dat moet een commerciële test zijn begreep ik, dus nog een extra drempel.

Alleen als je in Duitsland wilt overnachten dan.
Want de vriend van mijn zus is voor werk naar Polen en is zonder test Duitsland doorgereden.

elnienjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-20 14:15

Sizzle schreef:
Kan het trouwens zijn dat nu de herfstvakantie begonnen is? Ik zag vandaag super veel nederlandse auto‘s op de snelweg richting Italie waarschijnlijk.
Heel eerlijk vind ik dat best onverantwoord om nu als inwoners van een zwaarbetroffen land naar een land te gaan dat eerder zelf zwaar betroffen was :o Ik hoop maar dat ze braaf allemaal getest waren.

Vrij idioot idd. Snap niet dat andere landen Nederlanders niet gewoon weigeren.

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-20 14:18

EU hè... “ wij” kunnen schijnbaar ook de Duitsers en Belgen niet weigeren die volop boodschappen komen doen bijvb.

MarliesV

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-20 14:18

Ineke2 schreef:
verootjoo schreef:

Alleen als je in Duitsland wilt overnachten dan.
Want de vriend van mijn zus is voor werk naar Polen en is zonder test Duitsland doorgereden.

Klopt, is als je langer dan 24 uur blijft.

Duitsers mogen wel naar NL maar moeten zelf bij terug komst in quarantaine dacht ik, iemand die dat kan vinden online?

Tja als ze dat dan gewoon doen kan je het niet verbieden.
Waren ook Nederlanders genoeg die naar oranje gebieden gingen van de zomer en dus bewust dit risico opzochten.

Morrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-20 15:10

Ik zette net de caravan aan de weg voor de deur, meteen mede flatbewoners die naar buiten kwamen en vroegen of we niet wisten dat er nieuwe maatregelen komen en dat we niet weg mogen.
Dat we als we terugkomen in quarantaine moeten en moeten testen.
De caravan gaat 2 straten verderop in reparatie en gaat morgen weer terug naar de stalling :')

Bloodymary

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-20 15:53

Ach ja, zo zijn mensen. Dat zouden er ook genoeg doen die in dit topic zitten denk ik.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-20 15:58

Ach afhankelijk van de toon waarop het gezegd wordt, hoeft daar niks mis mee te zijn.

Morrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-20 16:20

idinn schreef:
Ach afhankelijk van de toon waarop het gezegd wordt, hoeft daar niks mis mee te zijn.

De toon was dusdanig dat ik vermoed dat ik die mensen het komende jaar niet meer ga tegenkomen :')

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-20 17:20

Ik weet het nog sterker...
Vandaag vertelde ik dat ik het jammer vond dat mijn vakantie niet door kon gaan.
Dat mocht ik niet vinden, het aantal doden was erger dan dat mijn vakantie niet door kon gaan.
Net viel het kwartje bij mij.
Ik vind het aantal doden en opnames heel erg, hoop ook niet dat ik dit mee ga maken maar had me ook heel erg verheugd op christmas Window shopping.

lenaa_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-20 17:34

purny schreef:
Ik weet het nog sterker...
Vandaag vertelde ik dat ik het jammer vond dat mijn vakantie niet door kon gaan.
Dat mocht ik niet vinden, het aantal doden was erger dan dat mijn vakantie niet door kon gaan.
Net viel het kwartje bij mij.
Ik vind het aantal doden en opnames heel erg, hoop ook niet dat ik dit mee ga maken maar had me ook heel erg verheugd op christmas Window shopping.

Wat een onzin ook dat je niet mag balen zeg...
Het een sluit het ander toch ook niet uit.

Christiene

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-20 18:40

Ik vind het zo stom dat je niet mag balen of dat mag zeggen of scheijven want .. al die doden

Tuurlijk baalt iedereen die niet op vakantie kan.. niemand is daar blij om

En iedereen baalt van de doden

Napie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-20 18:49

Dan mag ook niemand van de maatregelen balen. Natuurlijk baal je daarvan. Ook al zijn er zieken en doden.
Wij zitten weer een paar dagen in ons vakantiehuis aan de kust. Alle eten mee en verder wandelen of fietsen. We hebben een aantal annuleringen gehad van Duitsers maar mogen nu wel door met de verhuur.

Echwel

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-20 19:00

Waarom niet balen ieders leven staat op zijn kop
Wie had dit een jaar geleden verwacht, ons hele leven en invulling daarvan is ondersteboven..

Soms loop ik ook alleen in het bos en moet even schreeuwen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-20 20:22

Balen lijkt mij heel menselijk.. je kijkt toch naar dingen uit. Hebt gewoon oplaadmomenten nodig. En voor sommige kan opladen pas als je echt op vakantie bent.

Zegt toch niks over wat je van de hele situatie verder vindt...

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-20 20:53

Ja, tuurlijk mag je balen! Dat is ook heel logisch.
Met wel in het achterhoofd dat 'nodig' nogal relatief is. Eten heb je nodig. Drinken heb je nodig. Maar een oplaadmoment is fijn, maar zeker niet 'nodig', dat is nogal een eerstewereldprobleem.

Jester_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-20 20:58

Sheran schreef:
Ja, tuurlijk mag je balen! Dat is ook heel logisch.
Met wel in het achterhoofd dat 'nodig' nogal relatief is. Eten heb je nodig. Drinken heb je nodig. Maar een oplaadmoment is fijn, maar zeker niet 'nodig', dat is nogal een eerstewereldprobleem.

Maar wie ben jij om dat voor anderen te bepalen dat je geen oplaadmoment nodig hebt? Reken maar dat er een hoop burn out klachten, depressies en de gevolgen daar weer van nu gaan komen

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-20 21:01

Omdat het wel een eerstewereldprobleem blijft. En in een dergelijke situatie zoiets te snel roepen vind ik soms wat apart (niet als in: ik wil graag een oplaadmoment, maar: ik heb een oplaadmoment nódig). Voor de meesten zijn het ook gewoon verwachtingen die moeten worden aangepast en ja, dat is poedersuiker. Maar als je aan de beademing ligt krijg je helaas geen oplaadmomentjes meer.

Neemt niet weg dat het heel vervelend is natuurlijk. Hopelijk is deze ellende zo snel mogelijk voorbij.

Jester_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-20 21:14

Dat is ook zeker zo. Maar ik denk dat voor heel veel mensen de kans op een burn out groter is dan de kans om op de ic aan de beademenimg te komen is. Maargoed dat is een andere discussie

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-20 21:17

Inmiddels heb ik 2 geannuleerde vakanties van mei en juni.
Volgende week zou ik met 7 vriendinnen 4 dagen naar een huisje gaan.
Begin van het jaar al geboekt.
Paar weken geleden heeft vriendin naar Roompot al gemaild of we konden annuleren of verplaatsen, maar volgens Roompot was er niets aan de hand.
Vriendin heeft vanavond weer gemaild.

Denise_Storm

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-20 21:22

Wij hebben ook weer een lastig punt. Volgend weekend zouden we een weekend naar Texel gaan net het gezin + aanhang. Vakantiepark wil de datum niet wijzigen, omdat dat vanuit de maatregelen van RIVM niet nodig is. We zijn met 8 personen uit 5 verschillende huishoudens. Mijn ouders en broertje (1 hh), een vriendin van mijn broertje, mijn zusje en haar vriend (2 hh) en mijn vriend en ik (1 hh). En 2 vakantiehuizen voor 6 personen geboekt. Dus de verdeling van huishoudens komt uiteindelijk overeen met de adviezen zoals die er nu zijn.

Mogen niet de datum wijzigen want we zitten binnen 28 dagen voor vertrek, terwijl het park als reactie op AD (https://www.ad.nl/economie/vakantiehuis ... ~ac46618e/ ) aangeeft dat mensen bij hun tot 1 dag voor betrek flexibel de datum mogen wijzigen...

Maar als je kijkt naar de maatregelen van vanavond mogen we dus niet eens met zijn 8en een strandwandeling maken... beter gezegd, ook niet in 1 huisje om met elkaar te eten of een spelletjes te doen. In principe zijn we 1 gezelschap (ook 1 boeking), maar met 2 huizen ivm de honden + er was geen 8 persoonshuis beschikbaar voor ons weekend...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-20 21:36

Ik kan je anders wel meedelen dat die oplaadmomenten heel erg noodzakelijk zijn hoor. Ik streep op de kalender de dagen af naar mijn vakantie begin november. En ja, als het kan wil ik dat liefst ergens buiten mijn huis doen. In eigen land, buitenland, maakt niet uit. Maar even weg van alle ellende, de werkdruk, de agressie, al wat bij die rotpandemie komt kijken.

Als de hele zorgsector bijvoorbeeld plat gaat door burnout, dan heb je een veel groter probleem.

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-20 00:06

Denise_Storm, om eerlijk te zeggen vind ik die boeking al dubieus. Want ja, je mocht met zoveel bij elkaar op bezoek met inachtneming van de 1,5 meter, maar dat is wat anders als een huisje delen met elkaar voor langere periode. Dan is het haast niet mogelijk om die 1,5 meter te bewaren en echt corona-safe te blijven.

Denise_Storm

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-20 07:55

Neonlight schreef:
Denise_Storm, om eerlijk te zeggen vind ik die boeking al dubieus. Want ja, je mocht met zoveel bij elkaar op bezoek met inachtneming van de 1,5 meter, maar dat is wat anders als een huisje delen met elkaar voor langere periode. Dan is het haast niet mogelijk om die 1,5 meter te bewaren en echt corona-safe te blijven.

Dit is echt al een lange tijd geleden geboekt. En met mensen die in onze “bubbel” zitten. Ik heb heel overzichtelijk met wie ik contact heb en wie ik wel/niet ziet, met 1,5 meter afstand uiteraard. De 6 persoonshuizen zijn groot en ruim genoeg om die 1,5 meter te hebben. Maar als je ook flink beperkt wordt in de activiteiten dan wordt het wel een ander uitgangspunt zo’n weekend weg. En het feit blijft dat we een reisgezelschap zijn van 8 personen...