lenaa_tje schreef:Ligt eraan wat je onder inspanning verstaat. Inspanning kan ook tijdens het werken zijn.
Bij de stratenmaker is dat veel lichamelijker, dat betekend dat hij naast minder verdienen dit werk ook minder lang kan uitvoeren.
Ik weet niet zo goed wat ik hier van vindt maar als een gelijker inkomen er voor zorgt dat mensen wat minder arrogant zijn over opleidingsniveau en beroep.
Wij hebben vandaag opendag en het komt ieder jaar voor dat de ouders van kinderen met een havo vwo advies niet de volledige route mogen lopen en niet naar de praktijkvakken mogen ...
Ik ben voor praktijk op alle niveau’s net als of koken iets minderwaardigs is.
Die arrogantie is nergens voor nodig want een stratenmaker hebben we net zo hard nodig als een arts.
Stratenmaker is idd lichamelijker, maar als chirurg moet je je hersens erbij houden. Weet niet of je dat dan per se langer kan uitvoeren. Een miniem foutje kan fataal zijn, die druk moet je aan blijven kunnen, en je hersens moeten denkwerk op het hoogste niveau aan blijven kunnen.
Je hersens slijten ook met de jaren. Daarbij is de werkdruk en mentale druk enorm. Dat hou je niet per se langer vol dan fysiek werk als stratenmaker.
Arrogantie is nooit ergens voor nodig. Maar is is nu eenmaal zo dat je voor een baan als chirurg vele jaren duur moet studeren en het geld verdienen pas later begint. En dat je door de werkdruk, verantwoordelijkheid meer salaris verwacht bij zo’n baan dan zeg een caissière, stratenmaker, andersoortig ongeschoold werk.
Want wie gaat er anders nog jaaaaren duur studeren en zijn vingers branden aan grote verantwoordelijkheid als je met ongeschoold werk hetzelfde verdient