[HK] Bewust kinderloos gaat verder ... deel #2

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Urbanus

Re: [HK] Bewust kinderloos gaat verder ... deel #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-19 23:56

Bij mijn broer en schoonzus waren er baby's en peuters. Écht zo balen dat er een peuteralarm afging toen de moeder van mijn schoonzus een Powerpointpresentatie over haar jeugd en schoolprestaties hield. Heel de presentatie gemist, verdorie!

:')

Op ons feestje hebben we gewoon iedereen geweerd behalve de getuigen.

c_alsemgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-19 12:21

Ik had een kind vrije bruiloft... alles onder de 18 was niet welkom :')
Mijn dag, mijn feestje...
Er was ook niemand die er een probleem mee had trouwens, terwijl we toch ongeveer 120 gasten hadden de hele dag.

Ibbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-19 12:26

MarcoBorsato schreef:
Op ons feestje hebben we gewoon iedereen geweerd behalve de getuigen.

Hier idem, getuigen plus ouders. Alle vrienden kregen pas de volgende dag een kaart met 'wij zijn getrouwd en nu op vakantie'.
Paar maanden later nog wel een feestje gegeven, maar geen trouwfeest.

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-19 12:28

Hier ook enkel getuigen (en 1 partner van de getuige) erbij gehad. Geen ouders of andere familie.
Ik heb echter ook geen diepere romantische gedachten bij trouwen. Was gewoon een stuk goedkoper dan een samenlevingscontract.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-19 12:31

Hier op bokt was eens een topic van iemand die vroeg hoe ze het best kon formuleren dat kinderen niet welkom waren op de bruiloft. Sommige reacties zeg: Mijn kinderen horen bij mij. Als die niet welkom zijn ben je in mijn ogen ook geen vriendin.

Wat een *piep* vriendin ben jij zeg. Dat kun je niet eisen.

Ik heb dat echt met open mond gelezen.

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-19 12:32

DeMolenhoek schreef:
Hier op bokt was eens een topic van iemand die vroeg hoe ze het best kon formuleren dat kinderen niet welkom waren op de bruiloft. Sommige reacties zeg: Mijn kinderen horen bij mij. Als die niet welkom zijn ben je in mijn ogen ook geen vriendin.

Wat een *piep* vriendin ben jij zeg. Dat kun je niet eisen.

Ik heb dat echt met open mond gelezen.

Ja dat weet ik nog :)) Nou van de andere kant zou ik ook denken van okee doeiii :evaw: jammer joh!

Ibbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-19 12:33

Hier wel heel bewust ervoor gekozen dat de ouders (die toen ook nog allemaal leefden) er bij zouden zijn. Het had ze echt verdriet gedaan als we het achter hun rug om hadden gedaan.

c_alsemgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-19 12:35

Ja... trouwens, er was 1 neef van mijn man die die richting ook op wilde.
Uitgelegd dat het slechts een formaliteit was dat ik hem uitnodigde omdat hij toevallig familie was... maar dat het ons heeeeel veeeeeel geld ging schelen als hij niet zou komen, dus graag zelfs :+
Puntje bij paaltje... waren ze er toch zonder kinderen... helaas voor onze portemonnee :')

Al mijn vrienden e.d. kennen mij heel erg goed, die zouden juist verbaasd zijn geweest als er wel kinderen mochten komen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-19 12:40

Hier word er niet getrouwd.

Misschien dat er een wel groot tuinfeest komt, wanneer we boerderij overnemen. Iedereen mag blijven slapen, als ze zelf maar tentje meenemen. Plaats zat :')

Maar kinderen zijn iig niet welkom!

Hilli

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-19 12:42

Wij zijn getrouwd met onze ouders als getuigen, en verder niemand. Ik heb geen zin om een hele dag op die manier in de belangstelling te staan, en daarnaast doe ik liever iets anders met het geld. Dat staat voor mij dan nog los van de wel kinderen erbij/geen kinderen erbij-discussie.

Hoe irritant kinderen zijn wisselt ook: de kinderen van de ene vriendin zijn wat mij onopgevoede poedersuiker (en de volgende keer pak ik ze bij kop en kon en smijt ik ze het huis uit als ze weer de hele boel overhoop halen, de eerste keer was ik te overdonderd), terwijl de kinderen van de andere vriendin veel hanteerbaarder zijn en die zitten gewoon op het gemakje te spelen. De ene set kids zou dus niet welkom zijn, en de andere wel... nog schever... :')

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-19 12:44

Ibbel schreef:
Hier wel heel bewust ervoor gekozen dat de ouders (die toen ook nog allemaal leefden) er bij zouden zijn. Het had ze echt verdriet gedaan als we het achter hun rug om hadden gedaan.

Hebben we ook over gedacht, maar het probleem begon dan dat mijn broer getuige was en was het oneerlijk voor de andere broer en zwagers etc etc.
Daarnaast was de hele ‚plechtigheid‘ in 20 minuten gedaan en wonen we niet om de hoek. Om dan weer een datum te vinden dat iedereen kan enzo.....nee.
Mijn schoonouders zijn practisch ingesteld en vonden alles best. Enkel mijn moeder heeft wat verwijten gemaakt, maar inmiddels is ze daar vast wel overheen.

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-19 13:29

Jochem Myjer heeft het leuk gedaan. Organiseerde een feestje bij hen thuis, bleken daar allemaal stoeltjes en een podium klaar te staan. De gasten: :o?
Hallo welkom op onze bruiloft! :')

Het blijft apart dat mensen menen eisen te kunnen stellen aan andermans trouwfeest :o Wat een onzin. Heb ook al gehoord van mensen die het onacceptabel zouden vinden als een bruidspaar waarvan bijvoorbeeld een van de twee vegetariër is een geheel vegetarisch buffet zou neerzetten := wat een onzin zeg, blijf dan thuis.

Ik weet trouwens nog uit dat topic dat er zelfs ouders zeiden dat ze ook als het niet gespecificeerd was hun kinderen wel thuis zouden laten. Je wilt toch een leuk feestje hebben, niet constant je kroost in de gaten moeten houden en om 10u al naar huis omdat ze moe zijn. Ik heb ook op mijn 9e pas ofzo voor het eerst een trouwfeestje gehad.

Ibbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-19 13:34

Of die (schoon-)moeders die wilden bepalen welke jurk, welke muziek etc. Djiez. Doe dan je eigen bruiloft nog een keer over zeg :+

sanso

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-19 13:37

Daarom gaan wij niet trouwen :')
Was eerst wel het plan, kwamen er alleen achter dat ik het graag wou voor de blingbling ring en de taart _O- :=
Dus dan maar zo een ring + taart. Zo gaat het ook en hebben wij geen gezeik. Ik ben daar niet voor gemaakt.

Trouwen vindt ik tegenwoordig overigens nergens meer op slaan en een beetje overbodig. Wij zijn gewoon lekker vrij in onze relatie en hoeven niet aan de standaard norm te voldoen.

fjordjesJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-19 13:37

Ik ga dit jaar trouwen en ik heb 4 daggasten onder de 18 maar deze zijn allemaal goed opgevoed dus maak ik me geen zorgen om.

Christiene

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-19 13:45

Ik had een kinderfeestje ik neem daar al nooit taart en hapjes als er nog geen kinderen aan hebben gezeten.
De taart omdat ze kinderen de kaarsen uit laten blazen.
En kinderen kunnen niet blazen maar meer lichaamssappen over de taart verspreiden. Bah wat goor.
Soms kom je er niet onderuit vaak ben ik laat of extra vroeg.

Niobe

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-19 13:47

Ik vind bruiloften heel leuk om heen te gaan en/of te fotograferen, maar zelf zou ik het niet willen. Al dat geregel en gezeik er om heen, nee dank je de kiwi.

sanso schreef:
Daarom gaan wij niet trouwen :')
Was eerst wel het plan, kwamen er alleen achter dat ik het graag wou voor de blingbling ring en de taart _O- :=
Dus dan maar zo een ring + taart. Zo gaat het ook en hebben wij geen gezeik. Ik ben daar niet voor gemaakt.

Trouwen vindt ik tegenwoordig overigens nergens meer op slaan en een beetje overbodig. Wij zijn gewoon lekker vrij in onze relatie en hoeven niet aan de standaard norm te voldoen.

Haha dat had ik inderdaad ook! En de jurk. Maar ik bedacht me dat ik ook niet gemaakt ben voor jurken, dus waarom dan wel een witte :')

Hilli

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-19 13:51

Volwassenen zijn volgens mij net zo goor alleen kwijlen die iets subtieler.

Smallheal

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-19 14:59

Hier gratis trouwen daarna bij ons thuis wel bijna hele familie broodjes en voor 3 uur moest iedereen weer weg zijn want w moesten onze nieuwe auto ophalen :=

sanso

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-19 15:44

Ik ben ook geen jurken type dus ook een trouwjurk niet. Ik zou mij daar denk ik heel ongemakkelijk in voelen.

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-19 15:46

Wij hebben een heerlijke bruiloft gehad, groot feest, alles erop en eraan. Enige aanwezige kind was onze ringdraagster en die was al 11. Zou het zo over doen :j
En als er mensen waren geweest die niet hadden gekomen zonder kind, prima hoor, kom je niet. Onze bruiloft is 1 dag waarop wij konden zeggen: geen kinderen, we vinden er niks aan, nee ook die van jou dus niet := En dat hebben we dus ook zo gedaan.

Achterom

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-19 15:46

Wij hadden een grote Achterhoekse bruiloft met alles erop en eraan, gewoon omdat we daar zin in hadden :)

sanso

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-19 10:02

Dit vind ik ook wel een goeie
Afbeelding

quera

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-19 10:11

Mars schreef:
Wij hebben een heerlijke bruiloft gehad, groot feest, alles erop en eraan. Enige aanwezige kind was onze ringdraagster en die was al 11. Zou het zo over doen :j
En als er mensen waren geweest die niet hadden gekomen zonder kind, prima hoor, kom je niet. Onze bruiloft is 1 dag waarop wij konden zeggen: geen kinderen, we vinden er niks aan, nee ook die van jou dus niet := En dat hebben we dus ook zo gedaan.

Dat snap ik nou nooit. Mensen die daar over gaan klagen. Of zelfs toch kinderen meenemen,

Het is jullie dag als bruidspaar! Niet die van de mensen om jullie heen. Dus jullie bepalen dat toch. Jullie goed recht hoor.

Ik zou oppas zoeken en mocht dat niet lukken om 1 of andere reden dit aangeven bij het bruidspaar. Dat ik wel de intentie had om te komen maar ik geen oppas kon vinden.

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-19 13:44

sanso schreef:
Dit vind ik ook wel een goeie
[ [url=m/BXPSlu.png]Afbeelding[/url] ]

Ik geef het grif toe, kinderen krijgen is zelfverheerlijking.

quera schreef:
Mars schreef:

Dat snap ik nou nooit. Mensen die daar over gaan klagen. Of zelfs toch kinderen meenemen,

Het is jullie dag als bruidspaar! Niet die van de mensen om jullie heen. Dus jullie bepalen dat toch. Jullie goed recht hoor.

Ik zou oppas zoeken en mocht dat niet lukken om 1 of andere reden dit aangeven bij het bruidspaar. Dat ik wel de intentie had om te komen maar ik geen oppas kon vinden.

Echt zo, op een feestje wil ik feesten en niet zorgen voor.