Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Ineke2 schreef:Sinds ik met mijn 25ste verjaardag een groot feest heb georganiseerd waarbij de een na de ander afbelde en er dus letterlijk niemand op het feest kwam vier ik mijn verjaardag niet meer.
Dus ja, ik had zo enorm graag gehad dat er mensen waren gekomen. Zonder of met cadeaus maakt niet uit. Ik was zó verdrietig… en nog steeds wel als ik daaraan terugdenk.
Vjestagirl schreef:Smallheal schreef:Was dat een kind die dat zei of de moeder? (Jong)Kind kan ik nog enigszins inkomen, netjes is het natuurlijk maargoed geen waarde van geld. Maar bij een ouder
Vergeet niet dat voor veel ouders, hun kind het middelpunt van het universum is. Het is ondenkbaar dat je niet bereid bent om hun kleine prinsje of prinsesje exact te geven wat ze altijd hebben gewild.
Daarom staan er tegenwoordig bij veel speelgoedwinkels kratjes voor verjaardagen, waar t kind van te voren kan gaan shoppen, en je als gast gewoon iets uit het kratje kunt kiezen. Cadeautjes van €20 of €30 zijn tegenwoordig doodnormaal, ook voor kinderfeestjes.
Vjestagirl schreef:Smallheal schreef:Was dat een kind die dat zei of de moeder? (Jong)Kind kan ik nog enigszins inkomen, netjes is het natuurlijk maargoed geen waarde van geld. Maar bij een ouder
Vergeet niet dat voor veel ouders, hun kind het middelpunt van het universum is. Het is ondenkbaar dat je niet bereid bent om hun kleine prinsje of prinsesje exact te geven wat ze altijd hebben gewild.
Daarom staan er tegenwoordig bij veel speelgoedwinkels kratjes voor verjaardagen, waar t kind van te voren kan gaan shoppen, en je als gast gewoon iets uit het kratje kunt kiezen. Cadeautjes van €20 of €30 zijn tegenwoordig doodnormaal, ook voor kinderfeestjes.
Absolem schreef:Ineke2 schreef:Sinds ik met mijn 25ste verjaardag een groot feest heb georganiseerd waarbij de een na de ander afbelde en er dus letterlijk niemand op het feest kwam vier ik mijn verjaardag niet meer.
Dus ja, ik had zo enorm graag gehad dat er mensen waren gekomen. Zonder of met cadeaus maakt niet uit. Ik was zó verdrietig… en nog steeds wel als ik daaraan terugdenk.
Herkenbaar. Dat had ik met mijn housewarming party. 30 mensen uitgenodigd uiteindelijk bleven er van die groep vier over die konden... Ik heb uit teleurstelling de boel afgeblazen.
Poekkie schreef:Hangt er van af… ik als ouder zou ook wel echt iets hebben van jeeej… 6 euro en een beetje snoep… wat gierig![]()
Zijn dat neefjes/nichtjes of kinderen die echt ver van je staan?
Ineke2 schreef:Sinds ik met mijn 25ste verjaardag een groot feest heb georganiseerd waarbij de een na de ander afbelde en er dus letterlijk niemand op het feest kwam vier ik mijn verjaardag niet meer.
Femke_Tweety schreef:Poekkie schreef:Hangt er van af… ik als ouder zou ook wel echt iets hebben van jeeej… 6 euro en een beetje snoep… wat gierig![]()
Zijn dat neefjes/nichtjes of kinderen die echt ver van je staan?
Je kunt niet in een ander zijn/haar portemonnee kijken.
Maar dit soort oordelen is de reden dat ik vroeger echt veel weg bleef van feestjes en partijen.
(Kind en volwassenen)
Als je al blij bent dat je nog 1 hele broek hebt, en twee redelijk fatsoenlijke shirts om uit te kiezen,
Dan is een cadeau gewoon veel geld. Van 20 euro kun je een halve week eten als je in zo'n situatie zit.
Op een gegeven moment, als je het soms wel en soms niet uitgesproken oordeel vaak genoeg gezien hebt, dan denk je echt wel 'stik er maar in'.
Als gewoon de moeite en de aanwezigheid, en zélfs nog een klein aardigheidje, niet voldoende zijn, dan maar gewoon niet.
En soms weet je dit gewoon echt niet van mensen, want maskeren kunnen mensen bijzonder goed vaak.
Los daarvan, nog helemaal lós van of iemand al dan niet de financiële ruimte heeft voor royaalere cadeaus, hoe materialistisch zijn we met zijn allen geworden dat 'gewoon een aardigheidje' al niet meer voldoende is om aan die heilige sociale norm te voldoen?
Ik vind dat zó idioot onzinnig...
Femke_Tweety schreef:Ineke2 schreef:Sinds ik met mijn 25ste verjaardag een groot feest heb georganiseerd waarbij de een na de ander afbelde en er dus letterlijk niemand op het feest kwam vier ik mijn verjaardag niet meer.
Dat zijn echt nare situaties ja.
Ik weet dat ik in een periode dat ik echt krap zat (en niet een maandje maar enige jaren) vaak af zegde, gewoon omdat het financieel niet ging.
Geen fatsoenlijke kleren die ik aan kon (wel schoon, maar versleten of niet hip/gekleed genoeg voor de locatie) of geen geld voor cadeaus.
In die periode hielp het mij als er op een uitnodiging stond dat aanwezigheid belangrijker was dan cadeaus of dresscode, of als mensen zoiets op een andere manier lieten blijken.
Dus soms zijn afzeggingen niet omdat mensen niet zouden wíllen komen, maar om andere redenen.
Geen idee hoe dat bij jou zat, maar van de 25 kunnen er maar zo een paar bij zijn die om wat voor redenen dan ook gewoon echt niet konden of durfden. Wat dus niet betekent dat ze jou niet zouden willen zien.
--
Door die zeer krappe periode heb ik nu nog altijd veel weerstand tegen mensen waar geld of uiterlijk vertoon erg belangrijk zijn. Daar kom ik gewoon nog steeds niet op feestjes... Past mij niet.
Rox87 schreef:Poekkie, wat vind jij een normaal bedrag dan?
Ik heb veel vrienden met kinderen. Ik vind 10 euro meer dan genoeg. Anders ben ik een maandsalaris per jaar kwijt aan die gastjes![]()
Uiteraard koop ik voor mensen die dichtbij staan duurdere cadeautjes maar die hebben geen kinderen.
Er iets van zeggen zou ik nooit doen. Al komen ze met lege handen. Aanwezigheid vind ik zelf voor mijn eigen verjaardag veel belangrijker dan cadeaus.
Femke_Tweety schreef:Ineke2 schreef:Sinds ik met mijn 25ste verjaardag een groot feest heb georganiseerd waarbij de een na de ander afbelde en er dus letterlijk niemand op het feest kwam vier ik mijn verjaardag niet meer.
Dat zijn echt nare situaties ja.
Ik weet dat ik in een periode dat ik echt krap zat (en niet een maandje maar enige jaren) vaak af zegde, gewoon omdat het financieel niet ging.
Geen fatsoenlijke kleren die ik aan kon (wel schoon, maar versleten of niet hip/gekleed genoeg voor de locatie) of geen geld voor cadeaus.
In die periode hielp het mij als er op een uitnodiging stond dat aanwezigheid belangrijker was dan cadeaus of dresscode, of als mensen zoiets op een andere manier lieten blijken.
Dus soms zijn afzeggingen niet omdat mensen niet zouden wíllen komen, maar om andere redenen.
Geen idee hoe dat bij jou zat, maar van de 25 kunnen er maar zo een paar bij zijn die om wat voor redenen dan ook gewoon echt niet konden of durfden. Wat dus niet betekent dat ze jou niet zouden willen zien.
--
Door die zeer krappe periode heb ik nu nog altijd veel weerstand tegen mensen waar geld of uiterlijk vertoon erg belangrijk zijn. Daar kom ik gewoon nog steeds niet op feestjes... Past mij niet.
Ashleytjuhh schreef:Dit is in iedergeval de reden waarom wij met vrienden enzo hebben afgesproken geen kadotjes maar elkaar te doeniedereen blij en niemand die zich hoeft te verantwoorden of te schamen.