Tinderavonturen deel 3: Swipen zonder strategie

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-18 11:20

Ja hoor, uiteindelijk komt er wel iemand. Of dat over een maand is of als ik in Huize Avondrust zit, dat is de onzekere factor :P Maar goed, ik hoef ook niet nu iemand om het vol te houden tot Huize Avondrust. Een leuke tijd hebben is ook prima. Mijn wens is niet huisje boompje beestje en samenwonen over een half jaar. Hell no zelfs.

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-18 11:29

Ailill schreef:
Wat betreft onzeker zijn, hebben jullie er wel vertrouwen in dat er iemand gaat komen? Los van of het zonder partner ook leuk zou zijn hoor. Ik ben er namelijk van overtuigt, uiteindelijk krijgt iedereen een partner.

Dat is echt een hele lastige vraag...

Ik weet ook niet hoe ik daarop moet antwoorden...
Heb ik er vertrouwen in? Nee eigenlijk niet, maar het kan zomaar gebeuren..
Maar omdat het ook weer niet persé hoeft, sta je er heel anders in.. want waarom zou ik blind vertrouwen hebben in iets waar ik ook weer niet perse op zit te wachten, omdat uiteindelijk iemand gekwetst wordt.

Dus wellicht werk ik de break ups zelf in de hand.. Maar dat denk ik niet ;)

tylando

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-18 11:32

Ailill schreef:
tylando schreef:
Dan moet ik gelijk aan Catfish denken als iemand je zo lang aan lijntje houd en nooit wil afspreken
Hoezo aan het lijntje houden? Als je beide niet heel erg snel van het daten bent, beide daarnaast enorm druk, dan houdt je elkaar toch niet aan een lijntje?

Was meer een algemene uitspraak en niet op iemand gericht

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-18 11:34

Tussen er vertrouwen in hebben dat je iemand tegen gaat komen maar er niet afhankelijk van zijn/ook gelukkig zijn zonder zit natuurlijk wel een verschil. Ik ben nu 30, als alles een beetje gaat zoals het zou moeten hoop ik een jaartje of 80 te worden. Dat is nog 50 jaar. Ik mag toch hopen dat er in die 50 (!!) jaar iemand voorbij komt waar het leuk mee is :))

En wat lang appen betreft, ik wil gewoon weten wie/hoe de andere persoon is. Zeker voor ik er echt persoonlijke dingen mee bespreek. Ik bespreek soms wel wat persoonlijke zaken, maar de écht persoonlijke dingen ga ik niet delen met een vreemde :n En om nou maanden wat oppervlakkig te kletsen, daar zit ik dan ook niet zo op te wachten. Maar als lang appen voor iemand anders werkt, dan vooral doen :j

Jibbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-18 11:34

Ailill schreef:
Je bedoelt the Secret? Ergens geloof ik daar wel in ja, maar no way dat ik nu al de tafel voor twee personen ga dekken :')

Of het deze keer goed gaat? Laat ik het zo zeggen, ik kan aardig wat jaartjes in de toekomst kijken, lol!

Wat betreft onzeker zijn, hebben jullie er wel vertrouwen in dat er iemand gaat komen? Los van of het zonder partner ook leuk zou zijn hoor. Ik ben er namelijk van overtuigt, uiteindelijk krijgt iedereen een partner.

Ik begrijp wat je zegt idd, als je iets wilt, dan krijg je het ook. Soms moet je ook leren de kansen te zien die voorbij komen en durven om die kans te pakken. Dat durven, daar gaat het bij mij soms nog een beetje mis. Alleen is veilig en maakt me niet kwetsbaar.
Vertrouwen of er iemand gaat komen vind ik moeilijk om te zeggen. Er zal vast wel iemand komen waarmee je het leuk hebt, maar voor hoe lang? Ik heb dus nog niet echt vertrouwen dat het dan dé man gaat zijn voor me waarmee ik oud word.

Ailill

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-18 11:39

Cer schreef:
Ailill schreef:

Dat is echt een hele lastige vraag...

Ik weet ook niet hoe ik daarop moet antwoorden...
Heb ik er vertrouwen in? Nee eigenlijk niet, maar het kan zomaar gebeuren..
Maar omdat het ook weer niet persé hoeft, sta je er heel anders in.. want waarom zou ik blind vertrouwen hebben in iets waar ik ook weer niet perse op zit te wachten, omdat uiteindelijk iemand gekwetst wordt.

Dus wellicht werk ik de break ups zelf in de hand.. Maar dat denk ik niet ;)
Klopt, waar niemand echt voor 100% zeker het antwoord op weet. Hopen/verwachten/denken is wat anders :)

Waarom zou je er geen vertrouwen in hebben? Het is je eerder overkomen, je kunt het dus. En al zou je het niet kunnen, er is voor iedereen iemand weg gelegd. Wat denk ik een belangrijke factor is: Wat iemand uit je verleden je heeft aangedaan, staat volledig los van ieder ander persoon. Ik hoor het vaak dat mensen bang/onzeker worden door zaken uit het verleden, wat ik op bep. facetten begrijp, maar qua acties van mensen probeer ik er toch steeds blanco in te stappen.

Al moet ik heel eerlijk toegeven dat het je toch vormt.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-18 11:42

Ik ben het eigenlijk wel weer met je eens Ailill.

Bij mij komt het constant op hetzelfde neer: je eigen gevoel volgen want dat zit gewoon goed.

Dat vertrouwen heb ik overigens (ook los van relatie van nu) wel en ik kan me ook prima in mijn eentje vermaken. Heb leuke vrienden en familie en natuurlijk de dieren.
En daar begint het wel mee denk ik, cliché maar waar: in je eentje gelukkig kunnen zijn.

Denk alleen wel dat het niet hebben van een strakke kinderwens dat iets makkelijker maakt ja :+
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 07-05-18 11:44, in het totaal 1 keer bewerkt

Ailill

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-18 11:42

Berdien schreef:
Tussen er vertrouwen in hebben dat je iemand tegen gaat komen maar er niet afhankelijk van zijn/ook gelukkig zijn zonder zit natuurlijk wel een verschil. Ik ben nu 30, als alles een beetje gaat zoals het zou moeten hoop ik een jaartje of 80 te worden. Dat is nog 50 jaar. Ik mag toch hopen dat er in die 50 (!!) jaar iemand voorbij komt waar het leuk mee is :))

En wat lang appen betreft, ik wil gewoon weten wie/hoe de andere persoon is. Zeker voor ik er echt persoonlijke dingen mee bespreek. Ik bespreek soms wel wat persoonlijke zaken, maar de écht persoonlijke dingen ga ik niet delen met een vreemde :n En om nou maanden wat oppervlakkig te kletsen, daar zit ik dan ook niet zo op te wachten. Maar als lang appen voor iemand anders werkt, dan vooral doen :j
Absoluut, we zijn nog niet eens op de helft, dus het moet gewoon lukken :P

Toch grappig dat dit anders ligt en per persoon verschillend is. Tuurlijk is het leuk om elkaar snel te zien, echter kan het juist ook in je voordeel werken als je die persoon eerst wat beter leert kennen voordat je elkaar ziet, juist zodat het dan 'lukt'. De andere kant kan natuurlijk ook: Snel ontmoeten en daardoor 'lukt' het.

Jibbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-18 11:43

Het vormt je zeker. Vooral de manier waardoor/waarop het over is gegaan. En voor mij was mn ex de man waarmee ik oud zou worden. Toen ik hem zag, wist ik het. Ondanks dat ik er nu prima vrede mee heb dat we uit elkaar zijn, denk ik niet dat ik dit ooit nog met een ander zal hebben. En ik ben heel eerlijk, voor minder dan dat wil ik er ook niet aan beginnen.

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-18 11:43

Maar daar heb je gelijk in Ailill ... ik zeg nu ook (nog, ik weet niet hoe lang ik t nog volhou :') ) "als er weer iemand komt, ga ik er gewoon wéér vol in, de dood of de gladiolen dan maar"

Want je gaat niet dood van hartzeer... Het doet alleen maar zeer... :j

het enige waar ik wel echt een punt van maak, is de financien.. Ik ga nooit meer enig financieel risico lopen. Als iemand daar niet in mee kan gaan, so be it.

Ik wist ergens wel dat ik niet oud zou worden met mn ex, maar ik wilde het wel ..
Dus wat dat betreft heb ik daar geen trauma's aan over gehouden.
Wél aan de manier zoals het gegaan is, wat Jibbel al zegt. Ik werd zo compleet overdonderd door iets waar ik helemaal niks van wist (nl dat hij het niet meer leuk vond samen) dat daardoor mijn intuitie en vertrouwen naar mensen toe echt een opsodemieter gehad heeft...

Daarom geloof ik ook niet 'mijn eigen gevoel volgen' want ik zat er echt 100% naast...
Laatst bijgewerkt door Cer op 07-05-18 11:47, in het totaal 3 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-18 11:45

Jibbel schreef:
Het vormt je zeker. Vooral de manier waardoor/waarop het over is gegaan. En voor mij was mn ex de man waarmee ik oud zou worden. Toen ik hem zag, wist ik het. Ondanks dat ik er nu prima vrede mee heb dat we uit elkaar zijn, denk ik niet dat ik dit ooit nog met een ander zal hebben. En ik ben heel eerlijk, voor minder dan dat wil ik er ook niet aan beginnen.

Maar dat dacht ik ook. Ik kom er alleen achter dat t totaal niet te vergelijken is.
Ik zei een jaar geleden nog: ´daten na het gevoel van de liefde van je leven al gehad te hebben is naar´
Nu heb ik ook echt niet meer het gevoel dat hij de liefde van mijn leven was ;)

Ailill

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-18 11:47

Jibbel schreef:
Ailill schreef:
Je bedoelt the Secret? Ergens geloof ik daar wel in ja, maar no way dat ik nu al de tafel voor twee personen ga dekken :')

Of het deze keer goed gaat? Laat ik het zo zeggen, ik kan aardig wat jaartjes in de toekomst kijken, lol!

Ik begrijp wat je zegt idd, als je iets wilt, dan krijg je het ook. Soms moet je ook leren de kansen te zien die voorbij komen en durven om die kans te pakken. Dat durven, daar gaat het bij mij soms nog een beetje mis. Alleen is veilig en maakt me niet kwetsbaar.
Vertrouwen of er iemand gaat komen vind ik moeilijk om te zeggen. Er zal vast wel iemand komen waarmee je het leuk hebt, maar voor hoe lang? Ik heb dus nog niet echt vertrouwen dat het dan dé man gaat zijn voor me waarmee ik oud word.
Goed punt! Kansen zien is 1, ze vervolgens benutten is stap 2. Ik heb er nooit bij stil gestaan dat het voor sommige weleens lastig(er) kan zijn om die kansen dan te pakken. Laat staan durven te pakken.

Wat betreft de duur van een relatie: Dit weet je vooraf vrijwel nooit. Je kunt het inschatten, verwachtingen hebben, maar daar blijft het denk ik bij. Ik merk ook dat het doel van daten, voor mij i.i.g., zeker voor de lange duur is. Echter kun je dit vooraf niet bepalen, althans als beide aangeven serieus te zijn.

Anoniem

Re: Tinderavonturen deel 3: Swipen zonder strategie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-18 11:55

Ik vertrouw wel dat er ooit iemand komt, maar voor hoe lang en in welke vorm dat zie ik dan wel weer. Ik vermaak me nu heel goed, heb het redelijk voor elkaar, financieel red ik me ook prima en kan doen en laten wat ik wil. Ben sowieso heel erg op mezelf, ook binnen de relatie met mijn ex ging ik redelijk mijn eigen gang. Een LAT relatie zou best wel goed bij me passen, alleen dan mis je wel de voordelen van het samen zijn en de financiën kunnen delen. Maar goed, dat zie ik allemaal wel. Hier ook geen kinderwens en dat scheelt denk ik enorm, ik voel geen druk :n

Linda_Fleur

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-18 11:59

Even een egopost hier ;(

Uiteraard door al het gedoe de hele nacht niet geslapen, word ik half 3 ineens gebeld door een Anoniem nummer. Is het een tijd stil aan de telefoon en hoor ik: b*tch.

Al een gevoel uit welke hoek het kon komen natuurlijk belde ik de ex-niet-relatie op (hij was ook recentelijk nog online geweest dus was ook wakker), en ja hoor het was z'n ex-loeder. Even besproken wat ik zou zeggen, als ze tegen me zou gaan praten. Vanochtend zit ik in een meeting van een half uur op mijn werk serieus 40 gemiste oproepen van Anoniem. Daarna maar opgenomen en allerlei bedreigingen naar mijn hoofd gegooid, tjezus kon er ook nog wel bij |(

Hij heeft mij maanden lang geheim gehouden voor zijn ex wetende dat mevrouw lekker psycho is, komt ze op het laatste moment toch nog even achter mijn naam en nummer. Ex-niet-relatie heeft haar nu wel duidelijk gemaakt dat ze dit niet meer moet flikken want ik doe anders aangifte en heeft gezegd dat ik niet degene ben die zij denkt. Belt ze me vervolgens met haar eigen nummer op met allemaal excuses dat het een groot misverstand is en vervolgens begint ze een heel verhaal over hem (ik ben voor haar een wildvreemde? :? ).

listiglistje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-18 12:00

Ik leef en denk hetzelfde als Berdien ...behalve de matchende outfit later voor de camper :+

Hier alles op de rit, kan heel goed alleen zijn, geen kinderwens, dus ook geen druk.

Ohhh Linda ben je lekker mee :oo hopen dat het daadwerkelijk stopt...
Laatst bijgewerkt door listiglistje op 07-05-18 12:02, in het totaal 1 keer bewerkt

Ailill

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-18 12:02

Robijntjah schreef:
Ik ben het eigenlijk wel weer met je eens Ailill.

Bij mij komt het constant op hetzelfde neer: je eigen gevoel volgen want dat zit gewoon goed.

Dat vertrouwen heb ik overigens (ook los van relatie van nu) wel en ik kan me ook prima in mijn eentje vermaken. Heb leuke vrienden en familie en natuurlijk de dieren.
En daar begint het wel mee denk ik, cliché maar waar: in je eentje gelukkig kunnen zijn.

Denk alleen wel dat het niet hebben van een strakke kinderwens dat iets makkelijker maakt ja :+
Precies, uiteindelijk is dat denk ik het enige en bovendien het beste wat je kunt doen, op je eigen gevoel vertrouwen. Aan de andere kant, zelfs als ik weet dat mijn gevoel juist is, vind ik het soms lastig om daarop te vertrouwen. Zoals nu dus het geval is :+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-18 12:02

Hahaha herkenbaar hoor, dan moet mijn ratio toch alle andere mogelijke scenario´s erbij halen _O-
Terwijl ik eigenlijk al lang weet hoe het zit!

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-18 12:03

He wat vervelend Linda :(:) Kon je er nog wel even bijgebruiken.. Goed dat ex-niet relatie het haar duidelijk heeft gemaakt. Hopelijk is ze nu rustig.

Ik date overigens ook wel 'voor de lange termijn' maar dat is meer omdat ik niet date voor een ONS. Een LAT-relatie heb ik gehad, werkte perfect. Ik ben erg op mijn zelfstandigheid gesteld, vooral op financieel/huis gebied. Er moet ook heel wat gebeuren voor ik mijn huis opgeef :D Is ook wel een beetje beroepsdeformatie, ik moet net wat te veel hypotheken regelen voor mensen die uit elkaar gaan :))

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-18 12:04

Hahaha en zo hebben we allemaal onze eigen beroepsdeformatie :+
Grappig hoe dat dan weer werkt.

Sterkte Linda...

Ailill

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-18 12:05

Jibbel schreef:
Dat klinkt behoorlijk pijnlijk, begrijpelijk dat het je afschrikt en je zoiets geen tweede keer wil meemaken.

Hoe zie je dat dan voor je: Je zult waarschijnlijk nooit meet zo iemand treffen als hij en toch ga je niet voor minder (wat ik overigens begrijp).

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-18 12:06

Jeetje Linda, hopen dat het nu dan klaar is en ze je met rust laat :n

Haha Berdien, dat kan ik me voorstellen!

Ailill

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-18 12:06

De dood of de gladiolen, die houden we d'r in :P

Hartzeer sucks. Big time.

Financiën is een lastig onderwerp, tuurlijk wil je het beide op orde en de rit hebben. Toch kan het zijn dat iemand zonder eigen schuld het fin. niet makkelijk heeft.

Cer schreef:
Maar daar heb je gelijk in Ailill ... ik zeg nu ook (nog, ik weet niet hoe lang ik t nog volhou :') ) "als er weer iemand komt, ga ik er gewoon wéér vol in, de dood of de gladiolen dan maar"

Want je gaat niet dood van hartzeer... Het doet alleen maar zeer... :j

het enige waar ik wel echt een punt van maak, is de financien.. Ik ga nooit meer enig financieel risico lopen. Als iemand daar niet in mee kan gaan, so be it.

Ik wist ergens wel dat ik niet oud zou worden met mn ex, maar ik wilde het wel ..
Dus wat dat betreft heb ik daar geen trauma's aan over gehouden.
Wél aan de manier zoals het gegaan is, wat Jibbel al zegt. Ik werd zo compleet overdonderd door iets waar ik helemaal niks van wist (nl dat hij het niet meer leuk vond samen) dat daardoor mijn intuitie en vertrouwen naar mensen toe echt een opsodemieter gehad heeft...

Daarom geloof ik ook niet 'mijn eigen gevoel volgen' want ik zat er echt 100% naast...

Ailill

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-18 12:09

Linda_Fleur schreef:
Even een egopost hier ;(

Uiteraard door al het gedoe de hele nacht niet geslapen, word ik half 3 ineens gebeld door een Anoniem nummer. Is het een tijd stil aan de telefoon en hoor ik: b*tch.

Al een gevoel uit welke hoek het kon komen natuurlijk belde ik de ex-niet-relatie op (hij was ook recentelijk nog online geweest dus was ook wakker), en ja hoor het was z'n ex-loeder. Even besproken wat ik zou zeggen, als ze tegen me zou gaan praten. Vanochtend zit ik in een meeting van een half uur op mijn werk serieus 40 gemiste oproepen van Anoniem. Daarna maar opgenomen en allerlei bedreigingen naar mijn hoofd gegooid, tjezus kon er ook nog wel bij |(

Hij heeft mij maanden lang geheim gehouden voor zijn ex wetende dat mevrouw lekker psycho is, komt ze op het laatste moment toch nog even achter mijn naam en nummer. Ex-niet-relatie heeft haar nu wel duidelijk gemaakt dat ze dit niet meer moet flikken want ik doe anders aangifte en heeft gezegd dat ik niet degene ben die zij denkt. Belt ze me vervolgens met haar eigen nummer op met allemaal excuses dat het een groot misverstand is en vervolgens begint ze een heel verhaal over hem (ik ben voor haar een wildvreemde? :? ).
Lekker dan. Ben je eindelijk van hem af, komt zij nog even als een soort spuit 11 om de hoek kijken.

Ik zou hier heel erg ver vandaan blijven, nummer blokkeren en alles noteren.

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-18 12:11

Maar als iemand het financieel niet makkelijk heeft (of domweg minder inkomen dan ik :+ ) wil niet zeggen dat ik dan maar mijn positie daarvoor op moet geven. Natuurlijk wil ik best helpen, maar ik ga er niet in meegezogen worden. Zie puntje beroepsdeformatie, ik moet net wat te vaak ellende oplossen. Daar wil (nee, gá) ik mezelf echt voor behoeden.

Yonker

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-18 12:15

He wat naar Linda :(:) Het zit je ook allemaal niet mee.

Nou als het allemaal goed voelt dan denk ik dat je vanzelf concessies maakt. Maar goed dat gevoel is er niet snel en moet er maar net zijn.

Hier ook een sterke kinderwens maar ik ben al op het punt dat ik denk, als ik geen vent heb dan ga ik het gewoon alleen doen over een x aantal jaar, er is tegenwoordig vanalles mogelijk :) Maar met een leuke vent is toch leuker uiteraard :D