Dingen die je je afvraagt

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Liselot

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-15 11:01

Felicxa schreef:
Sammie schreef:
Das volgens mij een makkie! Te weinig bloed/zuurstof in je hersenen. (lage bloeddruk icm te snel opstaan kan ook een oorzaak zijn).

Volgens mij juist te veel zuurstof. Als je hyperventileert word je ook duizelig, en dat is niet omdat je een tekort hebt aan zuurstof. Integendeel.

Kan van beide :j Duizeligheid kan wel een stuk of 10/15 verschillende oorzaken hebben

MarlindeRooz

Re: Dingen die je je afvraagt

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-15 11:02

Ik heb dat vaak als ik op sta of buk oid.

Ik ben lang, heb een slecht evenwicht en ik ben lomp. :')

Liselot

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-15 11:04

Duizeligheid bij bukken, te snel opstaan e.d. komt idd doordat je dan te weinig bloed in je hersenen houdt. Door de zwaartekracht zakt het bloed weg naar beneden. Je lichaam reageert daar wel op door de bloedvaten aan te spannen en zo het bloed weer omhoog te krijgen, maar dat duurt een seconde of 7

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-15 11:05

Toen ik vanmorgen opstond voelde ik me al wat licht in m'n hoofd. Ik stond gebukt en toen draaide de hele wastafel gezellig mee. Ik heb ook astma kan het misschien daarmee te maken hebben gehad?

Britta31

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-15 11:06

purny schreef:
Waarom worden mensen duizelig. Stond net met m'n hoofd gebogen en de wereld draaide om me heen. Was echt eng en ik moest me echt vasthouden omdat ik bang was dat ik anders om ging vallen

Zwanger :+

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-15 11:08

Nope

Liselot

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-15 11:11

Kan een combinatie van vanalles zijn geweest, bloeddrukdipje, suikerdipje, even weinig zuurstof. Dan kan je je knap beroerd voelen en erg duizelig zijn :j

Of misschien een (beginnende) oorinfectie, je evenwichtsorgaan zit namelijk in je oren

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-15 11:13

Thnx allemaal. Nu weer op naar de volgende vraag

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-15 11:20

Sammie schreef:
Volgens mij kan dat niet Gojya? Nog nooit van gehoord. Wordt je niet in de maling genomen door iemand? Of ben je zelf abuis?

Dat dacht ik ook altijd dat het niet kon,maar tis echt zo.Het eerste cijfer was áltijd een 8 en sinds afgelopen zondag een 9.Een verzorgster kreeg het slot niet open,en toen ze een 9 deed ging het wel open.Gister zelf uitgeprobeerd en idd. met een 8 gaat het niet meer open.
Niemand kan het veranderd hebben,want eenmaal een code ingesteld,kan je hem niet meer veranderen.

Bhodi

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-15 11:26

Hoe open je bij word dat venster waar alle bestanden nog op staan, die je niet hebt kunnen opslaan, omdat de laptop ineens afsloot. Ze blijven dan wel bewaard, maar ik weet niet hoe ik dat venster moet openen :D

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-15 11:50

Die openen bij mij vanzelf na het openen van word. Dan stelt ie een vraag :D

Bhodi

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-15 11:54

Dat doet ie nu niet :'(

Steeph

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-15 12:45

Links boven bij bestand en dan onlangs geopend?

Morrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-15 13:22

ik vraag me af of het toegestaan is dat fietsers "spookrijden"(tegen de klok in) op rotondes?

Vooral 's morgens vroeg als ze dan ook nog es zonder licht op hun fiets rijden, word ik regelmatig verrast door zo'n spookfietser. Als ik ze taak, ben ik sowieso de klos, of ze nou in overtreding zijn of niet, want zij zijn de zwakke weggebruiker.

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-15 13:26

Nee, dat mogen zij ook niet. Fietser is gewoon een bestuurder, dus mogen ook niet rechtsinhalen, niet door rood (ga ze dat maar eens duidelijk maken :)) maar ook niet over een verdrijvingvlak etc.)

Liselot

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-15 13:48

Morrie schreef:
ik vraag me af of het toegestaan is dat fietsers "spookrijden"(tegen de klok in) op rotondes?

Vooral 's morgens vroeg als ze dan ook nog es zonder licht op hun fiets rijden, word ik regelmatig verrast door zo'n spookfietser. Als ik ze taak, ben ik sowieso de klos, of ze nou in overtreding zijn of niet, want zij zijn de zwakke weggebruiker.

Dat laatste is trouwens ook niet waar, als de fietser bewezen fout zit en zich niet aan de regels houdt is die gewoon de aanstichter van het ongeval en dus strafbaar. Daarom is het ook altijd zo belangrijk om direct getuigen te regelen bij een aanrijding

Bhodi

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-15 13:56

Liselot schreef:
Morrie schreef:

Dat laatste is trouwens ook niet waar, als de fietser bewezen fout zit en zich niet aan de regels houdt is die gewoon de aanstichter van het ongeval en dus strafbaar. Daarom is het ook altijd zo belangrijk om direct getuigen te regelen bij een aanrijding

Dat is wel waar.
M'n schoonvader reed in z'n busje en een fietser zat op de fiets en was met z'n mobiel bezig, hij had moeten stoppen bij een kruising, maar reed door, zo tegen de bus van m'n schoonvader aan. En ondanks dat de fietser toegaf dat ie fout zat en m'n schoonvader er niks aan kon doen, was het m'n schoonvader z'n schuld, want hij had beter moeten opletten, want de fietser is een zwakke bestuurder

Steeph

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-15 13:58

Raar rechtsysteem hebben wij eigenlijk...

Bhodi

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-15 13:59

Haha nou inderdaad!

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-15 14:01

Er zijn wel degelijk situaties waarbij de fietser fout zit, hoor. Maar sowieso niet bij kinderen. Ze zijn iig zeldzaam.

Cowboy55

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-15 14:05

_sharonnn schreef:
Dat is wel waar.
M'n schoonvader reed in z'n busje en een fietser zat op de fiets en was met z'n mobiel bezig, hij had moeten stoppen bij een kruising, maar reed door, zo tegen de bus van m'n schoonvader aan. En ondanks dat de fietser toegaf dat ie fout zat en m'n schoonvader er niks aan kon doen, was het m'n schoonvader z'n schuld, want hij had beter moeten opletten, want de fietser is een zwakke bestuurder

Tja, je schoonvader had natuurlijk in lucht kunnen oplossen......of zo..... 8)7

Captain

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-15 14:12

Mijn broer had pas een aanrijding met een minderjarige fietser die drank op had.. die fietser mag nu alle schade gaan dokken.

Riddershow

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-15 15:17

Sammie schreef:
Nee, dat mogen zij ook niet. Fietser is gewoon een bestuurder, dus mogen ook niet rechtsinhalen, niet door rood (ga ze dat maar eens duidelijk maken :)) maar ook niet over een verdrijvingvlak etc.)

Tenzij het zo'n stomme tweerichting rotonde is. En dat moet je dan niet een keer vergeten... (heb zo eens een noodrem moeten maken omdat je niet gewend bent om naar links te kijken)

Morrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-15 15:25

waarom is er geen standaard fietsverlichting die gewoon aan gaat als het nodig is (zoals ik ook in mijn auto heb). Ik sta 's morgens vroeg altijd op een hele kudde van die fietskids die naar school moeten te wachten omdat ik van een onverharde weg kom en zij op een verhard fietspad rijden (ik kom weliswaar van rechts, maar ja) Ik denk dat 3/4 zonder licht fietst.

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-15 15:27

Oef die heb ik gelukkig nog nooit meegemaakt :=

@Morrie dan zou dat licht ook in de schuur branden als het donker is :D Ze moeten dus toch echt ff op een knoppie drukken.